Eilen ravintolassa, käsitys vegeruoasta?
Seurueen kanssa käytiin syömässä ja olin etukäteen pyytänyt kasvisruokaa. Sain paistettua lohta, voikermakastiketta ja pari parsaa :) Millainen kasvis lohi mielestänne on?
Kommentit (241)
[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 12:04"]
[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 11:48"]
[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 11:36"]
Kyllä esim. minä olen kasvissyöjä (vegetaristi), kun syön lihaa korkeintaan kerran viikossa. Kalaa syön lähes päivittäin. Jos söisin useammin lihaa, niin sitten olisin sekasyöjä.
[/quote]
Et ole.
[/quote]
Kyllä olen. Vai täytyykö, että sanoa olen kasvissyöjä, joka syö harvoin lihaa.
[/quote]
Justiinsa. Tuolla perusteella minä olen laktoosi-intolerantikko, koska juon maitoa noin kerran viikossa. Vettä juon päivittäin. Olen luonnollisesti myös kofeiiniaddikti, koska juon kahvia kerran-kaksi viikossa.
Tajuatko pointin vai piirränkö kuvan? Sinä et ole vegetaristi, koska syöt sekä kalaa että lihaa. Yksinkertaista, end of story :)
Äidin saama puuroannos kasvisruokana huvitti minua.
Todella nolo kuva ravintolasta.
[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 14:55"]
Seurueen kanssa käytiin syömässä ja olin etukäteen pyytänyt kasvisruokaa. Sain paistettua lohta, voikermakastiketta ja pari parsaa :) Millainen kasvis lohi mielestänne on?
[/quote]
Mulle käy samoin lähes aina ravintolassa. Pyydän pihviä ja mukana tulee saatanan perunoita ja herneitä! Mitä vitun pihvejä ne muka on? Pitäis varmaan ottaa yhteyttä kuluttaja-akkaan.
[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 04:45"]
Miksi vegeille ei riitä jo olemassa olevat pelkästään kasvisruokaa tarjoavat ravintolat? Miksi pitää vaatia kaikkien ravintoloiden menusta löytyvän juuri heidän valitsemansa ruokavalion mukaista ruokaa? Papumössöjä ja nuudeleita voi kokata kotonakin, ei siihen mitään ammattitaitoa tarvita. Miten muuten kävi vegemestalle? Ei löytynytkään maksavia asiakkaita, vaikka onnettoman pienen vähemmistön tuottamasta suuresta vaatimusälämölöstä olisi voinut toisin luulla. Konkkaan meni se pulju.
[/quote]
Minusta on ihan asiallista vaatia, että perusravintolat voivat tehdä ruokaa joka käy mahdollisimman monelle, ei ole iso vaiva että listalta löytyy jokunen kasvisvaihtoehto, gluteeniton ja laktoositon vaihtoehto. Ei ole kovin kätevää mennä porukalla syömään, jos jokainen joutuisi menemään eri ravintolaan tai jos työkokoukset ravintolassa hoidettaisiin skypellä, kun samasta paikasta ei löydy kaikille soveltuvaa ruokaa.
[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 16:16"]
Äiti oli kerran saanut ravintolassa lautasellisen puuroa kasvisruokana (kyllä, olihan se sitä), kun muut söivät uuniperunaa, grillattuja kasviksia ja pihviä punaviinikastikkeella... Kai se jotain siitä metelöi, mutta olihan tolkuttoman noloa toimintaa ravintolalta.
[/quote]
Varsinkin, kun äidillesi olisi voitu tehdä annos uuniperunpoista ja grillatuista kasviksista, kun niitä oli muutenkin tarjolla.
Kasvissyönti herättää oudon voimakkaita tunteita monissa palstan sekasyöjissä, sitä pidetään nirsoiluna ja huomionhakuisuutena, miksi? Jos joku sanoo: haluan kasvisruokaa tai en syö lihaa, niin sehän on pelkkä ilmoitus, ei muuta. Kasvisruokiahan on joulun laatikot, monet kesän ja syksyn sieniruuat, erilaiset turistimatkojen pastat, risotot, tabbulehit ja dolmadekset, Aasian chili-nuudeliherkut, monet sushit ... Ei niissä mitään ihmeellistä pitäisi olla.
