pieni kysely gl, vastatkaa rakkaat kanssa sisaret
eli
Montako lasta sinulla on?
Kauanko aikaa imetit nuorinta, miksi lopetit?
Mitä vaippoja käytätte? Onko ollut iho ongelmia?
Milloin aloititte kiinteät ruuat? Millä?
Meillä
1 poika, imetin lähes 10kk lopetin koska halusin saada hiukan vapautta ja aloitin röökin polton uudestaan.
Pamperssia ja nyt iho ongelmia jotain ihme laikkuja???
hiukan alle 6kk, mustikalla.
Teen kouluun sellaista typerää tutkimusta ja tarvisin hiukan vastauksia jotta sellainen tutkimus syntyisi niistä. Tää ei todellakaan ole mikää arvostelu juttu tai jotain pyydän vain pientä vaivan näköä niin saan tehtäväni suoritettua.
Kaunis kiitos
Jos tulee jotain muuta mieleen niin ihmeessa kirjoittakaa, esim kauanko aikaa edellisiä lapsia imetit yms.
Kommentit (14)
Montako lasta sinulla on? YKSI
Kauanko aikaa imetit nuorinta, miksi lopetit? VUODEN, LAPSI LOPETTI ITSE
Mitä vaippoja käytätte? Onko ollut iho ongelmia? LIBERO, PAMPERS, EI IHO-ONGELMIA
Milloin aloititte kiinteät ruuat? Millä? 3,5 KK, PERUNASOSE
Vierailija:
eli
Montako lasta sinulla on?yksi
Kauanko aikaa imetit nuorinta, miksi lopetit?
9kk, en ole lopettanut
Mitä vaippoja käytätte? Onko ollut iho ongelmia?
Pampersissa ei, muissa kyllä. Liberossa jo puolen tunnin jälkeen ihan hautunut alapää... Itku tuli kokeiluista.
Milloin aloititte kiinteät ruuat? Millä?
6kk ikäisenä ja perunalla, oli heti namia. Kaipasi ilmeisesti jo kiinteitä
Vierailija:
eli
Montako lasta sinulla on?
Kauanko aikaa imetit nuorinta, miksi lopetit?
Mitä vaippoja käytätte? Onko ollut iho ongelmia?
Milloin aloititte kiinteät ruuat? Millä?
- Minulla on yksi lapsi
- Imetin 10kk ja lopetin, koska imetysvälit pitenivät, eikä vauva enää tuntunut kaipaavan rintaa, kun menin osapäivätöihin (lapsi oli mummilla töissä ollessani)
- Emme käytä enää mitään, koska lapsi on 6-vuotias, mutta kun käytimme, käytimme kaikkia ihan sekaisin. Lapsella oli hyvä iho, eikä mikään vaikka ärsyttänyt ihoa. Suosikkeja olivat Momin Luxus -vaipat ja Liberot.
- 6kk iässä, muistaakseni ihan perunalla ja sen jälkeen taisi tulla porkkana ja kukkakaali. Aika pian myös banaani.
Montako lasta sinulla on?
Kauanko aikaa imetit nuorinta, miksi lopetit?
Mitä vaippoja käytätte? Onko ollut iho ongelmia?
Milloin aloititte kiinteät ruuat? Millä?
Minulla on 3 lasta.
Nuorinta imetin 6 viikkoa, lopetin koska sain sellaisen lääkityksen jonka aikana ei saa imettää.
Pampers-vaippoja enimmäkseen, Liberoista tuli ihottumaa.
Kiinteät 3kk ikäisenä, perunaporkkanasosetta, porkkanavelliä, hedelmäsoseita
- kolme lasta (1 tyttö ja kaksi poikaa)
- nuorin 9 kk, imetän vielä, vanhempia olen imettänyt vuoden (ja aion tätäkin), koska se on minun ja mieheni mielestä sopiva aika imettää, ja lapsetkin ovat tuntuneet valmiilta luopumaan tissistä kun saavat jo maitoa mukista ja osaavat jo sujuvasti kävellä yms.
- Pampersia, Liberoa ja Cieniä käytetään, minkään noista kanssa ei ole ollut iho-ongelmia kenelläkään
- kiinteät esikoisella 4 kk iässä perunalla, keskimmäisellä 4 kk iässä porkkanalla ja kuopuksella 6 kk iässä porkkanalla
Montako lasta sinulla on?
1
Kauanko aikaa imetit nuorinta, miksi lopetit?
