Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tylytin äsken äitiäni kunnolla

Vierailija
30.04.2015 |

puhelimessa. Mutta tajusin puhelun aikana, että äiti elää aivan ihme valheissa, ja niiden turvin ja oikeutuksella haukkuu ja syyttää minua. Hän esimerkiksi väitti hänen ystäviensä tietävän, miten hän kasvatti minua ja millainen äiti hän oli. Totuus kuitenkin on se, että äiti oli kun oltiin paikassa jossa oli muita ihmisiä aivan ystävällinen ja normaali, mutta kun pääsimme kotiin alkoi hirveä haukkuminen ja raivoaminen minulle. 

Hänen ystävillään ei ollut mitään käsitystä siitä, miten äiti kohteli minua kun olimme kahden. Ja nyt äiti väittää, että kaikki tiesivät ja olivat hyväksyviä. Ja mä olen kokenut siis aivan jotain muuta, mutta en ole lapsena oikein erottanut sitä, ettei äidin ystävät todella näe, mitä äiti mun kanssa harrastaa. 

Joku toinenkin samantapainen valhe siinä puhelimessa tuli esille, missä näin, että äiti on aivan valheellinen, suorastaan harhainen sen suhteen, mitä on luullut tai mitä nyt jälkikäteen uskoo tehneensä ja mikä oli totta. 

Itse olen kuvitellut, että asiat ovat äidille yhtä selviä kuin minullekin, että hän huusi, mitätöi ja raivosi minulle, mutta hän onkin autuaasti unohtanut kaiken.... Minä en tietenkään ole ja pahoinvointini määrä on suhteellisen merkittävää.. Olen äiti nyt itsekin, auttakaa, mistä haen apua? Pelkään ettei minua oikein uskota, koska äitikään ei usko kun kerron, että hän oikeasti teki pahaa minulle. Hän sanoo, ettei asia ollut niin ja halusi, että mä meen lääkäriin, aivan kuinMÄ olisin tässä se hullu, vaikka toedän, etten oo. Mieskin on samaa mieltä tai ainakin että äiti on sen sitten aiheuttanut, mutta mua pelottaa. En saa apua mistään.

Niin se tylytys oli sitä, että annoin tulla äidilleni, mille kaikki on tuntunut. Äiti osin suuttui, osin mitätöi naureskelemalla minulle että oonkos kärsinyt tai jotain ihan hirveää. Ihan hirveä viha äidiltä, kun en ole sellainen kuin hän haluaisi, ehkä valehtelee senkin kun sanoo, ettei oo vihainen tai vihaa minua? Olen jo päälle 4-kymmenen, siksikin tää hävettää kun mun pitäis jo toipua nopeemmin. Nyt oon 1,5 vuotta oireillut akuutimmin, sitä ennen 20 vuotta eriasteista alakuloa ja masista. Mutta en ole koskaan aiemmin nähnyt että äiti ei näe mua oikeastaan lainkaan vaan elää ihan omia valheitaan tai jotain. Oon luullut, että meillä ois ns. välit ja koittanut ylläpitää niitä, kun olen ajatellut, että se on oikein. Mutta en jaksa enää, vaikka rakastankin häntä, mutta en jaksa enää, kun ei tästä tule enää yhtään mitään. Tuntuu, ettei minua auta kukaan ja mieskin jo väsyy ihan täysin, vaikka on jaksanut tähän asti olla mun tuki ja turva aivan mielettömän suuresti.

Kommentit (187)

Vierailija
61/187 |
01.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinulla sisaruksia? Itsekeskeisyytesi perusteella ei.

Vierailija
62/187 |
01.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.05.2015 klo 13:11"]

Terapeuttisi oli kyllä nyt pahan kerran väärässä. OLENNAISINTA on nimenomaan miettiä, mistä äitisi käytös johtuu ja kuinka hänen äitinsä ja isänsä on häntä kohdellut. Ja muut tapahtumat hänen menneisyydessään. Näin mielessäsi hahmottuu kartta, jossa kaikella on syy-seuraussuhteensa. Saat ikäänkuin jalkojen alle kuivaa maata, josta ponnistaa.

