Onko normaailia, että ekaluokkalainen ei käy suihkussa yksin?
Oltiin sellaisessa kyläpaikassa, jossa äiti meni pesemään ekaluokkalaista.. Sain kuvan, että ihan jokailtainen toimenpide.
Meillä kyllä ihan itse peseytyvät, mutta onko ihan yleistäkin tämä, etteivät kouluikäiset itse peseydy?
Kommentit (87)
Ap on sekaisin kuin seinäkello. Nyt kyllä minä nostelen kulmakarvoja ap: n kommenteille.
[quote author="Vierailija" time="02.05.2015 klo 16:24"]
[quote author="Vierailija" time="02.05.2015 klo 16:21"]
Mulla voi vaikuttaa, kun Yhdysvalloissa ja Saksassa asuttu pitkään. Ei ole hyväksyttävää edes alastiolo 7-vuotiaalta. Puhumattakaan, että lähdetään hieromaan intiimialueita.
Ellei siis ole jokin erityinen tarve. Lapsi esim. kehitysvammainen.
Hämmennyin vain ja tännehän on sopeuduttava lasten kanssa. Lapset nostelivat kulmakarvojansa kyllä myös.
ap
[/quote]
Ei hyväksyttävää 7-vuotiaan alastiolo vanhemman nähden? Mitä ihmettä!?! Ettekö käy saunassa, uimahallissa tms?
[/quote]
Yhdysvalloissa hyvin striktiä! Ehkä vähän osavaltioistakin kiinni. Mutta hyvinkin epäilyttävää ja paheksuttavaa, jos lapsi on alasti esim. omalla pihalla.
Googlaa, niin varmistut asiasta.
[quote author="Vierailija" time="02.05.2015 klo 16:18"]
[quote author="Vierailija" time="02.05.2015 klo 16:16"]Tarkennusta ap:ltä Siis ihan peppuosastot niin etu- ja takapuolelta kävi pesemässä. Vähän pervoa jopa minusta. Kyllä intiimialueet kuuluvat tuon ikäsellä ihan omaan piiriin. [/quote] Mitä tämä sinulle kuuluu. Kysyitkö asiaa vai kävitkö katsomassa
[/quote]
No tuli vain selväksi! En nyt mene yksityiskohtiin, mikä tilanne.
[quote author="Vierailija" time="02.05.2015 klo 16:31"]
[quote author="Vierailija" time="02.05.2015 klo 16:24"]
[quote author="Vierailija" time="02.05.2015 klo 16:21"]
Mulla voi vaikuttaa, kun Yhdysvalloissa ja Saksassa asuttu pitkään. Ei ole hyväksyttävää edes alastiolo 7-vuotiaalta. Puhumattakaan, että lähdetään hieromaan intiimialueita.
Hämmennyin vain ja tännehän on sopeuduttava lasten kanssa. Lapset nostelivat kulmakarvojansa kyllä myös.
ap
[/quote]
Ei hyväksyttävää 7-vuotiaan alastiolo vanhemman nähden? Mitä ihmettä!?! Ettekö käy saunassa, uimahallissa tms?
[/quote]
Yhdysvalloissa hyvin striktiä! Ehkä vähän osavaltioistakin kiinni. Mutta hyvinkin epäilyttävää ja paheksuttavaa, jos lapsi on alasti esim. omalla pihalla.
Googlaa, niin varmistut asiasta.
[/quote]
no täällä se on ihan normaalia. joten jos tuo hämmästytti niin sulla on aikamoinen kesä edessä.
[quote author="Vierailija" time="02.05.2015 klo 16:29"]
[quote author="Vierailija" time="02.05.2015 klo 16:21"]Mulla voi vaikuttaa, kun Yhdysvalloissa ja Saksassa asuttu pitkään. Ei ole hyväksyttävää edes alastiolo 7-vuotiaalta. Puhumattakaan, että lähdetään hieromaan intiimialueita. Ellei siis ole jokin erityinen tarve. Lapsi esim. kehitysvammainen. Hämmennyin vain ja tännehän on sopeuduttava lasten kanssa. Lapset nostelivat kulmakarvojansa kyllä myös. ap [/quote] Siis kysyitkö va kävitkö katsomassa
[/quote]
en kysynyt enkä käynyt katsomassa. On muitakin vaihtoehtoja nyt tässä. Lapsi puhui ja äiti puhui...
[quote author="Vierailija" time="02.05.2015 klo 16:25"]
Hieromaan intiimialueita? Oot kipee päästäs.
[/quote]
No miten muotoilisit tämän paremmin?
Jos pesee peppuosaston niin etu- kuin takapuoleltakin? Eivätkö kyseessä ole intiimialueet ja niiden hierominen. Eivät ne puhtaaksi tule hieromatta tai kerro uusi menetelmä sitten...
[quote author="Vierailija" time="02.05.2015 klo 16:38"][quote author="Vierailija" time="02.05.2015 klo 16:25"]
Hieromaan intiimialueita? Oot kipee päästäs.
[/quote]
No miten muotoilisit tämän paremmin?
Jos pesee peppuosaston niin etu- kuin takapuoleltakin? Eivätkö kyseessä ole intiimialueet ja niiden hierominen. Eivät ne puhtaaksi tule hieromatta tai kerro uusi menetelmä sitten...
