Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eilen ravintolassa, käsitys vegeruoasta?

Vierailija
30.04.2015 |

Seurueen kanssa käytiin syömässä ja olin etukäteen pyytänyt kasvisruokaa. Sain paistettua lohta, voikermakastiketta ja pari parsaa :) Millainen kasvis lohi mielestänne on?

Kommentit (241)

Vierailija
81/241 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ouuu! Vauva-palstalla servataan paremmin kuin missään! Kaikki ovat mielestään oikeassa, ja jankuttaminen ei lopu vuosienkaan päästä! (Ihan kuin oma avioliittoni).

Vierailija
82/241 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 18:06"]En sitten tiedä mitä teen väärin kun en suostu tarjoilemaan lihaliemeen tehtyä punkkusoosia kasvissyöjälle ja totean vain että kovin moni ei enää sen paremman jälkkärin kohdalla muistakaan niitä allergioita/vakaumuksia.
Tottakai jokaisen ruokailijan on saatava ruokavaliolleen sopiva ruoka, mutta toivoisin näin ravintola-alan ihmisenä että siitä kerrottaisiin etukäteen ja selkeästi. Pelkkä kasvisruoka kun voi tosiaan olla aika laaja käsite sekin (saako olla muna/maito, jne). Me kun siellä keittiössä emme voi pitää varmuuden vuoksi kaikkia tarvittavia raaka-aineita. Ethän halua että ruokasi sulatetaan pakastimesta, vaan että se tarjoillaan tuoreena?
[/quote]
Vinkki: se maidoton, munaton ja kalaton käy kaikille kasvissyönnin kirjoon kuuluville, joilla ei ole mainintoja allergioista, kala-kerma-annos taas harvemmille ja kohteliaisuus/tuhlauksenvastustussyistä niille ketkä eivät oikeasti tahtoisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/241 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 16:20"]Olisit sanonut tarjoilijalle, että et syö myöskään kalaa. Moni ilmoittaa, että ei syö lihaa, jolloin ''oletetaan'', että kalavaihtoehto käy. Tässä tilanteessa sinun pitää itse tehdä selväksi ettet syö myöskään kalaa vaan haluat nimenomaan kasvisruoka annoksen. Suosittelen myös hoitamaan asian mieluummin ensin ravintolan kanssa, ja jos he eivät sitä asiaa hoida kuntoon niin sen jälkeen vasta kirjoittamaan arvosteluita nettiin. Ärsyttää asiakkaat ketkä eivät paikan päällä/ravintolalle itselleen anna palautetta vaan kirjoittavat suoraan nettiin eivätkä anna ravintolalle mahdollisuutta korjata asiaa ensin itse.

t. tarjoilija
[/quote]

Näin toisena tarjoilijana olen kyllä täysin eri mieltä. Kasvisruoka on automaattisesti ilman lihaa, oli se sitten kalasta, lehmästä tai vaikka hevosesta! Asiakaskohtaisesti sitten tarkistetaan voiko käyttää eläinperäisiä tuotteita ja tällöin asiakas voi toki ilmaista mieltymyksensä kalaan - mitä ei ainakaan omalla kohdallani ole ikinä tapahtunut, asiakas jonka aivokapasiteetti riittää ravintolaan saapumiseen usein tietää itsekin sanan "kasvisruoka" merkityksen. .
Huolestuttavaa että löytyy tällaisiakin "alan ammattilaisia".

Vierailija
84/241 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 18:24"]

[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 18:18"]

[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 18:14"]

[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 18:08"]

[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 16:39"]

[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 16:31"]

[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 16:16"]

Äiti oli kerran saanut ravintolassa lautasellisen puuroa kasvisruokana (kyllä, olihan se sitä), kun muut söivät uuniperunaa, grillattuja kasviksia ja pihviä punaviinikastikkeella... Kai se jotain siitä metelöi, mutta olihan tolkuttoman noloa toimintaa ravintolalta.

[/quote]

Tuossahan olisi ollut ihan kelpo kasvisruoka, kun olisi jättänyt pihvin pois. Itse voisin ainakin syödä uuniperunaa ja grillattuja kasviksia punaviinikastikkeella.

[/quote]

Hmm, ja olet itse valmistanut punaviinikastiketta useinkin???
Se nimittäin tehdään vahvaan lihaliemeen, ja on parhaimmillaan kun joukossa on keitetty paahdettuja luita... Mutta jos maistuu kasvisruokailijalle niin mikäs siinä sitten.

