"Ei kukaan enää tee noin", mitä vanhan ajan tapoja sinulla on?
Kehräätkö villaa itse? Teetkö makkaraa suolesta? Kirjoitatko nauhakirjoituskoneella?
Itse ostin lattiaharjan ja olipa hyvä ostos. Imuroin toki myös, mutta harjalla aina isot roskat, jos jotain tippuu lattialle. Luuttuan myös lattioita kontaten. Paljon paremmin tulee nurkat puhtaaksi.
Kommentit (871)
Mankeloin lakanat. Ihanan sileät kuin uudet tulee noin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kumarran neidon nähdessäni ja suutelen kämmenselkåänsä. Puhun naisista leideinä. Enkä salli yhdenkään miehen pilkkaavan minua tai haastan ne kaksintaisteluun. Teen tätä oikeasti.
Toivottavasti esität myös haasteen oikein eli riisut toisen hansikkaasi ja läimäytät sille haastettavan poskea.
Väärinpäin meni. Toisen läimäyttäminen hanskalla on loukkaus. Lyödyn täytyy pelastaa kunniansa haastamalla lyöjä kaksintaisteluun.
Hmm. Olet 50% oikeassa. Hansikas pitää viskata haastettavan jalkoihin tai eteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun lähden kotoa esim. kauppaan, en laita ovea lukkoon, vaan laitan harjan nojaamaan oven eteen vinottain. Tämä on siis merkki pihaan saapuvalle, että meillä ei ole ketään kotona. Aiemmin tämä oli hyvin yleistä, täällä ainakin.
Minä laitan oven lukkoon ja yleensä jonkin tavaran merkiksi siitä onko poissa ollessani joku käynyt asunnossani. Kuvaan esimerkiksi harjan oven edessä tai jonkun laatikon oven sisäpuolella. Jos ovat eri asennossa palattuani, tiedän että on käyty. Meillä on taloyhtiössä isännöitsijä joka käyttää yleisavainta miten haluaa, samoin hallituksen puheenjohtaja. Rikollisia siis.
Saman ongelman kanssa painin, mutta salavierailut loppuivat kun hankimme resque rottwailerin. Koira on todella symppis, jo vanha kodinvaihtaja, mutta pelottavan näköinen.
Maksan käteisellä, verkkopankissa tai pankkikortilla. Mikä on mobilepay??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luen kassakuitin aina heti. Tänäänkin tuli taas sanomista myyjälle. Keskimäärin noin kerran viikossa tulee.
Nakkien hinta 1,98e. Löi kassaan 3,98e.
Meidän k-kaupassa sanomista tulee joka ainoa kerta. Aina on jonkun tuotteen kohdalla hyllyn reunassa eri hinta kuin kuitissa, asiakkaan tappioksi.
Yleinen käytäntö siinä talossa, tarjoushinnat kannattaa aina tarkistaa. On se vaan niin naurettavaa, kun joka asiakkaan kohdalla sama soittorumba jonnekin takahuoneeseen vaikka jokainen ostaisi sen saman tavaran.
Myöskin ne löytökorin hinnat 'outlet'osastolla pitää muitaa tarkastaa, niistkin usein vedetään täydet hinnat, vaikka olisikin se lappu.
Syksyllä kävin pari kolme kertaa kaupassa, samassa k-kaupassa, ja joka ikinen kerta tarkastin kuitin heti kassalla. Saman tien sai mennä ottamaan kuvan hyllystä ja korjaamaan summaa kassalle. Joka ikinen kerta! Muutaman kuukauden jaksoin ennen kuin suutuin ja tiuskaisin asiasta. Eivät tahdo osata edes korjata kassakoneella sitä virhettä, siinä menee aina minuuttikaupalla aikaa ja jonoa kertyy. Tilanne parani vähän, mutta edelleen löytyy hintavirheitä ja selityksiä. Myyjillä on aikaa jutella tuttujen kanssa mutta ei aikaa tarkistaa hintojen paikkansapitävyyttä. Hintalaput on myös väärän tuotteen kohdalla ja siirtelen niitä itse kun huomaan. Jopa hevivaakalla on ollut kahta eri hintaa samalle tuotteelle ja hyllynreunassa samalle banaanille vielä kolmas hinta. S-marketissa ei ole vielä kertaakaan ollut hintavirheitä ja hinnatkin yleensä edullisempia.
Tämä sinun tapasi tarkistaa kuitti voi olla vanha, mutta kassalle huutaminen ja tiuskaisu on nykyaikaa. Jos minun on annettava palautetta, teen sen kohteliaasti ja neutraalisti.
Kassalla istuva ei välttämättä ole hinnoitellut tuotteita ja vaikka olisikin, ja vaikka olisi jaaritellut toisen kanssa, palautetta ei siltikään anneta moukkamaisesti vaan hienotunteisesti, kohteliaasti tai edes neutraalisti.
Todennäköisesti siitä myös seuraa jotain hyvää. Toisin kuin tiuskaisusta, ellei sitten tarkoituksesi ole aiheuttaa pahaa mieltä. Kukaan ei ole ansainnut sitä.
