Te joilla on toimivat aamurutiinit
Millaiset aamurutiinit teillä on? Saatteko tehtyä näitä suositeltuja meditaatioita ja aamujumppia? Jos teillä on kumppani ja/tai perhe saman katon alla, miten aamunne sovitetaan yhteen?
Kommentit (363)
Herätys kolmelta, salamana vessaan meikkaamaan ja laittautumaan, työvaatteet päälle. Laukun olen pakannut jo illalla valmiiksi (en todellakaan ala etsimään aamuyöstä kotiavaimia...), jos olen tehnyt edellisenä iltana eväitä, nappaan ne vielä mukaan jääkaapista. Kyyti tulee neljän jälkeen. Aamukahvit ja aamupalan kiskaisen töissä kun ehdin.
Puoliso nousee ensin, antaa kissalle aamupalan, keittää kahvit ja tulee sitten herättelemään. Kissan ruokinnan ja kahvin keiton välillä ehdin meditoida.
Ylös ja ulos treenaamaan, varhain aamulla, tosi varhain.
Olen jo tehnyt treenin ja olen kävelemässä kotiin kun Batman vasta heräilee
taisteluun rikollisuutta vastaan.
Herätyskello soi, nousen heti, käyn vessassa ja puen päivävaatteet.
Pyyhin kasvot kasvovedellä, laitan kosteusvoiteen.
Harjaan hampaat, kampaan hiukset, meikkaan hieman.
Käyn laittamassa kahvinkeittimen päälle, laitan aamupalan valmiiksi.
Syön aamupalan, yleensä luen samalla jotain kirjaa, joskus selaan somea.
Pakkaan eväät reppuun ja tarkistan että kaikki muut, avaimet, kalenteri, puhelin on mukana.
Puen ulkovaatteet ja lähden töihin.
Herätys, kilpirauhaslääkkeen ottaminen, pisu ja pesut, sängyn petaaminen, pukeutuminen ja meikkaus, aamupala ja kalenteri. Kalenterin täyttäminen on minulle kuin päiväkirja pitämistä.
Herään, puen päälle, käyn vessassa, pesen hampaat ja lähden töihin. Heräämisestä lähtöön menee noin 10min.
Töissä sitten syön aamupalan, harjaan hiukset ja meikkaan samalla kun tsekkaan sähköpostin.
Meillä puolisoni herää ennen minua, ja panee kahvin tippumaan ja menee suihkuun. Kun tulee suihkusta ja on pukeutunut, niin minä nousen ylös, ja yhdessä istutaan aamukahvipöytään. Puolisoni syö kahvin kanssa pientä aamupalaa, itse juon vain kahvia. Jutustellaan. Mies lähtee töihin, saatan hänet ovelle ja suukotellaan. Hän vilkuttaa vielä autosta ja minä vastaan vilkutukseen.
Rutiinit ovat ihmiselle ja muillekin eläimille välttämättömyys. Minun aamurutiinini ovat seuraavat:
- Herään 05.30 - 07.30 välisenä aikana ihan luonnostaan.
- Käyn wessassa.
- Luen päivän lehteä.
- Avaan TV:n aamu-uutiset 07.55.
- Otan aamulääkkeet.
- Syön niukan aamiaisen.
- Jatkan lehden lukemista.
- 09.08 avaan Yle I Muistojen bulevardin.
- Ellei muuta menoa ole ja olen herännyt aikaisin, saatan vetäistä pienet aamupäikkärit!
Herätys 05:45
Vessaan
Pukeutuminen
Koirien kanssa ulos
Vessaan
Koirille ja kissalle ruuat
Aamupala ja digilehti
Vessaan, hiukset ym.
Vaatteiden vaihto
Eväät kassiin
Lähtö töihin 06:25 epätoivon ja ahdistuksen kyyneleet silmissä.
Aamurutiinit, kun aloitan etätyön klo 9:
Herätys klo 8:35
Vessa ja peseytyminen 8:35-8:45
8:45-9:00 Aamupala
Sitten läppäri auki ja hommiin
Vierailija kirjoitti:
Ylös klo 5
Salivaatteet päälle
Venyttelyt
Naaman ja hampaiden pesu
Koiran kanssa ulos
Ajan salille jossa 1h treeni
Suihku
Meikki
Töihin klo 7
Kahvi ja aamupala
Lopeta tuo sali-hömpötys, johan koirasikin kärsii ! Jos et voi antaa sitä tuntia aikaa aamulla koirasi tarpeille ja juoksennella vapaana, vaan asetat itsesi etusijalle, niin etsi koirallesi huolehtivampi koti. Mutta kun ne pakara-liikkeet taitavat mennä elollisen eläimen hyvinvoinnin edelle.
