Onko normaailia, että ekaluokkalainen ei käy suihkussa yksin?
Oltiin sellaisessa kyläpaikassa, jossa äiti meni pesemään ekaluokkalaista.. Sain kuvan, että ihan jokailtainen toimenpide.
Meillä kyllä ihan itse peseytyvät, mutta onko ihan yleistäkin tämä, etteivät kouluikäiset itse peseydy?
Kommentit (87)
[quote author="Vierailija" time="02.05.2015 klo 20:19"]
[quote author="Vierailija" time="02.05.2015 klo 20:14"]
Ap:lta on ilmeisesti unohtunut, että Suomessa suihkun saa normaalisti käteen, jolloin intiimialueet pystyy helposti pesemään niitä hinkkaamatta. USAssa ja Saksahan on paljon yleisempää pelkkä kattosuihku, jolla alapään peseminen on selvästi hankalampaa ja vaatii hinkkaamista.
[/quote]
Ap:lta on unohtunut moni muukin asia. Tai ehkä ap itse kokee epäilyttäviä tuntemuksia pestessään lapsia, eikä ymmärrä, että ehkä kaikki muut eivät koekaan lapsen pesemistä erityisen kiihottavana tai riettaana asiana.
[/quote]
En tunne mitään kiihotuksen tunteita lasta pestessäni! Enpä tosiaan ole pessytkään sitten kolmen vanhasta lähtien. En tuntenut silloin ja tuskin tuntisin 80-kymppistä pestessäni.
Onko nyt vaikea ymmärtää aloitusta? Te pervot sekoitatte tähän ihan jotain muuta.
Koululainen peseytyy ihan itse. Ja jos ei siihen ikään mennessä ole oppnut hampaita pesemään oikeaoppisesti saati perspuoltaan, niin voi voi..
Niinjoo ja tilastollisesti vielä, äidit satuttaa enemmän lapsiaan kuin isät keskimäärin.
"Approximately 40 percent of child victims were maltreated by their mothers acting alone; another 18.3 percent were maltreated by their fathers acting alone; 17.3 percent were abused by both parents (USDHHS, 2007)."
En yhtään ihmettele kun nuo kouluikäiset haisee varsinkin päänahastaan niin hirvittävän pahalle! Kun ei laiskat vanhemmat jaksa auttaa hiusten pesussa... tai edes vähän katsoa perään että tulee kunnolla pestyä.
Paska haisee ja vaatteet vaihdetaan liian harvoin. Ienrajat plakissa ja hengitys löyhkää. Yök!
[quote author="Vierailija" time="02.05.2015 klo 20:42"]
En yhtään ihmettele kun nuo kouluikäiset haisee varsinkin päänahastaan niin hirvittävän pahalle! Kun ei laiskat vanhemmat jaksa auttaa hiusten pesussa... tai edes vähän katsoa perään että tulee kunnolla pestyä.
Paska haisee ja vaatteet vaihdetaan liian harvoin. Ienrajat plakissa ja hengitys löyhkää. Yök!
[/quote]
Jaa, meillä ainakin lapsi osaa pestä itse. Tykkää jopa siitä todella, kun ratkaistiin ongelma ettei shampoota mene silmiin.
Ja toki tarkastin tuloksen alkuun, hyvää jälkeä teki ja tekee.
Onhan tuo nyt vähän kummallista. Ettei vaan olisi kyse mistään hyväksikäytöstä?:(
[quote author="Vierailija" time="02.05.2015 klo 20:41"]
Niinjoo ja tilastollisesti vielä, äidit satuttaa enemmän lapsiaan kuin isät keskimäärin.
"Approximately 40 percent of child victims were maltreated by their mothers acting alone; another 18.3 percent were maltreated by their fathers acting alone; 17.3 percent were abused by both parents (USDHHS, 2007)."
[/quote]
Ja kuuluikin asiaan... Mutta kiva, että osaat vähän googlata.
[quote author="Vierailija" time="02.05.2015 klo 20:39"]
Ap:lta on ilmeisesti unohtunut, että Suomessa suihkun saa normaalisti käteen, jolloin intiimialueet pystyy helposti pesemään niitä hinkkaamatta. USAssa ja Saksahan on paljon yleisempää pelkkä kattosuihku, jolla alapään peseminen on selvästi hankalampaa ja vaatii hinkkaamista.
[/quote]
Ap:lta on unohtunut moni muukin asia. Tai ehkä ap itse kokee epäilyttäviä tuntemuksia pestessään lapsia, eikä ymmärrä, että ehkä kaikki muut eivät koekaan lapsen pesemistä erityisen kiihottavana tai riettaana asiana.
[/quote]
En tunne mitään kiihotuksen tunteita lasta pestessäni! Enpä tosiaan ole pessytkään sitten kolmen vanhasta lähtien. En tuntenut silloin ja tuskin tuntisin 80-kymppistä pestessäni.
