Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä oikeasti ajattelet mutta et voi sanoa ääneen?

Vierailija
29.04.2015 |

Itse olen sitä mieltä että : vapaaehtoisesti lapsettomat jotka hankkivat koiran/kissan haluavat kuitenkin lapsia mutta eivät ole valmiita ottamaan oikeaa vastuuta.

ja : raiskaukseen syyllistynyt maahanmuuttaja pitäisi karkottaa välittömästi ilman oikeutta oikeudenkäyntiin

Kommentit (147)

Vierailija
61/147 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsilisät hiiteen ja tilalle lapsiVERO, joka nousisi lapsiluvun noustessa. Kuvottaa lapsia tekevien itsekkyys ja ajattelemattomuus.

Vierailija
62/147 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään eläimistä, mutta rajansa kaikella. En ymmärrä, jos eläimestä sanotaan "hän".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/147 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän itseäni joskus jopa pätevämpänä kuin psykiatrit.

Huvittaa kun itse olen tiennyt häiriöni jo teini-iästä asti (ADHD) Sen sijaan minulle on diagnosoitu mm. kaksisuuntainen mielialahäiriö, jonka tyypilliset oireet eivät sovi minuun oikeastaan mitenkään. Ja tuo diagnoosi annettiin reilusti aiemmin kun sitä yleensä saa edes antaa eli alle parikymppisenä.

Tuo ADHD taas selittää kaiken. mm. miksi olin lapsena aika hankala varsinkin koulussa ja muissa yhteisöissä, minulla oli/on pahoja keskittymisvaikeuksia, olen ollut aina epätavallisen vilkas tai vauhdikas, keskityn usein sen olennaisen sijaan johonkin ihan muuhun, huomaan jotain tyhmiä yksityiskohtia asioissa mihin muut tuskin kiinnittää edes huomiota, jos mulle puhutaan katseeni alkaa harhailla ihan jonnekin muualle ja räpellän ja häärään jotain muuta, mulla on vaikeuksia pitää katsekontaktia kun mulle puhutaan, mulla on vaikeuksia tuoda itseäni ja ajatuksiani sanallisesti ilmi ja siksi saatan vaikuttaa joskus sekavalta, selittää liikaa/ liian monimutkaisesti, (niinkuin nyt) vaikuttaa ehkä jotenkin yksinkertaiselta tai tyhmältä, vaikka oikeasti olen kaikkea muuta jne.

Olen teini-iästä asti koittanut ottaa asiaa puheeksi eri terveydenhuollon ammattilaisten kanssa, mutta aina se on tyssänyt siihen, että on luultu, että olen vaan luulosairas ja masentunut tai jotain muuta mielenterveyteen liittyvää. Onko se sitten niin vaikea uskoa, että naisellakin voi olla ADHD vai mikä siinä on?

En enää edes jaksa ottaa asiaa puheeksi kun niin kyllästyttää ja vituttaa se jatkuva luulosairaaksi luuleminen. Ja muutenkaan sillä ei ole enää niin suurta väliä, koska olen jo aikuinen ja ne oireet ei enää ole niin häiritseviä, mutta toisaalta toisihan se jonkinlaista helpotusta että saisin virallisen varmistuksen asialle, eikä tämä asia jäisi pelkästään pääni sisään.

Haluaisin niin joskus vaan kyseenalaistaa ääneen lääkärien ja muiden alan "ammattilaisten" ammattitaidon, mutta tiedä mitä diagnooseja saisin sen jälkeen tai tiedä vaikka laittaisivat pakkohoitoon. (tuskin nyt kuitenkaan :D) Enkä tietenkään tarkoita kaikkia tällä, suurin osa on varmasti niitä jotka osaavat hommansa. Anteeksi tämä romaani ja toivottavasti ei ole liian sekavaa tekstiä...

Vierailija
64/147 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 10:30"]

Ajattelen, että hoitotiede ei ole mikään tiede. Ihan höpsöjä "teorioita". Yliopistossa kaikki muut aineet olivat paljon järkevämpiä, hoitotiede ihan löpinää.

Kerran tentissä kysyttiin jonkun jotain ihme teoriaa, josta minulla ei ollut haisuakaan. Kirjoittelin sitten ihan vaan löpinää vuorovaikutuksesta, hoitosuhteen luottamuksesta, kaikenlaista jorinaa. Hyvät arvosana tuli, oiskohan ollut melkei täydet pisteet.

Ja vihaan terveydenhuollon opettajia, ne on niin rasittavan keskiluokkaisia, ja inhoan sitä moralisoivaa paskasakkia! Olen itse myös terveydenhuollon opettaja. 