[/quote]
Ääliö
[quote author="Vierailija" time="02.05.2015 klo 16:40"]
[quote author="Vierailija" time="02.05.2015 klo 16:38"][quote author="Vierailija" time="02.05.2015 klo 16:25"] Hieromaan intiimialueita? Oot kipee päästäs. [/quote] No miten muotoilisit tämän paremmin? Jos pesee peppuosaston niin etu- kuin takapuoleltakin? Eivätkö kyseessä ole intiimialueet ja niiden hierominen. Eivät ne puhtaaksi tule hieromatta tai kerro uusi menetelmä sitten... [/quote] Ääliö
[/quote]
Ihan oiva nimimerkki sinulle!
[quote author="Vierailija" time="02.05.2015 klo 16:16"]
Tarkennusta ap:ltä
Siis ihan peppuosastot niin etu- ja takapuolelta kävi pesemässä. Vähän pervoa jopa minusta. Kyllä intiimialueet kuuluvat tuon ikäsellä ihan omaan piiriin.
[/quote]Jos saat tuosta jotenkin pervoa, niin taitaa sun päässä olla vikaa. Se että vanhempi pesee lapsen ei todellakaan ole pervoa.
Kyllä mun tyttö osas jo eskari iässä itse peseytyä joskus saatoin hemmotella ja pestä hiukset. Tyttö inhosi shampoon menemistä silmiin. Tosin tässä ei minusta ole mitää outoa kun pesulla on tyttö ja pesiä äiti mutta jos pesijä olisi isä olisin jo enemmän ihmeissäni.
[quote author="Vierailija" time="02.05.2015 klo 16:50"]
Kyllä mun tyttö osas jo eskari iässä itse peseytyä joskus saatoin hemmotella ja pestä hiukset. Tyttö inhosi shampoon menemistä silmiin. Tosin tässä ei minusta ole mitää outoa kun pesulla on tyttö ja pesiä äiti mutta jos pesijä olisi isä olisin jo enemmän ihmeissäni.
[/quote]
Miksi? Miksi isä pesemässä lasta on jotenkin ihmettelyn arvoinen asia, mikäli äiti taas ei ole?
[quote author="Vierailija" time="02.05.2015 klo 16:50"]Kyllä mun tyttö osas jo eskari iässä itse peseytyä joskus saatoin hemmotella ja pestä hiukset. Tyttö inhosi shampoon menemistä silmiin. Tosin tässä ei minusta ole mitää outoa kun pesulla on tyttö ja pesiä äiti mutta jos pesijä olisi isä olisin jo enemmän ihmeissäni.
[/quote]
* pesiJä.... Miksi ihmeessä isä on eri asia ja ihmettelyn aihe, mutta äiti ei? Vai ihmetteletkö yhtä paljon, kun äiti pesee omaa poikaansa? Jotenkin kieroutuneita ajatuksia monilla. Olette varmaan niitä, joiden mielestä yli 10 v. ei voi käydä saunassa vastakkaisen sukupuolen kanssa.
Mä pesen mun ekaluokalaisen tytön pepun vessassa kun se on kakannut, koulussa kyllä pyyhkii ite mutta kotona tykkää että pesen, peppu tulee puhtaammaksi. Itsekin pesen aina pyllyni kakkaamisen jälkeen. Mutta suihkussa tyttö hoitaa itse alapesunsa.
[quote author="Vierailija" time="02.05.2015 klo 16:47"]
Siis ihan peppuosastot niin etu- ja takapuolelta kävi pesemässä. Vähän pervoa jopa minusta. Kyllä intiimialueet kuuluvat tuon ikäsellä ihan omaan piiriin.
[/quote]Jos saat tuosta jotenkin pervoa, niin taitaa sun päässä olla vikaa. Se että vanhempi pesee lapsen ei todellakaan ole pervoa.
[/quote]
Kyllä se jossain vaiheessa on pervoa. Mihin vedetään ikäraja?
Sinusta ehkä olisi pervoa, jos isä pesisi 16-vuotiaan pepun? Eikö vain?
Minusta on pervoa, että kouluikäisen "niihin paikkoihin" kosketaan ilman erityistä syytä.
ap
[quote author="Vierailija" time="02.05.2015 klo 17:50"][quote author="Vierailija" time="02.05.2015 klo 16:47"]
[/quote]
Minusta on pervoa, että kouluikäisen "niihin paikkoihin" kosketaan ilman erityistä syytä.
ap
[/quote]
Eikö tuossa kertomuksessasi ollut erityinen syy?
Kyllä meillä nelivuotias on jo pitkään pessyt itsensä, saunailtoina käydään yhdessä suihkussa.
[quote author="Vierailija" time="02.05.2015 klo 17:50"]
[quote author="Vierailija" time="02.05.2015 klo 16:47"]
[/quote
ap
[/quote]
Ehkä just kouluikä vois olla rajana. En kyllä omien lasten alapäähän ole koskenut sitten kun kolme ovat täyttäneet.
Muuten normaalia, mutta eppuluokkalaisen ei kyllä tarvitse käydä suihkussa joka ilta!
[quote author="Vierailija" time="02.05.2015 klo 17:56"]
Muuten normaalia, mutta eppuluokkalaisen ei kyllä tarvitse käydä suihkussa joka ilta!
[/quote]
Mutta miksei kävisi? Likaantuu se lapsi leikeissä ja koulussa. Ei ne päivän pölyt ja liat ole huonosta pestä pois, saippuaa sen sijaan ei tarvitse joka kerta käyttää.
[quote author="Vierailija" time="02.05.2015 klo 16:21"]Mulla voi vaikuttaa, kun Yhdysvalloissa ja Saksassa asuttu pitkään. Ei ole hyväksyttävää edes alastiolo 7-vuotiaalta. Puhumattakaan, että lähdetään hieromaan intiimialueita.
ap
[/quote]
Siis kysyitkö va kävitkö katsomassa