Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eilen ravintolassa, käsitys vegeruoasta?

Vierailija
30.04.2015 |

Seurueen kanssa käytiin syömässä ja olin etukäteen pyytänyt kasvisruokaa. Sain paistettua lohta, voikermakastiketta ja pari parsaa :) Millainen kasvis lohi mielestänne on?

Kommentit (241)

Vierailija
101/241 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 16:08"]

Allergat on eri asia kuin nirsoilu...

[/quote]

Miten voi olla allerginen jollekin, jota ei edes ole tarkoitettu ihmisravinnoksi? Mm. ruumiit, eläinvauvalle tarkoitettu utareneste, kananmunat, joista kuoriutuu tipuja... 

Vierailija
102/241 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näköjään ihmiset haluaa täällä tahalleen ymmärtää asioita väärin. Juu kala ei ole kasvisruokaa, en ole väittänyt että olisi. Olen vain todennut, että melkein kaikille kasvisruokailijoille tuo kala annos yleensä käy. Onko se ravintolan tai tarjoilijan syytä ja ammattitaidottomuutta jos kasvisruokailijaksi ilmoittautunut asiakas ITSE syö kalaa? Yleensä jos on tilattu valmiiksi illallisporukalle ruoat ja mukana on 1 yksi kasvis niin käyn häneltä kysymässä käykö hänelle kala-annos vai haluaako pelkän kasvisannoksen, jos hän sanoo että kala käy niin onko se silloin minun ammattitaidottomuutta, häh? 

Ainakaan ketjuravintoloihin ei tilata muita raaka-aineita kuin niitä joita listan annoksiin tarvitaan, ei meillä ole mitään kaupan hyllyä, josta voin käydä hakemassa munakoisilasagnen ainekset kun ''asiakas sitä haluaa'' vaan nämä yllätykselliset kasvisruoat sitten joudutaan taikomaan olemassa olevista aineista jolloin ne valitettavasti usein ovat muiden annosten kasvislisukkeita, eihän tuommoinen annos vastaa kunnon kasvisruoka annosta. Siksi kannattaa tämmöisistä ilmoittaa etukäteen jos haluaa, että ravintola on varautunut erikoisruokavalioosi kunnolla.

Joku sanoi ettei tulisi syömään ravintolaan jossa tarjoilen. Voin kertoa, että olen todella tarkka allergioiden kanssa, en halua että yksikään asiakas joutuu sairaalaan oman huolimattomuuteni takia. Tiedän kyllä, että pähkinättömän pitää todella olla pähkinätön jne. Ongelma vaan tulee siinä, että asiakkaat ei aina kerro kaikista allergioista. Välillä joutuu oikein lypsämään että onko vielä muita allergioita. Asiakas sanoo että no ei varmaankaan oo. Minä jatkan kyselyä ai että ei ole? käykö sitten omena/sitruuna/pähkinä tms? asiakas toteaa että ei nekään kyllä käy mutta ei niitä varmaan siinä annoksessa ole. Monesti olen joutunut kertomaan, että kannattaa kertoa ihan kaikki allergiat koska esim. kastikepohjissa voi olla ''ihan mitä tahansa''. Harva kala-allerginen esimerkiksi voisi kuvitella, että liha-annoksen kastikkeessa voi olla käytetty kalatuotteita tai perunagratiini saattaa sisältää jäämiä äyriäisistä tai että kastikkeessa on omenahappoa tms..

On käynyt niinkin, että asiakas ilmoitti allergioistaan etukäteen ja hänelle tilattiin erikseen jotain erikoismaitoa kun tavallinen lehmänmaito ei hänelle käynyt allergian takia. No, jälkkärivaiheessa huomasin, että ko. asiakas joi vieruskaverin cappucinon (mikä oli tehty punaiseen maitoon).

se tarjoilija

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/241 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 19:13"][/quote] Tämä. Kerroin täällä muutamia viikkoja sitten kuinka "ystäväni" oli tehnyt "hauskan" jekun ja laittanut ruokaani lihaa, olen ollut kasvisruokailija 15, pian 16 vuotta. Sairastuin, oksensin ja ripuloin, loppujen lopuksi verta ja jouduin käymään sairaalassa. Tästä "hauskasta pikkujekusta" tuli suolistotulehdus.

