Hallitusohjelma etenee: Valvontakameroita kotiin ja asukkaiden etävalvontaa!
Vanhuksia voidaan tulevaisuudessa valvoa hoivayksiköissä ja lapsia lastensuojelulaitoksissa valvontakameroilla ja liiketunnistimilla lainsäädännön turvin.
Kameravalvontaa voitaisiin toteuttaa myös asiakkaan kotona - jopa ilman tämän suostumusta.
Hallituksen lakiesitys lisäisi teknistä valvontaa sosiaalihuollossa. Esitetty sosiaalihuoltolain muutos on paraikaa eduskuntakäsittelyssä. Perustuslakivaliokunnalta odotetaan lakiesitykseen lausuntoa.
Kameravalvontaa ja liiketunnistimia on ollut jo käytössä, mutta käytön laillisuus on epäselvää.
Suostumusta koskeva kohta on herättänyt paljon mielipiteitä.
https://www.verkkouutiset.fi/a/usu-uusi-laki-sallisi-kameravalvonnan-va…
Eipä perustuslakivaliokunta aiemminkaan perustuslaista ole piitannut, joten Juuso saa etälähihoitajansa ja Sanni kontrolliyhteiskunnan. Mikä voisikaan mennnä pieleen?
Kommentit (129)
Vierailija kirjoitti:
Meinaatko että seuraavaksi kamerat tulevat tavallisen kansalaisen kotiin? Minulla tosin ei ole mitään salattavaa...
Työttömiä voitaisiin valvoa, että eivät vain tee mitään epäilyttävää päivän aikana. Kela-etsiville käyttöä. Jos jutun luit, lupia ei tarvitse kysellä. Samoin kotihoidontuella olevia mammoja voisi pitää silmällä.
Rikollista puuhaa tekevät kovasti häiriintyvät ajatuksesta että valvotaan lainmukaista käytöstä.
Ap on narkkarina huolissaan kotivalvonnasta. Vai näkyisikö niistä kuvista kenties romumetalliksi varastetut kuparit?
Siinä on etävalvojilla hauskaa, kun Irma kävelee nakkena suihkusta trollaattoria työntäen ja levittää Vagisania intiimialueilleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meinaatko että seuraavaksi kamerat tulevat tavallisen kansalaisen kotiin? Minulla tosin ei ole mitään salattavaa...
Työttömiä voitaisiin valvoa, että eivät vain tee mitään epäilyttävää päivän aikana. Kela-etsiville käyttöä. Jos jutun luit, lupia ei tarvitse kysellä. Samoin kotihoidontuella olevia mammoja voisi pitää silmällä.
Tuo olisikin oikeaa tositeeveetä. Tosin valvoja saattaa olla pian masennuslääkkeen tarpeessa.
Sairasta, miksi tätä yhteiskuntaa ajetaan kohti ei-toivottua painajaista kohti? Kaikki varmasti tietävät ettei tuollaista kameravalvolntaa kukaan halua kotiinsa!
1984 oli varoitus eikä oppikirja!!!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Irtisanomissuojaa heikennetään tammikuussa myös julkisella. Irtisanomiseen riittää asiallinen syy tammikuusta alkaen. Enää ei tarvita painavaa syytä irtisanomiseen.
Taas mammat niin kuutamolla kuin olla ja voi. Juu ei ole mitään salattavaa. No laita ne vatun kamerat jo nyt ja striimaat ne livenä youtubeen. Ja sitten voit miettiä mitä valvontaa kansalaisille ne keksii seuraavaksi. Tulee digital id, jokaiselle kameravalvonta. Ei se siihen lopu tollot.
Vierailija kirjoitti:
Jo heti ilmoittautui ensimmäinen lammas, "minulla ei ole mitään salattavaa, joten minua saa kytätä, perserai8kata, etypyypyyrai8kata, pahoinpidellä, pidättää ilman syytä, kuskata keskitysleirille ja polttaa uunissa"!!!
Joulukuussa kela näkee pankkitilit.
"Hallitus haluaa sosiaalitukihuijarit esiin tutkimalla ihmisten pankkitilejä. Säästö 5 miljoonaa euroa väärinkäytöksiä."
Vierailija kirjoitti:
Sairasta, miksi tätä yhteiskuntaa ajetaan kohti ei-toivottua painajaista kohti? Kaikki varmasti tietävät ettei tuollaista kameravalvolntaa kukaan halua kotiinsa!
1984 oli varoitus eikä oppikirja!!!!
Persuthan on ehdottaneet hallituksessa vaikka mitä valvontaa, ja tähän asti ei ole onnistunut. Nyt Orpo meni allekirjoittamaan persujen ehdotuksen. Katso allekirjoitukset.
Onko kommentoijat vain tyhmiä vai ymmärtävätkö tahallaan asian väärin?
"Verottajalle suunnittellaan pääsyä kansalaisten tilitietoihin."
Hallitus on suoraan kertonut näistä hankkeistaan, mutta kansa nukkuu. On tulossa Kela-etsiviä, verottajalle pääsy kaikkien tilitietoihin ihan muuten vain, poliisille oikeus tehdä kotietsintöjä ja laitevalvontaa kansalaisten kännyköihin ilman rikosepäilyä, kasettimaksu tulee takaisin ja tällä kertaa nettiperusteiseksi, eli Viranomainen pääsee tarkkailemaan kansalaisten netinkäyttöä. Kenellekään ei oikeasti voi tulla yllätyksenä, että ihmisiä valvotaan kodeissa valvontakameroiden kautta?
Vierailija kirjoitti:
"Hallitus haluaa sosiaalitukihuijarit esiin tutkimalla ihmisten pankkitilejä. Säästö 5 miljoonaa euroa väärinkäytöksiä."
Tää on hyvä uudistus. Pimeästi tehdään töitä ja samalla nostetaan kelatukia.
Tämänkaltaisilla toimilla ja pyrkimyksillä hallitus sekä muut viranomaiset osoittavat olevansa kansalaisten päävihollisia numero yksi. Virkanilkki ei ole ystävä vaan vihollinen. Mihin vielä tarvitaan ulkomaisia vihollisia kun oman maamme päättäjät ovat näin sairasmielistä porukkaa??!!
Mulla ei ole mitään "oikeaa" salattavaa, mutta ajatus siitä että joku katsoo kameroista kun käyn pskalla, panen ja menen suihkuun on inhottava.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää on hyvä uudistus. Pimeästi tehdään töitä ja samalla nostetaan kelatukia.
Niin, pystyy seuraamaan myös yrittäjien pankkitilejä.
Ja moni saa kelasta äitiyslomarahaa ja sairaspäivärahaa.