Te joilla on toimivat aamurutiinit
Millaiset aamurutiinit teillä on? Saatteko tehtyä näitä suositeltuja meditaatioita ja aamujumppia? Jos teillä on kumppani ja/tai perhe saman katon alla, miten aamunne sovitetaan yhteen?
Kommentit (363)
Mä käyn nukkumaan ennen yhdeksää ja herään ennen viittä. Kyllä ehdin tehdä aamulla ihan mitä haluan ennen kuin lapset heräävät, ja se on päivän ihaninta aikaa.
Aamukahvia ja aamupalaa sängyssä, palstailua. Sillä tiellä olen vieläkin, klo 8 lähtien.
Olen nyt koittanut tsempata noiden rutiinien kanssa ja tehdä aamumeditoinnin, pikkuisen liikuntaa, affirmaatiot, päiväkirjailua ja niin edelleen. Mua auttaa kun pidän semmoista rutiinilistaa, johon aina merkkaan ylös kun olen tehnyt harjoituksen. Kannattaa aloittaa myös ihan pienistä ajoista esim. viisi minuuttia meditointia aamulla ja sitten kun se sujuu ongelmatta niin tehdä vaikka 10 min jne.
https://thepetiteplanner.com/21-free-printable-habit-trackers/
Suosittelen myös Hal Elrodin Aamun ihme kirjaa.
Vierailija kirjoitti:
Aamukahvia ja aamupalaa sängyssä, palstailua. Sillä tiellä olen vieläkin, klo 8 lähtien.
Toimis mullekin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmeen suositeltuja meditaatioita? Nauraisin, jos jaksaisin.
Eikö kaikki meditoi, joogaa ja kirjoita kiitollisuuspäiväkirjaa aamuisin? Instagramin mukaan kyllä!
Lisää paineita naisille.
Onhan niitä miehiäkin jotka kirjoittaa heräävänsä viideltä, käy salilla, ottaa jääkylvyn ja sitten kirjoittaa kolme tärkeintä tavoitetta ja alkaa tehdä ne.
Ja yhteistä näille ihmisille on yleensä se, että ovat yleensä suht menestyneitä elämässään. Kunnon aamurutiinit luovat pohjan koko päivälle. Etenkin meditointia kannattaa harrastaa aamuisin, koska silloin mieli pysyy kirkkaampana koko päivän eikä stressaannu yhtä helposti esim. työkiireiden vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Miksi meditointi on mielestäsi naurettaavaa? Ne, jotka sanovat että heillä ei ole edes muutamaa minuuttia aikaa meditoida, ovat juuri niitä ihmisiä jotka hyötyisivät siitä kaikista eniten...
Vierailija kirjoitti:
Työttömänä ei tarvitse tällaisia.
Itse olen työtön ja mulle nuo rutiinit ovat juuri kaikki kaikessa ja auttaa pysymään tavoitteissani ja elämäni järjestyksessä.
Vierailija kirjoitti:
Joku superhyper-aamuvirkku varmaan nousee juurikin varttia vaille 5 ja jumppaa, pumppaa ja suorittaa aamun aivopähkinät terveysjuomaa nautiskellen. Me loput selviydytään aamusta.
Itsensä voi opettaa heräämään aikaisemmin. Vaatii lähinnä sitä, että nousee joka aamu samaan aikaan (myös viikonloppuisin) ja sitä, että menee nukkumaan aikaisempaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö kaikki meditoi, joogaa ja kirjoita kiitollisuuspäiväkirjaa aamuisin? Instagramin mukaan kyllä!
Lisää paineita naisille.
Miksi ajattelet, että nuo ovat paineita? Monelle nuo ovat nimenomaan sellaisia asioita, joiden avulla päästään pois niistä turhista paineista ja saadaan mieli paremmalle tuulelle....
Klo 6:00 herätys
vessaan ja pukeutuminen
Klo 6:15-7:00 Koiran kanssa reipas hölkkälenkki
Suihkuun ja hampaiden pesu
Pukeutuminen työvaatteisiin
Lasten herättäminen ja koululaiselle aamupalan teko
Molemmille lapsille ulkovaatteiden katsominen (sisävaatteet on katsottu jo illalla valmiiksi)
Koiralle ruoka
Hiusten kuivaaminen ja meikkaus
Eväät jääkaapista mukaan ja tietokoneen sekä eväiden pakkaaminen reppuun.
Eskarilaisen kanssa ovesta pihalle viimeistään klo 7:45.
Herään klo 05:15. Laitan kahvit tippumaan ja sillä aikana käyn vessassa pesulla/pisulla.
Kaksi kuppia kahvia kaikessa rauhassa samalla kun lukee netistä uutisia. Sen jälkeen vaatteet päälle, sängyn petaus, hampaiden pesu ja klo07:00 töissä
Vierailija kirjoitti:
Aamupaskan ja aamurunkun yhdistäminen säästää aikaa.
