"Ei kukaan enää tee noin", mitä vanhan ajan tapoja sinulla on?
Kehräätkö villaa itse? Teetkö makkaraa suolesta? Kirjoitatko nauhakirjoituskoneella?
Itse ostin lattiaharjan ja olipa hyvä ostos. Imuroin toki myös, mutta harjalla aina isot roskat, jos jotain tippuu lattialle. Luuttuan myös lattioita kontaten. Paljon paremmin tulee nurkat puhtaaksi.
Kommentit (871)
Maksan aina kaikki alle 1500 euron ostokset käteisellä rahalla.
ei makkaraa ole koskaan tehty suoleSTA. Se suoli käytetään makkaran kuoreksi, eli ennemminkin pitäisi sanoa suolEEN.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onkohan tv-sarjojen ja elokuvien tallennusten katsominen (tallennettavan digiboxin kautta) vanhanaikaista? Teen sitä ja olen pulassa, kun laitteeni joskus hajoaa, sillä uudemmilla systeemeillä ei pysty katsomaan yhtä kätevästi pikakelauksella.
Jos laitteeseen tulee joku vika, ei sitä ole pakko viskata pois vaan sen voi myös korjuuttaa ammattilaisella, jos vaikka ei halua noita uusien laitteiden käyttötapoja- ja ominaisuuksia käyttää.
Kyllähän noita mielellään korjauttaisi, mutta nykylaitteet on suunniteltu siten, ettei niitä pysty korjaamaan. Minäkin yritin korjauttaa DVD-soitinta ns. korjausliikkeessä, tarvittavaa varaosaa piti odotella kuukausia kun sitä toimitettiin jostain Euroopasta, korjauksen hinnalla olisi saanut kaksi uutta laitetta ja sokerina pohjalla laite ei korjauksen jälkeenkään toiminut, vaan hukkaan meni kaikki aika, raha ja vaiva.
Ostin uuden.
Vierailija kirjoitti:
Kaunokirjoitus on nopeaa ja kaunista. On järkyttävää, et lapset ja nuoret ei sitä opettele, vaan tekstaavat tökerösti jos edes kynää käyttävät. Kaik vaa koneella, tosi persoonatonta. Eivät osaa edes lukea kaunokirjoitusta.
taisi olla 2012 tai 2013 kun kaunokirjoituksen opetus lopetettiin koulussa. ei sitä muutenkaan hirveästi opeteltu, ehkä joku muutaman kerran kuussa.
sinänsä ikävää että kaunoni ei kerennyt kehittyä ja jos nyt yritän teen jotain ihme lisä kiekuroita.
Teitittelen itseäni vanhempia tuntemattomia ihmisiä.
Tuo teitittely on metka juttu. Itse kanssa teitittelen vieraampia ja vanhempia ihmisiä.. Jos minua teititellään luonnollisen oloisesti, ok. Mutta moni nuori ei osaa teititellä, vaan vaikuttaa teeskentelyltä
N61
Ja oma äitini teeskenteli isäänsä... oli yleinen tapa ammoin.
Joulusaunassa pitää olla hiljaa, tai itikat syö kesällä
Asun maalla vanhassa talossa ja se vaikuttaa elintapoihini paljon:
Lämmitän taloa puulla.
Kokkaan puuhellalla. Kesällä saatan käyttää sähköliettä, mutta se on vastenmielistä kun on puuhellaan tottunut.
Käytän villasukkia.
Kannan veden kaivolta saunaan.
Teen mehua oman puutarhan marjoista ja hedelmistä ja säilön niitä kellarissa.
Teen remontit itse puolison kanssa aina kun mahdollista.
Korjaamme ja huollamme vanhaa autoamme, vanhoja esineitä ja vaatteita silloin kun joku muu heittäisi ne pois tai teettäisi työn muualla.
Maksan hyvin usein käteisellä.
Ostan usein käytettyjä tavaroita (tosin nykyään melkein aina netin kautta).
Luen oikeita kirjoja.
Katson telkkaria kuvaputki televisiosta. On tänä vuonna 20 vuotta vanha. Hyvin näkyy....
Nuolen lautasen, siis kotona, en vieraisilla, enkä ravintoloissa...