Terkuin se sama kokki...

[/quote]

Sit ihan vaan tiedoksi: esim. äitini, joka sanoo olevansa kasvissyöjä, koska suurin osa ravintoloista käsittää mitä se tarkoittaa, voisi luultavimmin syödä punaviinikastiketta, oli se nyt kenen tahansa luissa haudutettu. Hän kun ei ole eettisten syiden vuoksi kasvissyöjä, vaan sairautensa takia. Oireet pahenee, jos syö lihaa, mutta pienillä määrillä "sivutuotteita" ei ole merkitystä.

Niin tosi kiva, että siellä takahuoneessa kokki sitten pilkkaa ja nauraa kasvissyöjäpelleä, joka ei tiedä syövänsä lihalientä tms, tai pitää ihmistä idioottina, jos hän silti valitsee punaviinikastikkeen, vaikka hänelle on lihaliemestä kerrottu.

[/quote]

Missä kohtaa kokka tässä on pilkannut ja ketä?!? Ota nyt hyvä ihminen pääsi pois perseestäsi ja lue uudelleen. Kokki ei nimenomaan ammattitaitoisena olisi kasvissyöjälle tarjonnut sitä lihaliemeen tehtyä soossia, kun joku yllä oli sitä mieltä että kasvissyöjälle sitä olisi voinut tarjota! Niin eikös sielä joku mielensäpahoittaja itke siitäkin....

[/quote]

Nimenomaan, hyvä kokki ei ammattitaitoisena pidä punaviinikastiketta kasvisruokana. Aivan oikein. Ei sitä tule tarjota kasvissyöjälle. Mutta jos kasvissyöjä itse mainitsee, että voi sitä syödä, ollaan tilanteessa, että tarjoilijat ja kokit pilkkaa, kun ruokarajoite poistui heti kun näki jotain hyvää.

[/quote]

No mutta silloinhan kyseessä ei olekaan kasvissyöjä, eikä asiasta tarvitse tehdä numeroa. Sanoo vain, että otan samaa kuin nuo muutkin, mutta ilman pihviä.

[/quote]

Missä kohtaa on pilkattu??
Kerrottu että ei voi syödä?
Jos on ruokarajoitteinen ihminen, niin yleensä myös tietää itse mitä voi syödä....

Vierailija
85/241 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 18:19"]

Voin vaan kuvitella kuinka tää ketjun "kokki" tekisi "vitun nirsoilijapellet" asenteella mulle ruokaa missä ei ole kalaa tai pähkinää. Kiva olis kuolla tollaisen ammattitaidottoman persläven takia.

[/quote]

Kiva kuulla olevansa ammattitaidoton persläpi kun koittaa saada ihmiset ymmärtämään että ei syöttäisi missään nimessä kasvissyöjälle lihaliemeen tehtyä kastiketta....

Vierailija
86/241 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 18:21"]

[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 18:14"][quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 18:08"] [quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 16:39"] [quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 16:31"] [quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 16:16"] Äiti oli kerran saanut ravintolassa lautasellisen puuroa kasvisruokana (kyllä, olihan se sitä), kun muut söivät uuniperunaa, grillattuja kasviksia ja pihviä punaviinikastikkeella... Kai se jotain siitä metelöi, mutta olihan tolkuttoman noloa toimintaa ravintolalta. [/quote] Tuossahan olisi ollut ihan kelpo kasvisruoka, kun olisi jättänyt pihvin pois. Itse voisin ainakin syödä uuniperunaa ja grillattuja kasviksia punaviinikastikkeella. [/quote]

Se nimittäin tehdään vahvaan lihaliemeen, ja on parhaimmillaan kun joukossa on keitetty paahdettuja luita... Mutta jos maistuu kasvisruokailijalle niin mikäs siinä sitten.