[/quote]

Apua. Teithän aiheesta rikosilmoituksen? Pahoinpitelyhän tuo on, jos syöttää tahalteen toiselle sopimatonta ruokaa. 
[/quote]

En tehnyt mutta tein aika vittumaisen tempun sairaalasta kun päivitin facebookkiin olevani siellä, kun kysyttiin miksi niin kerroin :)

Ei ole hauskaa vielä näin 3 viikkoa jälkeenpäinkään syödä antibiootteja koska on niin hauska jekkujekku syöttää ihmiselle jotain mikä ei hänelle käy. Paras jekkujekku mitä tiedän on pähkinäallergialla pelleily. "Otetaan ne vaan pois tuosta päältä" ja tämä pelleily "nirson" ihmisen kanssa toi reissun ambulanssilla pillit ujeltaen sairaalaan. Ihmiset on sairaita.

Vierailija
104/241 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monessa paikassa on tarjolla kyllä ihan hyviä salaatteja. Itse popsin niitä jos ravintolaan mennään. Samoin pikkujoulut ym. En vaan jaksa alkaa säätää. Mutta mulla on yleensä pähkinöitä laukussa kovimpaan nälkään ja tankkaan myös ennen juhlia. Hyvin on sujunut. Eikä moni varmadti edes tiedä ruokavaliostani. Ja viinihän se hyvälle maistuu.

Vierailija
105/241 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 19:03"][quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 15:16"]

Minulle taas tuli illallisella Haikon Kartanossa äklöä risottoa sekä pesusientä, varmaan pesi tofulla keittiötään seuraavat 2 viikkoa. Maksoi 50 euroa/annos, vaikkei pystytty kumpikaan syömään kuin oheen annetut pikkusämpylät. En tiedä kumpi on inhottavampaa, joutua maksamaan syömäkelvottomasta ruuasta vai saada eritteitä ruokaansa vaikka on ajoissa yrittänyt varmistaa vegaanisen ruuan saatavuuden.

[/quote]

Ei, et varmasti maksanut tuosta ruuasta e50/ANNOS, et edes Haikon kartanossa, vaikka se epäilemättä mielestäni hieno paikka onkin...:D Liioitellessaankin kannattaa sen verran tietää, ettei ihan liian överiksi laita. Ja annoitko palautetta, että vain sämpylä maistui? Etkö? Voi voi...
[/quote]
Noin 50 euroa, olisiko ollut 48e, reippaasti yli 40 euroa kuitenkin, alle 60, niin, että melkein satasesta puhuttiin kun kahdesta syömättömästä annoksesta maksettiin. Jälkiruoka oli 17 e/annos, siinä oli kaksi pientä suklaapalaa.
Annettiin palautetta, sanottiin, että eilen oli ihanaa mutta tänään jäi nälkä. Tarjoilija/hovimestari ei välittänyt kun pystytty syömään ja haki melkein täydet lautaselliset takaisin keittiöön. Sanottiin, että se tofu maistui kengänpohjalliselle/pesusienelle, risotto outoa, mutta täti oli laskun kanssa niin tyly ettei raaskittu tapella.

Vierailija
106/241 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 19:52"]

[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 19:03"][quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 15:16"] Minulle taas tuli illallisella Haikon Kartanossa äklöä risottoa sekä pesusientä, varmaan pesi tofulla keittiötään seuraavat 2 viikkoa. Maksoi 50 euroa/annos, vaikkei pystytty kumpikaan syömään kuin oheen annetut pikkusämpylät. En tiedä kumpi on inhottavampaa, joutua maksamaan syömäkelvottomasta ruuasta vai saada eritteitä ruokaansa vaikka on ajoissa yrittänyt varmistaa vegaanisen ruuan saatavuuden. [/quote] Ei, et varmasti maksanut tuosta ruuasta e50/ANNOS, et edes Haikon kartanossa, vaikka se epäilemättä mielestäni hieno paikka onkin...:D Liioitellessaankin kannattaa sen verran tietää, ettei ihan liian överiksi laita. Ja annoitko palautetta, että vain sämpylä maistui? Etkö? Voi voi... [/quote] Noin 50 euroa, olisiko ollut 48e, reippaasti yli 40 euroa kuitenkin, alle 60, niin, että melkein satasesta puhuttiin kun kahdesta syömättömästä annoksesta maksettiin. Jälkiruoka oli 17 e/annos, siinä oli kaksi pientä suklaapalaa. Annettiin palautetta, sanottiin, että eilen oli ihanaa mutta tänään jäi nälkä. Tarjoilija/hovimestari ei välittänyt kun pystytty syömään ja haki melkein täydet lautaselliset takaisin keittiöön. Sanottiin, että se tofu maistui kengänpohjalliselle/pesusienelle, risotto outoa, mutta täti oli laskun kanssa niin tyly ettei raaskittu tapella.

