Onko normaailia, että ekaluokkalainen ei käy suihkussa yksin?
Oltiin sellaisessa kyläpaikassa, jossa äiti meni pesemään ekaluokkalaista.. Sain kuvan, että ihan jokailtainen toimenpide.
Meillä kyllä ihan itse peseytyvät, mutta onko ihan yleistäkin tämä, etteivät kouluikäiset itse peseydy?
Kommentit (87)
Suomessa vanhemmat eivät ole pedofiileja lähtökohtaisest ellei joku todistettavasti ole sitä! Ilmeisesti ulkomailla pedoja perheissä enemmän muuten en ymmärrä apn ajatuksenjuoksua mihin pyrkii!
Mä pesen eskarilaisen tukan suihkussa (kerran viikossa, muulloin pesee itse), ja sanallisesti varmistan, että pippeli, pylly, kainalot ja varpaat pestään myös.
Siis kerran viikossa varmistan, että shampoo leviää kunnolla myös niskaan ja korvien taakse, kun lapsella on aina kiire pois suihkusta. Mutta aina käyn ovella huikkaamassa ton saman litanian, että tulee pestyä joka paikka.
Hmm munkin hiukset äiti pesi aika pitkään, ehkä 10-11-vuotiaaksi. Ei tosin enää muualta pessyt. En kyllä näe tossa vielä mitään outoa
[quote author="Vierailija" time="02.05.2015 klo 16:31"]
[quote author="Vierailija" time="02.05.2015 klo 16:24"]
[quote author="Vierailija" time="02.05.2015 klo 16:21"]
Mulla voi vaikuttaa, kun Yhdysvalloissa ja Saksassa asuttu pitkään. Ei ole hyväksyttävää edes alastiolo 7-vuotiaalta. Puhumattakaan, että lähdetään hieromaan intiimialueita.
Ellei siis ole jokin erityinen tarve. Lapsi esim. kehitysvammainen.
Hämmennyin vain ja tännehän on sopeuduttava lasten kanssa. Lapset nostelivat kulmakarvojansa kyllä myös.
ap
[/quote]
Ei hyväksyttävää 7-vuotiaan alastiolo vanhemman nähden? Mitä ihmettä!?! Ettekö käy saunassa, uimahallissa tms?
[/quote]
Yhdysvalloissa hyvin striktiä! Ehkä vähän osavaltioistakin kiinni. Mutta hyvinkin epäilyttävää ja paheksuttavaa, jos lapsi on alasti esim. omalla pihalla.
Googlaa, niin varmistut asiasta.
[/quote]
En ehkä vertais kylppäritoimia alasti ulkona olemiseen, mutta ehkä siellä missä on "hyvinkin striktiä" nämä asiat ovat verrannollisia.
[quote author="Vierailija" time="02.05.2015 klo 18:03"]
Hmm munkin hiukset äiti pesi aika pitkään, ehkä 10-11-vuotiaaksi. Ei tosin enää muualta pessyt. En kyllä näe tossa vielä mitään outoa
[/quote]
Äitisi ei kuitenkaan pessyt alapäätäsi? Se tässä nyt on outous, että pestään "se"... Vaippaiän jälkeen se kuuluu pestä itse.
[quote author="Vierailija" time="02.05.2015 klo 16:52"]
[quote author="Vierailija" time="02.05.2015 klo 16:50"]
Kyllä mun tyttö osas jo eskari iässä itse peseytyä joskus saatoin hemmotella ja pestä hiukset. Tyttö inhosi shampoon menemistä silmiin. Tosin tässä ei minusta ole mitää outoa kun pesulla on tyttö ja pesiä äiti mutta jos pesijä olisi isä olisin jo enemmän ihmeissäni.
[/quote]
Miksi? Miksi isä pesemässä lasta on jotenkin ihmettelyn arvoinen asia, mikäli äiti taas ei ole?
[/quote]
No mieti sitä ja te peukuttajat myös!
Löytyisikö " se pieni ero" asiassa.
Minä olin 11 kun aloin käydä yksin suihkussa. Olisin alkanut varmaan käymään aiemminkin, mutta minulla oli pitkä hiukset enkä oikein saanut niitä yksin pestyä kunnolla jos satuin käymään yksin suihkussa.