8 kk. Olin vain niin kyllästynyt koko puuhaan.
Mitä vaippoja käytätte? Onko ollut iho ongelmia?
8 kk osittain kestoja (yöllä ja kylässä normivaipat). Sen jälkeen pelkästään normivaippoja.
Ei ole koskaan ollut iho-ongelmia.
Milloin aloititte kiinteät ruuat? Millä?
Ensimmäistä kertaa lapsen ollessa 3 kk. Mustikkasosetta purkista.
Todellisuudessa alkoi syömään kiinteitä vasta kun lopetin imetyksen.
Montako lasta sinulla on? 2
Kauanko aikaa imetit nuorinta, miksi lopetit? nuorinta 3kk imetän edelleen, esikoista 4v. 9kk, vieroitin vähitellen koska en katsonut enää tarpeelliseksi
Mitä vaippoja käytätte? Onko ollut iho ongelmia? pampers, ei
Milloin aloititte kiinteät ruuat? Millä? esikoinen vajaa 4kk, päärynällä
Vierailija:
eli
Montako lasta sinulla on?
3 lastaKauanko aikaa imetit nuorinta, miksi lopetit?
nuorin 7 vk vanha, imetän edelleen. Esikoista ja keskimmäistä imetin molempia n 2v 2kk, lopetin molemmilla kerroilla, kun olin uudestaan raskaana.Mitä vaippoja käytätte? Onko ollut iho ongelmia?
Liberoa, ei ongelmia. Välillä kokeiltu dailyä, mutta ei hyvä. Pissa tulee yli ja iho punoittaa.Milloin aloititte kiinteät ruuat? Millä?
Vanhimmat aloittivat kiinteät vähän alle 6 kuukautisina, perunalla. Eiköhän tämän kuopuksen kanssa mennä hyvinkin pitkälti " samaa rataa" , jos ei mitään ylättävää tapahdu. :)
Kuopusta imetin 3 v, lopetin, koska halusimme molemmat sitä jo.
Kangasvaippoja, ei iho-ongelmia.
Kiinteiden maistelu aloitettiin 6 kk:n iässä, kunnolla syömään 8 kk. Eka ruoka taisi olla kukkakaalisose.
Esikoista imetin 1½ v ja keskimmäistä 2v, silloin halusivat itse lopettaa.
Heilläkin käytin kangasvaippoja, ei ollut iho-ongelmia. Saman ikäisinä noin suunnilleen aloitettiin kiinteät.
Vierailija:
eli
Montako lasta sinulla on?
Kauanko aikaa imetit nuorinta, miksi lopetit?
Mitä vaippoja käytätte? Onko ollut iho ongelmia?
Milloin aloititte kiinteät ruuat? Millä?1 lapsi
osittaisimetys 8kk, lopetin, koska vauva tykkäsi pullosa enemmän (maito pullosta nopeammin&helpommin ja kerralla masu täyteen jne),
Pampers kertakäyttövaippoja, ei iho-ongelmia
5kk iässä, porkkanalla (Hippin luomua kaupasta)
Mulla on 1 lapsi. Imetin häntä 9kk. Lopetin koska neuvolasta niin suosittelivat. Pamperseja ja Liberoita käytettiin. On ollut iho-ongelmia, enemmän kuitenkin allergiaongelmia. Kiinteitä aloiteltiin kun lapsi oli 3kk ja perunalla taidettiin aloittaa.
Montako lasta sinulla on?
Kauanko aikaa imetit nuorinta, miksi lopetit?
Mitä vaippoja käytätte? Onko ollut iho ongelmia?
Milloin aloititte kiinteät ruuat? Millä?
2lasta
nuorinta imetin 2kk vanhempaa 3kk,lopetin koska maito loppui.
libero(molemmilla) ei iho-ongelmia
kiinteät 3,5kk molemmilla peruna
Sain hyvää vertailu kelpoista materiaalia
Kiitos
Montako lasta sinulla on? 2
Kauanko aikaa imetit nuorinta, miksi lopetit? Imetän vielä, vauva nyt 6 kk. Toiveissa olisi imettää 10-12 kk ikään ainakin. Vanhempaa imetin 7 kk.
Mitä vaippoja käytätte? Onko ollut iho ongelmia? Kestovaippoja, ei ole iho-ongelmia.
Milloin aloititte kiinteät ruuat? Millä? 5,5 kk iässä, kesäkurpitsalla.