Eilen ravintolassa, käsitys vegeruoasta?
Seurueen kanssa käytiin syömässä ja olin etukäteen pyytänyt kasvisruokaa. Sain paistettua lohta, voikermakastiketta ja pari parsaa :) Millainen kasvis lohi mielestänne on?
Kommentit (241)
[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 16:30"][quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 16:23"]
[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 16:20"]Olisit sanonut tarjoilijalle, että et syö myöskään kalaa. Moni ilmoittaa, että ei syö lihaa, jolloin ''oletetaan'', että kalavaihtoehto käy. Tässä tilanteessa sinun pitää itse tehdä selväksi ettet syö myöskään kalaa vaan haluat nimenomaan kasvisruoka annoksen. Suosittelen myös hoitamaan asian mieluummin ensin ravintolan kanssa, ja jos he eivät sitä asiaa hoida kuntoon niin sen jälkeen vasta kirjoittamaan arvosteluita nettiin. Ärsyttää asiakkaat ketkä eivät paikan päällä/ravintolalle itselleen anna palautetta vaan kirjoittavat suoraan nettiin eivätkä anna ravintolalle mahdollisuutta korjata asiaa ensin itse. t. tarjoilija [/quote] Et sitten osannut lukea. Pyysin etukäteen KASVISruokaa, sain lohta. Mikä kohta jäi ymmärtämättä.
[/quote]
Kyllä, osaan lukea. Mutta ymmärrä sinäkin se, että ehkä 90% KASVISRUOKAILIJOISTA syö ravintolassa sen kalavaihtoehdon. Siksi näistä kannattaa kertoa ravintolalle ihan reilusti, että myöskään kala ei käy.
Kannattaa myös muistaa se, että ravintolassa on tietyt raaka-aineet mitä he ostavat ja käyttävät. Jos tilaisuuden alettua yhtäkkiä yksi vieras ilmoittaakin olevansa kasvisruokailija niin ruoka täytyy tehdä olemassa olevista raaka-aineista (mitkä sitten saattavat jäädä hieman suppeiksi). Osa asiakkaista kun ilmoittaa näistä vasta kun sitä liha annosta työnnetään pöydässä asiakkaan eteen (en tarkoita että sinä olisit näin tehnyt, mutta tätäkin tapahtuu).
[/quote][quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 16:34"][quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 16:30"]
[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 16:30"][quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 16:23"] [quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 16:20"]Olisit sanonut tarjoilijalle, että et syö myöskään kalaa. Moni ilmoittaa, että ei syö lihaa, jolloin ''oletetaan'', että kalavaihtoehto käy. Tässä tilanteessa sinun pitää itse tehdä selväksi ettet syö myöskään kalaa vaan haluat nimenomaan kasvisruoka annoksen. Suosittelen myös hoitamaan asian mieluummin ensin ravintolan kanssa, ja jos he eivät sitä asiaa hoida kuntoon niin sen jälkeen vasta kirjoittamaan arvosteluita nettiin. Ärsyttää asiakkaat ketkä eivät paikan päällä/ravintolalle itselleen anna palautetta vaan kirjoittavat suoraan nettiin eivätkä anna ravintolalle mahdollisuutta korjata asiaa ensin itse. t. tarjoilija [/quote] Et sitten osannut lukea. Pyysin etukäteen KASVISruokaa, sain lohta. Mikä kohta jäi ymmärtämättä. [/quote] Kyllä, osaan lukea. Mutta ymmärrä sinäkin se, että ehkä 90% KASVISRUOKAILIJOISTA syö ravintolassa sen kalavaihtoehdon. Siksi näistä kannattaa kertoa ravintolalle ihan reilusti, että myöskään kala ei käy. Kannattaa myös muistaa se, että ravintolassa on tietyt raaka-aineet mitä he ostavat ja käyttävät. Jos tilaisuuden alettua yhtäkkiä yksi vieras ilmoittaakin olevansa kasvisruokailija niin ruoka täytyy tehdä olemassa olevista raaka-aineista (mitkä sitten saattavat jäädä hieman suppeiksi). Osa asiakkaista kun ilmoittaa näistä vasta kun sitä liha annosta työnnetään pöydässä asiakkaan eteen (en tarkoita että sinä olisit näin tehnyt, mutta tätäkin tapahtuu). [/quote] Eli ammattilaiset ei tiedä kalan ja kasviksen eroa?
