Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Te joilla on toimivat aamurutiinit

Vierailija
09.01.2022 |

Millaiset aamurutiinit teillä on? Saatteko tehtyä näitä suositeltuja meditaatioita ja aamujumppia? Jos teillä on kumppani ja/tai perhe saman katon alla, miten aamunne sovitetaan yhteen?

Kommentit (363)

Vierailija
121/363 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herään 7:30-40 ja töissä olen kasilta. Ei siihen paljon rutiineja mahdu.

Vierailija
122/363 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kello soi 6.45. Pissalle, petivaatteet ulos.

Jumppa päälle, mulla on vanhoja jumppavideoita n 50 kiekkoa, vuoronperään aina, kesto 45 min.

Puurohiutaleet ovat olleet yön kattilassa, vesihauteesssa jääkaapissa. Jumpan jälkeen levy ykköselle ja hampaiden pesu ja suihkuun, parvekkeen ovi auki.

Suihkun jälkeen levy 6.lle, haen petivaatteet ulkoa, petaan sängyn, syön puuron ja samalla avaan työkoneen.

Klo 7.50-7.55 on kone auki ja aloitan työt

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/363 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mulla ihan toimiva rutiini on, itselleni ainakin. Ei se mitään joogia ja meditointeja sisällä, ei tosiaankaan. Aamu-unisena en halua herätä liian aikasin ja nukahtaisin jos meditoimaan alkaisin :D

Normaali aamu arkena on se että klo 6:15 herätys, vessaan, hammas ja naama ym pikaiset pesut ja pukemine, sitten heti koira kävelylle, jonka jälkeen pikaisesti kahvi tippumaan ja samalla keitän puuron ja sitten aamupala naamariin. Puuron keiton ohessa myös koiralle ja kissoille ruuat. 

Töihin lähden noin 7:15.

Vierailija
124/363 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herään klo 07.02, siitä aamupissalla ja alakertaan jossa 3 kuppia kahvia tippumaan. Kahvin tippuessa juon 1/2l vettä ja venyttelen ( ihan sillain seisten, ei mitään joogaa). Kahvia kuppiin ja kone auki, jonkinlainen silmäys päivän töihin, ja sitten 2. ja 3. kuppi kahvia. Klo 08.00 aloitan jotain töitä tekemään "oikeasti". Aamiainen klo 8.30 ( iltapala klo 20.30-noudata 12h paastoa). Sen jälkeen hampaiden pesu, naamaan rasvaa jne ( tämä on aamun ensimmäinen tauko). 

Vierailija
125/363 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rutiini on herätä ensimmäiset kaksi tuntia töissä, tietenkin ennen töihin menoa oltu hereillä toiset... En herää koskaan virkeänä töihin, mutta siis kahvia naamaan ja meikki hutiloiden sekä ruuhkabussiin tullee aina kiire!

Vierailija
126/363 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herätys 8.20.

Kasvojen pesu , meikkaus pukeminen(vaatteet valittu illalla)

Illalla ladattu kahvi tippumaan, puuro mikroon. Samalla

Lapsen herätys(2luokkalainen)vaatteet valmiina.

Syödään aamupala, hampaiden pesu.

Astiat koneeseen,sänkyjen petaus.

Autoon klo9.

Vierailija
127/363 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heräilen kymmenen aikaan. Keitän kahvit ja loikoilen sängyssä padin kanssa sen juomassa. Sitten siirryn isommalle koneelle ja teen töitä tunnin pari. Sitten on lounas ja työt jatkuvat.

Vierailija
128/363 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

6:45 herätys, vessaan ja kahvin kanssa läppärille. Katson viimeisimmät uutisotsikot. Heti ennen seitsemää kirjoitan wordiin pari herkullista provoa.

7:00 Palstan auettua laitan pari uutta aloitusta ja nostelen aiempia ketjuja, jotka olen joko aloittanut tai joihin olen vastannut. 

Lisää kahvia. 

Vastailen omiin ketjuihini. 

Lisää kahvia.

Mulla sama tuonne 16-17 asti. Sitten vaihdan juoman kaljaan. Sitten klo 23 asti palstailua.

Siinähän saa terveelliset 8h unet välissä.

Vierailija
129/363 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun sinkkumiehen aamurutiinini on: kuselle, kahvi valumaan, suihkuun, netti auki, ensimmäinen mukillinen kahvia, pukeudun, puuro kiehumaan samalla tutkaillen nettiä, otan toisenkin mukillisen kahvia ruisvoileipien ja haudutetun puuron kera eli syön aamupalan.  Sitten lähden tilanteesta riippuen töihin tai jään tutkailemaan nettiä tai lähden käymään lähikaupassa tai kirjastossa taikka sitten (aamu)kävelyllä.

Vierailija
130/363 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei erikoisia rutiineja, mutta aamu menee joka pv lähes minuutilleen samassa. Herätys 6.25, vettä, kahvi tippumaan, kissalle ruokaa, hampaat, dödö, naamanpesu, kasvorasva, vaatteet päälle. Kuppi kahvia samalla kun meikkaan, lisää kahvia ennen hiusten harjausta ja korviksia, aamupalasmoohien valmistus ja se + illalla laitetut eväät omaan reppuun. kolmas kuppi kahvia jäähtymään ennen eskarilaisen herärystä, haleja pusuja ja tsemppaamista eskarille, vaatteiden valitsemista ja pukemista puoli-uniselle eskarille (samalla kuin kahvia itselle), kampauksen teko miss princess of eskarille, ulkovaatteet valmiiksi hänelle, pukee ulkovaatteet sillävälin kun käyn herättämässä koululaiset ja muistutan päivän asiat heille. Lähdemme eskaria kohti 7.25 ja olen klo 8.00 töissä, aloitan päiväni smoothiella, samalla kun katson sähköpostit, päivän aikataulut jne.