Terkuin se sama kokki... [/quote]   Sit ihan vaan tiedoksi: esim. äitini, joka sanoo olevansa kasvissyöjä, koska suurin osa ravintoloista käsittää mitä se tarkoittaa, voisi luultavimmin syödä punaviinikastiketta, oli se nyt kenen tahansa luissa haudutettu. Hän kun ei ole eettisten syiden vuoksi kasvissyöjä, vaan sairautensa takia. Oireet pahenee, jos syö lihaa, mutta pienillä määrillä "sivutuotteita" ei ole merkitystä. Niin tosi kiva, että siellä takahuoneessa kokki sitten pilkkaa ja nauraa kasvissyöjäpelleä, joka ei tiedä syövänsä lihalientä tms, tai pitää ihmistä idioottina, jos hän silti valitsee punaviinikastikkeen, vaikka hänelle on lihaliemestä kerrottu. [/quote]   Missä kohtaa kokka tässä on pilkannut ja ketä?!? Ota nyt hyvä ihminen pääsi pois perseestäsi ja lue uudelleen. Kokki ei nimenomaan ammattitaitoisena olisi kasvissyöjälle tarjonnut sitä lihaliemeen tehtyä soossia, kun joku yllä oli sitä mieltä että kasvissyöjälle sitä olisi voinut tarjota! Niin eikös sielä joku mielensäpahoittaja itke siitäkin.... [/quote] Tuohan on se kokki, jonka mukaan kalat kuuluvat plantae- kuntaan...

[/quote]

No eikä ollut. Tarkempaa lukutaitoa kehiin, vaikka täällä anonyyminä ollaankin. Kokki on alusta asti ollut asiallinen ja ammattitaitoinen kommenteissaan, mutta jostain syystä hänen sanomisikseen on tulkittu yhtä sun toista.

Vierailija
87/241 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 16:30"][quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 16:23"]

[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 16:20"]Olisit sanonut tarjoilijalle, että et syö myöskään kalaa. Moni ilmoittaa, että ei syö lihaa, jolloin ''oletetaan'', että kalavaihtoehto käy. Tässä tilanteessa sinun pitää itse tehdä selväksi ettet syö myöskään kalaa vaan haluat nimenomaan kasvisruoka annoksen. Suosittelen myös hoitamaan asian mieluummin ensin ravintolan kanssa, ja jos he eivät sitä asiaa hoida kuntoon niin sen jälkeen vasta kirjoittamaan arvosteluita nettiin. Ärsyttää asiakkaat ketkä eivät paikan päällä/ravintolalle itselleen anna palautetta vaan kirjoittavat suoraan nettiin eivätkä anna ravintolalle mahdollisuutta korjata asiaa ensin itse.   t. tarjoilija [/quote] Et sitten osannut lukea. Pyysin etukäteen KASVISruokaa, sain lohta. Mikä kohta jäi ymmärtämättä.

[/quote]

Kyllä, osaan lukea. Mutta ymmärrä sinäkin se, että ehkä 90% KASVISRUOKAILIJOISTA syö ravintolassa sen kalavaihtoehdon. Siksi näistä kannattaa kertoa ravintolalle ihan reilusti, että myöskään kala ei käy.

Kannattaa myös muistaa se, että ravintolassa on tietyt raaka-aineet mitä he ostavat ja käyttävät. Jos tilaisuuden alettua yhtäkkiä yksi vieras ilmoittaakin olevansa kasvisruokailija niin ruoka täytyy tehdä olemassa olevista raaka-aineista (mitkä sitten saattavat jäädä hieman suppeiksi). Osa asiakkaista kun ilmoittaa näistä vasta kun sitä liha annosta työnnetään pöydässä asiakkaan eteen (en tarkoita että sinä olisit näin tehnyt, mutta tätäkin tapahtuu).
[/quote]
-------
Sori tarjoilija, mutta jos asiakas pyytää kasvisannosta, se EI sisällä lihaa, kalaa tai kanaa. Vaikka kasvisruokavalioita on montaa lajia, niin sanalla kasvis tarkoitetaan ettei lautaselle haluta mitään liha tai lihankaltaista tuotetta. Tuo opetetaan jo koulussa. Sitä paitsi, se on tarjoilijan tehtävä kysyä lisätietoja asiakkaalta. "Käytätkö kalaa? Entä maitotuotteita vai noudatatko vegaanin ruokavaliota?" Tarjoilijan ja kokin olettamukset asioista ei ole hyvää asiakaspalvelua. Kyllä mäki nauraisin jos haluaisin joskus vaihtelun vuoksi tilata kasvisannoksen ja kokki ois lätkässy lautaselle kalaa. Haloo? Minne terve maalaisjärki on kadonnu... Ja vaikka 90% ( jota en usko ) vois ottaa sen kalan, niin asiaa aina kysytään. Ihan oikeen jos ravintola saa kritiikkiä osakseen. Sitä paitsi, virheistä oppii. Ja kyllä esim pienenkin paikkakunnan ravintolasta löytyy sen verran perusraaka-aineita, että jonkinlainen kasvisruoka saadaan loihdittua. Ellei saa, niin on raaka-aine valikoima jo muutenkin tosi suppea. Sitten maustetaan se ruoka. Ei ole vaikeaa. Ammattitaitonen henkilökunta osaa tehdä tarpeen vaatiessa myös muutaman kasvisruuan.
T. Toinen tarjoilija perähikiältä