[/quote]
Kyllä ammattilaiset erottaa, mutta mikä siinä on vaikea nyt ymmärtää, että lähes aina jos on tilattu kasvisruoka niin asiakas haluaa kalaa annokseensa. Sitten keksitään muuta jos asiakas kertoo, että ei syö myöskään kalaa.
[/quote]  
Siis te ravintolassa oletatte että henkilö joka tilaa kasvisruokaa, haluaakin kalaruokaa, joten sen sijaan että tekisitte pyydetyn kasvisruuan teettekin kalaruoat??
[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 22:39"][quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 16:30"][quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 16:23"]
[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 16:20"]Olisit sanonut tarjoilijalle, että et syö myöskään kalaa. Moni ilmoittaa, että ei syö lihaa, jolloin ''oletetaan'', että kalavaihtoehto käy. Tässä tilanteessa sinun pitää itse tehdä selväksi ettet syö myöskään kalaa vaan haluat nimenomaan kasvisruoka annoksen. Suosittelen myös hoitamaan asian mieluummin ensin ravintolan kanssa, ja jos he eivät sitä asiaa hoida kuntoon niin sen jälkeen vasta kirjoittamaan arvosteluita nettiin. Ärsyttää asiakkaat ketkä eivät paikan päällä/ravintolalle itselleen anna palautetta vaan kirjoittavat suoraan nettiin eivätkä anna ravintolalle mahdollisuutta korjata asiaa ensin itse. t. tarjoilija [/quote] Et sitten osannut lukea. Pyysin etukäteen KASVISruokaa, sain lohta. Mikä kohta jäi ymmärtämättä.
[/quote]
Kyllä, osaan lukea. Mutta ymmärrä sinäkin se, että ehkä 90% KASVISRUOKAILIJOISTA syö ravintolassa sen kalavaihtoehdon. Siksi näistä kannattaa kertoa ravintolalle ihan reilusti, että myöskään kala ei käy.
Kannattaa myös muistaa se, että ravintolassa on tietyt raaka-aineet mitä he ostavat ja käyttävät. Jos tilaisuuden alettua yhtäkkiä yksi vieras ilmoittaakin olevansa kasvisruokailija niin ruoka täytyy tehdä olemassa olevista raaka-aineista (mitkä sitten saattavat jäädä hieman suppeiksi). Osa asiakkaista kun ilmoittaa näistä vasta kun sitä liha annosta työnnetään pöydässä asiakkaan eteen (en tarkoita että sinä olisit näin tehnyt, mutta tätäkin tapahtuu).
[/quote]
Niin kaua kun kala ei kasva pensaassa tai puussa, se ei kelpaa kasvissyöjille. Jos pyydetään KASVISruokaa, se EI ole kalaa!
Kerro missä olet töissä, niin tiedän pysyä poissa paikasta, jossa ei tiedetä kalan olevan liha, ei kasvis.
[/quote]
Kananmunat ja maito vissiin sit kasvaa puussa?
[quote author="Vierailija" time="01.05.2015 klo 15:10"]
[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 16:30"][quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 16:23"] [quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 16:20"]Olisit sanonut tarjoilijalle, että et syö myöskään kalaa. Moni ilmoittaa, että ei syö lihaa, jolloin ''oletetaan'', että kalavaihtoehto käy. Tässä tilanteessa sinun pitää itse tehdä selväksi ettet syö myöskään kalaa vaan haluat nimenomaan kasvisruoka annoksen. Suosittelen myös hoitamaan asian mieluummin ensin ravintolan kanssa, ja jos he eivät sitä asiaa hoida kuntoon niin sen jälkeen vasta kirjoittamaan arvosteluita nettiin. Ärsyttää asiakkaat ketkä eivät paikan päällä/ravintolalle itselleen anna palautetta vaan kirjoittavat suoraan nettiin eivätkä anna ravintolalle mahdollisuutta korjata asiaa ensin itse. t. tarjoilija [/quote] Et sitten osannut lukea. Pyysin etukäteen KASVISruokaa, sain lohta. Mikä kohta jäi ymmärtämättä. [/quote] Kyllä, osaan lukea. Mutta ymmärrä sinäkin se, että ehkä 90% KASVISRUOKAILIJOISTA syö ravintolassa sen kalavaihtoehdon. Siksi näistä kannattaa kertoa ravintolalle ihan