Se kirjoitti:
Minun aamurutiini on:
Kahvi tippumaan
Tupakalle jonka aikana kahvi valmistuu
Kupillinen kahvia ja
Teksti-TV auki kolmoselta ja yleltä
Kahvi mukillisen juotua tupakalle
Vessaan
Sängyn petaus
Tupakalle
Ja sitten alkaa päivä
Aika tupakkavetoista sitten tuo elämäsi
Vierailija kirjoitti:
Meillä puolisoni herää ennen minua, ja panee kahvin tippumaan ja menee suihkuun. Kun tulee suihkusta ja on pukeutunut, niin minä nousen ylös, ja yhdessä istutaan aamukahvipöytään. Puolisoni syö kahvin kanssa pientä aamupalaa, itse juon vain kahvia. Jutustellaan. Mies lähtee töihin, saatan hänet ovelle ja suukotellaan. Hän vilkuttaa vielä autosta ja minä vastaan vilkutukseen.
Ja menee panemaan nättiä, ei ylisyönyttä, toimisto-sihteeriä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja menee panemaan nättiä, ei ylisyönyttä, toimisto-sihteeriä.
Ei mene. Toimistosihteeri painaa ainakin 200 kg. Eikä ehdi muutenkaan, koska pitää olla työpaikalla. Tulee syömään lounasta kotiin, ja työpäivän jälkeen tietenkin koti kutsuu.
Klo 3.00 Herätys ja aamujooga.
Klo 3.30 Jumppavaatteet niskaan ja juoksemalla salille 12km/suunta.
5.30 treeni ohi ja juosten kotiin, pari pyrähdystä vielä portaissa.
6.00 Hotellitason aamupala
6.15 suihku
6.45 täydellinen meikki ja edellisenä iltana katsomani asukokonaisuuden pukeminen.
7.30 Autonkuljettajani tulee hakemaan oveltani.
.
.
Klo 9. 00 Herään unestani ja huomaan olevani todella törkeästi myöhässä töistä. Pikainen hampaanpesu ja salamana töihin. Matkalla mietin mitähän keksin pomolle selitykseksi tällä kertaa.
Tässäpä aikalailla tavallinen aamuni.
Kasvojen ja hampaiden pesu, sit kasvovesi, seerumit ym. voiteet, lääkkeet. Aamukahvia juodessa luen Raamattua. Sitten vaatteiden laitto, hiusten harjaus, kevyt meikki, pedin petaaminen, tsekkaus onko kaikki tavarat mukana jos on pitkä työmatka jossa yövyn. Työmatkaa saattaa olla yli 100 km. Hiljaisuudessa ajelen omiani mietiskellen, edes radio ei ole päällä.
Herätys klo 5. Kahvinkeitin päälle, eväs- sekä aamiaisleipien teko sillä aikaa, aamupala tietokoneella istuen ja uutisia selaillen. Vessa, hampaiden pesu, meikkaus, hiukset sutturalle, laukun pakkaaminen, pukeminen ja fillarilla töihin seitsemäksi. Ei tulisi mieleenkään harrastaa liikuntaa aamulla. Hyvä jos selviää hengissä heräämisestä.
Herätys 4.15. Vessan kautta ulos pikaisesti koirien kanssa. Sitten koirien aamupalat, samalla oma kahvi tippuu. Omien eväsleipien teko, samalla aamukahvin hörppiminen. Koirien aamulenkki (lyhyt). Vaatteiden vaihto (tähän asti mennään yhdistelmällä yöpaita & verkkarit tms.). Eväiden pakkaaminen, pärstä pikaisesti kuntoon, hampaiden pesu. Ja ei kun töihin.
Herätys kuudelta. Ylös, vaatteet päälle, vessa, meikit, reppu. Ulos. Tähtään 6.25 junaan. Töissä syön ja juon kahvit. Salilla kävin joskus aamuisin, kun työt alkoivat vasta ysiltä. Nyt jää viiko loppuihin.