TANTTA-MARIMEKKO ÄIDIT!
Olen nuori tyylikäs nainen ja työskentelen kahvilassa. Kahvilassa kohtaan kaiken tyyppisiä asiakkaita. Olen pistänyt merkille että moni ikäiseni/vanhempi nainen(etenkin perheelliset) pukeutuu samalla tavalla kuin itse pukeuduin ALA-ASTEELLA!!! Päällä polvista ja takapuolesta löröttävät farkut, paitana joku kulahtanut henkkamaukka trikoo tai akryylineule, parturissa käyty viimeksi silloin kun on tavannut miesparan joka näin ollen on tullut huijatuksi.. Värikkäät sukat pilkot kengistä..Miehet aaseina seuraavat kiltisti perässä eivätkä tiedä miten päin olla kun epänaisellinen akka on epäystävällinen minulle ja samalla tiuksii lapsille ja miehelle. Mies välillä vilkuilee minua ja ajattelee miksi minä jaksan laittaa töihin poskipunaa ja sävytettyä huulirasvaa, mutta hänen miesmäinen naisensa ei. Mikä siinä on että suomalaiset perheenäidit ovat niin mukavuudenhaluisia pukeutumisessa? Kyllä miehillä tippuisi silmät päästä, kun suomessa näkis normaalipainoisen naisen työntävän rattaita korkokengissä ja nuorekkaissa vaatteissa. Onko liikaa vaadittu käydä kerran kk parturissa, laittaa hyvin istuvat farkut jalkaan ja siistit nilkkurit, eikä kulahtaneita converseja tms teinitennareita, ja olalle joku muu kuin marimekon matkuri!!!! Rillit päässä ja meikistä ei tietoakaan. HYI, ei ihme että harrastatte seksiä max kerran kuussa pimeässä huoneessa. Välillä saa myös ostaa uusia alusvaatteita. Ruotsalaiset naiset ovat minimalistisen tyylikkäitä. Oli lapsia tai ei. Ja miehet kassajonossa katsovat ihailevasti muutakin kuin minua. Eli turha väittää, että muualla maailmassa ei olisi näin. Miksi Eestissä, Venäjällä, Ruotsissa naiset pitävät itsestään huolen, mutta Suomessa ei???! Herranjumala, 30-vuotiaat naiset näyttävät 40-vuotiailta miehiltä!!!!
Kommentit (170)
[quote author="Vierailija" time="28.04.2015 klo 09:44"]
Olen katsellut ihan samaa kun joskus piipahdan perhekerhoissa, puistoissa, tapahtumissa jne. Mammat pyyhältää jenkkakahvat lanteilla heiluen niissä Nanso-kuteissaan, hiukset on epäsiistit (joko rähnäinen kananperse tai hiirenharmaa niskaponnari), meikeistä ei tietoakaan ja juuri ne karseat ei mistään kohtaa istuvat kummallisen mittaiset frakut sitten vielä kruunaavat kokonaisuuden. Kimitys kuuluu jo nurkan takaa edeltä kun niitä lapsia komennetaan, tai pikemminkin anellaan rauhottumaan. Jos oikein laittaudutaan, vetäistään konservatiivisen mittainen tanttahame ja avokkaat tai jättimäisiltä lapsen kengiltä näyttävät "ah niin sievät, mutta mukavat" remmilliset ballerinat (mallia Ecco tms. järkevä).
[/quote]
Missä päin asut? Mä tuolla ekalla sivulla kerroin jo asuvani tuppukylässä, mutta tuo ei kyllä kuulosta tutulta, perhekerhossakaan. Toki monella, jolla on raskauskilojen tiputtaminen kesken, ne farkut ei ole ehkä just sitä parhaiten istuvaa mallia, itselläkin oli liian suuret farkut pari kuukautta.