reilusti, että myöskään kala ei käy. Kannattaa myös muistaa se, että ravintolassa on tietyt raaka-aineet mitä he ostavat ja käyttävät. Jos tilaisuuden alettua yhtäkkiä yksi vieras ilmoittaakin olevansa kasvisruokailija niin ruoka täytyy tehdä olemassa olevista raaka-aineista (mitkä sitten saattavat jäädä hieman suppeiksi). Osa asiakkaista kun ilmoittaa näistä vasta kun sitä liha annosta työnnetään pöydässä asiakkaan eteen (en tarkoita että sinä olisit näin tehnyt, mutta tätäkin tapahtuu). [/quote][quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 16:34"][quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 16:30"] [quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 16:30"][quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 16:23"] [quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 16:20"]Olisit sanonut tarjoilijalle, että et syö myöskään kalaa. Moni ilmoittaa, että ei syö lihaa, jolloin ''oletetaan'', että kalavaihtoehto käy. Tässä tilanteessa sinun pitää itse tehdä selväksi ettet syö myöskään kalaa vaan haluat nimenomaan kasvisruoka annoksen. Suosittelen myös hoitamaan asian mieluummin ensin ravintolan kanssa, ja jos he eivät sitä asiaa hoida kuntoon niin sen jälkeen vasta kirjoittamaan arvosteluita nettiin. Ärsyttää asiakkaat ketkä eivät paikan päällä/ravintolalle itselleen anna palautetta vaan kirjoittavat suoraan nettiin eivätkä anna ravintolalle mahdollisuutta korjata asiaa ensin itse. t. tarjoilija [/quote] Et sitten osannut lukea. Pyysin etukäteen KASVISruokaa, sain lohta. Mikä kohta jäi ymmärtämättä. [/quote] Kyllä, osaan lukea. Mutta ymmärrä sinäkin se, että ehkä 90% KASVISRUOKAILIJOISTA syö ravintolassa sen kalavaihtoehdon. Siksi näistä kannattaa kertoa ravintolalle ihan reilusti, että myöskään kala ei käy. Kannattaa myös muistaa se, että ravintolassa on tietyt raaka-aineet mitä he ostavat ja käyttävät. Jos tilaisuuden alettua yhtäkkiä yksi vieras ilmoittaakin olevansa kasvisruokailija niin ruoka täytyy tehdä olemassa olevista raaka-aineista (mitkä sitten saattavat jäädä hieman suppeiksi). Osa asiakkaista kun ilmoittaa näistä vasta kun sitä liha annosta työnnetään pöydässä asiakkaan eteen (en tarkoita että sinä olisit näin tehnyt, mutta tätäkin tapahtuu). [/quote] Eli ammattilaiset ei tiedä kalan ja kasviksen eroa? [/quote] Kyllä ammattilaiset erottaa, mutta mikä siinä on vaikea nyt ymmärtää, että lähes aina jos on tilattu kasvisruoka niin asiakas haluaa kalaa annokseensa. Sitten keksitään muuta jos asiakas kertoo, että ei syö myöskään kalaa. [/quote] Siis te ravintolassa oletatte että henkilö joka tilaa kasvisruokaa, haluaakin kalaruokaa, joten sen sijaan että tekisitte pyydetyn kasvisruuan teettekin kalaruoat??
[/quote]
Kymmenennen kerran, TIEDUSTELEN tilaisuuden alussa asiakkaalta syökö hän kalaa vai haluaako hän kokonaan kasvisruokaa. Mikä ei mene ymmärrykseen?
[quote author="Vierailija" time="01.05.2015 klo 01:07"]
Mun kaverini on kasvissyöjä ja syö kalaa? Vegetaristeilla On sitten taas tarkemmat ruokavaliot?
[/quote]
ituhipit ovat keksineet 100 termiä, joista kaikkien muiden pitäisi olla perillä ja perehtyneenä vaikka on ihan porukan sisäistä termistöä.
lakto ovo pesco paska vegetaristi
vegaani
turbovegaani
fruittari
fruitcase
Kala kuuluu kasvissyöjien eli vegetaristien ruokavalioon, mutta liha ei!! Vegaanit ei syö kalaakaan.
Several studies indicate that it would have been biologically impossible for humans to evolve large brains on a raw vegan diet. They conclude that meat-eating was crucial in human evolution.
.......