Ap:n saama lohiannos tarjottiin varmaan jonkun maaseurtupaikkakunnan ainoassa, Jyrki Sukulaa kaipaavassa ravintolassa? Ja vastauksena ap:n kysymykseen: lohi on ns. vesikasvis.
Tuli mieleen ent. työtoverin vaimo, joka oli kasvissyöjä, mutta rakasti elokuun rapuja niin paljon, että julisti ravut kasviksiksi :)
[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 20:01"]
Juuri muutama päivä sitten todistin erään keliaakikon aamupalaa. Pyysi gluteenitonta leipää ja neuvoin mistä se löytyy. Muija mätti annospakkauksissa olevia leipiä lautaselleen, marssi sitten voirasialle, josta myös muut asiakkaat leipänsä voitelevat ja otti voita rasiasta tyytyväisenä. Jos hän olisi ollut oikea keliaakikko hän ei olisi voinut käyttää sitä voita, jolla voidellaan "tavallisia" leipiä.
Vähän ajan päästä näin hänen hakevan patonkia. Gluteenittomien leipien kasa lojui melkein koskemattomana hänen lautasellaan. Ei vissiin olleet maistuneet. Joten miettikääpä vähän, typerät tekoruokarajoitteiset. Saatte aika paljon hallaa aikaiseksi muille, oikeille ruokarajoitteisille ja allergikoille.
T. tarjoilija
[/quote]
Sanot ihan oikeita juttuja, mutta tiedätkö. Jos sä olisit oikea palveleva tarjoilija, niin millään edellä kirjoittamallasi ei olisi mitään merkitystä. Se ja sama asiakkaan dieetti tai ei, niin sitä ei kyseenalaisteta, eikä siitä juoruta. Maksavaa asiakasta palvellaan aina ja välittömästi. Heillä on mahdollisuus oikuihinkin.
Minä myös olen saanut kalaruokaa, vaikka ilmotin selkeästi olevani kasvissyöjä. Olisi pitänyt tajuta, kun kasvissyöjät EI syö minkäänlaista eläintä.
[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 18:06"]
En sitten tiedä mitä teen väärin kun en suostu tarjoilemaan lihaliemeen tehtyä punkkusoosia kasvissyöjälle ja totean vain että kovin moni ei enää sen paremman jälkkärin kohdalla muistakaan niitä allergioita/vakaumuksia. 
Tottakai jokaisen ruokailijan on saatava ruokavaliolleen sopiva ruoka, mutta toivoisin näin ravintola-alan ihmisenä että siitä kerrottaisiin etukäteen ja selkeästi. Pelkkä kasvisruoka kun voi tosiaan olla aika laaja käsite sekin (saako olla muna/maito, jne). Me kun siellä keittiössä emme voi pitää varmuuden vuoksi kaikkia tarvittavia raaka-aineita. Ethän halua että ruokasi sulatetaan pakastimesta, vaan että se tarjoillaan tuoreena?
[/quote]
Meillä lähdetään siitä, että kasvisruoka on kasvisruoka eli vegaaninen ruoka. Siltä pohjalta sitten rakennetaan uutta. Onneksi on pari upeeta kokkia, jotka tykkää kokeilla ja nauttivat ruuanlaitosta. Yksikään asiakas ei ole vielä surkeella ilmeellä lähtenyt.
[quote author="Vierailija" time="01.05.2015 klo 00:49"]
Kasvisruoka,vegetaristinen ruoka,pesco-vegetaristinen,lakto-ovo-vegrtaristinen,vegaani.kaikki eri asioita. Ja vegaanit:muistakaa kysyä myös viineistä onko niiden valmistusprosessissa käytetty kananmunaa. Ja punkkusoosi ei ole punkkusoosi ilman lihalientä.piste. Terv toinen kokki.