AMEN!!!! :'DDD just näin! xDDDD
[quote author="Vierailija" time="28.04.2015 klo 09:41"]
Kyllä sinäkin ap joku päivä kasvat aikuiseksi, ja huomaat että elämässä on tärkeämpiäkin asioita, kuin miesten miellyttäminen (varsinkin vieraiden) ja ulkonäön arvostelu. En minäkään pieruverkkareissa lähde ulos, mutta en minä niille naura, jotka lähtevät. Lapsiperheessä on niitä menoja vähän enemmän mitä sinkkuaikoina. Raskauden jälkeen imettäessä olen laihtunut 9kk aikana n. 25kg, jos farkkuni olisivat aina täydellisen istuvat, joutuisin ostamaan joka kuukausi uudet pienemmät. Jos kävisin joka kk shoppailemassa itselleni vaatteita ja kampaajalla, se haukkaisi aika paljon rahaa. Farkkujeni istuvuus ei ole meidän perheen prioriteeteista suurin.
[/quote]
ostaisit harvoin laatua. köyhällä ei ole varaa halpaan. Yhdet hyvät sataen farkut jotka eivät lörähdä vaikka kuin ryömis ja laadukas neule niin ei tarvi koko syssynä tai talvena ostaa muuta!
Voi voi. Aika mustavalkoista ajattelua ap. Entäpä jos ei voi käyttää meikkiä allergian tai yliherkkyyden takia tai vaikka mies arvostaisikin enemmän sitä luonnonkaunista vaimoaan kun meikkipelliä. Kyllä minä olen työnnellyt korkkareissa ja hienoissa vaatteissa muksua rattaissa mutta sillon ollaan menossa juhliin. Kaupungilla kävellessä olen todennut parhaaksi jalkineeksi kävelykengät tai ihan lenkkarit. Oma mieheni on opettanut että parasta kun itsellä on hyvä olla. Korkkarit sattuu jalkaan, ja hienostelu ei ole mun juttu. Tosin olenkin maalaisjuntti vm-81.(2synnytystä takana )
[quote author="Vierailija" time="28.04.2015 klo 09:47"]
AMEN!!!! :'DDD just näin! xDDDD
[/quote]
Kertokaa nyt hyvät ihmiset, missäpäin Suomea tällaisia äitejä näkyy!
Siskoni on 20v. Hänellä on (luonnollisen näköiset) ripsien pidennykset, kevyt meikki ja kiilakorkokengät töissä. Hän on hoikka mutta kuitenkin lihaksikas, eli semmoinen hieman fitness muttei liikaa.
Hän työskentelee opintojensa ohella kahvilassa. Hän kertoilee usein kahvilan asiakkaista. Mutta ap:n juttuihin verrattuna hän kertoo usein lapsista :) Miten joku pieni aina moikkaa hänelle kun tulevat kahvilaan tai miten toinen pieni sanoo aina kiitos. Tai jos jollakin vakkari asiakkaalla on raskaus maha ja sitten hän tulee sen pienen vauvan kanssa.
Olen käynyt usein kahvilassa jossa siskoni on töissä. Asiakkaita on laidasta laitaan ja varmaan päivisin on enemmänkin pikku lapsia.
Miksi pitää noin ilkeästi puhua toisten vaatetuksesta? Mikset puhuisi tuolla lailla kivasti kuten siskoni?
[quote author="Vierailija" time="28.04.2015 klo 09:20"]
[quote author="Vierailija" time="28.04.2015 klo 09:17"]
[quote author="Vierailija" time="28.04.2015 klo 09:15"]
Jooh no Marimekolla kyllä on niitä suht naisellisiakin kaapuja... mutta hei mun mielestä ne on vaan isokokoisia lasten vaatteita? Jotkut ovat niin onnekkaita että mies himoitsee naisessa muutakin kuin hänen ulkonäköään. Toki jos nainen on iloinen ja eläväinen, homssuiset vaatteet eivät ole paha.. Mutta te naiset joiden mies ei enää pane tai hemmottele; menkää tällä sekunilla peilin eteen, ja miettikää olisiko pahitteeksi ostaa nätti perus t-paita ja hyvin istuvat farkut, huuliin punaa ja vähän ripsaria?
[/quote]
Farkut on epämukavat, huulipuna tuntuu huulissa inhalta ja sottaa. Yyyh. Sitäpaitsi miehet tykkää mekoista ja hameista naisella. Käyttäkää siis Marimekko-mekkoja.
