Te joilla on toimivat aamurutiinit
Millaiset aamurutiinit teillä on? Saatteko tehtyä näitä suositeltuja meditaatioita ja aamujumppia? Jos teillä on kumppani ja/tai perhe saman katon alla, miten aamunne sovitetaan yhteen?
Kommentit (363)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmeen suositeltuja meditaatioita? Nauraisin, jos jaksaisin.
Hal Erold Aamun ihme:
Ensimmäinen kymmenen minuuttia käytetään mietiskelyyn. Mietiskelyn avulla saadaan hiljaisuuden kautta muodostettua rauhan tunne päivän ajaksi.
Seuraava kymmenen minuuttia käytetään lukemiseen. Luettavan tekstin tulee olla itseäsi inspiroivaa, jollain tavallasi itseä kehittävää tekstiä. Lukemisesta syntyy motivaatio päivän ajaksi.
Seuraava kymmenen minuuttia käytetään vahvistuslauseiden tekemiseen ja myöhemmin niiden kertaamiseen. Vahvistuslauseiden kautta syntyy voima päivän ajaksi.
Neljänneksi visualisoidaan: mitä haluat oman elämäsi sisältävän tulevaisuudessa. Visualisoinnin kautta saa päiväksi inspiraatiota.
Viidenneksi kymmenen minuuttia käytetään kiitollisuudenaiheiden kirjoittamiseen.
Viimeisenä kohtana liikutaan kymmenen minuuttia. Tästä saa päiväksi energiaa.
VMP!
Se kirjoitti:
Minun aamurutiini on:
Kahvi tippumaan
Tupakalle jonka aikana kahvi valmistuu
Kupillinen kahvia ja
Teksti-TV auki kolmoselta ja yleltä
Kahvi mukillisen juotua tupakalle
Vessaan
Sängyn petaus
Tupakalle
Ja sitten alkaa päivä
Eli vähän niinku terveys edellä 🏌️♂️🤾♂️🏋️♀️🚴♀️🤸♀️
Vierailija kirjoitti:
Mun rutiinit
herätys, lääkkeet, pöntön kautta suihkuun hiustenpesuun, kahvi tippumaan, laitan hiukset ja käyn pöntöllä, teen pari leipää kahvin kanssa ja menen soffalle kattoo aamu tv:tä ja pelaamaan diggys adventurea ipadillä noin puoleksi tunniksi ja välillä käyn pöntöllä. Sitten mukava tsillailun jälkeen pesen hampaat, meikkiä hippusen naamaan, pakkaan eväät, puen päälle, käyn taas pöntöllä ja lähden töihin.
Miksi käyt pöntöllä niin usein? Onko sinulla joku sairaus vai?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työttömänä ei tarvitse tällaisia.
Minua kiinnostaa, miten kotona päivänsä viettävät saavat päivänsä käyntiin.
T. Itsekin työtönNäin: heräsin yhdeksältä, pesin kasvoni ja vedin jumppavaatteet ylleni. Keitin kaurapuuron ja puristin appelsiinimehun, Nespressokeittimestä kupillinen lattea. Nautin aamiaisen rauhassa ja lueskelin päivän lehdet. Sitten menin kuntosalille, tein soutulaitteella 20 min ja lihaskunto-ohjelman, lopuksi venyttelyt. Suihkuun, hiustenpesu ja föönaus, vaatteet ylle ja merenrantaan lounaalle.
Juuri tulin kotiin, join kupillisen kahvia ja avasin palstan. Seuraavaksi ohjelmassa kieltenopiskelua, käsitöitä, lukemista, leffa ja saatan vielä käydä kävelylläkin. Illalla luen sängyssä ainakin puoleen yöhön ja aamulla taas yhdeksältä ylös. Huomenna aamulenkki ja katsotaan sitten, mikä sattuu huvittamaan. Ehkä lähden jonnekin retkelle.
Vai että oikein nespressokeittimestä lattea ja lounaalle merenrantaan. Kuulostaapa hienolta työttömyydeltä.
Herääminen ilman kelloa 6-6:30. Kampean itseni ylös sängystä. Aamukahvia 2 mukillista ja puuroa tms aamupalaksi, minkä aikana puoliso on toivottavasti hiiren hiljaa. Samalla päivän lehti ja uutiset. Paskalle, minkä jälkeen koiran kanssa ulos tai vaihtoehtoisesti salille tunniksi, jos puoliso vie koiran aamulenkille. Työt alkaa sitten 7:30-8 ja saliaamuina vähän myöhemmin. Varsinaisesti herään sitten joskus iltapäivällä.
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmeen suositeltuja meditaatioita? Nauraisin, jos jaksaisin.
