Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eilen ravintolassa, käsitys vegeruoasta?

Vierailija
30.04.2015 |

Seurueen kanssa käytiin syömässä ja olin etukäteen pyytänyt kasvisruokaa. Sain paistettua lohta, voikermakastiketta ja pari parsaa :) Millainen kasvis lohi mielestänne on?

Kommentit (241)

Vierailija
1/241 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä nyt, itse olin työpaikan juhlaillalliselle pyytänyt kasvisruokaa, sain keon riisiä ja viisi ohutta viipaletta kesäkurpitsaa!

Muut söivät karjalanpaistia ym... ja työnantaja maksoi saman summan kaikista aterioista!

Vierailija
2/241 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla taannoin ulkomailla ravintolassa kysyin kasvisruokavaihtoehtoja. Tarjoilija luetteli kanssa kalaruokia ja loukkaantui kun sanoin, että ei kala ole kasvis.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/241 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpointa on varmaan vaan ottaa listalta jotakin syömäkelpoista ja syödä laadukasta kasvisruokaa sitten kotonaan. Kasvisruoan kanssa kun useimmilla ei kuitenkaan ole kyse terveydestä sillä tavalla kuin allergisilla tai keliaakikoilla.

Vierailija
4/241 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyysitkö itse ravintolasta kasvisruokaa vai kerroitko vain ettet syö lihaa/punaistalihaa?

Vierailija
5/241 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 15:57"]Pyysitkö itse ravintolasta kasvisruokaa vai kerroitko vain ettet syö lihaa/punaistalihaa?
[/quote]

Pyysin kasvisruokaa.

Vierailija
6/241 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 15:50"]

Älä nyt, itse olin työpaikan juhlaillalliselle pyytänyt kasvisruokaa, sain keon riisiä ja viisi ohutta viipaletta kesäkurpitsaa!

Muut söivät karjalanpaistia ym... ja työnantaja maksoi saman summan kaikista aterioista!

[/quote]

Tuo on tuttua! Siiinä joutuu myös itse etsimään jostain tarjoilijan jotta saa sen ruoan. Yleensä se ruoka saapuu vasta sitten kun muut ovat syöneet ja sitten naureskellaan työkavereiden niitä kesäkurpitsanviipaleita mitä joutui odottamaan. Vaikka se kasvisruokakin oli tilattu etukäteen. Ärsyttää kun joutuu väkisin tekemään numeron omasta ruokavaliosta. 

Vierailija
7/241 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kertokaas nyt mikä olisi sitten se WOW efektin aiheuttava kasvisruoka siinä lautasella?

Vierailija
8/241 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 16:01"]

[/quote]

Tuo on tuttua! Siiinä joutuu myös itse etsimään jostain tarjoilijan jotta saa sen ruoan. Yleensä se ruoka saapuu vasta sitten kun muut ovat syöneet ja sitten naureskellaan työkavereiden niitä kesäkurpitsanviipaleita mitä joutui odottamaan. Vaikka se kasvisruokakin oli tilattu etukäteen. Ärsyttää kun joutuu väkisin tekemään numeron omasta ruokavaliosta. 

[/quote]

Jos et ole sairas niin eihän sun olisi mikään pakko. Toi on ihan oma valinta. Mulla on sellaisia kasvisruokailijatuttuja, jotka syövät myös kalaa ja jopa lihaakin jos sattuvat sellaiseen paikkaan, ettei kasvisruokaa ole tarjolla. Joustavuus on hyve.

Vierailija
9/241 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 16:03"]No kertokaas nyt mikä olisi sitten se WOW efektin aiheuttava kasvisruoka siinä lautasella?

[/quote]

Vaikka kuule ihan kasvislasagne, tai näin parsakautena valkkarissa haudutettua parsaa ja tofua? Jotain ihan perus kasvisruokaa siis, ei tarvitsisi olla mitään hienoa kunhan ei pilkattaisi ruokavaliosta niin että tuotaisiin lohta.