Vierailija
88/241 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 16:05"][quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 16:01"]

[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 15:50"]

Älä nyt, itse olin työpaikan juhlaillalliselle pyytänyt kasvisruokaa, sain keon riisiä ja viisi ohutta viipaletta kesäkurpitsaa!

Muut söivät karjalanpaistia ym... ja työnantaja maksoi saman summan kaikista aterioista!

[/quote]

Tuo on tuttua! Siiinä joutuu myös itse etsimään jostain tarjoilijan jotta saa sen ruoan. Yleensä se ruoka saapuu vasta sitten kun muut ovat syöneet ja sitten naureskellaan työkavereiden niitä kesäkurpitsanviipaleita mitä joutui odottamaan. Vaikka se kasvisruokakin oli tilattu etukäteen. Ärsyttää kun joutuu väkisin tekemään numeron omasta ruokavaliosta. 

[/quote]

Jos et ole sairas niin eihän sun olisi mikään pakko. Toi on ihan oma valinta. Mulla on sellaisia kasvisruokailijatuttuja, jotka syövät myös kalaa ja jopa lihaakin jos sattuvat sellaiseen paikkaan, ettei kasvisruokaa ole tarjolla. Joustavuus on hyve.
[/quote]

Tiedätkö mitä pikku pala lihaa aiheuttaa suolistossa jos on ollut kasvisruualla useamman vuoden??

Vierailija
89/241 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 18:35"]

[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 18:14"][quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 18:08"] [quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 16:39"] [quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 16:31"] [quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 16:16"] Äiti oli kerran saanut ravintolassa lautasellisen puuroa kasvisruokana (kyllä, olihan se sitä), kun muut söivät uuniperunaa, grillattuja kasviksia ja pihviä punaviinikastikkeella... Kai se jotain siitä metelöi, mutta olihan tolkuttoman noloa toimintaa ravintolalta. [/quote] Tuossahan olisi ollut ihan kelpo kasvisruoka, kun olisi jättänyt pihvin pois. Itse voisin ainakin syödä uuniperunaa ja grillattuja kasviksia punaviinikastikkeella. [/quote]

Terkuin se sama kokki... [/quote]   Sit ihan vaan tiedoksi: esim. äitini, joka sanoo olevansa kasvissyöjä, koska suurin osa ravintoloista käsittää mitä se tarkoittaa, voisi luultavimmin syödä punaviinikastiketta, oli se nyt kenen tahansa luissa haudutettu. Hän kun ei ole eettisten syiden vuoksi kasvissyöjä, vaan sairautensa takia. Oireet pahenee, jos syö lihaa, mutta pienillä määrillä "sivutuotteita" ei ole merkitystä. Niin tosi kiva, että siellä takahuoneessa kokki sitten pilkkaa ja nauraa kasvissyöjäpelleä, joka ei tiedä syövänsä lihalientä tms, tai pitää ihmistä idioottina, jos hän silti valitsee punaviinikastikkeen, vaikka hänelle on lihaliemestä kerrottu. [/quote]   Missä kohtaa kokka tässä on pilkannut ja ketä?!? Ota nyt hyvä ihminen pääsi pois perseestäsi ja lue uudelleen. Kokki ei nimenomaan ammattitaitoisena olisi kasvissyöjälle tarjonnut sitä lihaliemeen tehtyä soossia, kun joku yllä oli sitä mieltä että kasvissyöjälle sitä olisi voinut tarjota! Niin eikös sielä joku mielensäpahoittaja itke siitäkin.... [/quote] Tuohan on se kokki, jonka mukaan kalat kuuluvat plantae- kuntaan...

[/quote]

No eikä ollut. Tarkempaa lukutaitoa kehiin, vaikka täällä anonyyminä ollaankin. Kokki on alusta asti ollut asiallinen ja ammattitaitoinen kommenteissaan, mutta jostain syystä hänen sanomisikseen on tulkittu yhtä sun toista.