[/quote]

Eli se annos oli 50-17, eikö niin? :D :D :D Eikä ystävä hyvä sittenkään ihan stemmaa:http://www.haikko.fi/fi/ravintolat/a-la-carte.php . Tai hei, ehkä teitä kusetettiin siellä PORVOOSSA? 

Vierailija
107/241 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri muutama päivä sitten todistin erään keliaakikon aamupalaa. Pyysi gluteenitonta leipää ja neuvoin mistä se löytyy. Muija mätti annospakkauksissa olevia leipiä lautaselleen, marssi sitten voirasialle, josta myös muut asiakkaat leipänsä voitelevat ja otti voita rasiasta tyytyväisenä. Jos hän olisi ollut oikea keliaakikko hän ei olisi voinut käyttää sitä voita, jolla voidellaan "tavallisia" leipiä.

Vähän ajan päästä näin hänen hakevan patonkia. Gluteenittomien leipien kasa lojui melkein koskemattomana hänen lautasellaan. Ei vissiin olleet maistuneet. Joten miettikääpä vähän, typerät tekoruokarajoitteiset. Saatte aika paljon hallaa aikaiseksi muille, oikeille ruokarajoitteisille ja allergikoille.

T. tarjoilija

Vierailija
108/241 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 19:58"][quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 19:52"]

[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 19:03"][quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 15:16"] Minulle taas tuli illallisella Haikon Kartanossa äklöä risottoa sekä pesusientä, varmaan pesi tofulla keittiötään seuraavat 2 viikkoa. Maksoi 50 euroa/annos, vaikkei pystytty kumpikaan syömään kuin oheen annetut pikkusämpylät. En tiedä kumpi on inhottavampaa, joutua maksamaan syömäkelvottomasta ruuasta vai saada eritteitä ruokaansa vaikka on ajoissa yrittänyt varmistaa vegaanisen ruuan saatavuuden. [/quote] Ei, et varmasti maksanut tuosta ruuasta e50/ANNOS, et edes Haikon kartanossa, vaikka se epäilemättä mielestäni hieno paikka onkin...:D Liioitellessaankin kannattaa sen verran tietää, ettei ihan liian överiksi laita. Ja annoitko palautetta, että vain sämpylä maistui? Etkö? Voi voi... [/quote] Noin 50 euroa, olisiko ollut 48e, reippaasti yli 40 euroa kuitenkin, alle 60, niin, että melkein satasesta puhuttiin kun kahdesta syömättömästä annoksesta maksettiin. Jälkiruoka oli 17 e/annos, siinä oli kaksi pientä suklaapalaa. Annettiin palautetta, sanottiin, että eilen oli ihanaa mutta tänään jäi nälkä. Tarjoilija/hovimestari ei välittänyt kun pystytty syömään ja haki melkein täydet lautaselliset takaisin keittiöön. Sanottiin, että se tofu maistui kengänpohjalliselle/pesusienelle, risotto outoa, mutta täti oli laskun kanssa niin tyly ettei raaskittu tapella.

[/quote]

Eli se annos oli 50-17, eikö niin? :D :D :D Eikä ystävä hyvä sittenkään ihan stemmaa:http://www.haikko.fi/fi/ravintolat/a-la-carte.php . Tai hei, ehkä teitä kusetettiin siellä PORVOOSSA? 
[/quote]
No jälkkäri alle 20 ja isompi annos vajaa 50, kuulostaa kummatkin vastaavalle rahastukselle, hinnat samassa suhteessa. Periaatteessa se on yksi ja sama paljonko maksoi, pahinta oli se palvelu.

