Onko täällä ketään, joka ei olisi koskaan tehnyt karjalanpaistia? Syönyt kyllä.
Kommentit (62)
Tuntemani naislääkäri teki useasti pienille lapsilleen.
Minä.
Luultavasti joskus olen sitä syönyt, mutta en ole ikinä tehnyt sitä.
En tietääkseni tunne ketään joka olisi koskaan tehnyt karjalanpaistia. Se ei ole helsinkiläisten ruokaa.
Tuskin kukaan enää osaa tehdä Karjalanpaistia. Kaupan valmiit lihapaketit eivät sitä ole.
Nykyisin on vallalla kaikki oikean ravinnon hylkäys, joten oikea karjalanpaisti on saatanasta.
Ehkä olen syönyt, en oikein tiedä millaista se on. Tehnyt en siis ole ainakaan.
En ole koskaan tehnyt itse vaikka pidänkin karjalanpaistista. Inhoan ruoanlaittoa.
Todella helppo ruoka tehdä ja hyvää on.
Kurkkasin ohjetta, "karjalanpaistilihaa"?
En ole tehnyt koskaan karjalanpaistia, mutta erilaisia lihapatoja kyllä ilman mitään karjala-liitettä. Tuskin lienevät juurikaan poikkeavia toisitaan muuta kuin nimeltä.
Enpä ole tehnyt. En ole edes syönyt. Ei kuulunut meidän perheen ruokavalikoimaan ja aikuisiällä en ole punaista lihaa syönyt ollenkaan.
Olen vain pari kertaa tehnyt ja aina soveltanut ohjetta jollain tapaa. En siis ole tehnyt perinteistä karjalanpaistia koskaan.
En ole ikinä tehnyt - mutta en kyllä muista syöneenikään. N50
Vierailija kirjoitti:
Sillä nimellä kaupassa myydään lihanpaloja, jotka sopivat karjalanpaistiin.
Vierailija kirjoitti:
Olen vain pari kertaa tehnyt ja aina soveltanut ohjetta jollain tapaa. En siis ole tehnyt perinteistä karjalanpaistia koskaan.
Ei sitä Karjalan puolella tehdäkään. Monessa paikassa se on nimellä lihapotti. Meillä Pohjois-Karjalassa se on ollut uunipaistia tai vain paistia. Jos on tullut käytettyä pelkkää naudanlihaa, silloin se on ollut raavaanpaistia. Lie tuo nimitys karjalanpaisti jossakin päin Etelä-Suomea keksitty, jottei ruokatyyppiä sotketa muun maan liharuokiin. Eikös Länsi-Suomessa paisteta uunilihat yleensä yhtenä könttänä? Idässä on näet tapana käyttää pilkottua lihaa.
Vierailija kirjoitti:
Mm. Atrialla on tuon niminen lihatuote. Katsopa seuraavan kerran ruokakaupassa lihahylly, takuulla löydät tuon helposti.
Karjalanpaisti on suunnilleen helpoin mahdollinen ruoka valmistaa. Aktiivista työtä vaaditaan vain pikkuisen enemmän kuin siinä, että lämmittää pakasteranskalaiset uunissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sitä Karjalan puolella tehdäkään. Monessa paikassa se on nimellä lihapotti. Meillä Pohjois-Karjalassa se on ollut uunipaistia tai vain paistia. Jos on tullut käytettyä pelkkää naudanlihaa, silloin se on ollut raavaanpaistia. Lie tuo nimitys karjalanpaisti jossakin päin Etelä-Suomea keksitty, jottei ruokatyyppiä sotketa muun maan liharuokiin. Eikös Länsi-Suomessa paisteta uunilihat yleensä yhtenä könttänä? Idässä on näet tapana käyttää pilkottua lihaa.
No omassa murteessa paisti on juurikin kokonaisena kappaleena paistettu lihaklöntti, esim. paahtopaisti. Kun liha pilkotaan ja laitetaan uuniin hautumaan, silloin se on lihapata.
Siis ööh, se on junttia ja epäterveellistä? Ei sitä kukaan nykypäivänä syö?