[/quote]

Ei ei ei ja ei. Se tie on katsottu jo sata kertaa. Enkä voi ymmärtää, mikä aiheutti sen, että äitini on ajatellut loukattuaan minua, että "hähä, et mahda minulle mitään" mutta en myöskään ymmärrä, mitä se auttaisi, jos ymmärtäisin sen. Koska se, mitä äiti teki oli väärin ja vain sillä on minulle merkitystä. 

Äiti käsitelkööt omaa elämäänsä itse jos haluaa. Hän on tosiaan vastuussa siitä, mitä on tehnyt. 

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/187 |
01.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.05.2015 klo 13:06"]

Aika sairas tyyppi olet, jankkaava ja lapsellinen. En voi millään uskoa, että olet nelikymppinen. Kuulostat lähinnä murrosikäiseltä teiniltä. Katkaise välit äitiisi, jos on noin jumalattoman vaikeaa. Mihinkä se sun elämäs siitä muuttuisi, vaikka äitisi tunnustaisikin olleensa paska äiti? Kokemukset ei siitä mihinkään katoa. Päästä jo irti katkeruudestasi ja kasva aikuiseksi.

[/quote]

Ei paska äiti vaan pahoillaan siitä mitä on aiheuttanut. Etkö itse tarkastele tekojasi koskaan? 

Ap

[/quote]

Täh? Mitä minun teoillani on sinun lapsellisen äitisyndroomasi kanssa tekemistä? Sori vaan, ei riitä myötätunto tuollaisen turhanpäiväiseen vatvomiseen. Mulla kun on elämäkin elettävänä. Olen jopa taipuvainen uskomaan, että äitisi käytöksessä ei ollut mitään vikaa. Vika on vain ja ainoastaan omien korviesi välissä. Sen huomaa m.m. tuosta "nyyh, toi yks haukku mua pahaksi ihmiseks, yhyyy" -jankuttamisestasi.

Vierailija
64/187 |
01.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.05.2015 klo 13:17"]

Onko sinulla sisaruksia? Itsekeskeisyytesi perusteella ei.

[/quote]

Tämä ihminen sanoi minusta pahaa. Turhaan mä sinulle vastaan, olet jo nähnyt minut pahana.

Ap

Vierailija
65/187 |
01.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nii, oletko ainut lapsi, AP?

Vierailija
66/187 |
01.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjottelustasi päätellen voin ymmärtää äitiäsi....

Vierailija
67/187 |
01.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terapeuttisi oli kyllä nyt pahan kerran väärässä. OLENNAISINTA on nimenomaan miettiä, mistä äitisi käytös johtuu ja kuinka hänen äitinsä ja isänsä on häntä kohdellut. Ja muut tapahtumat hänen menneisyydessään. Näin mielessäsi hahmottuu kartta, jossa kaikella on syy-seuraussuhteensa. Saat ikäänkuin jalkojen alle kuivaa maata, josta ponnistaa.

[/quote]

Uskon terapeuttiani. Hänen avullansa olen näinkin pitkällä. Ei oikeasti ole insestin uhrin tehtävä miettiä ja ymmärtää miksi oma äiti käytti hyväksi. En saa siihen koskaan vastausta, eikä omaa olooni vaikuta mahdollinen tieto siitä, että häntä on käytetty hyväksi. Se ei muuta mitään.