[/quote]
Kyllä hyvin istuvat pillifarkut ovat viehättävämmät kuin Marimekon kaavut, joista ei tiedä mimmonen nainen siellä mekon alla. Jos mies sais valita sulle mekon, se tuskin ois Marimekkoa :DD Eiköhän se olisi joku kaunis kepeä mekkonen, eikä mikään laatikko! Hitto että on suomalaiset naiset epänaisellisia...... Noh sitten ihmetellään miksi mies enää himoitse :/
[/quote]
Hassua. Minun mieheni nimenomaan ostaa minulle Marimekon mekkoja, etupäässä 60- ja 70-luvuilta. Hänen mielestään näytän niissä kauniilta ja naiselliselta. Ja arvaas mitä, niissä on kyllä ihan vyö ja vyötärö ;)
[quote author="Vierailija" time="28.04.2015 klo 09:50"]
Siskoni on 20v. Hänellä on (luonnollisen näköiset) ripsien pidennykset, kevyt meikki ja kiilakorkokengät töissä. Hän on hoikka mutta kuitenkin lihaksikas, eli semmoinen hieman fitness muttei liikaa.
Hän työskentelee opintojensa ohella kahvilassa. Hän kertoilee usein kahvilan asiakkaista. Mutta ap:n juttuihin verrattuna hän kertoo usein lapsista :) Miten joku pieni aina moikkaa hänelle kun tulevat kahvilaan tai miten toinen pieni sanoo aina kiitos. Tai jos jollakin vakkari asiakkaalla on raskaus maha ja sitten hän tulee sen pienen vauvan kanssa.
Olen käynyt usein kahvilassa jossa siskoni on töissä. Asiakkaita on laidasta laitaan ja varmaan päivisin on enemmänkin pikku lapsia.
Miksi pitää noin ilkeästi puhua toisten vaatetuksesta? Mikset puhuisi tuolla lailla kivasti kuten siskoni?
[/quote]
Ihmiset, jotka ovat positiivisia ja mukavia (kuten siskosi), kiinnittävät huomiota positiivisiin asioihin. Sellaiset ihmiset, joiden käsitys kommunikoimisesta toisten ihmisten kanssa on valitus ja käninä, kiinnittävät huomiota negatiivisiin asioihin (kuten ap).
[quote author="Vierailija" time="28.04.2015 klo 09:49"][quote author="Vierailija" time="28.04.2015 klo 09:41"]
Kyllä sinäkin ap joku päivä kasvat aikuiseksi, ja huomaat että elämässä on tärkeämpiäkin asioita, kuin miesten miellyttäminen (varsinkin vieraiden) ja ulkonäön arvostelu. En minäkään pieruverkkareissa lähde ulos, mutta en minä niille naura, jotka lähtevät. Lapsiperheessä on niitä menoja vähän enemmän mitä sinkkuaikoina. Raskauden jälkeen imettäessä olen laihtunut 9kk aikana n. 25kg, jos farkkuni olisivat aina täydellisen istuvat, joutuisin ostamaan joka kuukausi uudet pienemmät. Jos kävisin joka kk shoppailemassa itselleni vaatteita ja kampaajalla, se haukkaisi aika paljon rahaa. Farkkujeni istuvuus ei ole meidän perheen prioriteeteista suurin.
[/quote]
ostaisit harvoin laatua. köyhällä ei ole varaa halpaan. Yhdet hyvät sataen farkut jotka eivät lörähdä vaikka kuin ryömis ja laadukas neule niin ei tarvi koko syssynä tai talvena ostaa muuta!
[/quote]
100€ farkuista ja se on sit pois lasten ruuasta tai ulkovaatteista. Jos on varaa ostaa tuon hintaset farkut ei ole köyhä.
