Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

"Ei kukaan enää tee noin", mitä vanhan ajan tapoja sinulla on?

Vierailija
07.01.2022 |

Kehräätkö villaa itse? Teetkö makkaraa suolesta? Kirjoitatko nauhakirjoituskoneella?

Itse ostin lattiaharjan ja olipa hyvä ostos. Imuroin toki myös, mutta harjalla aina isot roskat, jos jotain tippuu lattialle. Luuttuan myös lattioita kontaten. Paljon paremmin tulee nurkat puhtaaksi.

Kommentit (871)

Vierailija
761/871 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luen oikeita kirjoja.

Vierailija
762/871 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan omistanut älypuhelinta (tai padia) ja ostan uuden näppäinmallin n.8v. välein. Hyvin pärjään pelkällä oikealla tietokoneella. Enkä ole vanha.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
763/871 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vien kyläilyllä tuliaisia. Siis jos menen kaverille kahville, voin viedä mukanani kahvipaketin, herkkukeksejä, itsetehtyä pullaa, litran jäätelöä... Ei ole yleinen tapa varsinkaan nuorilla ja nuoriso naureskelee. Kun lapset olivat pieniä ja menivät kaverille yökylään, laitoin mukaan sipsipussin, kesällä mansikoita tai herneitä, hyvää mehua tai limua.

Kun itse olin lapsi, niin kylään mennessä aina vietiin joku pikku tuliainen.

Olen viisikymppinen nainen.

Voi että mua ärsyttää tää kun lapset tulee yökyläilemään tuomisien kanssa. Minä kyllä huolehdin lapsille ruoat ja herkut, ei tarvi tuoda omia.

Sinä olet sietämätön narisija. Voi voi kun on vaikeaa, jos joku on ollut huomaavainen. Ihan kuin joku nyt kuvittelisi, että teillä ei muuten saa ruokaa ja herkkuja. 

Argh mikä ääl iö

Tuntuiko hyvältä kun sait haukkua tuntemattoman ihmisen ääliöksi. Taitaa itselläsi olla vaikeaa. Mä nyt vaan koen että on epäkohteliasta tulla kylään "omin eväin" , en tiedä miksi tunnen näin. Kun kutsun jonkun meille, haluan kestitä häntä ja nauttivan vieraan varaisuudestani ilman että hän kokee olevansa velkaa ja ns se tuominen vähentäisi hänen syyllistä oloaan. Tuntuu että tää on tätä suomalaista häpeää mennä kylään ilman tuomisia, kamalaa kun joutuu toisen ihmisen antimista nauttia ihan ilmaiseksi, luulevat vielä sosiaalipummiksi ym- ajatustapa. Haluan että vieraat pystyisivät rennosti ottamaan vastaan vieraanvaraisuuteni, mutta näköjään se tekee minusta ääliön. Kiitos tästä ja hyvää päivänjatkoa sinulle.

Ehkäpä voisit itse yrittää suhtautua vähän rennommin siihen, jos joku tuo tai laittaa lapsen mukana tuomisia? Mitä se sinua haittaa, jos se antaa tuliaisen tuojalle hyvän fiiliksen. - ei sinua ääliöiksi haukkunut

Vierailija
764/871 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun lähden kotoa esim. kauppaan, en laita ovea lukkoon, vaan laitan harjan nojaamaan oven eteen vinottain. Tämä on siis merkki pihaan saapuvalle, että meillä ei ole ketään kotona. Aiemmin tämä oli hyvin yleistä, täällä ainakin.

Etkö pelkää varkaita?

Ainakaan Helsingissä ei kannata jättää asunnon ulko-ovea auki, sillä siellä murtaudutaan jopa  kerrostalojen häkkivarastoihin ihan niin kuin niissä säilytettäisiin suuriakin omaisuuksia:

https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000008488280.html

Päättelin kontekstista, että kyse ei ollut Helsingistä. On se taas vaikeaa...

Vierailija
765/871 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katson vanhoja vhs -kasetteja. Käytän nokian vanhaa näppäinpuhelinta.

Vierailija
766/871 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaunokirjoitus on nopeaa ja kaunista. On järkyttävää, et lapset ja nuoret ei sitä opettele, vaan tekstaavat tökerösti jos edes kynää käyttävät. Kaik vaa koneella, tosi persoonatonta. Eivät osaa edes lukea kaunokirjoitusta.