Vierailija
68/187 |
01.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.05.2015 klo 13:19"]

Aika sairas tyyppi olet, jankkaava ja lapsellinen. En voi millään uskoa, että olet nelikymppinen. Kuulostat lähinnä murrosikäiseltä teiniltä. Katkaise välit äitiisi, jos on noin jumalattoman vaikeaa. Mihinkä se sun elämäs siitä muuttuisi, vaikka äitisi tunnustaisikin olleensa paska äiti? Kokemukset ei siitä mihinkään katoa. Päästä jo irti katkeruudestasi ja kasva aikuiseksi.

[/quote]

Ei paska äiti vaan pahoillaan siitä mitä on aiheuttanut. Etkö itse tarkastele tekojasi koskaan? 

Ap

[/quote]

Täh? Mitä minun teoillani on sinun lapsellisen äitisyndroomasi kanssa tekemistä? Sori vaan, ei riitä myötätunto tuollaisen turhanpäiväiseen vatvomiseen. Mulla kun on elämäkin elettävänä. Olen jopa taipuvainen uskomaan, että äitisi käytöksessä ei ollut mitään vikaa. Vika on vain ja ainoastaan omien korviesi välissä. Sen huomaa m.m. tuosta "nyyh, toi yks haukku mua pahaksi ihmiseks, yhyyy" -jankuttamisestasi.

[/quote]

Sulla on niin puutteellinen älykkyys, ettei minuakaan kiinnosta keskustella sinun kanssasi. Sanoit itse, että "Mihinkä se sun elämäs siitä muuttuisi, vaikka äitisi tunnustaisikin olleensa paska äiti?" Ja mä vastasin siihen, etten halua että hän tunnustaa olevansa paska äiti, vaan sanoo olevansa pahoillaa, että loukkasi minua. Vastaisi siis teoistaan. Ja sanoin sinusta pahaa, joo, kuten sinä minusta, en koita esittää, että en.

Ap

Vierailija
69/187 |
01.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet samalla tavalla nillittänyt lapsena, niin aika helkkarin hyvät hermot pitää vanhemmalla olla, ettei hermostu.

Vierailija
70/187 |
01.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Olet pahasti hakoteillä.

Vierailija
71/187 |
01.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.05.2015 klo 13:21"]

Kirjottelustasi päätellen voin ymmärtää äitiäsi....

[/quote]

Niin varmaan koska tunnet hengenheimolaisuutta ylemmyydentuntoisen paskan kanssa. Onnea.

Ap

Vierailija
72/187 |
01.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis olitko insestin uhri, AP, vai joku muuko tuon kommentin 77 kirjoitti????

Vierailija
73/187 |
01.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole insestin uhri.

Ap

Vierailija
74/187 |
01.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En yhtään ihmettele, ettei aloittaja ole hyötynyt tippaakaan aiemmasta terapia-avusta. Jos ainoa tavoite on saada oikeutusta ja kosto äidille, niin eipä siinä ole edellytyksiä onnistumiseen. Tyyppi on kyvytön ottamaan vastuuta omasta elämästään.

Vierailija
75/187 |
01.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.05.2015 klo 13:23"]

[/quote]

Ap

[/quote]

[/quote]

Sulla on niin puutteellinen älykkyys, ettei minuakaan kiinnosta keskustella sinun kanssasi. Sanoit itse, että "Mihinkä se sun elämäs siitä muuttuisi, vaikka äitisi tunnustaisikin olleensa paska äiti?" Ja mä vastasin siihen, etten halua että hän tunnustaa olevansa paska äiti, vaan sanoo olevansa pahoillaa, että loukkasi minua. Vastaisi siis teoistaan. Ja sanoin sinusta pahaa, joo, kuten sinä minusta, en koita esittää, että en.

Ap

[/quote]

Älykkydestäni sinä et tiedä mitään. Mutta eipä silti, en minäkään viitsi jonkun random hullun jankkaavaa vuodatusta tämän enempää seurata. Vello itsesäälissäsi ihan rauhassa. Minä lähden ulos, siellä on mukava ilma. :)

Vierailija
76/187 |
01.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.05.2015 klo 13:29"]

En yhtään ihmettele, ettei aloittaja ole hyötynyt tippaakaan aiemmasta terapia-avusta. Jos ainoa tavoite on saada oikeutusta ja kosto äidille, niin eipä siinä ole edellytyksiä onnistumiseen. Tyyppi on kyvytön ottamaan vastuuta omasta elämästään.