[quote author="Vierailija" time="28.04.2015 klo 09:53"]
[quote author="Vierailija" time="28.04.2015 klo 09:49"][quote author="Vierailija" time="28.04.2015 klo 09:41"] Kyllä sinäkin ap joku päivä kasvat aikuiseksi, ja huomaat että elämässä on tärkeämpiäkin asioita, kuin miesten miellyttäminen (varsinkin vieraiden) ja ulkonäön arvostelu. En minäkään pieruverkkareissa lähde ulos, mutta en minä niille naura, jotka lähtevät. Lapsiperheessä on niitä menoja vähän enemmän mitä sinkkuaikoina. Raskauden jälkeen imettäessä olen laihtunut 9kk aikana n. 25kg, jos farkkuni olisivat aina täydellisen istuvat, joutuisin ostamaan joka kuukausi uudet pienemmät. Jos kävisin joka kk shoppailemassa itselleni vaatteita ja kampaajalla, se haukkaisi aika paljon rahaa. Farkkujeni istuvuus ei ole meidän perheen prioriteeteista suurin. [/quote] ostaisit harvoin laatua. köyhällä ei ole varaa halpaan. Yhdet hyvät sataen farkut jotka eivät lörähdä vaikka kuin ryömis ja laadukas neule niin ei tarvi koko syssynä tai talvena ostaa muuta! [/quote] 100€ farkuista ja se on sit pois lasten ruuasta tai ulkovaatteista. Jos on varaa ostaa tuon hintaset farkut ei ole köyhä.
[/quote]
Paskanmarjat.
[/quote]
Ihmiset, jotka ovat positiivisia ja mukavia (kuten siskosi), kiinnittävät huomiota positiivisiin asioihin. Sellaiset ihmiset, joiden käsitys kommunikoimisesta toisten ihmisten kanssa on valitus ja käninä, kiinnittävät huomiota negatiivisiin asioihin (kuten ap).
[/quote]
Puhun minäkin mukavasti asiakkaistani. Mutta mitä positiivista sanottavaa on töykeissä ämmissä, joiden lapset eivät osaa käyttäytyä(mm. sorkkivat käsillä tuotteita, potkivat esineistöä) ja joiden miehet eivät osaa sanoa "ei kuittia, kiitos" vaan tiputtavat sen vain siihen kassalinjalle??????!! Se nyt tulee ohella että nämä naiset ovat TANTTOJA!!! Ihania lapsia on niillä jotka jaksavat pitää huolta itsestään, heitä kehun. Ovat esimerkillisiä!
[quote author="Vierailija" time="28.04.2015 klo 09:57"]
[/quote]
[/quote]
Puhun minäkin mukavasti asiakkaistani. Mutta mitä positiivista sanottavaa on töykeissä ämmissä, joiden lapset eivät osaa käyttäytyä(mm. sorkkivat käsillä tuotteita, potkivat esineistöä) ja joiden miehet eivät osaa sanoa "ei kuittia, kiitos" vaan tiputtavat sen vain siihen kassalinjalle??????!! Se nyt tulee ohella että nämä naiset ovat TANTTOJA!!! Ihania lapsia on niillä jotka jaksavat pitää huolta itsestään, heitä kehun. Ovat esimerkillisiä!
[/quote]
Ei kuulostanut lainkaan vakuuttavalta, ei jatkoon.
En jaksa lukea ketjua, mutta en tiedä missä kaupungissa olet töissä... Täällä Helsingissä näkee vaikka kuinka paljon tyylikkäitä äitejä, minä mukaanlukien. Pukeudun yleensä hyvin istuviin hameisiin ja mekkoihin ja mulla on aina kevyt meikki ja nätisti laitetut hiukset. Mutta ymmärrän hyvin että ei siinä lapsiperhearjen keskellä jaksa eikä ehdi panostamaan omaan ulkonäköön sen perheen hyvinvoinnin lisäksi. Mä olen 1-vuotiaan yh ja hyvin ehdin vielä puunata itseni ennen kuin poistun ovesta ulos, mutta entäpä nainen jolla on kolme lasta ja mies vinkumassa aamulla aamupalaa? Mutta pakko vielä lisätä että nainen hirveissä piikkikoroissa työntelemässä rattaita on kyllä vähän surullinen näky. :D Jotkut hillityt korot on vielä ok, mutta mitkään baarihutsukorot ei kuulu kyllä perheenäidin vakiovarustukseen. Toki saa pukeutua sellaisiin kenkiin kuin haluaa, tämä on vaan mun mielipide.