[quote author="Vierailija" time="02.05.2015 klo 18:44"]
Kyllä mun tyttö osas jo eskari iässä itse peseytyä joskus saatoin hemmotella ja pestä hiukset. Tyttö inhosi shampoon menemistä silmiin. Tosin tässä ei minusta ole mitää outoa kun pesulla on tyttö ja pesiä äiti mutta jos pesijä olisi isä olisin jo enemmän ihmeissäni.
[/quote]
Miksi? Miksi isä pesemässä lasta on jotenkin ihmettelyn arvoinen asia, mikäli äiti taas ei ole?
[/quote]
[/quote]
Mikä ero?
Entäs sitten sateenkaariperheet? Hekö eivät saa pestä ollenkaan lapsiaan koska sama sukupuoli? Voi apua nyt.
Miks nää kaks vuotta Jenkkilässä asuneet muka aina unohtaa, et minkälainen saunomis- ja peseytymiskulttuuri Suomessa on? Sit tullaan tänne ja ollaan niin "omg omg, MIES on saunassa ALASTI pikkuTYTTÖJEN kanssa, omg mikä PERVERT!!!", kun joku isä käy saunassa ekaluokkalaistensa kanssa.
"Ziiz meil JyyEsEissä lapset kyl pesee itsensä ja vaihtaa daipernsa itse ja käy ihan omin avuin shauerissa! En mä ole mun beibin daunsteössii ees nähny sen jälkeen, kun sillä oli fööst bööthdei, omg, luuletsä et mä oon joku pöövööt?!"
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Ai penis vai? Tekeekö se penis ihmisestä aina jotenkin epäpätevämmän ja epäilyttävämmän kuin vaginan omistaminen?
Sairas on sun ajatusmaailma jos näin.
[quote author="Vierailija" time="02.05.2015 klo 16:35"][quote author="Vierailija" time="02.05.2015 klo 16:29"]
[quote author="Vierailija" time="02.05.2015 klo 16:21"]Mulla voi vaikuttaa, kun Yhdysvalloissa ja Saksassa asuttu pitkään. Ei ole hyväksyttävää edes alastiolo 7-vuotiaalta. Puhumattakaan, että lähdetään hieromaan intiimialueita. Ellei siis ole jokin erityinen tarve. Lapsi esim. kehitysvammainen. Hämmennyin vain ja tännehän on sopeuduttava lasten kanssa. Lapset nostelivat kulmakarvojansa kyllä myös. ap [/quote] Siis kysyitkö va kävitkö katsomassa
[/quote]
en kysynyt enkä käynyt katsomassa. On muitakin vaihtoehtoja nyt tässä. Lapsi puhui ja äiti puhui...
[/quote]
Ja he puhuivat mikä?
[quote author="Vierailija" time="02.05.2015 klo 19:01"][quote author="Vierailija" time="02.05.2015 klo 18:44"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Ai penis vai? Tekeekö se penis ihmisestä aina jotenkin epäpätevämmän ja epäilyttävämmän kuin vaginan omistaminen?
[/quote]Ilmeisesti. Jos äiti vaikka kuolisi ja tyttö jäisi isän kanssa, pitäisi isän vissiin hommata nanny tyttöä pesulla auttamaan!
[quote author="Vierailija" time="02.05.2015 klo 18:40"][quote author="Vierailija" time="02.05.2015 klo 18:03"]
[/quote]
Äitisi ei kuitenkaan pessyt alapäätäsi? Se tässä nyt on outous, että pestään "se"... Vaippaiän jälkeen se kuuluu pestä itse.
[/quote]
Mistä tiedät miten Se tapahtui
[quote author="Vierailija" time="02.05.2015 klo 16:20"]
Kyllähän jotkut pesee vielä 9-vuotiaiden hampaitakin eikä näe siinä mitään outoa. Toisissa perheissä sitten taas lapset ovat kykenevämpiä vähän nuorempina.
[/quote]
Hmm, sosiaali ja terveysministeriökin on sitä mieltä, että alle 10-vuotiaat tarvitsevat apua hampaiden harjaamisessa:http://www.stm.fi/c/document_library/get_file?folderId=600950&name=DLFE-10928.pdf
Kouluterveydenhoitajan jokaiselle oppilaalle jakamassa ohjeessa sanotaan samaa... Outo taitaa olla se, joka pitää tuota jotenkin outona...