Ihana vinkki, pistetään kokeiluun.
Ylös 5.30
Pieni välipala esim. hedelmä
Koira ulos
Treeni kamat päälle
n. 1 t 15 min treeni ja venyttely
Suihku, vaatteiden vaihto
Aamupalan teko
Etätyöt aloitan klo 7.00. Aamupalan syön töitä tehdessä.
Lepo päivänä treenin tilalla on jooga jonka päätän meditaatioon.
Herään viiden aikoihin, teen treenin tai käyn juoksemassa, käyn suihkussa ja syön aamupalan ennen kun herätän lapsen seitsemältä. Sitten alkaa päivä lapsen kanssa, joka on nyt 9 kuukautta vanha. Jos en heräisi aikaisin, en ehtisi ikinä liikkua. Aikaiset aamut on omaa aikaani.
Vuorotyötä, joten vaihtelee, mutta jos menen esim ysiin, niin: herätys klo. 6.45, kahvi tulemaan, suihkuun, kahvin juonti, laittautuminen, lapsen auttaminen lähtökuntoon, lapsi päiväkotiin ja sieltä itse töihin. Aikaisemmin herääminen ei toisi omaa ihanaa meditaatioaikaa, sillä lapsi herää jo viideltä.
Aamulla yleensä herätys klo 7. Pujahdan nuorimmaisen peiton alle ja herättelen hassutellen. Isompien peiton alle mulla ei ole enää mitään asiaa :) Kikatellaan nuorimman kanssa ihan liian kauan ja huomataan että nyt tulee taas kiire kouluun. Lähden tekemään pikapuuroa kaikille, lapset pukevat, tai ainakin pitäisi pukea. Puuron syömisessä tulee kiire ja niin tulee myös hampaanpesussa. Tällä välin mies tekee kaikkea täysin tilanteeseen epäolennaista, kuten pesee pyykkiä tai laittaa tiskejä koneeseen. Enemmän apua olisi, kun ohjaisi ja auttelisi lapsia. No mies heittää sitten lapset kouluun viime tipassa (autokyyti talvella, muuten menevät fillareilla). Sitten alan itse valmistautumaan, onneksi ei ole tarkkoja työaikoja. Saatan mennä vielä vaikka takaisin sänkyyn lämpimään. En joogaile!
Herätys 07:30
pissalle
varmistan että lapset ovat pystyssä syömässä aamiaista
Pyydän laittamaan kahvin
Petaan sängyn
Puen
Menen siivoamaan keittiön lasten jäljiltä
Juon aamukahvia ja luen päivän lehtiä
Lähetän lapset kouluun
Pesen hampaat
Laitan tiskikoneen ja pesukoneen päälle, viikkaan eilisillan pyykit kuivausrummusta kuunnellen äänikirjoja tai katsellen siivousinspistä youtubesta
Siivoilen hiukan jos jotain on pielessä ja kastelen kukkia
Otan mukavan asennon ja paneudun kirjaan lounasaikaan saakka
Vierailija kirjoitti:
Herään viiden aikoihin, teen treenin tai käyn juoksemassa, käyn suihkussa ja syön aamupalan ennen kun herätän lapsen seitsemältä. Sitten alkaa päivä lapsen kanssa, joka on nyt 9 kuukautta vanha. Jos en heräisi aikaisin, en ehtisi ikinä liikkua. Aikaiset aamut on omaa aikaani.
Moneltako lapsesi sitten menee nukkumaan?
Herään klo 06-07 välillä riippuen työpäivästä. Mies herää yleensä aina klo 7 ja nousee 0715 aikoihin.
Tässä omat puuhani aamuisin:
Vessaan ja hampaiden pesu
Kahvi tippumaan ja puurovesi kiehumaan
Käyn laittamassa auton lämpiämään
Haen koiran aamutouhujen ajaksi sisälle (on tarhassa työpäiviemme ajan), koira menee sohvalle nukkumaan
Puuro hautumaan
Kahvia ja yleinen jumitus, koiran rapsuttelua
Aamupala
Puen ja meikkaan
Teen mahdolliset eväät töihin (joskus käyn työkavereiden kanssa syömässä lounasta)
Vessaan
Koira takaisin tarhaan
Töihin
Tähän menee aikaa 45 minuuttia - 1,5 h. Riippuu omasta tehokkuudestani ja tulevasta työpäivästä :)
Jos jotain voisin rutiineista muuttaa, niin voisin katsoa työvaatteet ja tehdä eväät valmiiksi edellisenä iltana. Lisäksi voisin puuron hautumisen ajan pukeutua enkä jäädä jumittamaan kahvin kanssa :)