[/quote]
[/quote]
Totta! Ja se kahvilan työntekijän hymy tarttuu. Tottakai on välillä kiukkuisia ja tiuskivia asiakkaita ja jos on monta pientä lasta ja ne rattaat eivät meinaa mahtua mihinkään jne.
Mutta jos kahvilan työntekijä tulee vähän siirtämään pöytää ja tarjoamaan syöttötuolia (tai kuten siskoni tarvittaessa jopa pitää hetken asiakkaan lasta sylissä jotta seurue pääsee asettautumaan) niin harvoin äipältä enään kiukkuisia tiuskaisuja tulee.
Kyllähän sitä kenelle tahansa tulisi vähän kiusaantunut olo jos kahvilan työntekijä tuijottaisi päästä varpaisiin ja näyttäisi nyrpeää naamaa. Itse ainakin valitsisin seuraavalla kerralla toisen kahvilan ihan vain hapannaaman takia.
ilman rillejä ei näe ja piilareiden kanssa ei jaksa pelata. hiusväri ärsyttää päänahkaa ja lyhyt tukka taas on kätevä, kun ei tarvitse laittaa eikä lapset kisko ! tennareissa on mukavampi kävellä ympäriinsä kuin korkkareissa ja Marimekon laukkuun mahtuvat niin tutit, harsoliinat kuin lompakotkin!
paidat ovat tosin siistejä, hyvin istuvia trikoopaitoja ja farkutkin tiukat kuin toinen iho. käytän myös isoja näyttäviä korviksia (suosikkini pronssiset Kalevan kuuttaret) ja hillittyä hajuvettä.
mies on aina tuntenut minut tälläisenä ja lähtisi luultavasti karkuun, jos tulisin ovelle vastaan minimekossa ja huulet punattuna..!
[quote author="Vierailija" time="28.04.2015 klo 09:59"]
En jaksa lukea ketjua, mutta en tiedä missä kaupungissa olet töissä... Täällä Helsingissä näkee vaikka kuinka paljon tyylikkäitä äitejä, minä mukaanlukien. Pukeudun yleensä hyvin istuviin hameisiin ja mekkoihin ja mulla on aina kevyt meikki ja nätisti laitetut hiukset. Mutta ymmärrän hyvin että ei siinä lapsiperhearjen keskellä jaksa eikä ehdi panostamaan omaan ulkonäköön sen perheen hyvinvoinnin lisäksi. Mä olen 1-vuotiaan yh ja hyvin ehdin vielä puunata itseni ennen kuin poistun ovesta ulos, mutta entäpä nainen jolla on kolme lasta ja mies vinkumassa aamulla aamupalaa? Mutta pakko vielä lisätä että nainen hirveissä piikkikoroissa työntelemässä rattaita on kyllä vähän surullinen näky. :D Jotkut hillityt korot on vielä ok, mutta mitkään baarihutsukorot ei kuulu kyllä perheenäidin vakiovarustukseen. Toki saa pukeutua sellaisiin kenkiin kuin haluaa, tämä on vaan mun mielipide.
[/quote]
Niin, mikä siinä on että suomalaiset naiset joko
A) eivät pukeudu millään tavalla! Päälle ekat röntöt mitkä osuvat käteen
B) kun sitten lähtevät ulos, laittavat mauttomat vaatteet, jotka ovat vielä hirveämmät kuin edelliset
Suomalainen nainen harvoin on tyytyväinen peilikuuvansa ja se heijastuu sitten makkariin. Kyllä mies jaksais enemmän panostaa perheen laatuaikaan jos nainen panostais itseensä. ei vie ku 10min päivästä! Kokeilkaapa tantat, ottakaa haasteeksi nyt tästä päivästä eteenpäin
- Kevyt päivävoide esim bb-voide(ei tarvitse laittaa alle kosteusvoidetta, säästit juuri 20s)
-ripsaria, heleää poskipunaa(1min)
-Kosteuttava huulipuna (10s)
- perus t-paita
-hyvin isuvat farkut
- siistit 5cm nahkanilkkurit
VOLA!!! Katsotaan suhtautuuko mies eri tavalla teihin!!! ja ennen kaikkea, miten suhtaudut itse itseesi!!! Näin meillä näteillä kassatytöillä on mukavampaa töissä, kun sinulla on mukavaa! =)
[quote author="Vierailija" time="28.04.2015 klo 10:01"]
[/quote]
[/quote]
Totta! Ja se kahvilan työntekijän hymy tarttuu. Tottakai on välillä kiukkuisia ja tiuskivia asiakkaita ja jos on monta pientä lasta ja ne rattaat eivät meinaa mahtua mihinkään jne.
