Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te joilla on toimivat aamurutiinit

Vierailija
09.01.2022 |

Millaiset aamurutiinit teillä on? Saatteko tehtyä näitä suositeltuja meditaatioita ja aamujumppia? Jos teillä on kumppani ja/tai perhe saman katon alla, miten aamunne sovitetaan yhteen?

Kommentit (363)

Vierailija
141/363 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt jo yksinasuja, 56 nainen, aikuiset lapset.

Herään ilman herätystä klo 4.10

Pesut, pukeminen, aamukahvi, radio tai tv auki ja kiinni.

Kiitän alkavasta päivästä, joskus luen Raamatun luvun. Pyydän varjelusta perheelle, läheisille.

Klo 6 lähden töihin (fyysinen, rankka työ ja matkat kävellen, osa bussilla, niin tulee liikuntaa)

Haluan aamun rauhallisesti, joten herään aikaisin.

Vierailija
142/363 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hupaisaa luettavaa.

Miehille olennaisinta on kuvailla kuseminen ja paskalla käynti. Näillä sanoilla.

Mun mies tekee kakkosesta numeron.

Ilmoittaa etukäteen, että pitää mennä vessaan, tekee sellaista vääntelehtivää liikettä. Mutta sitten ehtii valita luettavaksi kirjan ja sitten linnoittautuu vessaan vähintään vartiksi, joskus jää sinne lukemaan. Työskentelee kotona siis. Ja vessasta tullessaan ilmoittaa, että oli "tapahtumia" ja huokailee kuin rankan urheilusuorituksen jälkeen.

Minulla menee kakalla pari minuuttia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/363 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

osa ei pese hampaitaan aamuisin..

Vierailija
144/363 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun aamu saattaa alkaa jo yöllä kahden ja kolmen välillä ja sen takia simahdan illalla jo kello 19.30-20. Unirytmini on nyt vanhemmiten kääntynyt tähän ja vaikka kuinka yrittäisin valvoa myöhään, heräisin silti samaan aikaan aamuyöstä. Mun aamutoimiin kuuluu siis useimmiten siivoamista ja päivän ruuan valmistamista, jota voi sitten päivällä mikrossa lämmittää syötäväksi. Muihin aamutoimiin kuuluu suihkussa ja vessassa käyminen/hammaspesu sekä koiran lenkitys. Aamukahvin juon aamupalan jälkeen. Perussairauteni vuoksi en ole työelämässä, voisin siis nukkua mutta en vaan pysty. Valvomista saattaa tulla harrastaneeksi jopa sen 24-30 tuntia putkeen. Tai sitten nukun omituisessa rytmissä ja nyt on se vaihe päällä. Viimeksi mulla oli normaali unirytmi lapsena.

Vierailija
145/363 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hupaisaa luettavaa.

Miehille olennaisinta on kuvailla kuseminen ja paskalla käynti. Näillä sanoilla.

Mun mies tekee kakkosesta numeron.

Ilmoittaa etukäteen, että pitää mennä vessaan, tekee sellaista vääntelehtivää liikettä. Mutta sitten ehtii valita luettavaksi kirjan ja sitten linnoittautuu vessaan vähintään vartiksi, joskus jää sinne lukemaan. Työskentelee kotona siis. Ja vessasta tullessaan ilmoittaa, että oli "tapahtumia" ja huokailee kuin rankan urheilusuorituksen jälkeen.

Minulla menee kakalla pari minuuttia.

🤣

Vierailija
146/363 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat aamuni on niin erilaisia, koska herätyskello voi soida 5.45-9.00 välillä. Joinain aamuina siis lähden tukka sotkussa töihin, toisinaan syön kaikessa rauhassa ja nuttura on täydellisessä ojennuksessa. Päivät ja tilanteet vaihtelee siis todella paljon. Yksi asia on aamuisin varmaa, hampaat pitää pestä ja pissalla käydä! :D

Vierailija
147/363 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Klo soi 5:15, jos nappa tyydytän naisen ja itseni siinä samalla. Suihkuun, kahvi keittymään, aamupala, hampaiden pesu. Töissä puoli seiskan jälkeen.

