Te joilla on toimivat aamurutiinit
Millaiset aamurutiinit teillä on? Saatteko tehtyä näitä suositeltuja meditaatioita ja aamujumppia? Jos teillä on kumppani ja/tai perhe saman katon alla, miten aamunne sovitetaan yhteen?
Kommentit (363)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä puolisoni herää ennen minua, ja panee kahvin tippumaan ja menee suihkuun. Kun tulee suihkusta ja on pukeutunut, niin minä nousen ylös, ja yhdessä istutaan aamukahvipöytään. Puolisoni syö kahvin kanssa pientä aamupalaa, itse juon vain kahvia. Jutustellaan. Mies lähtee töihin, saatan hänet ovelle ja suukotellaan. Hän vilkuttaa vielä autosta ja minä vastaan vilkutukseen.
Ja menee panemaan nättiä, ei ylisyönyttä, toimisto-sihteeriä.
Ei mene. Toimistosihteeri painaa ainakin 200 kg. Eikä ehdi muutenkaan, koska pitää olla työpaikalla. Tulee syömään lounasta kotiin, ja työpäivän jälkeen tietenkin koti kutsuu.
Niin se toimisto-sihteeri jonka on sinulle esitellyt.. On siellä näpsäkkä lähetti-tyttökin. Ei vain kiinnosta kotona makaava, kyttäävä lahna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmeen suositeltuja meditaatioita? Nauraisin, jos jaksaisin.
Eikö kaikki meditoi, joogaa ja kirjoita kiitollisuuspäiväkirjaa aamuisin? Instagramin mukaan kyllä!
Onneksi en seuraa mitään he*vetin instaa.
Meillä on toimivat aamurutiinit.
Mun herätys soi 6.30 ja teen sängyssä 5-10 min fysioterapeutin neuvomaa selkäjumppaa (takana kaksi välilevytyrää vuosia sitten, tän avulla kivuton).
Nousen, veskiin ja hampaiden pesu. Kahvi tulemaan.
Tässä vaiheessa klo 6.45 lapsen herätys soi. Hän menee vessaan pisulle, hampaiden- ja muutenkin pesulle. Tällä välin juon ekaa kahvia ja se sytyttää järjen valon.
7.00-7.15 aamupala yhdessä.
7.15-7.30 lapsi kampaa/kammataan, rasvaillaan, pukeutuu ja tsekataan vielä, että tärkeimmät mukana. Ulos ovesta käytännössä puoli kahdeksan. Kulkee kouluun julkisilla, koulu alkaa ihan joka aamu kahdeksalta.
Itse päivävaatteisiin, voiteet naamaan ja tukka kiinni.
Ulos ovesta työkohdetta kohti tai etätöiden aloitus 7.40
Ei mitään ylimääräistä. Alakouluikäinen lapsi, jota saa vähän ohjata, mutta esim. aamupala maistuu onneksi hyvin.
Töihin herääminen on raskasta -siksi iso osa kelarottailee työttömänä. FAKTA.
Töihin meneminen on raskasta -siksi fiksut tekee mieluummin vain ETÄÄ. FAKTA.
Siksi itsekin haen nyt etätöitä ja tai työtä jossa etätyöllä suuri painotus.
Työmatka kun on pois minun ajastani ja vapaa-ajasta.
Eli aamuhässäkänkin ratkaisee taikasana ETÄTYÖ! jälleen karu FAKTA.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Klo 3.00 Herätys ja aamujooga.
Klo 3.30 Jumppavaatteet niskaan ja juoksemalla salille 12km/suunta.
5.30 treeni ohi ja juosten kotiin, pari pyrähdystä vielä portaissa.
6.00 Hotellitason aamupala
6.15 suihku
6.45 täydellinen meikki ja edellisenä iltana katsomani asukokonaisuuden pukeminen.
7.30 Autonkuljettajani tulee hakemaan oveltani.
.
.
Klo 9. 00 Herään unestani ja huomaan olevani todella törkeästi myöhässä töistä. Pikainen hampaanpesu ja salamana töihin. Matkalla mietin mitähän keksin pomolle selitykseksi tällä kertaa.Tässäpä aikalailla tavallinen aamuni.