Mutta jos kahvilan työntekijä tulee vähän siirtämään pöytää ja tarjoamaan syöttötuolia (tai kuten siskoni tarvittaessa jopa pitää hetken asiakkaan lasta sylissä jotta seurue pääsee asettautumaan) niin harvoin äipältä enään kiukkuisia tiuskaisuja tulee.
Kyllähän sitä kenelle tahansa tulisi vähän kiusaantunut olo jos kahvilan työntekijä tuijottaisi päästä varpaisiin ja näyttäisi nyrpeää naamaa. Itse ainakin valitsisin seuraavalla kerralla toisen kahvilan ihan vain hapannaaman takia.
[/quote]
Voi kuule. Niin monet kerrat olen nostellut hikihatussa tanttojen rattaita(vaikka ne voisi jättää ulos..), kantanut tarjottimia, viihdyttänyt lapsia.... Kuule, jos minut näksit et uskoisi että tämmöistä täällä kirjottelen! Olen NIMEN OMAAN siskos kaltanen mukava nätti kahvilatyttö. Täällä netissä on helppo vuodattaa.
Mä en käytä marimekon mekkoja mut tunikoita kyllä muilta merkeiltä. Ja pukeudun ihan tarkoituksella niin, ettei kukaan katso minua tai vartaloani. Ei kiinnosta pätkääkään, voisin hyvin viipottaa vaikka kaapu päällä koska minun elämässäni ei ole mitään merkitystä sillä, ketä miellyttän tai ketä en. Miestä ei ole enää eikä kyllä tulekaan, koska itse haluan elää yksin lasteni kanssa.
[quote author="Vierailija" time="28.04.2015 klo 10:13"]
Mä en käytä marimekon mekkoja mut tunikoita kyllä muilta merkeiltä. Ja pukeudun ihan tarkoituksella niin, ettei kukaan katso minua tai vartaloani. Ei kiinnosta pätkääkään, voisin hyvin viipottaa vaikka kaapu päällä koska minun elämässäni ei ole mitään merkitystä sillä, ketä miellyttän tai ketä en. Miestä ei ole enää eikä kyllä tulekaan, koska itse haluan elää yksin lasteni kanssa.
[/quote]
Niin olet vahva nainen ja pärjäät yksin. Mutta muut tantat haluavat että se mies on fyysisestisi siinä mukana yhtenä isona vauvana, vaikka miehen mieli on jossain ihan muualla. Naiset, eikö välillä tunnukkin että mies ei ole ihan läsnä? Eli se olisi se ja sama jos mies ei olisikaan siinä. Maksais vaan elatusmaksut.
Ratkaisu:
toteuttakaa nuo ohjeet viikon ajan mitä annoin. Kyllä rupee mies olee läsnä, myös henkisesti! ;)
Olen katsellut ihan samaa kun joskus piipahdan perhekerhoissa, puistoissa, tapahtumissa jne. Mammat pyyhältää jenkkakahvat lanteilla heiluen niissä Nanso-kuteissaan, hiukset on epäsiistit (joko rähnäinen kananperse tai hiirenharmaa niskaponnari), meikeistä ei tietoakaan ja juuri ne karseat ei mistään kohtaa istuvat kummallisen mittaiset frakut sitten vielä kruunaavat kokonaisuuden. Kimitys kuuluu jo nurkan takaa edeltä kun niitä lapsia komennetaan, tai pikemminkin anellaan rauhottumaan. Jos oikein laittaudutaan, vetäistään konservatiivisen mittainen tanttahame ja avokkaat tai jättimäisiltä lapsen kengiltä näyttävät "ah niin sievät, mutta mukavat" remmilliset ballerinat (mallia Ecco tms. järkevä).