Teitittelen tietyn iän ylittäneitä tai siltä vaikuttavia.
Vierailija kirjoitti:
Ei mitään, mutta miesystävä on jättänyt sivistymättä. Hän esim. pesee astiat niin, että huutelee ne altaassa, jonka täyttää siis vedessä. Hyvin pianhan vesi velloo pesuaineessa. Siinä hän sitten nostelee vaahtoisia astioita kuivauskaappiin...... Juurikin noin minun vanhempani pesivät astiat. Samoin näkemäni monet vanhukset. Itse huuhtelin sitten aina jo lapsena astiat ennen kuin söin niistä, ja nämä valittivat, että mitä ihmettä teen, vettä menee hukkaa ja olen luulotautinen jne...
Suomi taitaa olla ainoa maa missä astiat myös huuhdellaan, muualla ne vaan nostetaan vaahtovedestä, kuivataan ja laitetaan kaappiin.
Vierailija kirjoitti:
Puhdistan perseen vedellä, enkä paperilla. Ikinäei ole ollut ralliraitoja.
Oi, meillä on per sesuti. Koko perheen yhteinen ja vieraatki toki käyttää.
Puhdasta on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pistän aina kaikki asunnon verhot kiinni, kun alkaa hämärtää. Nykyään näkee monia jopa alimman kerroksen asuntoja tai sellaisia, joilla on naapuri vastapäätä näköetäisyydellä, mutta verhoja ei käytetä, mielestäni omituista. Verhot kuitenkin tarjoavat yksityisyyttä itselle ja toisaalta on myös huomaavaista olla tuputtamatta yksityisyyden piiriin kuuluvia asioita muille yksipuolisella sopimuksella.
Mitä helvettiä :D Siis joo, jokainen saa tietenkin pitää omia verhojaan kiinni ihan miten tykkää, siihen ei ole mitään mielipidettä. Mutta jos minä keittiöni pöydän ääressä kirjoittamassa tätä on yhtä kuin "yksityisyyden piiriin kuuluvien asioiden tuputtaminen muille yksipuolisella sopimuksella", niin enpä edes tiedä mitä sanoa. Voipi ohikulkijat pitää silmät kiinni tai katsoa toiseen suuntaan, jos tämä näky häiritsee.
Ja ei, en pidä verhoja kiinni ellen ole vähissä pukeissa, koska minä haluan puolestani nähdä ulos myös pimeällä.
Kuinka hyvin pimeällä näkee ulos, jos koti on hyvin valaistu? Meillä on pihalla valot, mutta silti pitää mennä ihan ikkunan eteen, jotta pimeällä näkee ulos. Ulkoa kyllä näkyy sisälle oikein hyvin, joten pidän pimeällä kaihtimet suljettuna niin, että sisälle ei näy.
No ihan riittävän hyvin, että voin katsella esimerkiksi ohikulkijoiden koiria. Minua ei ihan aidosti kiinnosta, jos näkevät minut tietokonetta näpyttelemässä tai telkkaria katsomassa.
Keittiön aterinlaatikossa aterimien järjestys on vasemmalta oikealle haarukat - veitset - isot lusikat. Siitä on oma muistisääntönsäkin: HAA-VEI-LU. Noudatan vieläkin tätä sääntöä, vaikka asun yksin eikä kukaan näe, ovatko aterimet oikeassa vai väärässä järjestyksessä...
Huollan itse autoni vaikka en ole alalla. Työkalut, nosturi ja testeri on säästetty aikaa päivää sitten.
Metsästän ja kalastan yli 50% taloutemme proteiineista.
Vaimo käyttää korsettia ja sukkanauhoja arkipukeutumisessa.
Lämmitän taloa leivinuunilla. Teen siinä uunissa myös ruokaa. Silloin kun teen ruokaa, teen sen yleensä itse raaka-aineista. Kuuntelen LP-levyjä ja katson elokuvia DVD-levyiltä ja joskus VHS-nauhoiltakin (miksi ostaa DVD, kun on ennestään hyvä VHS). Luen Jerry Cottoneita. Yritän olla kohtelias kaikille, mutta etenkin naisille. Tosin naisen ulkonäköä ei nykyään uskalla enää mitenkään kehua. Eikä sekään ole varmaa että kohteliaisuus otetaan aina hyvällä vastaan (olen saanut happaman reaktion oven avaamisesta ja siitä kun meinasin auttaa takin päälle). Minulla on tietokone ja älypuhelin, mutta en ole somessa. Soitan ihmisille puhelimella ja laitan tekstiviestejä. Katson televisiosta perinteisiä tv-kanavia. Luen paperilehtiä ja kirjoja. Käytän usein käteistä. En mielellään osta juomia muovipulloissa, vaan valitsen aina lasipullon kun mahdollista. Tykkään lanttukukosta. Olen ensimmäistä kertaa naimisissa, liitto on kestänyt 33 vuotta ja jatkuu.