Oliko tämä niin kuin omasta mielestäsi hauska ?
Etkö osaa itse päättää mielipidettäsi?
Ap
Voi veikkoset- minä meditoin lämpimän peiton alla muutaman minuutin ajan ,ennekuin on pakko nousta ,että ehtii töihin . Sit vaan kupponen kahvia kera suupalan, suihkuun ja silmät puol kiinni laitan hiukset jameikin ja eikun menoksi. ,,,, niin tämä oli silloin,kun kävin töissä yli 40 vuotta.
Mutta nytp, nukun niin pitkäänkun huvittaa, ja kyllä huvittaa. On ihanan leppoisat aamu olut jo 10 v , nyt olen 74v😂🤗
Mulla herätys klo 9 yleensä.
Kahvi tippumaan, Ylen aamu päälle tv:stä, kotivaatteet. Vessassa käynti.
Juon rauhassa kahvin ja katselen aamu-tvtä. Tietokone päälle.
Jos etäpäivä, niin noin 10.30 aloitan työt. En meikkaa.
Jos toimistolle, niin sitten toimistolle 10.30 tai 11. En meikkaa. Asiakkaita otan vasta puolelta päivin aikaisintaan.
Jos on oikeuspäivä/muu aikainen meno (jota en ole itse voinut määrätä), niin sitten yleensä herätys klo 6.30 ja matkaan n. 7.45. Meikkaus tuossa kahvien juonnin välissä.
Eli pääsääntöisesti aika leppoisat aamut. Vihaan herätä aikaisin ja lähteä kiireessä.
Asianajajayrittäjä
Vierailija kirjoitti:
Työttömänä ei tarvitse tällaisia.
Väärin. Työttämätkin tarvitsevat aamurutiininsa ja itse asiassa heidän nimenomaan pitää ylläpitää rutiineja, jotta onnistuvat joskus palaamaan työelämään
Herätys klo 7.45. Torkku 8 min.
Kotivaatteet päälle, pissa ja hampaiden pesu.
Klo 7-7.20: eskarilaisen herättelyä: halailua ja keskustelua unista. Sitten hän hoitaa aamutoimet, millä välillä laitan kahvin ja hänen vaatteensa valmiiksi.
Klo 7.30-7.40: eskarilaisen pukeutumisen valvominen ja aamukahvi.
Klo 7.40-7.45: suukot, halit ja heipat.
Klo 7.45-8.00: toinen kahvi ja aamiainen,
Klo 8.00: työpäivä alkaa.
Lähityöaamu: ylös, vessaan, pikainen aamupesu (kainalot, kasvot), hampaiden harjaus, nopea meikkaus. Vaatteet päälle, eväät kassiin, koirat lenkille, töihin lähtö. Aikaa menee alle puoli tuntia + se koiralenkki 15min. Aamupala työpaikalla, siellä on tapana kokoontua saman pöydän ääreen kahville ja puurolle ennen kuin kukin lähtee hommiinsa.
Etätyöaamu: lasten herättäminen, omat vaatteet päälle, koululaiselle aamupalavoikkari pöytään ja katson että nousee ylös ja menee hampaan pesulle, päiväkotilaisen pukeminen ja hampaitten pesu, ulkovaatteiden laittaminen valmiiksi, koululaisen hoputtaminen ja sitten joko koirien kanssa lenkille tai viemään päiväkotilainen hoitoon (kävellen). Kotiin tullessa omien hampaiden pesu, kahvit tippumaan, kone päälle. Aamupala ja kahvit työn ohessa.
5.30 herätys tai yleensä herään jo 5-10min ennen tuota.Wc operaatiot,pukeutuminen,lasi vettä,eväät mukaan ja työmatkalle,tuohon kaikkeen menee n. reilu 15min. Työmatka n.1tunti ja 15 min. Töissä 2 isoa kahvia ,kaikki eväät ja surffausta (lehdet) ensimmäinen tunti,sen jälkeen koko loppupäivä duunia ilman kummempia taukoja.