Vegetaristille on tämän ketjun mukaan hyvin hankalaa tuo ruuan tilaaminen ja itse ruuan tilaamisen sijaan hän keskittyy kauhistelemaan tarjoilijan ja kokin tietoja vegeruuasta. Ravintolasta saa just sitä mitä tilaa ja jos ei sano suoraan mitä haluaa niin saa sitä mitä kokki tekee. Vegetarismi ei ole mikään tuntematon saati ihmeellinen asia maailmalla joten tämän ketjun vegetaristit ovat onnistuneet vierailemaan todella huonoissa paikoissa jonne sivistys ja nykypäivä eivät ulotu. Kertoo enemmän ketjun vegetareista kuin maailman kokeista ja ravintoloista.
Mä olen itse tätä nykyä lähes vegetaristi joka syö kalaa. Vegeruuat ovat normaali vaihtoehto tavallisissa ravintoloissa. Kukaan ei tuputa kalaa jos sitä ei erikseen pyydä.
[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 01:13"]Kala kuuluu kasvissyöjien eli vegetaristien ruokavalioon, mutta liha ei!! Vegaanit ei syö kalaakaan.
[/quote]
Vegetaristit EI syö kalaa. Syy: Kala on lihaa. Usko jo.
[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 01:13"]
Kala kuuluu kasvissyöjien eli vegetaristien ruokavalioon, mutta liha ei!! Vegaanit ei syö kalaakaan.
[/quote]
Juuri näin.
[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 02:20"][quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 01:13"]
[/quote]
Juuri näin.
[/quote]
Ei näin. KVG.
meillä oli muutama vuosi sitten firman isot juhlat. Olin maininnut olevani kasvissyöjä ja meitä oli muutama muukin. Noh, kasvisruokaa ei ollut, eikä saanut. Myös salaateissa oli versiot kinkku, kala ja kana. söin jälkiruokahedelmiä nälkään ja ärtymykseen liikaa viiniä :D jälkikäteen asiasta mainittuani sain mulkoilua osakseni.
[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 15:16"]
Minulle taas tuli illallisella Haikon Kartanossa äklöä risottoa sekä pesusientä, varmaan pesi tofulla keittiötään seuraavat 2 viikkoa. Maksoi 50 euroa/annos, vaikkei pystytty kumpikaan syömään kuin oheen annetut pikkusämpylät. En tiedä kumpi on inhottavampaa, joutua maksamaan syömäkelvottomasta ruuasta vai saada eritteitä ruokaansa vaikka on ajoissa yrittänyt varmistaa vegaanisen ruuan saatavuuden.
[/quote]Itsepähän olet kasvissyöjäksi ryhtynyt
Syön kasvisruoan ohella kalaa, mutta en muuta lihaa. Tämä on tuttavapiirissäni melko yleinen ruokavalio.
.
Jos etukäteen vaihtoehtona on liha- tai kasvisruoka, tilaan tietysti kasvisruoan. Mutta, jos ravintolassa minulta kysytään, kelpaako kala, niin toki kelpaa.
.
Voisiko tästä olla kyse, kun kokki sanoo 90% kasvissyöjistä kysyttäessä kelpuuttavan kalan?
[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 01:27"]
[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 01:13"]Kala kuuluu kasvissyöjien eli vegetaristien ruokavalioon, mutta liha ei!! Vegaanit ei syö kalaakaan. [/quote] Vegetaristit EI syö kalaa. Syy: Kala on lihaa. Usko jo.
[/quote]Todella moni vegetariksi tai kasvissyöjäksi itseään kutsuva syö kalaa.
Ei se minun vikani ole.
[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 18:08"]
No voi jumankavita. Se kokki ja tarjoilija oli ihan oikeassa siinä, että kummasti ne allergiat ja erikoisruokavaliot HYVIN USEIN unohtuvat, kun katsotaan kateellisena mitä muut syövät. Yhtäkkiä maitoallergikko kestää kermavaahtoa ja keliaakikko vehnäjauhoa. Pointtina siis, että monet ruokarajoitteet ovat ihan ihmisten korvien välissä ja niistä jaksetaan niuhottaa ihan vaan oman erilaisuuden korostamismielessä. Ja nyt en puhu oikeista allergikoista, jotka pähkinä saattaa tappaa tms.
[/quote]
Hyvin usein viestissä myös tulee ilmi, että se ja sama mitä ihmisten rajotteet ovat, koska HE OVAT MAKSAVIA ASIAKKAITA. Se ei kuulu henkilökunnalla hetkeäkään, jos joku päättääkin sitä kermaa tilata litran maksapihvinsä päälle. Jos se on mahdollista, niin sillä mennään ja asiakas maksaa.