Vierailija
131/363 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen aamupuuron ja tyhjennän vatsan eli paskannan ennen kuin kumppani herää. 😉

Vierailija
132/363 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän rutiineja mulla oli työttömänä. Töissä ollessa sitä vaan "selviytyy" aamuista. Herää, meikkaa, pukee ja on ovesta ulossa puolen tunnin päästä heräämisestä. Syön töissä aamiaisen.

Työttömänä heräsin aina aikaisin, söin, kävin kirjastossa lukemassa tai kirjoittamassa pari tuntia ja tulin syömään lounasta kotiin. Siitä lenkille ja "päivä oli pulkassa". Yritin pitää enemmän rutiineista kiinni työttömänä. Tosin olin työttömänä burn outin vuoksi.

Vierailija
133/363 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herätys 7:30, vaatteet lattialta päälle kahvi tippumaan, ulos kahville ja röökille, kasiksi töihin.

Vierailija
134/363 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herätys klo.4.20 samantien pyörällä töihin 23km. Hetki töitä, sitten 6.50-8.00 treeneihin/uimaan. Takas töihin ja aamupala.

Vierailija
135/363 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos toimistolla niin 

6.00 herätys

Aamutakki päälle

Kahvi tippumaan

Kylppäriin pesulle 

Kahvi mukiin

Takas kylppäriin ja meikkaamaan

Pukeminen (vaatteet katsottu ennakkoon)

Tukan laitto

Työkamppeiden tarkastus ja yleensä otan eväät mukaan laukkuun

Lasten pusuttelu ja ohjeistus kouluun, viime tsekkaus wilmaan

7.00 ovesta ulos ja autoon

Vierailija
136/363 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä kysymystä. Aamulla nousen, käyn vessassa tekemässä aamutoimet. Kahvi tippumaan ja teen parit leivät samaan aikaan. Aamupalan jälkeen ulos ja autoon ja hommiin. Joskus saatan kysyä, onko teini menossa samaan aikaan kouluun. Voin viedä, kun menen töihin. Lukio on työmatkan varrella. Herätyksestä uloslähtöön menee yleensä puolisen tuntia aikaa. Sama toimiva rutiini ollut vuosikausia.

m56

Vierailija
137/363 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hupaisaa luettavaa.

Miehille olennaisinta on kuvailla kuseminen ja paskalla käynti. Näillä sanoilla.

Vierailija
138/363 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen 49v.

Sängystä suoraan pikasuihkuun, vaatteet päälle ja autoon. Ajan töihin jossa teen kahvi ja aamupala.

Siinä aamurutiinit.

Vierailija
139/363 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Herään klo 06-07 välillä riippuen työpäivästä. Mies herää yleensä aina klo 7 ja nousee 0715 aikoihin.

Tässä omat puuhani aamuisin:

Vessaan ja hampaiden pesu

Kahvi tippumaan ja puurovesi kiehumaan

Käyn laittamassa auton lämpiämään

Haen koiran aamutouhujen ajaksi sisälle (on tarhassa työpäiviemme ajan), koira menee sohvalle nukkumaan

Puuro hautumaan

Kahvia ja yleinen jumitus, koiran rapsuttelua

Aamupala

Puen ja meikkaan

Teen mahdolliset eväät töihin (joskus käyn työkavereiden kanssa syömässä lounasta)

Vessaan

Koira takaisin tarhaan

Töihin

Tähän menee aikaa 45 minuuttia - 1,5 h. Riippuu omasta tehokkuudestani ja tulevasta työpäivästä :)

Jos jotain voisin rutiineista muuttaa, niin voisin katsoa työvaatteet ja tehdä eväät valmiiksi edellisenä iltana. Lisäksi voisin puuron hautumisen ajan pukeutua enkä jäädä jumittamaan kahvin kanssa :)

Kaikki se aika, minkä valitset vaatteita, teet eväitä ja jumitat kahvista nautiskellen sohvalla, on koiralle ihanaa aikaa rakkaan perheen kanssa eli älä turhaan yritä kiirehtiä kotoa lähtöä, kun ei kerran ole pakko :)

Vierailija
140/363 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun rutiinit

herätys, lääkkeet, pöntön kautta suihkuun hiustenpesuun, kahvi tippumaan, laitan hiukset ja käyn pöntöllä, teen pari leipää kahvin kanssa ja menen soffalle kattoo aamu tv:tä ja pelaamaan diggys adventurea ipadillä noin puoleksi tunniksi ja välillä käyn pöntöllä. Sitten mukava tsillailun jälkeen pesen hampaat, meikkiä hippusen naamaan, pakkaan eväät, puen päälle, käyn taas pöntöllä ja lähden töihin.

Miksi käyt noin monta kertaa pöntöllä?

Yliaktiivinen suoli aamuisin, onneksi tyhjenee himassa, niin ei tarvii töissä rampata vessassa.

Mulla sama juttu! Aamulla 1-4 x kakalla.

Ikävä puoli on se, että töissäkin joutuu käymään useimmiten sen 1-4 x kakalla :( No, eipähän ainakaan ummeta.