Onko nyt vaikea ymmärtää aloitusta? Te pervot sekoitatte tähän ihan jotain muuta.
Koululainen peseytyy ihan itse. Ja jos ei siihen ikään mennessä ole oppnut hampaita pesemään oikeaoppisesti saati perspuoltaan, niin voi voi..
[/quote]
3-vuotias ei kyllä osaa peseytyä itse, ei ainakaan kunnolla. Herrajumala sentään, tuon voi kyllä laskea jo lapsen heitteillejätöksi!! Niin pienet saattavat hukkua vaikka vesilätäkköön, saati sitten yksin kylpyyn tai suihkuun. MIKÄ TEITÄ VAIVAA?!?
On tuo ilmeisen yleistä kun olin tuttavan luona saunassa niin pyysi pesemään noin ekaluokkalaisen tyttönsä tukan? Vähän ihmettelen kyllä mutta... Tapansa kullakin.
[quote author="Vierailija" time="02.05.2015 klo 20:44"]
[quote author="Vierailija" time="02.05.2015 klo 20:41"]
[/quote]
Ja kuuluikin asiaan... Mutta kiva, että osaat vähän googlata.
[/quote]
No miksei kuuluisi? Rikostilasto se on tämäkin, mutta jos haluat jauhaa seksuaalitilastoista niin:
"Children who do not live with both parents as well as children living in homes marked by parental discord, divorce, or domestic violence, have a higher risk of being sexually abused"
"
Family structure is the most important risk factor in child sexual abuse. Children who live with two married biological parents are at low risk for abuse. The risk increases when children live with step-parents or a single parent. Children living without either parent (foster children) are 10 times more likely to be sexually abused than children that live with both biological parents. Children who live with a single parent that has a live-in partner are at the highest risk: they are 20 times more likely to be victims of child sexual abuse than children living with both biological parents (Sedlack, et. al., 2010)."
[quote author="Vierailija" time="02.05.2015 klo 16:20"]
Kyllähän jotkut pesee vielä 9-vuotiaiden hampaitakin eikä näe siinä mitään outoa. Toisissa perheissä sitten taas lapset ovat kykenevämpiä vähän nuorempina.
[/quote] Öö jos 9-vuotiaalta pitää aikusen pestä hampaat niin ei todellakaan ole normaalia
[quote author="Vierailija" time="02.05.2015 klo 20:46"]
[quote author="Vierailija" time="02.05.2015 klo 20:39"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
3-vuotias ei kyllä osaa peseytyä itse, ei ainakaan kunnolla. Herrajumala sentään, tuon voi kyllä laskea jo lapsen heitteillejätöksi!! Niin pienet saattavat hukkua vaikka vesilätäkköön, saati sitten yksin kylpyyn tai suihkuun. MIKÄ TEITÄ VAIVAA?!?
[/quote]
Noh kyllä lyhyen tukan lapsi pesee jo itse 3-4 vuotiaana, tietenkään ei yksin tarvitse siellä suihkussa olla/käydä jos vaikka ollaan perheen kanssa saunomassa tms. Ei sitä yksin sinne suihkuun sysätä... Mut kyllä ekaluokkalainen osaa jo itse pestä, kun osaa jo kirjottaa ja ehkä lukea.
Meillä kuusivuotias ei kyllä mitenkään saisi kunnolla pestyä pitkiä paksuja hiuksiaan, en ymmärrä miten se sen yhtä-äkkiä hallitsisi syksyllä kun koulu alkaa. Simsalabim, ekaluokka alkaa ja kaikki osataan itse!?
Ei hitsi teidän kanssa, kyllä se on laiskuutta jos ei viitsi omaa lastaan pestä. Varsinkin hampaitten pesua tarkkaillaan ja avustetaan sen 10 vuotta, ei kannata hankkia lapsia jos ei ole tuohon valmis.
[quote author="Vierailija" time="02.05.2015 klo 16:20"]Kyllähän jotkut pesee vielä 9-vuotiaiden hampaitakin eikä näe siinä mitään outoa. Toisissa perheissä sitten taas lapset ovat kykenevämpiä vähän nuorempina.
[/quote]
10 v on vasta motorisesti kykenevä pesemään hampaansa itse. Eli tarkistaa kannattaa.
Täytyyhän ekaluokkalaisen osata itse käydä suihkussa uimahallissakin.
[quote author="Vierailija" time="02.05.2015 klo 20:50"]
[quote author="Vierailija" time="02.05.2015 klo 16:20"]
Kyllähän jotkut pesee vielä 9-vuotiaiden hampaitakin eikä näe siinä mitään outoa. Toisissa perheissä sitten taas lapset ovat kykenevämpiä vähän nuorempina.