Jos se ei ole mahdollista siinä ja nyt, ettei tarvikkeita ole, niin hyvä asiakaspalvelija kyllä ohjaa toiseenkin ruokaan tai sitten vaan luovuttaa, ettei tarjolla ole mitään. Mutta sehän sitten taas kertoo keittiön kyvyttömyydestä.
Miksei jengi osaa tehdä hyvää kasvisruokaa, miksei sitä ole aina tarjolla? < haastan kokit. Muutakin kuin ameriikan salaattia ja keittovihanneksia.
[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 03:19"][quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 01:27"]
[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 01:13"]Kala kuuluu kasvissyöjien eli vegetaristien ruokavalioon, mutta liha ei!! Vegaanit ei syö kalaakaan. [/quote] Vegetaristit EI syö kalaa. Syy: Kala on lihaa. Usko jo.
[/quote]Todella moni vegetariksi tai kasvissyöjäksi itseään kutsuva syö kalaa.
Ei se minun vikani ole.
[/quote]
Tunnet ihmisiä, jotka ei tiedä mitä ne syö. Tältä pohjalta kirjoitat sanakirjaa uusiksi. Ja ihmettelet, miksi sua ei ymmärretä. Haha.
[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 22:11"]
[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 21:51"]
Oikeasti, käsittämätöntä käytöstä ihmisiltä. Jos haluan syödä hyvää kalaa, menen kalaruoasta kuuluisan ravintolaan. Jos haluan hyvän pihvin, menen pihviravintolaan. Mitä vitun maailman napoja nämä purjonpupeltajat ovat kuvitellessaan että kun heidän korkeutensa suvaitsee raahata sen huonosti tippaavan perseensä sinne ravitsemuslaitoksen pöydän äärelle niin siellä pitäisi alkaa menyytä sorvaamaan uusiksi häntä varten?
Virlä kerran, oikein hitaasti. Jos. Haluatte. Syödä. Kasvisruokaa. Menkää. Kasvisravintolaan.
[/quote]
Lap-si-kul-ta, meistä kaikki eivät asu paikassa, jossa tuo valinta on mahdollinen. Matkaillessani teen toki noin, mutta arkena pienellä kotipaikkakunnallani on viisi paikkaa, jotka tarjoavat a'la cartea iltaisin, lounaspaikkoja ja pizzapaikkoja tietysti myös, mutta kun noita käytän ja mielelläni, että ruokailijoita heillä riittää, niin kyllä uskallan esittää toiveeni, että saanko jotain näillä rajoitteilla.
[/quote]
Kultaseni ei ole vaikeata pitää varastossa paria pakettia hyvin säilyvää tofua. Paistaa sitä soijassa tuoreiden kasvisten kanssa. Tai nuudeleita hapanimeläkastikkeessa seitanin kanssa. Seitanin teko on myös iisiä ja säilyy pitkään. Vain kaksi vaihtoehtoa, mutta jos pikkupaikkakuntien kokit eivät ole ammatistaan kiinnostuneita, niin eihän noinkaan yksinkertainen asia onnistu.
Itsetehty pasta papujuureskastikkeella.. Niin joo, soijarouheestakin saa parhaimpia pihvejä, jopa pakkaseen.
Kotikokki, joka on tutustunut erilaisiin vaihtoehtoihin, koska ystävissä on monenlaisia syöjiä. Rikkautta ja saa ottaa muutkin huomioon, eikä aina narista.
[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 16:13"]
[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 16:08"]
Allergat on eri asia kuin nirsoilu...
[/quote]
Myös eettinen valinta on eri asia kuin nirsoilu. Nirsoilu on pohjimmiltaan itsekästä toimintaa, eettiset valinnat epäitsekästä.
Nirsoilu: "Hyi, pahaa, en tykkää tästä."
Eettinen valinta: "Moraalini ei kerta kaikkiaan salli minun syödä tätä."
Monissa kasvissyöntikeskusteluissa täällä olen muuten huomannut, että lihansyöjät ovat niitä pahimpia nirsoilijoita. Lähes kaikille kasviksille yökitään ja ollaan sitä mieltä, että jos ruoassa ei ole lihaa se ei kerta kaikkiaan voi olla syömisen arvoista. (Itse olen melko ennakkoluuloton sekasyöjä, ja mielestäni elämään voi saada paljon iloa syömällä vaihtelevasti hyvinkin erilaista ruokaa.)
[/quote]
jooo joo blaab blaab jos olet niin eettinen niin kai sitten ulotatsen kaikkeen elämääs? vai onko sullakin eetismi enemmän spiecismiä?