Vierailija
148/363 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamurutiinit on aina olleet kunnossa. Nyt kun olen ollut kohta 2v etänä, rutiinit ovat seuraavat:

Herään n.klo 8.00. Pesen naaman ja hampaat, laitan kahvin tippumaan ja avaan työkoneen. Kun kone käynnistelee itseään, laitan aamupalan. Luen aamun sähköpostit ja vastailen kiireellisiin juttuihin aamupalan äärellä ja laadin päivän to do-listan. Tämän jälkeen käyn pukemassa päivävaatteet, petaan sängyn ja meikkaan ja sitten aloitan työt.

Vierailija
149/363 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän pyrin:

Herätys klo 8, aamulääkeet, vessaan, salilla n. 8.20 (on ihan vieressä salit on täällä auki)

Takaisin noin 9.15, jonka jälkeen aamukahvi ja vessaan taas. 10 aloitan opiskelut ( olen yliopistossa, koulu täysin etänä)

Totuus: en saa unta yöllä kun stressaa, nukun vähän pitempään että ei koko päivä mene reisille, herään kymmeneltä, otan lääkkeet, vessaan, keitän ja juon kahvia, vessaan kakkoselle, puhelimen selailua ja prokastinointia, teen lounaan klo 12 ja syön, jonka jälkeen vasta aloitan opiskelun. Illalla urheilen.

Vierailija
150/363 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herään rauhallisesti. Jos herätyskelloon, en koskaan torkuta. Venyttelen vähän ennen kun nousen pois sängystä. 

Aamupesu & hampaat

Sängyn petaus ja hiusten laitto sekä vaatteiden vaihto jos en ole lähdössä mihinkään

Kiireetön ja runsas aamiainen

Vaatteiden vaihto, jos olen lähdössä jonnekin

Hiukset & mahdollinen meikki, jos olen lähdössä jonnekin

Joko ovesta ulos tai lukemaan uutisia.

Vierailija
151/363 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samat aamurutiinit on: takin taskuun kotiavaimet, kännykkä ja lompakko ja menoksi.

Joskus harvoin saatan jopa käydä suihkussa. Varsinkaan pakkasella ei maistu. Työaamujen äärimmäisiin tilastopoikkeuksiin ja -harvinaisuuksiin kuulu aamupala, ellei Cokista lasketa?

Hampaita en kyllä muista koskaan aamuisin pesseeni, tosin illallakin väsymys vie usein voiton tuosta toimenpiteestä.

Vierailija
152/363 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti. Aamurutiinini on: 

- herään 5.30

- meditoin 30 min

- kirjoitan päiväkirjaa 30 min

- jumppaan 30 min

- käyn suihkussa ja meikkaan

- juon sokerintonta seljankukkamehua ja smuutieta

- hölkkään töihin 30 min

Ja tämän kaiken tietenkin kuvaan joka aamu instagramiin. Tavoitteena on aloittaa tuntia aikaisemmin, jotta saan sisällytettyä rutiiniin vielä vesivärimaalaussession ja juttutuokion naapurin mummon kanssa. 

Todellisuus:

- herään 8.30 eli 30 min ennen töiden alkua

- avaan aamu-tv:n

- keitän kahvia, meikkaan ja koitan selvityä.

Vierailija
153/363 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Herätyksen jälkeen heti suihkuun.

Kahvinkeittimen lataan jo illalla valmiiksi joten napsautan sen päälle ja teen sillä välin aamupalaleivän. Kahvi ja leipä napaan, samalla uutisten silmäily. Hiusten kuivaus ja laitto, meikkaus. Hampaiden pesu. Työvaatteet päälle (yleensä olen nekin katsonut jo valmiiksi aamua varten) . Eväät laukkuun. Ja töihin, jossa olen yleensä klo 7.15.

Mulla melkein sama. Suihkussa en käy aamulla, olen käynyt illalla. Ja hampaat pesen ennen aamupalaa. 

Meikkaan samalla kun juon toisen kupin kahvia. 

Vierailija
154/363 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ylös 5.30 

Pieni välipala esim. hedelmä

Koira ulos

Treeni kamat päälle

n. 1 t 15 min treeni ja venyttely

Suihku, vaatteiden vaihto 

Aamupalan teko

Etätyöt aloitan klo 7.00. Aamupalan syön töitä tehdessä. 