M
Herätys 6.30
Perkolaattori pöhisemään kahvia.
Muki vahvaa kahvia, samalla meikaten.
Tukan laitto, 6.45 selän rullaus, nikamalukot auki selästä.
Aamupuuron valmistus, sen syönti.
7.00 Lasten herätys ja omat+lasten vaatteet valmiiksi.
7.15 auton webasto päälle. Viimesilaukset hiuslakkaa ja hampaan pesu.
7.30 lähtö, koululaiset mukaan.
Toissä klo 8.👌🏻
6:45 herätys - vessaan - aamupala - 7:25 autoon ja töihin.
Asun yksin ja asunut jo 10 vuotta. Nainen 33 vuotta, ei lapsia. Sinkku. Herään normaalisti klo 07.16. Teen päivätyötä ma-pe klo 8-16. Herättyäni menen vessaan, harjaan hiukset, käyn laittamassa kahvinkeittimin päälle, pesen hampaat, pesen kasvot kylmällä vedellä, juon kahvin ja syön aamupalan. Luen netistä sähköpostin ja iltapäivälehdet. Aloitan työt klo 8 ja teen siis täysin etänä töitä. Olen tyytyväinen nykyiseen työhöni ja rutiineihin. En jumppaile aamuisin, vaan sitten illalla suihkun jälkeen venyttelen paikat kuntoon ennen nukkumaan menoa, jos on hartiat jumissa niin sitten myös hieron niitä itse.
Vierailija kirjoitti:
Herätys klo 7.45. Torkku 8 min.
Kotivaatteet päälle, pissa ja hampaiden pesu.
Klo 7-7.20: eskarilaisen herättelyä: halailua ja keskustelua unista. Sitten hän hoitaa aamutoimet, millä välillä laitan kahvin ja hänen vaatteensa valmiiksi.
Klo 7.30-7.40: eskarilaisen pukeutumisen valvominen ja aamukahvi.
Klo 7.40-7.45: suukot, halit ja heipat.
Klo 7.45-8.00: toinen kahvi ja aamiainen,
Klo 8.00: työpäivä alkaa.
Hih, taitaa kuitenkin eka herätys olla 6.45 eikä 7.45. Muutoin tekisit nuo kaikki aamutoimet ennen heräämistä ja olisit silti kasilta aloittamassa työt :D
Tosi nopeesti sun eskarilainen suoriutuu liikkeelle, jos vileä 7.20 halitaan ja keskustellaan nähdyistä unista, ja 7.45 se on jo ulkona ovesta. Esimerkillistä vauhdikkuutta 6-vuotiaalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työttömänä ei tarvitse tällaisia.
Väärin. Työttämätkin tarvitsevat aamurutiininsa ja itse asiassa heidän nimenomaan pitää ylläpitää rutiineja, jotta onnistuvat joskus palaamaan työelämään
Tämä rutiinien ylläpito on tärkeää työttömänäkin ollessa.
Itse ollessani työtön, heräsin joka arkiaamu viimeistään yhdeksältä. Sitten syötävää, kone auki ja työpaikkojen etsimistä ja hakemusten tekoa. Tuo rutiinin ylläpito oli välillä rankkaa, koska olo oli muutenkin lannistunut ja surullinen, kun ei töitä saanut/löytynyt. Itsetunto oli todella alhaalla. Mutta sitten puolentoista vuoden jälkeen tärppäsi. Ja samassa työpaikassa olen edelleenkin. Vieläkin puistattaa muistellessa tuota aikaa työttömänä. En ymmärrä kuinka monet pystyvät elämään tuota elämää omasta halusta.
Vierailija kirjoitti:
Herätys 6.30
Toissä klo 8.👌🏻
Huh huh, oot kyllä hullun tehokas klo 6.30-7.00, jona aikana ehdit herätä, nousta, laittaa kahvin tulemaan, juoda sen, meikata, laittaa hiukset, huoltaa selkää, keittää puuroa ja vielä syödä sen kuumana! Sulla täytyy olla kyllä aika paljon pidemmät aamun puolituntiset kuin meillä muilla.