Vierailija
109/241 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 20:04"]

[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 19:58"][quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 19:52"] [quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 19:03"][quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 15:16"] Minulle taas tuli illallisella Haikon Kartanossa äklöä risottoa sekä pesusientä, varmaan pesi tofulla keittiötään seuraavat 2 viikkoa. Maksoi 50 euroa/annos, vaikkei pystytty kumpikaan syömään kuin oheen annetut pikkusämpylät. En tiedä kumpi on inhottavampaa, joutua maksamaan syömäkelvottomasta ruuasta vai saada eritteitä ruokaansa vaikka on ajoissa yrittänyt varmistaa vegaanisen ruuan saatavuuden. [/quote] Ei, et varmasti maksanut tuosta ruuasta e50/ANNOS, et edes Haikon kartanossa, vaikka se epäilemättä mielestäni hieno paikka onkin...:D Liioitellessaankin kannattaa sen verran tietää, ettei ihan liian överiksi laita. Ja annoitko palautetta, että vain sämpylä maistui? Etkö? Voi voi... [/quote] Noin 50 euroa, olisiko ollut 48e, reippaasti yli 40 euroa kuitenkin, alle 60, niin, että melkein satasesta puhuttiin kun kahdesta syömättömästä annoksesta maksettiin. Jälkiruoka oli 17 e/annos, siinä oli kaksi pientä suklaapalaa. Annettiin palautetta, sanottiin, että eilen oli ihanaa mutta tänään jäi nälkä. Tarjoilija/hovimestari ei välittänyt kun pystytty syömään ja haki melkein täydet lautaselliset takaisin keittiöön. Sanottiin, että se tofu maistui kengänpohjalliselle/pesusienelle, risotto outoa, mutta täti oli laskun kanssa niin tyly ettei raaskittu tapella. [/quote] Eli se annos oli 50-17, eikö niin? :D :D :D Eikä ystävä hyvä sittenkään ihan stemmaa:http://www.haikko.fi/fi/ravintolat/a-la-carte.php . Tai hei, ehkä teitä kusetettiin siellä PORVOOSSA?  [/quote] No jälkkäri alle 20 ja isompi annos vajaa 50, kuulostaa kummatkin vastaavalle rahastukselle, hinnat samassa suhteessa. Periaatteessa se on yksi ja sama paljonko maksoi, pahinta oli se palvelu.

[/quote]

eihän tuolla ruokalistalla ollut ainuttakaan jälkkäriä mikä olisi maksanut 17 euroa :D

Vierailija
110/241 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole syönyt intialaisessa ravintolassa huonoa kasvisruokaa. T: liharuuasta pitävä äijä 45 v

Vierailija
111/241 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 19:01"]

No mutta kun se on totta. Olen tämän todistanut satoja kertoja työssäni. Ne ruokanirsoilijat todellakin "unohtavat" allergiansa nähdessään jotain herkullisempaa naapurin lautasella. Näin ei tietenkään käy oikeiden allergikkojen kohdalla, ei myöskään oikeiden vegaanien kohdalla. Mutta niitä itse tehtyjä diagnooseja laktoosi-intoleransseista keliakiaan on kuule pilvin pimein. T: tarjoilija

[/quote]

En tiedä missä sinä oikein olet töissä, mutta en kyllä itse ole ikinä törmännyt noihin valeallergisiin. Ja niiden yksittäisten sekojen perusteella ei kyllä ole ravintolahenkilökunnalla mitään oikeutta leimata ketään muuta. Sattuneesta syystä käyn hyvin harvoin ulkona syömässä, koska on niin vaikea luottaa että saa kasvisruokaa, jossa ei ole niitä aineksia joille olen allerginen. Ihan rautalangasta väännän joka kerta, että mitä kaikkea en saa syödä. Silti jää hyvin paljon aineksia joita voin syödä, ei se ole hankalaa kun voin kuitenkin syödä soijaa, kaikkia viljoja, maitotuotteita, kaikkia vihanneksia, melkein kaikkia hedelmiä jne. 

Vierailija
112/241 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 20:04"]