[/quote]
ja osissa oluissa käytettään kalan osia kirkasteena.
Ihan perusjuttuja, jos hallitsee alansa. Eihän tuommoista edes tarjota kasvisasiakkaalle.
Punkkusoosissa, niin jos on noin rajoittunut. Pahoittelen surkeeta ammattitaitoasi.
Kokki myöskin, ihan jossain muualla.
Mitenkähän mä olen onnistunut aina saamaan kasvisruokaa silloin kun sitä olen halunnut:) Ruokalistalla on aina jotakin kasvisruokaa joka ravintolassa ja jos ei ole niin tarjoilijan käy ensin kysymässä kokilta mitä kasvisruokaa tämä saa aineksistaan loihdittua ja kertoo minulle joka sitten valitsen näistä. kasvisruuaksi mulle kelpaa myös salaatit.
Kasvissyöjät eivät syö lihaa: eivät esim. naudan, sian, kanan, eivätkä edes kalan lihaa.
Sitäkään en ymmärrä, miksi lihanmässääjät pitävät eettisesti kestävämmän valinnan tekeviä inisijöinä ja huonompina ihmisinä, kun itse ovat moraalisesti laiskoja ja täysin viettiensä vietävissä olevia nautiskelijoita.
[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 17:26"]
[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 17:01"][quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 15:16"]Minulle taas tuli illallisella Haikon Kartanossa äklöä risottoa sekä pesusientä, varmaan pesi tofulla keittiötään seuraavat 2 viikkoa. Maksoi 50 euroa/annos, vaikkei pystytty kumpikaan syömään kuin oheen annetut pikkusämpylät. En tiedä kumpi on inhottavampaa, joutua maksamaan syömäkelvottomasta ruuasta vai saada eritteitä ruokaansa vaikka on ajoissa yrittänyt varmistaa vegaanisen ruuan saatavuuden. [/quote] Kun palautit annoksen keittiöön, niin saitko mitään selitystä? Ilmaisen annoksen? Anteeksipyynnön? [/quote] Saatiin vittumainen katse ja kysyttiin, että kai me nyt jälkkäri otetaan kun kokki teki vegaanisen vartavasten. Laskussa tuli sitten ylläri kun laskutettiin alkuruoka (cashew- pähkinää, hilloa ja punajuurta), pääruoka, jota kumpikaan ei meistä syönyt ja jälkkäristä. Hintaa muistaakseni jotain ~150 euroa tällä viritelmällä. Kun mies katsoi kysyvästi tarjoilijaa/hovimestaria laskusta, tiuskasi mummeli, että onko muka liian kallista eikä viitsitty alkaa tappelemaan, ilta kouristeltiin nälässä. Kun veimme avaimia lähtiessämme, oli infossa sattumalta paikan omistaja, joka kysyi miten oli mennyt, kehuttiin kaikki paitsi tämän tarjoilijan käytös ja syömäkelvoton pääruoka (muut oli herkkua, samoin edellisillan illallinen oli taivaallinen) ja mies pyysi infoneitiä palauttamaan pääruuan hinnan ja antamaan meille paikan hääesitteen. Tuon ja sen hyvän ruuan takia ei postattu paskaa vegaaniruokaa- ryhmään.
[/quote]
Haikon tarjoilijat eivät ensinnäkään tiuski. Ja kuka omistajista oli paikalla? Juttusi vaikuttaa tekaistulta.
Selvitetääs nyt vielä nämä termit tähän niin ei tarvitse niiden kanssa sekoilla.
Lakto-ovovegetaristi = henkilö, joka ei syö minkään eläimen (ei myöskään kalan) lihaa, mutta syö maitoa ja kananmunia
Vegetaristi eli kasvissyöjä = henkilö, joka syö ainoastaan kasvikunnan tuotteita, eli ei siis myöskään munia tai maitoa
Vegaani = vegetaristi, joka myös muussakin kuin ruokavaliossa välttelee eläinkunnan tuotteita, ei käytä esim. villaa, nahkaa jne.