Vierailija kirjoitti:
Mulla herätys klo 9 yleensä.
Kahvi tippumaan, Ylen aamu päälle tv:stä, kotivaatteet. Vessassa käynti.
Juon rauhassa kahvin ja katselen aamu-tvtä. Tietokone päälle.
Jos etäpäivä, niin noin 10.30 aloitan työt. En meikkaa.
Jos toimistolle, niin sitten toimistolle 10.30 tai 11. En meikkaa. Asiakkaita otan vasta puolelta päivin aikaisintaan.
Jos on oikeuspäivä/muu aikainen meno (jota en ole itse voinut määrätä), niin sitten yleensä herätys klo 6.30 ja matkaan n. 7.45. Meikkaus tuossa kahvien juonnin välissä.
Eli pääsääntöisesti aika leppoisat aamut. Vihaan herätä aikaisin ja lähteä kiireessä.
Asianajajayrittäjä
Kuulostaa kieltämättä leppoisalta. Itse tykkään kuitenkin aloittaa työt jo aamusta, jotta pääsen kotiin klo 16-17. Sulla menee väkisinkin 18.30-19 asti ennenkuin työpäivä päättyy, jos teet täyttä työaikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Herätys 6.30
Toissä klo 8.👌🏻Huh huh, oot kyllä hullun tehokas klo 6.30-7.00, jona aikana ehdit herätä, nousta, laittaa kahvin tulemaan, juoda sen, meikata, laittaa hiukset, huoltaa selkää, keittää puuroa ja vielä syödä sen kuumana! Sulla täytyy olla kyllä aika paljon pidemmät aamun puolituntiset kuin meillä muilla.
No en itse asiassa ole. Pistän perkolaattorin illalla valmiiiksi, meikkaan noin 5 minuutissa. Puuro valmistuu mikrossa, selän rullaus ei vie kuin 5 minuuttia. Lapset pienintä lukuunottamatta hoitavat oman aamupalan. Pitkä tukka äkkiä nutturalle. Mulla on todella reilusti aikaa tähän kaikkeen. Kaikki alkaa hyvästä suunnitelmasta ja vuosien rutiinista.
Jos lähde esim. viikonloppua yksin, selviän keveästi puolessa tunnissa, jopa vartissa lähtemään. Silloin jätän sen puuron työpaikkalla syötäväksi.
Mä tein viime vuonna yli sata päivää tuota Aamun ihmettä (siihen lopetin laskemisen). Se oli mahtava juttu ja harmi vaan aloin lipsua siitä, kun sairastuin. Sitten se vaan unohtui, kun kuvittelin tekeväni nuo jutut ilman rutiinia. Enpä tehnyt, päivittäin varsinkaan. Pitää ottaa taas tavaksi ja heti huomenna. Tää juttu on sellainen että se pitää tehdä heti ja joka päivä tai se ei toimi.
Jopa ennen töiden alkua tuo oma tunti onnistui. Energisyys lisääntyi ja ensimmäistä kertaa elämässäni minulla oli kunnollinen unirytmi. Muutuin yöpöllöstä aamuvirkuksi. ADD:n hallintaankin rutiini auttoi (muistaakseni Elrodillakin on ADD).
Pitää voittaa inertia, eli se horros joka vaivaa ensimmäisen hereilläolotunnin ajan. Voi jäädä horrostunniksi torkkumaan tai selaamaan puhelinta tai sitten voi tehdä kuutta tuottavaa asiaa. Halusin lukea jotain kehittävää, joogata, meditoida ja kirjoittaa jotain luovaa. Ei oikeasti ole helpompaa hetkeä mahduttaa näitä omaan päivään kuin aamun ensimmäinen tunti. Sekin puhuu aamurutiinin puolesta, että meditaatiosta saa suurimman hyödyn lähellä unitilaa ja joogata kannattaa tyhjällä vatsalla.
Oliko tämä niin kuin omasta mielestäsi hauska ?