Mulla ei oo mitään vanhoja tapoja, mutta joillain on vieläkin tapana tupakoida!!!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku kuten anoppikin puhui saunassa KYLPEMISESTÄ.
Miten siellä kylvetään? Meillä kun se kävi saunassa ns. kylpemässä (meillä eikä sillä ollut kylpyammetta) haisi koko kylppäri, sauna ja anoppi pahemmalta kun ennen saunaa.
Mietin eikö se käynyt suihkussa x2?
Vai hikoiliko pelkästään saunassa. Aina piti tuulettaa sen jälkeen.Saunassa käyminen on myös kylpemistä. Siinä ollaan löylyssä, ja sen jälkeen peseydytään huolellisesti ja lopuksi vilvoitellaan. Miten hiki alkaa saunassa heti haisemaan? Minun pitää varmaan olla monta päivää peseytymättä ennen kuin hiki alkaa haisemaan. Käyn suihkussa joka päivä.
En tiedä. Ehkä kun vanha? En koskaan kehdannut kysyä =D
Ai, vanhat ihmisetkö aina haisevat? Apua, itse olen jo eläkeiässä, ja haluaisin tietää milloin alan haisemaan.
No siksi minä kysyinkin, miten saunassa kylvetään, kun se haisi aina kun märkä koira. =D
Ehkäpä hänellä oli jokin sairaus, lääkitys tai ruokavalio mikä aiheutti poikkeuksellisen hajun. On olemassa myös geenihäiriö, mikä tekee hikoiluun epämiellyttävän hajun. Ehkäpä teidän olisi pitänyt pestä sauna hieman useammin, nenä tottuu "omiin" tuoksuihin ja vasta vieraan käynti aiheutti hajureseptoreissa sen, että havaitsitte lian hajun. Joka tuli teidän saunasta..
Heh. Se asui tässä syytingillä ja kun käveli läpi olohuoneen niin sekin haisi. Jälkeenpäin. Ei etukäteen mitään hajua.
Mutta kukaan ei SILTI kerro mulle miten vanha kansa kylpee. Lirutteleeko ne saunassa vettä taipeisiin? Eikä sillä ole muuta sairautta kun sydämen vajaatoiminta ja keliakia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mitään, mutta miesystävä on jättänyt sivistymättä. Hän esim. pesee astiat niin, että huutelee ne altaassa, jonka täyttää siis vedessä. Hyvin pianhan vesi velloo pesuaineessa. Siinä hän sitten nostelee vaahtoisia astioita kuivauskaappiin...... Juurikin noin minun vanhempani pesivät astiat. Samoin näkemäni monet vanhukset. Itse huuhtelin sitten aina jo lapsena astiat ennen kuin söin niistä, ja nämä valittivat, että mitä ihmettä teen, vettä menee hukkaa ja olen luulotautinen jne...
Suomi taitaa olla ainoa maa missä astiat myös huuhdellaan, muualla ne vaan nostetaan vaahtovedestä, kuivataan ja laitetaan kaappiin.
Kyllähän luulisi kaikissa järkevissä maissa olevan, että astioista huuhdellaan pesuainejäämät pois, pesuaine ei varmasti ainakaan edistä terveyttä nieltynä.
Vierailija kirjoitti:
Kirjoitan käsin reseptejä vihkoon, samoin kauppalistat lapuille. Muistettavat asiat kirjoitan aina paperille, niin ne jää parhaiten myös mieleen kun olen ne ihan konkreettisesti kirjoittanut ylös.
Heitän matot aina pakkasilla lumihankeen, pyörittelen myös villavaatteita pakkaslumessa.
Lakanat ja pussilakanat vedän ja taittelen samalla tavalla niinkuin mummoni jo aikoinaan.
Käytän samaisen mummoni tekemiä ikivanhoja pellavaliinoja keittiöpyyhkeinä.
Minä kanssa vedän lakanat aina, koska aluslakana on paljon helpompi leväyttää sänkyyn, kun se on vedetty ja lakostettu oikein. Ei tarvi aukoa mitään taiteltua nippua, ottaa vaan jalkopäästä reunoista kiinni ja heittää lakanan vuoteelle.
Meillä oli angloamerikkalainen vaihtari ja hän ihastui lakanan vetämiseen juuri petaamisen helppouden vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Luen kassakuitin aina heti. Tänäänkin tuli taas sanomista myyjälle. Keskimäärin noin kerran viikossa tulee.
Nakkien hinta 1,98e. Löi kassaan 3,98e.
Eikö lähes kaikissa tuotteissa ole viivakoodina se hinta?
Katson elokuvat dvd:ltä, koska siinä on enemmän fiilistä. En käytä suoratoisto-palveluita ollenkaan.
En ole koskaan omistanut älypuhelinta (tai padia) ja ostan uuden näppäinmallin n.8v. välein. Hyvin pärjään pelkällä oikealla tietokoneella. Enkä ole vanha.
Tätä ketjua kun lukee niin maailmassa on paljon hienoja ihmisiä.