[/quote]

No eipä ap ole kotoaan kummoisia eväitä näiden asioiden käsittelyyn saanut. 

Vierailija
77/187 |
01.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini käytti kun olin lapsi paljon aikaa siitä saarnaamiseen, miten isäni olisi vastattava siitä ja tästä ja tosta. Kai mä sitten luulin, että äitini itse on halukas ja ennen kaikkea kykeneväinen itse vastaamaan omista teoistaan, kun kerran sairaalloisella katkeruudella sitä vaatii muitten tekevän. Ettei itse tekisi samaa kellekään. 

Luulin tosiaan, että jos isäni nyt oli tehnyt jotain kamalaa äidilleni niin että äidin piti erota, äiti ei voisi tehdä samaa kellekään. Se, mihin äiti isässäni pettyi oli lapsellinen hunsvottimainen asenne ja se, ettei isä vielä 30-vuotiaanakaan ollut valmistunut korkeakouluopinnoistaan. Äiti kävi töissä ja osti perheen ruuat. Kai se sitten katkeroitti. Sekin katkeroitti, että he eivät ostaneet yhteistä omaa asuntoa, jota äitikin olisi voinut säästää, vaan asuivat isän lahjaksi saamassa asunnossa. Äiti kyllästyi kun mistään ei tullut mitään ja otti eron. Sen hyväksyn, mutta en sitä, että minun vaatiessa häntä kantamaan vastuunsa, koska se oli tosiaan hänen pääargumenttinsa kun olin lapsi, että niin pitää tehdä, niin tulos on minun haukkumiseni sairaaksi äidin taholta. 

Ap

Vierailija
78/187 |
01.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitisi on narsisti. Ainoa "lääke" narsismiin on täydellinen välinpitämättömyys.

Älä tylytä, äläkä ole mitenkään muutenkaan häneen yhteydessä. Elä omaa elämääsi ilman äitiäsi, kuin häntä ei olisi olemassakaan.

Irtautuminen narsistista parantaa, hitaasti, mutta varmasti.

Vierailija
79/187 |
01.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.05.2015 klo 13:32"]

[quote author="Vierailija" time="01.05.2015 klo 13:23"]

[/quote]

Ap

[/quote]

[/quote]

Ap

[/quote]

Älykkydestäni sinä et tiedä mitään. Mutta eipä silti, en minäkään viitsi jonkun random hullun jankkaavaa vuodatusta tämän enempää seurata. Vello itsesäälissäsi ihan rauhassa. Minä lähden ulos, siellä on mukava ilma. :)

[/quote]

Tyhmät luulee, että mä olen joku randomhullu. Helpompi niin kun ei ymmärrä, mistä on puhe. 

Ap

Vierailija
80/187 |
01.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoista tässä ketjussa on se, kuinka monet vastaajat ovat selvästi heti ärtyneet ap:hen ja osoittavat tämän avoimesti arvostelemalla ja näpäyttämällä jotenkin. Objektiivisesti ottaen ap on umpikujassa; vaikka miten ette tykkää hänen tyylistään, niin epäystävälliset tokaisut eivät häntä sieltä pois auta vaan hän uhriutuu entistä pahemmin.

Ap, vaikka äitisi ei halua myöntää totuutta niin se ei tee totuutta tyhjäksi. Sinut on nujerrettu pahasti elämässä ja siksi kai olet jäänyt nujertajasi henkiseen talutusliekaan. Hae apua sinulle henkisesti turvallisten ihmisten luota (ammattaiauttajilta), perhepiirin ulkopuolelta.