Lepo päivänä treenin tilalla on jooga jonka päätän meditaatioon. 

Etsä käy paskalla ollenkaan?

Vierailija
155/363 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamupala ja aamujööti ainoat rutiinit.

Vierailija
156/363 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työttömänä ei tarvitse tällaisia.

Minua kiinnostaa, miten kotona päivänsä viettävät saavat päivänsä käyntiin.

T. Itsekin työtön

Näin: heräsin yhdeksältä, pesin kasvoni ja vedin jumppavaatteet ylleni. Keitin kaurapuuron ja puristin appelsiinimehun, Nespressokeittimestä kupillinen lattea. Nautin aamiaisen rauhassa ja lueskelin päivän lehdet. Sitten menin kuntosalille, tein soutulaitteella 20 min ja lihaskunto-ohjelman, lopuksi venyttelyt. Suihkuun, hiustenpesu ja föönaus, vaatteet ylle ja merenrantaan lounaalle.

Juuri tulin kotiin, join kupillisen kahvia ja avasin palstan. Seuraavaksi ohjelmassa kieltenopiskelua, käsitöitä, lukemista, leffa ja saatan vielä käydä kävelylläkin. Illalla luen sängyssä ainakin puoleen yöhön ja aamulla taas yhdeksältä ylös. Huomenna aamulenkki ja katsotaan sitten, mikä sattuu huvittamaan. Ehkä lähden jonnekin retkelle.

Vai että oikein nespressokeittimestä lattea ja lounaalle merenrantaan. Kuulostaapa hienolta työttömyydeltä.

En minä työtön ole, olen eläkkeellä.

Vierailija
157/363 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Herään viiden aikoihin, teen treenin tai käyn juoksemassa, käyn suihkussa ja syön aamupalan ennen kun herätän lapsen seitsemältä. Sitten alkaa päivä lapsen kanssa, joka on nyt 9 kuukautta vanha. Jos en heräisi aikaisin, en ehtisi ikinä liikkua. Aikaiset aamut on omaa aikaani. 

Näin tein minäkin silloin, kun lapset olivat pieniä. Klo 5:15 fillarilla 6 km uimahallille, kilometrin uinti, fillarilla takaisin ja kotiin siiheksi, kun mies lähti töihin, n. 7-7:15.

Vierailija
158/363 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylös klo 6.45. Juon lasillisen tuoremehua ja lataan kahvin valmiiksi koneeseen. Sitten koiran kanssa lenkille n. 45 min, jonka jälkeen aamukahvi. Tässä vaiheessa yleensä herätän lapset ja varmistelen, että heillä hoituu aamutoimet ja lähtevät ajoissa kouluun. Sitten koneen ääreen ja töihin.

Vierailija
159/363 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun aamu

Herätys klo 04 otan kilpparilääkityksen Jatkan unta.

Herätys klo 8

Villasukat jalkaan ja vessaan

Kahvi tippumaan

Vitamiinipore lasiin

Aamupuuro kiitos pikapuurolle ja dolce custolle.

Pakkasesta marjoja puuron päälle.

Luen lehteä ja meen vessaan.

Puen vaatteet jos jaksan, jos jaksan sitä ennen pesen naamani ja hampaat, käyn lenkillä

Kaupassa.

Katselen suoratoistoi, kuuntelen musaa.

Vierailija
160/363 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herätyskello soi 6:30. Vaatteet päälle ja koiran kanssa ulos (aamulla vaan 10 minsan ulkoilu), kahvi tippumaan, suihkuun, kahvin juonti ja uutistenluku kirkasvalolaitteen edessä talvella tai parvekkeella kesällä kylpytakki päällä. Pukeutuminen, kevyt meikki ja hiustenlaitto.

Noin klo 7:30 lähden toimistolle jonne autolla 15 minsan matka. Iltapäivällä tulen hyvissäajoin kotiin (monesti jo lounaan jälkeen) ja käymme koiran kanssa pidemmällä ulkoilulla ja sitten jatkan vielä hetken töitä kotoa.

Viikonloppuisin nukun pidempään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi seitsemän