Ei niitä suosittele muut kuin näiden meditaatioharjoituksien myyjät 🤑💸
Vierailija kirjoitti:
Av-palstailen peiton alta pari ekaa tuntia. sitten vasta ylös.
Täällä mä oon!
Nro 8.
7.00 herätys ja suoraan vessaan
7.02 kahvi tippumaan, teen kaksi voileipää ja smoothien
7.05 istun sohvalle syömään aamupalaa ja selaan nettiä
7.45 työvaatteet päälle
8.00 töissä
Vierailija kirjoitti:
Työttömänä ei tarvitse tällaisia.
Olen kans työtön mutta voin paremmin kun pidän rutiinit.
Herään klo 6. Radio pauhaamaan ja kahvit nokkaan, sit joko lenkille tai crosstrainerin päälle 45min-1h ja kahdeksaksi suihkun kautta meikit naamaan ja vaatteet päälle ja kuntouttavaan. Paitsi jos en ole saanut nukuttua kunnolla niin skippaan treenit tai siirrän myöhemmäksi.
Aamupalaa en syö, teen yleensä evääksi viherpirtelön.
En asu mieheni kanssa, mutta jos ollaan jommankumman luona niin lähden lenkille etten herätä, jos mun luona yksin niin musiikki kovalle ja crosstraineristakin saa enemmän irti.
Joskus oli vielä ennen lähtöä pikainen 10min lihaskuntotreeni, nyt ollut tauolla kylkiluun murtuman takia ja lihakset hävinnyt.
Aamulenkki viideltä, sitten aamupala, työpäivän suunnittelu, lasten aamutoimet ja hengailua. Töihin yleensä kasin aikaan. Koskaan ei ole aamuisin kiire kun nousee ajoissa.
Vierailija kirjoitti:
Minulla aamut on vaikeita kun itse työtön ja mies työskentelee kotona. Mies usein aloittaa työt vasta iltapäivällä ja jos yritän herätä ja tehdä omia juttuja, tulee takaisin nukkumaan makkariin (jossa tekisin niitä juttuja) .
Lähde heti ulos kävelemään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun rutiinit
herätys, lääkkeet, pöntön kautta suihkuun hiustenpesuun, kahvi tippumaan, laitan hiukset ja käyn pöntöllä, teen pari leipää kahvin kanssa ja menen soffalle kattoo aamu tv:tä ja pelaamaan diggys adventurea ipadillä noin puoleksi tunniksi ja välillä käyn pöntöllä. Sitten mukava tsillailun jälkeen pesen hampaat, meikkiä hippusen naamaan, pakkaan eväät, puen päälle, käyn taas pöntöllä ja lähden töihin.Miksi käyt noin monta kertaa pöntöllä?
Yliaktiivinen suoli aamuisin, onneksi tyhjenee himassa, niin ei tarvii töissä rampata vessassa.
No hyvä 👍
Vierailija kirjoitti:
Aamulenkki viideltä, sitten aamupala, työpäivän suunnittelu, lasten aamutoimet ja hengailua. Töihin yleensä kasin aikaan. Koskaan ei ole aamuisin kiire kun nousee ajoissa.
Hyi hitto
6.00 mies nousee ja käyttää koiran ja lähtee töihin
6.35 soi kello
Hampaiden pesu ja pää kylmän vesihanan alle, pukeminen. Kaikille on illalla laitettu vaatteet ja aamupala mahdollisimman pitkälle valmiiksi
Kahvinkeitin päälle ja lasten herätys.
Kissoille ja koiralle ruokaa.
Lapset jää syömään
6.55 Kahvikuppi mukaan ja töihin lähtö.
Lapset pukee ja bussi lähtee 7.02
7.15 työt alkaa
Mielelläni kävisin aamuisin jääkylvyssä tai avannossa ja koiran kanssa lenkillä. Meditoinnit jätän muille.
Herään n. 6-7, Aamupesut ja kahvi tippumaan, kissan ruokinta, aamukahvi ja pieni aamukävely 20-30 min (aloin kävelemään joka aamu ja ilta kun paino alkoi nousta etätyöaikana), kävelyn jälkeen aamupala ja sitten (etä-)töihin tietokoneella. Työt aloitan noin 8-9 välillä.
N76
Vähän ennen kuutta ylös, vessaan, vaatteet päälle ja koiran kanssa tunniksi lenkille. Sen jälkeen pari espressoa, lehden lukua, tupakka ja töiden aloitus.
Herään, laitan kahvin tippumaan, aamupaskan aikana kahvi on tippunut, juon aamukahvin ja häivyn töihin.