- minä lopetin yläasteella kaunokirjoituksen koska käsi väsyi ja kramppasi niiden ylimääräisten koukeroiden vääntämiseen...

Vierailija
767/871 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotan miehen aloitetta :) 

-vanhanaikainen-

Vierailija
768/871 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos kirjoitan kynällä, kirjoitan yleensä kaunoa.

Samaa teen. Harmi vaan, että lapseni eivät osaa lukea kunnolla heille antamiani onnittelukortteja.

Lapsesi taitaa olla vajaita tai et osaa kirjoittaa.

Vierailija
769/871 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Digibokseja saa osoitteesta Satshop.fi. ovat hiukan erilaisia, kuin Giganttiboxit, mutta erittäin toimivia. Minulla on muistaakseni sellainen, joka tallentaa neljää kanavaa samalla kun katsoo jotain muuta. Hiukan kalliimpi, kuin perusboxi, mutta hintansa väärtti.

Vierailija
770/871 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän villasukkia. Kesät talvet, varsinkin kumisaappaissa

Vierailija
771/871 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kiroile. V sana saa raivon valtaan!

Vierailija
772/871 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen niin vanhanaikainen että tunnen vielä seksuaalista halua vaikka ollaan oltu kolme vuosikymmentä yhdessä. Toiselle osapuolelle tämä on suuri ihmetys, kun pitäisi jo kypsästi ja sivistyneesti alkaa muuttumaan mummoksi ja ukiksi.

Vierailija
773/871 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kodin tekstiilit ja vaatteet menevät rikki, pesen ja silitän ne ja leikkaan ne saksilla siivous- ja tiskiräteiksi.

Vierailija
774/871 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pidän villasukkia. Kesät talvet, varsinkin kumisaappaissa

Kumpparitkin on vähän vanhanaikaisia. Moni käyttää nykyisin vain goretex-kenkiä.

Vierailija
775/871 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kumarran neidon nähdessäni ja suutelen kämmenselkåänsä. Puhun naisista leideinä. Enkä salli yhdenkään miehen pilkkaavan minua tai haastan ne kaksintaisteluun. Teen tätä oikeasti.

Etiketin mukaan ei naisten kämmenselkää suudella, vaan moiskautetaan vähän kämmenselän yläpuolella.

Vierailija
776/871 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun lähden kotoa esim. kauppaan, en laita ovea lukkoon, vaan laitan harjan nojaamaan oven eteen vinottain. Tämä on siis merkki pihaan saapuvalle, että meillä ei ole ketään kotona. Aiemmin tämä oli hyvin yleistä, täällä ainakin.

Etkö pelkää varkaita?

Ainakaan Helsingissä ei kannata jättää asunnon ulko-ovea auki, sillä siellä murtaudutaan jopa  kerrostalojen häkkivarastoihin ihan niin kuin niissä säilytettäisiin suuriakin omaisuuksia:

"Häkkikoppimurrot kiusaavat helsinkiläisten kerrostalojen asukkaita."

Vierailija
777/871 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kiroile. V sana saa raivon valtaan!

Samoin. En ymmärrä semmoisia tarinankertojia, joiden pitää käyttää joka kolmantena sanana v-sanaa aivan kuin he eivät luottaisi siihen että heidän kertomansa juttu on itsessään hyvä ilman tarpeetonta kiroilua.

Vierailija
778/871 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotan prinssiä hevosella..vitsi vitsi........kuuntelen vielä cd-levyjä..eikö ne ala olla jo vanhanaikaisia ja kirjat pitää aina lukea paperiversioina,samoin lehdet....

Vierailija
779/871 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valoimme vuodenvaihteessa uuden vuoden tinat,kun vielä löytyi kaapin perukoilta tinakengät :) tuli aika nostalginen olo 

Vierailija
780/871 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etkö pelkää varkaita?

"Häkkikoppimurrot kiusaavat helsinkiläisten kerrostalojen asukkaita."

"Rovaniemellä pakkasta - 1 ja lumikuuroja"

"Costa Concardia ajoi karille 2012"

"Myös Espoossa on nuorisojengejä "

Vinkki. Katso ensimmäinen varkauskeskustelun ja vertaa sitä kolmanteen. Kenties huomaat, että kolmas kommentti ei ollut mitenkään relevantti ensimmäisen viestin kontekstia jos yhtään osaa tulkita.