Vierailija
10/241 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 16:05"][quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 16:01"]

[/quote]

[/quote]

Jos et ole sairas niin eihän sun olisi mikään pakko. Toi on ihan oma valinta. Mulla on sellaisia kasvisruokailijatuttuja, jotka syövät myös kalaa ja jopa lihaakin jos sattuvat sellaiseen paikkaan, ettei kasvisruokaa ole tarjolla. Joustavuus on hyve.
[/quote]

Ne on sillon sekasyöjiä, ei kasvisruokailijoita.

Vierailija
11/241 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 15:57"]

Helpointa on varmaan vaan ottaa listalta jotakin syömäkelpoista ja syödä laadukasta kasvisruokaa sitten kotonaan. Kasvisruoan kanssa kun useimmilla ei kuitenkaan ole kyse terveydestä sillä tavalla kuin allergisilla tai keliaakikoilla.

[/quote]

Monille kasvissyöjille tulee mahavaivoja lihasta. Jos on vuosia ollut ilman lihaa niin kyllä menee maha sekaisin.

Vierailija
12/241 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Allergat on eri asia kuin nirsoilu...

Vierailija
13/241 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 16:05"]

[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 16:05"][quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 16:01"] [quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 15:50"] Älä nyt, itse olin työpaikan juhlaillalliselle pyytänyt kasvisruokaa, sain keon riisiä ja viisi ohutta viipaletta kesäkurpitsaa!   Muut söivät karjalanpaistia ym... ja työnantaja maksoi saman summan kaikista aterioista! [/quote]   Tuo on tuttua! Siiinä joutuu myös itse etsimään jostain tarjoilijan jotta saa sen ruoan. Yleensä se ruoka saapuu vasta sitten kun muut ovat syöneet ja sitten naureskellaan työkavereiden niitä kesäkurpitsanviipaleita mitä joutui odottamaan. Vaikka se kasvisruokakin oli tilattu etukäteen. Ärsyttää kun joutuu väkisin tekemään numeron omasta ruokavaliosta.  [/quote] Jos et ole sairas niin eihän sun olisi mikään pakko. Toi on ihan oma valinta. Mulla on sellaisia kasvisruokailijatuttuja, jotka syövät myös kalaa ja jopa lihaakin jos sattuvat sellaiseen paikkaan, ettei kasvisruokaa ole tarjolla. Joustavuus on hyve. [/quote] Ne on sillon sekasyöjiä, ei kasvisruokailijoita.

[/quote]

No haittaako se? Sitä voi olla kasvispainotteinen sekasyöjä siten, että syö kasviksia kotonaan ja aina kun se on mahdollista muttei nipota ruokavaliostaan muille.

Vierailija
14/241 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 16:08"]Allergat on eri asia kuin nirsoilu...
[/quote]

En ole nirso, minulla on omat eettiset syyni olla syömättä lihaa. Jokainen syököön mitä haluaa, eikai se muilta ole pois? Maksavana asiakkaana tosin olettaisi että saisi rahoilleen vastinetta.

Vierailija
15/241 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 16:08"]

Allergat on eri asia kuin nirsoilu...

[/quote]

Myös eettinen valinta on eri asia kuin nirsoilu. Nirsoilu on pohjimmiltaan itsekästä toimintaa, eettiset valinnat epäitsekästä.

Nirsoilu: "Hyi, pahaa, en tykkää tästä."

Eettinen valinta: "Moraalini ei kerta kaikkiaan salli minun syödä tätä."

Monissa kasvissyöntikeskusteluissa täällä olen muuten huomannut, että lihansyöjät ovat niitä pahimpia nirsoilijoita. Lähes kaikille kasviksille yökitään ja ollaan sitä mieltä, että jos ruoassa ei ole lihaa se ei kerta kaikkiaan voi olla syömisen arvoista. (Itse olen melko ennakkoluuloton sekasyöjä, ja mielestäni elämään voi saada paljon iloa syömällä vaihtelevasti hyvinkin erilaista ruokaa.)