Käytännössä arkipuheessa kuitenkin usein vegetaristi = vegaani ja lakto-ovovegetaristi = kasvissyöjä/vegetaristi. Mutta joka tapauksessa termiä vegetaristi/kasvissyöjä käytettäessä tarkoitetaan henkilöä, joka ei syö mitään lihaa, ei edes kalaa!
Sitten on vielä lisäksi pescovegetaristi = syö kalaa, kananmunia, maitoa ja kasvikunnan tuotteita
Olen myös kuullut termin pollo-/semivegetaristi kun tarkoitetaan henkilöä, joka ei syö punaista lihaa, mutta tämä menee kyllä jo niin kauas kasvissyönnistä että helpompi on vain ilmoittaa "en syö punaista lihaa".
Summa summarum, mikäli ravintolassa tilataan kasvisannos, on parasta tarjota asiakkaalle täysin vegetaarinen ("vegaaninen") annos. Mikäli henkilö on esimerkiksi pesco- tai lakto-ovovegetaristi niin hän kyllä kertoo yleensä itse että voi näitä ruoka-aineita syödä. Toisaalta siitä ei ole mitään haittaa, vaikka pescovegetaristille tarjoaisi vegetaarisen annoksen.
t. lakto-ovo, jolle tarjottiin kerran kasvisvaihtoehtona tonnikalaleipää
[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 17:16"]Kummastuttaa tuo kommentti että 90% kasvisruuan tilanneista haluaakin kalaa, yllättävän paljon!
Silloinhan on kyseessä pesco- kasvisruokavalio.
On varmaan etukäteen ruokaa varatessa hyvä ilmoittaa tarkemmin ruokavalio, itsellä lakto-ovo-vegetaarinen.
Olen tässä yli 20 vuoden aikana oppinut, että kannattaa myös eritellä mitä ei syö eli minun tapauksessani selvennän että ei siis lihaa, kalaa tai kanaa.
Tuntuu, että ravintoloissa ei ihan olla selvillä, että kasvisruokavalioita on montaa erilaista.
[/quote]
Ei, kyllä etenkin keittiön puolella (varsinkin keittiöesimiehillä,  jotka ruoista päättävät) on varmasti useimmiten hyvä tietämys näistä.  Ongelma vaan on, että ruokailijoilla itsellään ei aina ole!  Tai ei ainakaan niistä kerrota.  pahin mihin olen törmännyt, oli kun yhteen tilaisuuteen oli tilattu kasvisruoka,  ja asiakas sanoi paikan päällä että kyllä hän voi kanaa ja kalaa syödä. . 
[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 18:46"][quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 18:35"]
[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 18:21"]
[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 18:14"][quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 18:08"] [quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 16:39"] [quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 16:31"] [quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 16:16"] Äiti oli kerran saanut ravintolassa lautasellisen puuroa kasvisruokana (kyllä, olihan se sitä), kun muut söivät uuniperunaa, grillattuja kasviksia ja pihviä punaviinikastikkeella... Kai se jotain siitä metelöi, mutta olihan tolkuttoman noloa toimintaa ravintolalta. [/quote] Tuossahan olisi ollut ihan kelpo kasvisruoka, kun olisi jättänyt pihvin pois. Itse voisin ainakin syödä uuniperunaa ja grillattuja kasviksia punaviinikastikkeella. [/quote]
Hmm, ja olet itse valmistanut punaviinikastiketta useinkin??? 
Se nimittäin tehdään vahvaan lihaliemeen, ja on parhaimmillaan kun joukossa on keitetty paahdettuja luita... Mutta jos maistuu kasvisruokailijalle niin mikäs siinä sitten.