[/quote]

Höpöhöpö. Tuo kokkihan väitti, että jälkiruoan kohdalla vakaumukset ja allergiat katoavat. Aikamoista paskapuhetta! En laittaisi pähkinää tai lihaa suuhuni, vaikka maksettaisiin! 

Vierailija
90/241 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 18:39"][quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 16:05"][quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 16:01"]

Älä nyt, itse olin työpaikan juhlaillalliselle pyytänyt kasvisruokaa, sain keon riisiä ja viisi ohutta viipaletta kesäkurpitsaa!

Muut söivät karjalanpaistia ym... ja työnantaja maksoi saman summan kaikista aterioista!

[/quote]

Tuo on tuttua! Siiinä joutuu myös itse etsimään jostain tarjoilijan jotta saa sen ruoan. Yleensä se ruoka saapuu vasta sitten kun muut ovat syöneet ja sitten naureskellaan työkavereiden niitä kesäkurpitsanviipaleita mitä joutui odottamaan. Vaikka se kasvisruokakin oli tilattu etukäteen. Ärsyttää kun joutuu väkisin tekemään numeron omasta ruokavaliosta. 

[/quote]

Jos et ole sairas niin eihän sun olisi mikään pakko. Toi on ihan oma valinta. Mulla on sellaisia kasvisruokailijatuttuja, jotka syövät myös kalaa ja jopa lihaakin jos sattuvat sellaiseen paikkaan, ettei kasvisruokaa ole tarjolla. Joustavuus on hyve.
[/quote]

Tiedätkö mitä pikku pala lihaa aiheuttaa suolistossa jos on ollut kasvisruualla useamman vuoden??
[/quote]

Tämä. Kerroin täällä muutamia viikkoja sitten kuinka "ystäväni" oli tehnyt "hauskan" jekun ja laittanut ruokaani lihaa, olen ollut kasvisruokailija 15, pian 16 vuotta. Sairastuin, oksensin ja ripuloin, loppujen lopuksi verta ja jouduin käymään sairaalassa. Tästä "hauskasta pikkujekusta" tuli suolistotulehdus.

Vierailija
91/241 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 16:30"]

[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 16:23"]

[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 16:20"]Olisit sanonut tarjoilijalle, että et syö myöskään kalaa. Moni ilmoittaa, että ei syö lihaa, jolloin ''oletetaan'', että kalavaihtoehto käy. Tässä tilanteessa sinun pitää itse tehdä selväksi ettet syö myöskään kalaa vaan haluat nimenomaan kasvisruoka annoksen. Suosittelen myös hoitamaan asian mieluummin ensin ravintolan kanssa, ja jos he eivät sitä asiaa hoida kuntoon niin sen jälkeen vasta kirjoittamaan arvosteluita nettiin. Ärsyttää asiakkaat ketkä eivät paikan päällä/ravintolalle itselleen anna palautetta vaan kirjoittavat suoraan nettiin eivätkä anna ravintolalle mahdollisuutta korjata asiaa ensin itse.   t. tarjoilija [/quote] Et sitten osannut lukea. Pyysin etukäteen KASVISruokaa, sain lohta. Mikä kohta jäi ymmärtämättä.

[/quote]

Kyllä, osaan lukea. Mutta ymmärrä sinäkin se, että ehkä 90% KASVISRUOKAILIJOISTA syö ravintolassa sen kalavaihtoehdon. Siksi näistä kannattaa kertoa ravintolalle ihan reilusti, että myöskään kala ei käy.

Kannattaa myös muistaa se, että ravintolassa on tietyt raaka-aineet mitä he ostavat ja käyttävät. Jos tilaisuuden alettua yhtäkkiä yksi vieras ilmoittaakin olevansa kasvisruokailija niin ruoka täytyy tehdä olemassa olevista raaka-aineista (mitkä sitten saattavat jäädä hieman suppeiksi). Osa asiakkaista kun ilmoittaa näistä vasta kun sitä liha annosta työnnetään pöydässä asiakkaan eteen (en tarkoita että sinä olisit näin tehnyt, mutta tätäkin tapahtuu).