[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 19:58"][quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 19:52"] [quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 19:03"][quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 15:16"] Minulle taas tuli illallisella Haikon Kartanossa äklöä risottoa sekä pesusientä, varmaan pesi tofulla keittiötään seuraavat 2 viikkoa. Maksoi 50 euroa/annos, vaikkei pystytty kumpikaan syömään kuin oheen annetut pikkusämpylät. En tiedä kumpi on inhottavampaa, joutua maksamaan syömäkelvottomasta ruuasta vai saada eritteitä ruokaansa vaikka on ajoissa yrittänyt varmistaa vegaanisen ruuan saatavuuden. [/quote] Ei, et varmasti maksanut tuosta ruuasta e50/ANNOS, et edes Haikon kartanossa, vaikka se epäilemättä mielestäni hieno paikka onkin...:D Liioitellessaankin kannattaa sen verran tietää, ettei ihan liian överiksi laita. Ja annoitko palautetta, että vain sämpylä maistui? Etkö? Voi voi... [/quote] Noin 50 euroa, olisiko ollut 48e, reippaasti yli 40 euroa kuitenkin, alle 60, niin, että melkein satasesta puhuttiin kun kahdesta syömättömästä annoksesta maksettiin. Jälkiruoka oli 17 e/annos, siinä oli kaksi pientä suklaapalaa. Annettiin palautetta, sanottiin, että eilen oli ihanaa mutta tänään jäi nälkä. Tarjoilija/hovimestari ei välittänyt kun pystytty syömään ja haki melkein täydet lautaselliset takaisin keittiöön. Sanottiin, että se tofu maistui kengänpohjalliselle/pesusienelle, risotto outoa, mutta täti oli laskun kanssa niin tyly ettei raaskittu tapella. [/quote] Eli se annos oli 50-17, eikö niin? :D :D :D Eikä ystävä hyvä sittenkään ihan stemmaa:http://www.haikko.fi/fi/ravintolat/a-la-carte.php . Tai hei, ehkä teitä kusetettiin siellä PORVOOSSA?  [/quote] No jälkkäri alle 20 ja isompi annos vajaa 50, kuulostaa kummatkin vastaavalle rahastukselle, hinnat samassa suhteessa. Periaatteessa se on yksi ja sama paljonko maksoi, pahinta oli se palvelu.

[/quote]

Jep jep, 30 euroakin on vajaa 50 euroa, mutta kun se 50 kuulosti paaaaljon paljon paremmalta vai mitä? Ja nyt kun sinulla on housut nilkoissa satuilusi kanssa, niin palvelussahan se vika olikin. Mut hei, ensi kerralla yksityiskohdat vähän paremmin, yes? :D

Vierailija
113/241 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haikossa vaihtuu lista väh. 2 krt/vuosi, joten outoa jankata jotain tämänhetkisestä listasta.

Vierailija
114/241 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 20:15"]

No mutta kun se on totta. Olen tämän todistanut satoja kertoja työssäni. Ne ruokanirsoilijat todellakin "unohtavat" allergiansa nähdessään jotain herkullisempaa naapurin lautasella. Näin ei tietenkään käy oikeiden allergikkojen kohdalla, ei myöskään oikeiden vegaanien kohdalla. Mutta niitä itse tehtyjä diagnooseja laktoosi-intoleransseista keliakiaan on kuule pilvin pimein. T: tarjoilija

[/quote]

En tiedä missä sinä oikein olet töissä, mutta en kyllä itse ole ikinä törmännyt noihin valeallergisiin. Ja niiden yksittäisten sekojen perusteella ei kyllä ole ravintolahenkilökunnalla mitään oikeutta leimata ketään muuta. Sattuneesta syystä käyn hyvin harvoin ulkona syömässä, koska on niin vaikea luottaa että saa kasvisruokaa, jossa ei ole niitä aineksia joille olen allerginen. Ihan rautalangasta väännän joka kerta, että mitä kaikkea en saa syödä. Silti jää hyvin paljon aineksia joita voin syödä, ei se ole hankalaa kun voin kuitenkin syödä soijaa, kaikkia viljoja, maitotuotteita, kaikkia vihanneksia, melkein kaikkia hedelmiä jne. 

[/quote]

Niin, et ehkä ole törmännyt valeallergisiin, koska et ole ravintola-alalla töissä? Ketään oikeata allergikkoa ei todellakaan pilkata, leimata eikä kohdella epäkunnioittavasti. Mutta jotenkin nämä ruokarajoitteet tuntuvat olevan jollain tapaa muotia, sillä niitä tapauksia on todellakin enemmän kuin muutama "yksittäinen seko". Hyvin yleisesti esim 100 hengen ryhmästä on nykyisin jopa 25 % erikoisruokavaliolla. Heidän joukostaan ehkä 1-2 ovat oikeita allergikkoja. Loput ihan vaan nirsoja.

Vierailija
115/241 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 20:31"]

[/quote]

[/quote]

Niin, et ehkä ole törmännyt valeallergisiin, koska et ole ravintola-alalla töissä? Ketään oikeata allergikkoa ei todellakaan pilkata, leimata eikä kohdella epäkunnioittavasti. Mutta jotenkin nämä ruokarajoitteet tuntuvat olevan jollain tapaa muotia, sillä niitä tapauksia on todellakin enemmän kuin muutama "yksittäinen seko". Hyvin yleisesti esim 100 hengen ryhmästä on nykyisin jopa 25 % erikoisruokavaliolla. Heidän joukostaan ehkä 1-2 ovat oikeita allergikkoja. Loput ihan vaan nirsoja.