Terkuin se sama kokki... [/quote]   Sit ihan vaan tiedoksi: esim. äitini, joka sanoo olevansa kasvissyöjä, koska suurin osa ravintoloista käsittää mitä se tarkoittaa, voisi luultavimmin syödä punaviinikastiketta, oli se nyt kenen tahansa luissa haudutettu. Hän kun ei ole eettisten syiden vuoksi kasvissyöjä, vaan sairautensa takia. Oireet pahenee, jos syö lihaa, mutta pienillä määrillä "sivutuotteita" ei ole merkitystä. Niin tosi kiva, että siellä takahuoneessa kokki sitten pilkkaa ja nauraa kasvissyöjäpelleä, joka ei tiedä syövänsä lihalientä tms, tai pitää ihmistä idioottina, jos hän silti valitsee punaviinikastikkeen, vaikka hänelle on lihaliemestä kerrottu. [/quote]   Missä kohtaa kokka tässä on pilkannut ja ketä?!? Ota nyt hyvä ihminen pääsi pois perseestäsi ja lue uudelleen. Kokki ei nimenomaan ammattitaitoisena olisi kasvissyöjälle tarjonnut sitä lihaliemeen tehtyä soossia, kun joku yllä oli sitä mieltä että kasvissyöjälle sitä olisi voinut tarjota! Niin eikös sielä joku mielensäpahoittaja itke siitäkin.... [/quote] Tuohan on se kokki, jonka mukaan kalat kuuluvat plantae- kuntaan...
[/quote]
No eikä ollut. Tarkempaa lukutaitoa kehiin, vaikka täällä anonyyminä ollaankin. Kokki on alusta asti ollut asiallinen ja ammattitaitoinen kommenteissaan, mutta jostain syystä hänen sanomisikseen on tulkittu yhtä sun toista.
[/quote]
Höpöhöpö. Tuo kokkihan väitti, että jälkiruoan kohdalla vakaumukset ja allergiat katoavat. Aikamoista paskapuhetta! En laittaisi pähkinää tai lihaa suuhuni, vaikka maksettaisiin! 
[/quote] puhuiko kokki nyt sinusta vai yleisesti? Meillä on allergisia perheenjäseniä ja varsinkin laktoosiallerginen antaa usein periksi jälkiruoan kohdalla, tietäen kyllä seuraamukset.
[quote author="Vierailija" time="01.05.2015 klo 03:22"]
[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 20:01"]
Juuri muutama päivä sitten todistin erään keliaakikon aamupalaa. Pyysi gluteenitonta leipää ja neuvoin mistä se löytyy. Muija mätti annospakkauksissa olevia leipiä lautaselleen, marssi sitten voirasialle, josta myös muut asiakkaat leipänsä voitelevat ja otti voita rasiasta tyytyväisenä. Jos hän olisi ollut oikea keliaakikko hän ei olisi voinut käyttää sitä voita, jolla voidellaan "tavallisia" leipiä.
Vähän ajan päästä näin hänen hakevan patonkia. Gluteenittomien leipien kasa lojui melkein koskemattomana hänen lautasellaan. Ei vissiin olleet maistuneet. Joten miettikääpä vähän, typerät tekoruokarajoitteiset. Saatte aika paljon hallaa aikaiseksi muille, oikeille ruokarajoitteisille ja allergikoille.
T. tarjoilija
[/quote]
Sanot ihan oikeita juttuja, mutta tiedätkö. Jos sä olisit oikea palveleva tarjoilija, niin millään edellä kirjoittamallasi ei olisi mitään merkitystä. Se ja sama asiakkaan dieetti tai ei, niin sitä ei kyseenalaisteta, eikä siitä juoruta. Maksavaa asiakasta palvellaan aina ja välittömästi. Heillä on mahdollisuus oikuihinkin.
[/quote]
Ja niitä oikkujahan riittää. Senpä vuoksi OIKEAT allergikot saavat kuraa niskaansa, kenenkään ruokarajoitteita ei kohta oteta tosissaan.