[/quote]

En lukenut koko ketjua, mutta tämä on jo ihan naurettavaa. Kyllä perusravintolan keittiöstä löytyy ainekset kasvisruoan tekemiseen, enkä ole KOSKAAN nähnyt kokin tekevän kalaruokaa, kun kasvisvaihtoehtoa pyydetään. 90% my ass.

Terveisin, 14 vuotta ravintola-alalla, 18 vuotta kasvissyöjänä.

Vierailija
92/241 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 18:32"]

Voin vaan kuvitella kuinka tää ketjun "kokki" tekisi "vitun nirsoilijapellet" asenteella mulle ruokaa missä ei ole kalaa tai pähkinää. Kiva olis kuolla tollaisen ammattitaidottoman persläven takia.

[/quote]

Kiva kuulla olevansa ammattitaidoton persläpi kun koittaa saada ihmiset ymmärtämään että ei syöttäisi missään nimessä kasvissyöjälle lihaliemeen tehtyä kastiketta....

[/quote]

Pysy vaan siellä ruotsinlaivan buffetissa töissä.

Vierailija
93/241 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 18:48"][quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 18:39"][quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 16:05"][quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 16:01"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Tämä. Kerroin täällä muutamia viikkoja sitten kuinka "ystäväni" oli tehnyt "hauskan" jekun ja laittanut ruokaani lihaa, olen ollut kasvisruokailija 15, pian 16 vuotta. Sairastuin, oksensin ja ripuloin, loppujen lopuksi verta ja jouduin käymään sairaalassa. Tästä "hauskasta pikkujekusta" tuli suolistotulehdus.
[/quote]

Tosiaan ihmisillä on vatsassa erikseen bakteeri joka pilkkoo lihaa ja kasvissyöjällä tämä bakteeri lopulta tarpeettomana katoaa, eikä kasvissyöjä pysty sulattamaan pientäkään määrää lihaa.

Ja en ole lukenut ko. ketjua mutta toivottavasti sun kaveris ymmärsi hävetä edes..

Vierailija
94/241 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 18:53"][quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 18:48"][quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 18:39"][quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 16:05"][quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 16:01"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Tosiaan ihmisillä on vatsassa erikseen bakteeri joka pilkkoo lihaa ja kasvissyöjällä tämä bakteeri lopulta tarpeettomana katoaa, eikä kasvissyöjä pysty sulattamaan pientäkään määrää lihaa.

Ja en ole lukenut ko. ketjua mutta toivottavasti sun kaveris ymmärsi hävetä edes..
[/quote]

Ei todellakaan olla väleissä.

Vierailija
95/241 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 18:50"]

[/quote]

[/quote]

Pysy vaan siellä ruotsinlaivan buffetissa töissä.

[/quote]

Mikä vika on ruotsinlaivan buffetissa? Tiedoksesi vaan, että samat kokit ne siellä valmistavat sekä buffetin ruoat että a la carten annokset... :D

Vierailija
96/241 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

Minusta sinä vaikutat ihan fiksulta. Tuosta punaviinikastikkeesta tuli mieleeni; moni kasvissyöjä, saatika kala-allergikko ei tiedä, mitä Caesar-salaatti sisältää. Kerran paniikissa joutunut juoksemaan pöytään, kun työkaveri oli myynyt k.o. annokset vakavasti kala-allergiselle. Olis kiva jos näitä "tulin tuuraamaan"-tarjoilijoitakin valistettaisiin. Onneksi AV:lta oppii aina uutta! :)

Vierailija
97/241 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 18:46"]

[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 18:35"]

[/quote]

[/quote]

Höpöhöpö. Tuo kokkihan väitti, että jälkiruoan kohdalla vakaumukset ja allergiat katoavat. Aikamoista paskapuhetta! En laittaisi pähkinää tai lihaa suuhuni, vaikka maksettaisiin! 

[/quote]

No mutta kun se on totta. Olen tämän todistanut satoja kertoja työssäni. Ne ruokanirsoilijat todellakin "unohtavat" allergiansa nähdessään jotain herkullisempaa naapurin lautasella. Näin ei tietenkään käy oikeiden allergikkojen kohdalla, ei myöskään oikeiden vegaanien kohdalla. Mutta niitä itse tehtyjä diagnooseja laktoosi-intoleransseista keliakiaan on kuule pilvin pimein. T: tarjoilija

Vierailija
98/241 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 15:16"]

Minulle taas tuli illallisella Haikon Kartanossa äklöä risottoa sekä pesusientä, varmaan pesi tofulla keittiötään seuraavat 2 viikkoa. Maksoi 50 euroa/annos, vaikkei pystytty kumpikaan syömään kuin oheen annetut pikkusämpylät. En tiedä kumpi on inhottavampaa, joutua maksamaan syömäkelvottomasta ruuasta vai saada eritteitä ruokaansa vaikka on ajoissa yrittänyt varmistaa vegaanisen ruuan saatavuuden.

