Onko normaailia, että ekaluokkalainen ei käy suihkussa yksin?
Oltiin sellaisessa kyläpaikassa, jossa äiti meni pesemään ekaluokkalaista.. Sain kuvan, että ihan jokailtainen toimenpide.
Meillä kyllä ihan itse peseytyvät, mutta onko ihan yleistäkin tämä, etteivät kouluikäiset itse peseydy?
Kommentit (87)
Meillä kyllä peseytyvät itse. Olisiko ollut kyseessä erityislapsi?
Mun isä taisi pestä vielä ekalla luokalla mun hiukset, koska vihasin shampoon ja veden menemistä silmiin. Kyllä se jäi sitten vuodessa parissa pois ja aloin käymään yksin.
No ihan suht normaalia. Ei sillä ettei selviytyisi, mutta meillä ainakin on vaan tapana käydä yhdessä saunassa eikä kukaan käy yksin suihkussa..
Meillä käy 5 v itse pesulla, osaa huolehtia pesut hyvin. Ei tulisi mieleenkään pestä ekaluokkalaista, ellei erityistarpeita.
Äiti oli mukana 10-11-vuotiaaksi kun tukka piti pestä.
[quote author="Vierailija" time="02.05.2015 klo 16:04"]
No ihan suht normaalia. Ei sillä ettei selviytyisi, mutta meillä ainakin on vaan tapana käydä yhdessä saunassa eikä kukaan käy yksin suihkussa..
[/quote]
Käyttekö joka ilta siis myös saunassa? Meillä peseydytään kaikki saunailtoina yhdessä, mutta muina iltoina käydään jokainen yksin suihkussa.
Pesen vieläkin noin kerran viikossa 12 vuotiaan hiukset. Ne on todella hankalat pestävät jopa minulle. Pitkät, karkea kihara josta vesi ei edes mene läpi. Minullakin menee puolituntia niiden kanssa.
Tässä ei ole mitään ihmettelemistä
Vrt 8 kk vauvan imetys liikkuvassa autossa lyhyellä matkalla
Tarkennusta ap:ltä
Siis ihan peppuosastot niin etu- ja takapuolelta kävi pesemässä. Vähän pervoa jopa minusta. Kyllä intiimialueet kuuluvat tuon ikäsellä ihan omaan piiriin.
[quote author="Vierailija" time="02.05.2015 klo 16:16"]Tarkennusta ap:ltä
Siis ihan peppuosastot niin etu- ja takapuolelta kävi pesemässä. Vähän pervoa jopa minusta. Kyllä intiimialueet kuuluvat tuon ikäsellä ihan omaan piiriin.
[/quote]
Mitä tämä sinulle kuuluu. Kysyitkö asiaa vai kävitkö katsomassa
Lapsi pitää pestä, jos ei itse osaa kunnolla, samoin hampaat.
[quote author="Vierailija" time="02.05.2015 klo 16:16"]
Tarkennusta ap:ltä
[/quote]
Kysyit asiaa vai kävit itse katsomassa?
Kyllähän jotkut pesee vielä 9-vuotiaiden hampaitakin eikä näe siinä mitään outoa. Toisissa perheissä sitten taas lapset ovat kykenevämpiä vähän nuorempina.
[quote author="Vierailija" time="02.05.2015 klo 16:19"]
Lapsi pitää pestä, jos ei itse osaa kunnolla, samoin hampaat.
[/quote]
Toki, mutta miksei ekaluokkalainen sitten osaa pestä paikkojaan? Kai osaa pyyhkiäkin jo?
Mulla voi vaikuttaa, kun Yhdysvalloissa ja Saksassa asuttu pitkään. Ei ole hyväksyttävää edes alastiolo 7-vuotiaalta. Puhumattakaan, että lähdetään hieromaan intiimialueita.
Ellei siis ole jokin erityinen tarve. Lapsi esim. kehitysvammainen.
Hämmennyin vain ja tännehän on sopeuduttava lasten kanssa. Lapset nostelivat kulmakarvojansa kyllä myös.
ap
[quote author="Vierailija" time="02.05.2015 klo 16:21"]
Mulla voi vaikuttaa, kun Yhdysvalloissa ja Saksassa asuttu pitkään. Ei ole hyväksyttävää edes alastiolo 7-vuotiaalta. Puhumattakaan, että lähdetään hieromaan intiimialueita.
Ellei siis ole jokin erityinen tarve. Lapsi esim. kehitysvammainen.
Hämmennyin vain ja tännehän on sopeuduttava lasten kanssa. Lapset nostelivat kulmakarvojansa kyllä myös.
ap
[/quote]
Ei hyväksyttävää 7-vuotiaan alastiolo vanhemman nähden? Mitä ihmettä!?! Ettekö käy saunassa, uimahallissa tms?
Hieromaan intiimialueita? Oot kipee päästäs.
Kyllä mä käyn pesemässä tokaluokkalaisen pitkän tukan joka kerta kun käy suihkussa. Ei se saa sitä kunnolla huuhdeltua hoitoaineen jälkeen. Muuten perus iltapesut hoitaa kyllä itekseen.
Ei siinä mitään outoa ole