[quote author="Vierailija" time="01.05.2015 klo 11:16"]
[quote author="Vierailija" time="01.05.2015 klo 03:22"]
[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 20:01"]
Juuri muutama päivä sitten todistin erään keliaakikon aamupalaa. Pyysi gluteenitonta leipää ja neuvoin mistä se löytyy. Muija mätti annospakkauksissa olevia leipiä lautaselleen, marssi sitten voirasialle, josta myös muut asiakkaat leipänsä voitelevat ja otti voita rasiasta tyytyväisenä. Jos hän olisi ollut oikea keliaakikko hän ei olisi voinut käyttää sitä voita, jolla voidellaan "tavallisia" leipiä.
Vähän ajan päästä näin hänen hakevan patonkia. Gluteenittomien leipien kasa lojui melkein koskemattomana hänen lautasellaan. Ei vissiin olleet maistuneet. Joten miettikääpä vähän, typerät tekoruokarajoitteiset. Saatte aika paljon hallaa aikaiseksi muille, oikeille ruokarajoitteisille ja allergikoille.
T. tarjoilija
[/quote]
Sanot ihan oikeita juttuja, mutta tiedätkö. Jos sä olisit oikea palveleva tarjoilija, niin millään edellä kirjoittamallasi ei olisi mitään merkitystä. Se ja sama asiakkaan dieetti tai ei, niin sitä ei kyseenalaisteta, eikä siitä juoruta. Maksavaa asiakasta palvellaan aina ja välittömästi. Heillä on mahdollisuus oikuihinkin.
[/quote]
Ja niitä oikkujahan riittää. Senpä vuoksi OIKEAT allergikot saavat kuraa niskaansa, kenenkään ruokarajoitteita ei kohta oteta tosissaan.
"Maksavaa asiakasta palvellaan aina ja välittömästi." Ihan itse tuo asiakas aamiaisbuffetista leipänsä ja voinsa haki. Gluteenittomien leipien vieressä oli myös annospakattuja voinappeja, mutta tämä "keliaakikko" voiteli leipänsä kontaminoituneella voilla. Olisiko minun pitänyt opastaa häntä? Luulenpa, että OIKEAT ruokarajoitteiset tietävät ja tuntevat dieettinsä ihan itse.
Ja kyllä, aion jatkossakin kyseenalaistaa ja juoruta tällaisista turhanpäiväisistä "allergikoista".
[/quote]
kontaminaatio oli sekin kun isukkis ruiskas rojunsa äitees ränniin. Voi vittua on sittemmin kuultu ja usein.
[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 03:34"]
[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 03:19"][quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 01:27"] [quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 01:13"]Kala kuuluu kasvissyöjien eli vegetaristien ruokavalioon, mutta liha ei!! Vegaanit ei syö kalaakaan. [/quote] Vegetaristit EI syö kalaa. Syy: Kala on lihaa. Usko jo. [/quote]Todella moni vegetariksi tai kasvissyöjäksi itseään kutsuva syö kalaa. Ei se minun vikani ole. [/quote] Tunnet ihmisiä, jotka ei tiedä mitä ne syö. Tältä pohjalta kirjoitat sanakirjaa uusiksi. Ja ihmettelet, miksi sua ei ymmärretä. Haha.
[/quote]En minä mitään uusiksi kirjoita. Kunhan totesin, mitä suurin osa itseään "kasvissyöjiksi" tai "vegetaristeiksi" itseään kutsuvista sillä sanalla tarkoittaa. Turha minulle on siitä raivota, raivoa mieluummin heille.
[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 21:47"][quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 21:25"]
Mene rölli muualle inisemään. Kyllä kasvissyönti on niin yleistä, että kaikista normaaleista perusravintoloista pitäisi myös edes joku kasvisvaihtoehto löytyä. Kuten myös valmius tehdä annos jossa ei ole jotain yksittäistä allergeenia.
[/quote]
No ei todellakaan pitäisi, eikä löydy. Tai ehkä jostain rossosta löytyy, mutta niitä syöttölöitä nyt ei muutenkaan voi ravintolaksi sanoa. Kasvissyöjä voi mennä kasvisravintolaan eikä olettaa että jokainen muu ravintola muuttaa näkemyksensä ituhipin mukaiseksi.
[/quote]
Salaattiaineethan on niin pirun vaikea olla siellä keittiössä? Jos esim. vihaat sieniä ja oliiveja ni vedätkö niitä ravintolassa? Sama asia kun kasvissyönti, kaikilla on joku mitä eivät syö.