Vierailija kirjoitti:
Tuo teitittely on metka juttu. Itse kanssa teitittelen vieraampia ja vanhempia ihmisiä.. Jos minua teititellään luonnollisen oloisesti, ok. Mutta moni nuori ei osaa teititellä, vaan vaikuttaa teeskentelyltä
N61Ja oma äitini teeskenteli isäänsä... oli yleinen tapa ammoin.
Joulusaunassa pitää olla hiljaa, tai itikat syö kesällä
Minä kuulin myös lapsena, kun sukulaisnainen teititteli isäänsä.
Vierailija kirjoitti:
Alustan pullataikinan käsin.
Sama. Vatkaan usein kakkutaikinankin käsin. On talouskone vai mikä monitoimivimpain lieneekään. On sähkövatkain. Jotenkin tykkään leipoa 'hiljaisesti' essu edessä, villasukat jalassa.
Harmi kun unohtui maito kauppalistasta, olin jo varautunut oikeaan mustikkapiirakkaan pullataikinasta ja kanelikierrepulliin. Niin ja vielä pizzapellillinen, kun uuni on kuuma. Ei yhen asian takia...
Tein kyllä kerran pullataikinan veteen, eipä sitä mausta huomannut... nykymaidot on sen verran litkuja vrt aito lehmänmaito
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huolehdin että leipä on aina oikein päin pöydällä. Olen tarkka ettei ruokaa mene koskaan roskiin. Käytän esiliinaa ja huivia leipoessa. Teen itse korppujauhot.
Leivänkääntelijä täälläkin 🙋
Lähetän myös joulu- ja onnittelukortteja.Jatkan vielä
Joulu- ja onnittelukortteja lähetän minäkin. Kirjoitin myös viime vuonna 12 kirjettä
Ap leivän kääntelijäSaisko kysyä että miksi leipää käännellään? En ole kuullut tällaisesta.
Luitko kokonaan tämän leipäjutun?
Vanhastaan on ollut tapa, että leipä on oikein päin. Siis jauhopuoli alaspäin. Leipä on Jumalan viljaa, ja sitä pitää kunnioittaa.
Näin olen lapsesta asti oppinut.Ok, ymmärsitkö nyt?
No ei, vaan tietää huonoa onnea, jos leipä on väärin päin.
Ajan vieläkin 2020 dieselvolvolla vaikka vaimolla ja lapsilla on jo nykyaikaiset sähköautot.
Liruttelen ponut mökillä enkä käy koskaan Alkossa.
Katselen edelleen 55 tuumaista minitvtä ja lapsilla on kodeissansa 100 tuumaiset.
Naureskelevat papan touhuille mutta kyllä tässä pärjäillään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alustan pullataikinan käsin.
Sama. Vatkaan usein kakkutaikinankin käsin. On talouskone vai mikä monitoimivimpain lieneekään. On sähkövatkain. Jotenkin tykkään leipoa 'hiljaisesti' essu edessä, villasukat jalassa.
Harmi kun unohtui maito kauppalistasta, olin jo varautunut oikeaan mustikkapiirakkaan pullataikinasta ja kanelikierrepulliin. Niin ja vielä pizzapellillinen, kun uuni on kuuma. Ei yhen asian takia...
Tein kyllä kerran pullataikinan veteen, eipä sitä mausta huomannut... nykymaidot on sen verran litkuja vrt aito lehmänmaito
Ei sillä maidon rasvaisuudella ole oikeasti mitään väliä pullataikinassa jos käyttää vastaavasti tarpeeksi voita. Se taikina ei tiedä tuleeko siihen rasva aidosta lehmänmaidosta vai vähän runsaammasta määrästä voita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valoimme vuodenvaihteessa uuden vuoden tinat,kun vielä löytyi kaapin perukoilta tinakengät :) tuli aika nostalginen olo
Eikö niitä yhä myydä?
Missä niitä myydään? Eikös ne oo ollu ongelmajätettä jo kauan
Vierailija kirjoitti:
Katson telkkaria kuvaputki televisiosta. On tänä vuonna 20 vuotta vanha. Hyvin näkyy....
Toivottavasti olet huomannut hankkia digiboksin.
Vierailija kirjoitti:
Pidän aikuisviihdettä saastana ja haitallisena.
Katsotko sinä sitten enemmin semmoisia väkivaltaisia toimintaelokuvia, joissa ihmisiä ammutaan ja lyödään jos se paljas pinta häiritsee niin paljon?
Eikö niitä yhä myydä?