[/quote] Öö jos 9-vuotiaalta pitää aikusen pestä hampaat niin ei todellakaan ole normaalia
[/quote]
Kyllä tuo on ihan hammaslääkäreiden suositus, että vanhemmat pesevät alle 10-vuotiaan hampaat.
[quote author="Vierailija" time="02.05.2015 klo 20:53"]
Täytyyhän ekaluokkalaisen osata itse käydä suihkussa uimahallissakin.
[/quote]
Joo mutta se peseminen on sellaista pikku räiskyttelyä, kunhan enimmät kloorit on iholta pois. Meillä mennään kyllä uimahallipäivän jälkeen illalla vielä kunnolla pesulle. Eihän niillä ole edes shampoota käytössä.
[quote author="Vierailija" time="02.05.2015 klo 20:53"]
[quote author="Vierailija" time="02.05.2015 klo 16:20"]Kyllähän jotkut pesee vielä 9-vuotiaiden hampaitakin eikä näe siinä mitään outoa. Toisissa perheissä sitten taas lapset ovat kykenevämpiä vähän nuorempina. [/quote] 10 v on vasta motorisesti kykenevä pesemään hampaansa itse. Eli tarkistaa kannattaa.
[/quote]
Riippuu varmaan kymmenvuotiaasta? On se kumma kun kirjoitetaan kaunoa, tehdään lettejä ja jotkut pikkuvanhat kymppiveet nykyään melkein meikkaavatkin niin ei hampaita osata pestä? :D
Meillä on 7-vuotiaalla niin pitkät hiukset, ettei saa niitä itse kunnolla pestyä. Avustan pesussa ja hoitoaineen laitossa. Pyllyn pesee itse. Mitä outoa tässä on? Autetaanhan vanhuksiakin.
[quote author="Vierailija" time="02.05.2015 klo 20:57"][quote author="Vierailija" time="02.05.2015 klo 20:53"]
[quote author="Vierailija" time="02.05.2015 klo 16:20"]Kyllähän jotkut pesee vielä 9-vuotiaiden hampaitakin eikä näe siinä mitään outoa. Toisissa perheissä sitten taas lapset ovat kykenevämpiä vähän nuorempina. [/quote] 10 v on vasta motorisesti kykenevä pesemään hampaansa itse. Eli tarkistaa kannattaa.
[/quote]
Riippuu varmaan kymmenvuotiaasta? On se kumma kun kirjoitetaan kaunoa, tehdään lettejä ja jotkut pikkuvanhat kymppiveet nykyään melkein meikkaavatkin niin ei hampaita osata pestä? :D
[/quote]
Googlaapa ihan faktaa. Jotkut aikuisetkin pesee päin p***tä hampaansa.
[quote author="Vierailija" time="02.05.2015 klo 20:34"]
[quote author="Vierailija" time="02.05.2015 klo 19:01"]
[quote author="Vierailija" time="02.05.2015 klo 18:44"]
[quote author="Vierailija" time="02.05.2015 klo 16:52"]
[quote author="Vierailija" time="02.05.2015 klo 16:50"]
Kyllä mun tyttö osas jo eskari iässä itse peseytyä joskus saatoin hemmotella ja pestä hiukset. Tyttö inhosi shampoon menemistä silmiin. Tosin tässä ei minusta ole mitää outoa kun pesulla on tyttö ja pesiä äiti mutta jos pesijä olisi isä olisin jo enemmän ihmeissäni.
[/quote]
Miksi? Miksi isä pesemässä lasta on jotenkin ihmettelyn arvoinen asia, mikäli äiti taas ei ole?
[/quote]
No mieti sitä ja te peukuttajat myös!
Löytyisikö " se pieni ero" asiassa.
[/quote]
Ai penis vai? Tekeekö se penis ihmisestä aina jotenkin epäpätevämmän ja epäilyttävämmän kuin vaginan omistaminen?
Sairas on sun ajatusmaailma jos näin.
[/quote]
Tutkaile vähän rikostilastoja kumpi tekee epäilyttävämmäksi. Tule sitten kertomaan kumpi.
Mutta ei edes ollut kyse mistää seksuaalisesti arveluttavasta sinänsä. Kyselin vain, että onko normaalia, että koululainen ei ITSE käy suihkussa, vaan siihen tarvitaan äiti mukaan.
ap
[/quote]
Wtf? Mä en haluais kyllä elää niin, että tutkisin jotain tilastoja ja sen perusteella pitäisin epäilyttävänä sitä että lasteni isä kylvettää lapsiaan.
Ja ihan vaan tippinä, lapsen biologinen isä hyvin harvoin tekee tuollaista rikosta. Suurin riski on ei-biologisesti sukua olevalla miehellä.