Vierailija
16/241 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 16:11"][quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 16:05"]

[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 16:05"][quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 16:01"] [quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 15:50"] Älä nyt, itse olin työpaikan juhlaillalliselle pyytänyt kasvisruokaa, sain keon riisiä ja viisi ohutta viipaletta kesäkurpitsaa!   Muut söivät karjalanpaistia ym... ja työnantaja maksoi saman summan kaikista aterioista! [/quote]   Tuo on tuttua! Siiinä joutuu myös itse etsimään jostain tarjoilijan jotta saa sen ruoan. Yleensä se ruoka saapuu vasta sitten kun muut ovat syöneet ja sitten naureskellaan työkavereiden niitä kesäkurpitsanviipaleita mitä joutui odottamaan. Vaikka se kasvisruokakin oli tilattu etukäteen. Ärsyttää kun joutuu väkisin tekemään numeron omasta ruokavaliosta.  [/quote] Jos et ole sairas niin eihän sun olisi mikään pakko. Toi on ihan oma valinta. Mulla on sellaisia kasvisruokailijatuttuja, jotka syövät myös kalaa ja jopa lihaakin jos sattuvat sellaiseen paikkaan, ettei kasvisruokaa ole tarjolla. Joustavuus on hyve. [/quote] Ne on sillon sekasyöjiä, ei kasvisruokailijoita.

[/quote]

No haittaako se? Sitä voi olla kasvispainotteinen sekasyöjä siten, että syö kasviksia kotonaan ja aina kun se on mahdollista muttei nipota ruokavaliostaan muille.
[/quote]

Mitä nipotusta siinä on jos haluaa kasvisruokaa ravintolassa ja maksaa siitä? Eikö sekasyöjä saa lähettää kypsää pihviä pois kun tilaa mediumin ettei vaan nipottaisi ruokavaliostaan muille?

Vierailija
17/241 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 16:08"]Allergat on eri asia kuin nirsoilu...
[/quote]
Miksi sitten niin monelle sekasyöjälle on oikeutettua vegeruuasta nirsoilu? Jopa meidän häihin vieraat yrittivät vaatia liharuokia, ihan kuin sekasyöjä kuolisi kasviksiin...

Vierailija
18/241 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti oli kerran saanut ravintolassa lautasellisen puuroa kasvisruokana (kyllä, olihan se sitä), kun muut söivät uuniperunaa, grillattuja kasviksia ja pihviä punaviinikastikkeella... Kai se jotain siitä metelöi, mutta olihan tolkuttoman noloa toimintaa ravintolalta.

Vierailija
19/241 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 16:14"]

[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 16:08"]Allergat on eri asia kuin nirsoilu... [/quote] Miksi sitten niin monelle sekasyöjälle on oikeutettua vegeruuasta nirsoilu? Jopa meidän häihin vieraat yrittivät vaatia liharuokia, ihan kuin sekasyöjä kuolisi kasviksiin...

[/quote]

Ja vaikka kasvissyönti olisikin nirsoilua, niin kumpikohan on parempaa nirsoilua: kieltäytyä syömästä asiaa X vai vaatia, että joka ikisessä ruoassa on oltava asiaa X? Jos korvaat x:n tomaatilla, asia on päivänselvä. Jos korvaat sen lihalla, se muuttuu jostain syystä paljon monimutkaisemmaksi.

Vierailija
20/241 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 16:17"]

[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 16:14"]

[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 16:08"]Allergat on eri asia kuin nirsoilu... [/quote] Miksi sitten niin monelle sekasyöjälle on oikeutettua vegeruuasta nirsoilu? Jopa meidän häihin vieraat yrittivät vaatia liharuokia, ihan kuin sekasyöjä kuolisi kasviksiin...

[/quote]

Ja vaikka kasvissyönti olisikin nirsoilua, niin kumpikohan on parempaa nirsoilua: kieltäytyä syömästä asiaa X vai vaatia, että joka ikisessä ruoassa on oltava asiaa X? Jos korvaat x:n tomaatilla, asia on päivänselvä. Jos korvaat sen lihalla, se muuttuu jostain syystä paljon monimutkaisemmaksi.

[/quote]

26 korjaa: Piti tietysti kysymäni, kumpi on pahempaa nirsoilua.