[/quote]

Opetatko siis terveydenhuoltoa? Mikä se semmoinen oppiaine on?

Vierailija
65/147 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiii!! Mihin hävisi kappalejaot?!?? :DD

- 134

Vierailija
66/147 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 09:23"]

Kihloihin meno on pelleilyä. Miksi pitää todistaa jonkun esineen kautta sopimusta, minkä voi purkaa sormia napsauttamalla.

[/quote]

Sormuksella tiedotetaan asia ulkopuolisille, ettei tulla turhaan iskemään. Ei sopimuksen purkamisen helppoudella ole asian kanssa tekemistä.

Vierailija
67/147 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen säälittävä maan matonen. Ystävät sanovat toisin kuin ajattelevat, eivät edes varmaan piittaa musta kun nähdään harvoin ja mä otan aina yhteyttä niihin(ei ikinä päinvastoin). En enää arvosta itseäni tippaakaan: ei opiskeluja valmiina, ei pätkääkään tehnyt töitä, ei harrastuksia taikka mitään järkevää aktiviteettiä, mikään ei jaksa innostaa ja vielä masennusta takana yli vuosi. Aika kuluu ja ikää pukkaa, 23 tulee tänä vuonna täyteen. Noidankehässä pyörin kohti Maan keskipistettä.

Vierailija
68/147 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni noin 80 % suomalaisista käyttää rahansa niin mauttomiin asioihin, etten ole edes kateellinen vaikka heillä on töitä ja minulla ei. 

Vierailija
69/147 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 11:00"][quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 09:23"]

Kihloihin meno on pelleilyä. Miksi pitää todistaa jonkun esineen kautta sopimusta, minkä voi purkaa sormia napsauttamalla.

[/quote]

Sormuksella tiedotetaan asia ulkopuolisille, ettei tulla turhaan iskemään. Ei sopimuksen purkamisen helppoudella ole asian kanssa tekemistä.
[/quote]

Ja ihan kuin asiaa ei voisi suoraan suustaan päästää, että on varattu? Harvoin sitä pientä sormusta edes välttämättä huomaa.

Vierailija
70/147 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 10:53"]

[quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 10:49"]

[quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 10:02"]

Minua naurattaa kun 20-jotain-vuotiailla kavereillani on facebook täynnä kuvia ja päivityksiä koiristaan, kissoistaan, marsuistaan ja hamstereistaan ja päivityksissä käytetään sellaisia lausahduksia kuin "mamman kulta" ja "äitin pikku söpöliini".. Ymmärrän kyllä että koira tms eläin on todella rakas enkä tarkoita vähätellä sitä, mutta se että sosiaalisessa mediassa hehkuttaa niitä kuin lapsia, on vähän naurettavaa..

[/quote]

Luin kerran päivityksen että "koko yö siinä meni, mutta nyt pikkuiset ovat maailmassa! Selvisin synnytyksestä joten uskon selviäväni mistä vain!" No, siihen oli moni kommentoinut yllättyneenä tyyliin "Onnea! en tiennyt että teille on perheenlisäystä tulossa? Kaksosetko? Vau!" Kyse oli koiran pennuista.. Teki mieli kirjoittaa että eiköhän se koira hoitanut synnytyksen. Siinä koiran synnytyksessä ei ollut tapahtunut edes mitään dramaattista. Omistaja oli kökkinyt vaan vieressä...

[/quote]

EIKÄ! :D hahahahaaaa... 

[/quote]

Kuulostaa tahallaan tehdyltä sanailuilta eli tarkoituskin oli kuulostaa siltä kuin olisi ollut itse synnyttämässä. Kommentoija ei ymmärrä hyvää huumoria.

Vierailija
71/147 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vituttaa että ainakin Afrikan maissa lisäännytään holtittomasti ja asialle ei voi tehdä mitään. Maapallolla on jo muutenkin liikaa porukkaa mut eipä ketään kiinnosta. Eikö jokaiseen maahan voitas tehdä joku laki että ihan maximi lapsimäärä olis vaikka 2-3 kpl/nainen ja sitten loppuu se sikiäminen? Kiitos.

Vierailija
72/147 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajoin ennen voimakkaasti sitä, että yliopistojen aloituspaikkoja vähennetään. Nyt olen itse töissä siellä ja ajan voimakkaasti paikkojen lisäämistä tai säilyttämistä nykyisellään. Perinteinen takinkääntö siis.

Vierailija
73/147 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 11:03"]

[quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 11:00"][quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 09:23"] Kihloihin meno on pelleilyä. Miksi pitää todistaa jonkun esineen kautta sopimusta, minkä voi purkaa sormia napsauttamalla. [/quote] Sormuksella tiedotetaan asia ulkopuolisille, ettei tulla turhaan iskemään. Ei sopimuksen purkamisen helppoudella ole asian kanssa tekemistä. [/quote] Ja ihan kuin asiaa ei voisi suoraan suustaan päästää, että on varattu? Harvoin sitä pientä sormusta edes välttämättä huomaa.