"Maksavaa asiakasta palvellaan aina ja välittömästi." Ihan itse tuo asiakas aamiaisbuffetista leipänsä ja voinsa haki. Gluteenittomien leipien vieressä oli myös annospakattuja voinappeja, mutta tämä "keliaakikko" voiteli leipänsä kontaminoituneella voilla. Olisiko minun pitänyt opastaa häntä? Luulenpa, että OIKEAT ruokarajoitteiset tietävät ja tuntevat dieettinsä ihan itse.
Ja kyllä, aion jatkossakin kyseenalaistaa ja juoruta tällaisista turhanpäiväisistä "allergikoista".
[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 09:06"]
[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 07:47"][quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 05:58"] Ja kyllä mä meen syömään sinne minne ystäväni/perheeni menee. Vaikka olen myös kasvissyöjä. Eniten haittaa ruokailulleni aiheuttaa kala: saan hengitystieoireita jo pelkästä kalan hajusta ja jos ruokani joutuu kosketuksiin kalan kanssa niin saan kohtauksen joka voi johtaa kuolemaan (hengitystiet turpoaa umpeen). Olen tämän vuoksi joutunut poistumaan eräistä juhlista joissa oli tarjolla lohikeittoa. Ja yhden loman viettänyt sairaana hotellihuoneessa, koska buffetissa oli lohta, silakoita jne. Ja ottimet kulkeutunu väärin paikkoihin (ne joissa oli kalan jäämiä). Tiedän, että pähkinät aiheuttaa joillekin vastaavia reaktioita. T. kala-allergikko [/quote] Noin vakavan allergian kanssa en kyllä itse söisi ravintolassa, mutta jokainen tietty vastaa itsestään. Ravintolalta et kuitenkaan voi vaatia, että sinun käyntisi aikana kaikki kalaruoat ovat poissa listalta. [/quote] Ja olenko vaatinut? Usossa hotellissa buffetaamiaisella tämmöiset voisi ainakin huomioida. Eikä niin, että juystot ja lohifileet on suunnilleen samalla lautasella. Moni allerginen ei varmaan kehtaa sanoa. Ja jos mennään viettämään isäni synttäreitä pihviravintolaan, niin miksi kasvissyöjä ei voisi tulka? Pitääkö meidän syldä jossain erillisissä kasvisravintoloissa (joita ei meilläpäin ole)? Yleensä kyllä löytyy kasvisruokavaihtoehto pihviravintolastakin listalta.
[/quote]
RUokarajoitteen kanssa nyt homma vaan valitettavasti menee niin, että pitää etsiä sitä itselleen sopivaa ruokaa. En minäkään keliaakikkona marssi ravintolaan vaatien, että heidän täytyy järjestää minulle sopivaa ruokaa, vaan homma pitää tiedustella ja jos ei onnistu niin sitten muualle.
Buffassa en voi minäkään syödä, en ole tähän vielä ainakaan kuollut.
Ja pihviravintolassa kasviruoka on vähän... no, outo pyyntö.
[quote author="Vierailija" time="04.05.2015 klo 17:57"]
[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 07:47"][quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 05:58"] Ja kyllä mä meen syömään sinne minne ystäväni/perheeni menee. Vaikka olen myös kasvissyöjä. Eniten haittaa ruokailulleni aiheuttaa kala: saan hengitystieoireita jo pelkästä kalan hajusta ja jos ruokani joutuu kosketuksiin kalan kanssa niin saan kohtauksen joka voi johtaa kuolemaan (hengitystiet turpoaa umpeen). Olen tämän vuoksi joutunut poistumaan eräistä juhlista joissa oli tarjolla lohikeittoa. Ja yhden loman viettänyt sairaana hotellihuoneessa, koska buffetissa oli lohta, silakoita jne. Ja ottimet kulkeutunu väärin paikkoihin (ne joissa oli kalan jäämiä). Tiedän, että pähkinät aiheuttaa joillekin vastaavia reaktioita. T. kala-allergikko [/quote] Noin vakavan allergian kanssa en kyllä itse söisi ravintolassa, mutta jokainen tietty vastaa itsestään. Ravintolalta et kuitenkaan voi vaatia, että sinun käyntisi aikana kaikki kalaruoat ovat poissa listalta. [/quote] Ja olenko vaatinut? Usossa hotellissa buffetaamiaisella tämmöiset voisi ainakin huomioida. Eikä niin, että juystot ja lohifileet on suunnilleen samalla lautasella. Moni allerginen ei varmaan kehtaa sanoa. Ja jos mennään viettämään isäni synttäreitä pihviravintolaan, niin miksi kasvissyöjä ei voisi tulka? Pitääkö meidän syldä jossain erillisissä kasvisravintoloissa (joita ei meilläpäin ole)? Yleensä kyllä löytyy kasvisruokavaihtoehto pihviravintolastakin listalta.
