Te joilla on toimivat aamurutiinit
Millaiset aamurutiinit teillä on? Saatteko tehtyä näitä suositeltuja meditaatioita ja aamujumppia? Jos teillä on kumppani ja/tai perhe saman katon alla, miten aamunne sovitetaan yhteen?
Kommentit (363)
Muuta rutiinia ei ole kuin aamukahvin laitto, se oltava aina heti ylösnoustua.
Herätyksen jälkeen heti suihkuun.
Kahvinkeittimen lataan jo illalla valmiiksi joten napsautan sen päälle ja teen sillä välin aamupalaleivän. Kahvi ja leipä napaan, samalla uutisten silmäily. Hiusten kuivaus ja laitto, meikkaus. Hampaiden pesu. Työvaatteet päälle (yleensä olen nekin katsonut jo valmiiksi aamua varten) . Eväät laukkuun. Ja töihin, jossa olen yleensä klo 7.15.
Herätysklo huutaa klo 7:30
Nousen samantien ( jos sen kuulen)
Raput alas
Vessassa aamutoimet eli kylmää vettä naamalle
Keittiössä kahvia tulemaan
Vaihdan yöpuvun verkkareihin ja villasukkiin
Data auki
Työt alkaa kahvimukin kera
Näin mennään seuraavat ma-pe
Miehen kanssa lusikassa halailua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työttömänä ei tarvitse tällaisia.
Minua kiinnostaa, miten kotona päivänsä viettävät saavat päivänsä käyntiin.
T. Itsekin työtön
Aamulla kello soi 6-7. Käyn päästämässä hevoset ulos. Tulen sisälle, keitän kahvit ja alan lämmittämään taloa.
Vierailija kirjoitti:
Teen tunnin aamulenkin koiran kanssa ja joskus käyn myös salilla ennen kuin työt alkavat klo 08:00. Onnistuu ihan siten, että herään niin aikaisen, että ehdin aamulla tekemään kaiken haluamani. Kumppani elää erivuorokausirytmiä ja on hyvä uninen, joten hänestä ei ole aamuille ylimääräistä haastetta.
Mulla sama. Herätskello soi klo 6, työpäivä alkaa klo 9 ja siinä välissä ehdin ihan rauhassa aamurutiinit tekemään. Koiran lenkki, aamupala, hesari.
Mun rutiinit
herätys, lääkkeet, pöntön kautta suihkuun hiustenpesuun, kahvi tippumaan, laitan hiukset ja käyn pöntöllä, teen pari leipää kahvin kanssa ja menen soffalle kattoo aamu tv:tä ja pelaamaan diggys adventurea ipadillä noin puoleksi tunniksi ja välillä käyn pöntöllä. Sitten mukava tsillailun jälkeen pesen hampaat, meikkiä hippusen naamaan, pakkaan eväät, puen päälle, käyn taas pöntöllä ja lähden töihin.
Vierailija kirjoitti:
Mun rutiinit
herätys, lääkkeet, pöntön kautta suihkuun hiustenpesuun, kahvi tippumaan, laitan hiukset ja käyn pöntöllä, teen pari leipää kahvin kanssa ja menen soffalle kattoo aamu tv:tä ja pelaamaan diggys adventurea ipadillä noin puoleksi tunniksi ja välillä käyn pöntöllä. Sitten mukava tsillailun jälkeen pesen hampaat, meikkiä hippusen naamaan, pakkaan eväät, puen päälle, käyn taas pöntöllä ja lähden töihin.
Miksi käyt noin monta kertaa pöntöllä?
Minulla aamut on vaikeita kun itse työtön ja mies työskentelee kotona. Mies usein aloittaa työt vasta iltapäivällä ja jos yritän herätä ja tehdä omia juttuja, tulee takaisin nukkumaan makkariin (jossa tekisin niitä juttuja) .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmeen suositeltuja meditaatioita? Nauraisin, jos jaksaisin.
Eikö kaikki meditoi, joogaa ja kirjoita kiitollisuuspäiväkirjaa aamuisin? Instagramin mukaan kyllä!
Lisää paineita naisille.