[quote author="Vierailija" time="02.05.2015 klo 16:58"]
Mä pesen mun ekaluokalaisen tytön pepun vessassa kun se on kakannut, koulussa kyllä pyyhkii ite mutta kotona tykkää että pesen, peppu tulee puhtaammaksi. Itsekin pesen aina pyllyni kakkaamisen jälkeen. Mutta suihkussa tyttö hoitaa itse alapesunsa.
Onko erityislapsi kyseessä?
[/quote]
Ap:lta on ilmeisesti unohtunut, että Suomessa suihkun saa normaalisti käteen, jolloin intiimialueet pystyy helposti pesemään niitä hinkkaamatta. USAssa ja Saksahan on paljon yleisempää pelkkä kattosuihku, jolla alapään peseminen on selvästi hankalampaa ja vaatii hinkkaamista.
[quote author="Vierailija" time="02.05.2015 klo 20:14"]
Ap:lta on ilmeisesti unohtunut, että Suomessa suihkun saa normaalisti käteen, jolloin intiimialueet pystyy helposti pesemään niitä hinkkaamatta. USAssa ja Saksahan on paljon yleisempää pelkkä kattosuihku, jolla alapään peseminen on selvästi hankalampaa ja vaatii hinkkaamista.
[/quote]
Ap:lta on unohtunut moni muukin asia. Tai ehkä ap itse kokee epäilyttäviä tuntemuksia pestessään lapsia, eikä ymmärrä, että ehkä kaikki muut eivät koekaan lapsen pesemistä erityisen kiihottavana tai riettaana asiana.
Ekaluokkalainen käy itse suihkussa ja pesee itse hiuksensa alkuviikosta. Perjantaina tai lauantaina käymme yhdessä saunassa, minkä yhteydessä pesen (tai mieheni pesee) hänen hiuksensa. Hampaat tyttö harjaa itse (2min) aamuin illoin, mutta iltaisin minä tai mieheni teemme "loppupesun" hampaille. Hammaslääkärin suosituksesta näin, koska takahampaat olivat jääneet pesemättä viime hammaslääkärikäynnin yhteydessä.
Ei silti tulisi mieleenkään, että joka ilta menisin ekaluokkalaisen kanssa suihkuun.
[quote author="Vierailija" time="02.05.2015 klo 19:01"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Tutkaile vähän rikostilastoja kumpi tekee epäilyttävämmäksi. Tule sitten kertomaan kumpi.
Mutta ei edes ollut kyse mistää seksuaalisesti arveluttavasta sinänsä. Kyselin vain, että onko normaalia, että koululainen ei ITSE käy suihkussa, vaan siihen tarvitaan äiti mukaan.
ap
[quote author="Vierailija" time="02.05.2015 klo 16:31"][quote author="Vierailija" time="02.05.2015 klo 16:24"]
[quote author="Vierailija" time="02.05.2015 klo 16:21"]
Mulla voi vaikuttaa, kun Yhdysvalloissa ja Saksassa asuttu pitkään. Ei ole hyväksyttävää edes alastiolo 7-vuotiaalta. Puhumattakaan, että lähdetään hieromaan intiimialueita.
Ellei siis ole jokin erityinen tarve. Lapsi esim. kehitysvammainen.
Hämmennyin vain ja tännehän on sopeuduttava lasten kanssa. Lapset nostelivat kulmakarvojansa kyllä myös.
ap
[/quote]
Ei hyväksyttävää 7-vuotiaan alastiolo vanhemman nähden? Mitä ihmettä!?! Ettekö käy saunassa, uimahallissa tms?
[/quote]
Yhdysvalloissa hyvin striktiä! Ehkä vähän osavaltioistakin kiinni. Mutta hyvinkin epäilyttävää ja paheksuttavaa, jos lapsi on alasti esim. omalla pihalla.
Googlaa, niin varmistut asiasta.
[/quote]
Eihän tuossa tapsuksessa kukaan ollut alasti ulkona. Huono rinnastus. Sisätiloissa pn normaalia olla nakuna, varsinkin jossain suihkussa. Enkä muutenkaan ottaisi mallia tässäkään asiassa tekopyhistä, ylihäveliäistä ja konservatiivisista amerikkalaisista.