[/quote]

Ei, et varmasti maksanut tuosta ruuasta e50/ANNOS, et edes Haikon kartanossa, vaikka se epäilemättä mielestäni hieno paikka onkin...:D Liioitellessaankin kannattaa sen verran tietää, ettei ihan liian överiksi laita. Ja annoitko palautetta, että vain sämpylä maistui? Etkö? Voi voi...

Vierailija
99/241 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 18:48"]

[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 18:39"][quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 16:05"][quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 16:01"] [quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 15:50"] Älä nyt, itse olin työpaikan juhlaillalliselle pyytänyt kasvisruokaa, sain keon riisiä ja viisi ohutta viipaletta kesäkurpitsaa!   Muut söivät karjalanpaistia ym... ja työnantaja maksoi saman summan kaikista aterioista! [/quote]   Tuo on tuttua! Siiinä joutuu myös itse etsimään jostain tarjoilijan jotta saa sen ruoan. Yleensä se ruoka saapuu vasta sitten kun muut ovat syöneet ja sitten naureskellaan työkavereiden niitä kesäkurpitsanviipaleita mitä joutui odottamaan. Vaikka se kasvisruokakin oli tilattu etukäteen. Ärsyttää kun joutuu väkisin tekemään numeron omasta ruokavaliosta.  [/quote] Jos et ole sairas niin eihän sun olisi mikään pakko. Toi on ihan oma valinta. Mulla on sellaisia kasvisruokailijatuttuja, jotka syövät myös kalaa ja jopa lihaakin jos sattuvat sellaiseen paikkaan, ettei kasvisruokaa ole tarjolla. Joustavuus on hyve. [/quote] Tiedätkö mitä pikku pala lihaa aiheuttaa suolistossa jos on ollut kasvisruualla useamman vuoden?? [/quote] Tämä. Kerroin täällä muutamia viikkoja sitten kuinka "ystäväni" oli tehnyt "hauskan" jekun ja laittanut ruokaani lihaa, olen ollut kasvisruokailija 15, pian 16 vuotta. Sairastuin, oksensin ja ripuloin, loppujen lopuksi verta ja jouduin käymään sairaalassa. Tästä "hauskasta pikkujekusta" tuli suolistotulehdus.

[/quote]

Voi jeesus sentään. Aina välillä kuulee näistä "hauskoista" jekuista, että pidetään laktoositonta nirsona ja annetaan hänelle jotain missä on laktoosia tai annetaan allergiselle allergeenia tai gluteenittomalle gluteenia. Miten ihmiset voi olla näin sairaita, että pilailevat toisten terveydellä? Esim eräs keliakiaa sairastava kaverini meinasi jopa pyörtyä, kun oli kai ottimet sekoittuneet ja oli saanut pienen määrän gluteenia ruokaansa. Oli siis todella huonovointinen koko loppu päivän. Eräs kaverini saa joka kerta kovan ripulin, jos syö mitään missä on edes pieni määrä laktoosia. Mikäs sen mukavampi päätös ravintolaillalliselle tai sukujuhlalle! Mutta varmasti ovat aikamoisia nirsoilijoita tässäkin ketjussa olevien nillittäjien mielestä. On se niin hauskaa, jos sairastuu ruoasta jonka piti olla turvallista syötävää.

Vierailija
100/241 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote] Tämä. Kerroin täällä muutamia viikkoja sitten kuinka "ystäväni" oli tehnyt "hauskan" jekun ja laittanut ruokaani lihaa, olen ollut kasvisruokailija 15, pian 16 vuotta. Sairastuin, oksensin ja ripuloin, loppujen lopuksi verta ja jouduin käymään sairaalassa. Tästä "hauskasta pikkujekusta" tuli suolistotulehdus.

[/quote]

Apua. Teithän aiheesta rikosilmoituksen? Pahoinpitelyhän tuo on, jos syöttää tahalteen toiselle sopimatonta ruokaa.