[/quote]

onko myös kasvisruokavaliota noudattavat vain nirsoja?

Vierailija
116/241 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 20:30"]

Haikossa vaihtuu lista väh. 2 krt/vuosi, joten outoa jankata jotain tämänhetkisestä listasta.

[/quote]

Kyllä, myös hinnat tuplaantuvat aina tuolloin... Jankkaamista oudompaa on ehkä valehdella noin räikeästi ja ennen kaikkea noloa jäädä siitä kiinni 6-0. :D Mutta silloin juuri kannattaa vaihtaa puheenaihetta.

Vierailija
117/241 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

Kannattaa mennä ravintolaan töihin niin tiedät mistä puhumme. Sipuli on yksi raaka-aine mistä löytyy hyvin paljon näitä vale-allergisia. Minua ei tarjoilijana kiinnosta se oletko allerginen vai etkö vain pidä sipulista, se on minulle ihan sama. Minun täytyy kuitenkin asiaa tiedustella, koska oikeasti sipuli-allergiselle ihmiselle joudutaan todennäköisesti jättämään kastikkeet pois, tekemään eri kasvikset, salaatin kastikkeet ei käy jne. Jos asiakas ei vain pidä sipulin palasista niin todennäköisesti hän syö kyllä kastikkeet, koska niissä ei ole 'näkyvää sipulia'. Tämän vuoksi en pidä siitä että valehdellaan että ollaan sipuli allergisia, koska se teettää ihan oikeasti lisätyötä alkaa tutkimaan KAIKKI annoksen osaset ja tekemään korvaavia tutteita tilalle. Tämä on ihan ok jos asiakas on oikeasti allerginen, mutta valehtelun takia tuo turhauttaa, varsinkin kun tällöin muut asiakkaat joutuvat odottamaan palvelua ja ruuan saantia pidempään.

Sinäkin voit allergioistasi johtuen ottaa ravintolaan yhteyttä etukäteen, että olisit tulossa syömään ja ravintolassa voitaisiin katsoa valmiiksi ehdotelmia mitä voisit syödä. Tai minusta on ihanaa jos asiakkaalla on paperilapulla ne raaka-aineet valmiiksi kirjattuna mitä hän voi syödä tai mitä ei voi syödä. Helpottaa kummasti asioiden hoitamista.

tarjoilija

Vierailija
118/241 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 20:37"]

[/quote]

Kyllä, myös hinnat tuplaantuvat aina tuolloin... Jankkaamista oudompaa on ehkä valehdella noin räikeästi ja ennen kaikkea noloa jäädä siitä kiinni 6-0. :D Mutta silloin juuri kannattaa vaihtaa puheenaihetta.

[/quote]

Samaa sarjaa kuin se, että asiakas alkaa huutamaan, että hän on odottanut 1,5 tuntia ruokaa, sitten kun menet tarkastamaan keittiön bongista annoksen tilausajan niin toteat, että asiakas on lisännyt 30-60 min lisää odotusaikaa :D

Vierailija
119/241 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 20:41"]

[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 20:37"]

[/quote]

[/quote]

Samaa sarjaa kuin se, että asiakas alkaa huutamaan, että hän on odottanut 1,5 tuntia ruokaa, sitten kun menet tarkastamaan keittiön bongista annoksen tilausajan niin toteat, että asiakas on lisännyt 30-60 min lisää odotusaikaa :D

[/quote]

Joo, ihan vähän vaan pyöristetään kummassakin tapauksessa :D Yleensä kyse tyypeistä, jotka ei hirveän usein käy missään ja siksi ei nuo kokoluokat sen paremmin hintojen kuin ajan kanssa ihan hallussa.

Vierailija
120/241 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en yhtään epäile, etteikö olisi maksanut ruoat Haikossa niin paljon kuin kirjoittaja kirjoitti. Kyllähän nuo on aika kalliita tuon tällä hetkellä netissä olevan listan mukaan, ja jos siihen vielä ottaa vaikkapa viinipullon tms niin nopeasti tulee tosi kallista. Mutta kyllä siihen hintaan pitäisi kelvollista ruoankin olla. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän viisi