[/quote]
RUokarajoitteen kanssa nyt homma vaan valitettavasti menee niin, että pitää etsiä sitä itselleen sopivaa ruokaa. En minäkään keliaakikkona marssi ravintolaan vaatien, että heidän täytyy järjestää minulle sopivaa ruokaa, vaan homma pitää tiedustella ja jos ei onnistu niin sitten muualle.
[/quote]
Googlasin pihviravintolan ja ensimmäisessä vastaan tulleessa menussa mm.
Juustolajitelma
Vihreä salaatti
Yrteillä maustettu tomaatti-kurkkusalaatti oliiviöljyllä tai hapankermalla
Kreikkalainen salaatti
Talon salaatti jossa paistettuja tatteja ja kurpitsaöljyä
Annos tomaattia ja buffalomozzarellaa
Kermainen tatti- ja herkkusienikeitto
Lisukkeina saatavilla:
Paistetut perunat tattien kera
Kermassa haudutettua pinaattia
Grillattuja vihanneksia
Sinihomejuusto-perunamuusia
Tomaatti-punasipulisalaattia basilikalla tai korianterilla
Ranskalaiset perunat
http://www.steak.fi/menu_fin.html
Vai onko kyse siitä että pihviravintolassa ei saa syödä kasviksia?
[quote author="Vierailija" time="04.05.2015 klo 18:11"]
[quote author="Vierailija" time="04.05.2015 klo 17:57"]
[/quote]
[/quote]
Googlasin pihviravintolan ja ensimmäisessä vastaan tulleessa menussa mm.
Juustolajitelma
Vihreä salaatti
Yrteillä maustettu tomaatti-kurkkusalaatti oliiviöljyllä tai hapankermalla
Kreikkalainen salaatti
Talon salaatti jossa paistettuja tatteja ja kurpitsaöljyä
Annos tomaattia ja buffalomozzarellaa
Kermainen tatti- ja herkkusienikeitto
Lisukkeina saatavilla:
Paistetut perunat tattien kera
Kermassa haudutettua pinaattia
Grillattuja vihanneksia
Sinihomejuusto-perunamuusia
Tomaatti-punasipulisalaattia basilikalla tai korianterilla
Ranskalaiset perunat
http://www.steak.fi/menu_fin.html
Vai onko kyse siitä että pihviravintolassa ei saa syödä kasviksia?
[/quote]
No kysytään näin päin, menetkö kasvisruokaravintolaan jos haluat pihviannoksen?
[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 12:04"][quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 11:48"]
[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 11:36"]
Kyllä esim. minä olen kasvissyöjä (vegetaristi), kun syön lihaa korkeintaan kerran viikossa. Kalaa syön lähes päivittäin. Jos söisin useammin lihaa, niin sitten olisin sekasyöjä.
[/quote]
Et ole.
[/quote]
Kyllä olen. Vai täytyykö, että sanoa olen kasvissyöjä, joka syö harvoin lihaa.
[/quote]
Olet sekasyöjä, joka syö kasvispainotteisesti. Kerran viikossa ei muuten ole harvoin.