Totta. Harvemmin miehet instaan tällaista tuuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Minulla aamut on vaikeita kun itse työtön ja mies työskentelee kotona. Mies usein aloittaa työt vasta iltapäivällä ja jos yritän herätä ja tehdä omia juttuja, tulee takaisin nukkumaan makkariin (jossa tekisin niitä juttuja) .
Lisäys: tai jos ei nukkumaan niin haluaa jutella kun minä olisin jo toiminta päällä aloittamassa päivää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö kaikki meditoi, joogaa ja kirjoita kiitollisuuspäiväkirjaa aamuisin? Instagramin mukaan kyllä!
Lisää paineita naisille.
Totta. Harvemmin miehet instaan tällaista tuuttaa.
🤣
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun rutiinit
herätys, lääkkeet, pöntön kautta suihkuun hiustenpesuun, kahvi tippumaan, laitan hiukset ja käyn pöntöllä, teen pari leipää kahvin kanssa ja menen soffalle kattoo aamu tv:tä ja pelaamaan diggys adventurea ipadillä noin puoleksi tunniksi ja välillä käyn pöntöllä. Sitten mukava tsillailun jälkeen pesen hampaat, meikkiä hippusen naamaan, pakkaan eväät, puen päälle, käyn taas pöntöllä ja lähden töihin.Miksi käyt noin monta kertaa pöntöllä?
Yliaktiivinen suoli aamuisin, onneksi tyhjenee himassa, niin ei tarvii töissä rampata vessassa.
Tykkääkö kukaan muu olla vähän aikaa hiljaisuudessa ja vaikka tarkkailla pihan lintuja?
Mikä ihmeen jooga ja meditaatio? Never höör ever. Se on ylös, aamupuuronkeitto, pukeminen, syöminen, hammaspesu ja kolme askelta työhuoneeseen. Petin petaus tulee parin tunnin päästä. P*sk*hätä tulee yleensä puolen tunnin viiveellä työn aloittamisesta. Sopivaa tauotusta työpäivään vessassakäynti ja sängyn petaus. Onhan se hyvä että sänky ehtii tuulettua ennen petaamista.
Kello soi 8:20, vessa, hampaat, tukka, vaatteet ja 8:30 työ ja kahvinkeitto, kun kone käynnistyy.
Vierailija kirjoitti:
Tykkääkö kukaan muu olla vähän aikaa hiljaisuudessa ja vaikka tarkkailla pihan lintuja?
Kesällä mökillä kyllä ja muutenkin herään aina mielelläni viikonloppuisinkin aikasin, jotta saan olla hiljaa itsekseni ennen kuin muu perhe herää. Täällä kerrostalossa ei ole sitä luonnon rauhaa, mikä on maalla.
Vierailija kirjoitti:
Hal Erold Aamun ihme:
Ensimmäinen kymmenen minuuttia käytetään mietiskelyyn. Mietiskelyn avulla saadaan hiljaisuuden kautta muodostettua rauhan tunne päivän ajaksi.
Seuraava kymmenen minuuttia käytetään lukemiseen. Luettavan tekstin tulee olla itseäsi inspiroivaa, jollain tavallasi itseä kehittävää tekstiä. Lukemisesta syntyy motivaatio päivän ajaksi.
Seuraava kymmenen minuuttia käytetään vahvistuslauseiden tekemiseen ja myöhemmin niiden kertaamiseen. Vahvistuslauseiden kautta syntyy voima päivän ajaksi.
Neljänneksi visualisoidaan: mitä haluat oman elämäsi sisältävän tulevaisuudessa. Visualisoinnin kautta saa päiväksi inspiraatiota.
Viidenneksi kymmenen minuuttia käytetään kiitollisuudenaiheiden kirjoittamiseen.
Viimeisenä kohtana liikutaan kymmenen minuuttia. Tästä saa päiväksi energiaa.
Herätys
Vessaan
Aamupesu
Vaatteiden vaihto
Sängyn petaus
Koiran herätys (se nukkuisi ihan tyytyväisenä vaikka kahteen jos sitä ei herätä)
Koiralenkille
Aamiainen ja netin selailua
Töihin
Jumpat ja venyttelyt teen illalla ennen iltaruokaa