[/quote]

Kyllä sen huomaa, jos yrittää katsoa ennen kuin rupeaa juttusille. Sinäkö sanot kaikille, jotka tulevat tutustumismielessä juttelemaan, että olet varattu? Olet tainnut saada aika monta hölmistynyttä katsetta.

Vierailija
74/147 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 10:40"]- Olen tehnyt lapsia niin tyhmän miehen kanssa, etten voi edes käsittää asiaa. Miehen tyhmyys ei tässä ole se isoin ongelma, vaan omani.

- Esitän sopeutuvaista, mutta oikeasti olen hyvin epäjoustava ja laiska. Joskus valehtelen menoistani, kun en vaan viitsi tulla paikalle tiettyyn aikaan. 
[/quote]

Kirjoitit täsmälleen niin kuin minä ajattelen! Etenkin tuo ensimmäinen kohta.

Vierailija
75/147 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan ikävöinyt ketään ystävistäni. Nolottaa, kun lähettävät viestejä "on ikävä, koska nähdään". 

Vierailija
76/147 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paheksun kaveriani, joka otti uuden miehen käytännössä heti heille asumaan (kaverillani on taaperoikäinen lapsi) ja parin kuukauden tuntemisen jälkeen alkoivat suunnitella yhteistä lasta. Vielä ei ole vauvauutisia kuulunut, mutta veikkaan että eiköhän piakkoin kuulu... Kaveri myös syöttää lapselle hirveästi karkkia, sipsiä ym herkkuja.

Vierailija
77/147 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 10:11"]

Mielipiteideni takia olen minä. Koen voivani ja olevani oikeutettu sanomaan ajatukseni julkisesti. Asiat voi yrittää muotoilla kauniisti ja yrittää esittää loukkaamatta muita. Esim. kysymyksen muodossa. Esim. Jos ihmettelen, että hankkiiko lapseton kissan korvikkeeksi. Kuulija voi pitää minua idioottina eikä ota sitä itseensä. Jos taas esitän  asian faktana on se paljon loukkaavampi. 

[/quote]

Kyllä pidän idioottina, olet ihan oikeassa. Ei kai kukaan oikeasti kuvittele tuollaisia?

Vierailija
78/147 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 10:46"]

Tota en käsitä! Miten yksi vankilapäivä voi maksaa 100e/vanki??? Ihan kun olisin juuri lukenut jostain että se summa on 200e.. Mikä helvetti sielä vankilassa maksaa? Eihän mun koko perheen eläminenkään maksa noin paljoa päivässä! Luulisi ruuat saavan vankilassa 8lla eurolla päivässä. Lämmityskuluihin/sähköönkään ei millään voi saada menemään noin paljoa rahaa jos tilana on se pieni huone. Yleiset tilathan lämmitetään ja valaistaa oli sielä sitten 5 tai 50 vankia eli sitä ei voi laskea tähän mukaan. Tietysti joo henkilökunnalle palkka ja siivouskustannukset mutta en kyllä silti käsitä miten saadaan menemään 100e/päivä/vanki. Leikkaisivat niiden vankien päivärahoista.

[/quote]

Hyvänen aika. Palkat, ylläpito yms. Eihän tuo ole edes paljoa! Ihme hämmästelyä!

Vierailija
79/147 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 10:40"]- Olen tehnyt lapsia niin tyhmän miehen kanssa, etten voi edes käsittää asiaa. Miehen tyhmyys ei tässä ole se isoin ongelma, vaan omani.

- Esitän sopeutuvaista, mutta oikeasti olen hyvin epäjoustava ja laiska. Joskus valehtelen menoistani, kun en vaan viitsi tulla paikalle tiettyyn aikaan. 
[/quote]

Tämä. Olen tehnyt lapsen niin väärän ihmisen kanssa, enkä voi syyttää kuin itseäni.

Vierailija
80/147 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

jokainen katastrofi, jossa menee paljon ihmishenkiä on maailman kannalta hyvä, koska meitä on täällä aivan liikaa. Toinen vaihtoehto olisi tietysti elää säästäväisemmin, mutta ei näytä onnistuvan. Inhimillisesti ajateltuna jokainen liian varhainen kuolema on minusta hirveää, mutta yleisesti ihminen on maailman syöpä. Ainoa laji, joka muuttaa ympäristöään ja tuhoaa ekosysteemejä ympäri maailman.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi yksi