Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Piinapinkka

18.09.2006 |

Nyt kaikki piinailijat mukaan pinoutumaan!

Itselläni oli perjantaina PAS siirto. Pikkuinen 5 soluinen kakkosluokkanen saatiin mukaan. Lääkkeinä minulla käytössä Luget 2krt/vrk ja Zumenon 2krt/vrk.

Tuntemuksia: pientä nippailua mahassa, ei muuta. Takana minulla on keskenmeno kesäkuulta ja muistaakseni myös silloin " tärpänneenä" nippaili tässä vaiheessa mahasta. Toivottavasti enteilee plussaa.

Kuinkas muilla?

Rantis pp3

Kommentit (103)

Vierailija
61/103 |
09.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liitynpä minäkin piinailijoiden joukkoon - menossa on jo PP 10.

Takana ICSI-hoito, jossa onnistuneesti saatiin 1 upea alkio siirrettyä ja 8 loistoyksilöä pakkaseen. Viime keväänä ensimmäinen IVF epäonnistui totaalisesti, kun yksikään kerätyistä soluista ei suostunut hedelmöittymään maljalla.

Oon siis ensimmäistä kertaa piinailuvaiheessa, ja tämä on kyllä kärsimättömälle ihmiselle todella tuskaista. ;-) Mulla on ollut monenlaista nippailua alavatsassa, välillä ihan selviä menkkaoireita. Rinnat on ollu piukeina ja kipeinä, mutta nyt viikonloppuna nekin alko vähän helpottaa. Eilen oli ihan äärettömän huono olo aamulla, tänäänkin vähän etova. Kuitenkin mulla on jostain syystä vahvasti sellainen olo, että menkat on tulossa, ei muuta. Oon yleensä ihan hirvee optimisti, mutta nyt en vain uskalla toivoa liikaa...

Verikoe on PP14 eli vielä pitäisi jaksaa muutama päivä. Kotona olis yksi raskaustesti, joten voi olla, että en malta olla kokeilematta... ;-)

Piinailuonnea muillekin! Ja onnittelut plussanneille!!! :-)

Vierailija
62/103 |
09.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liitynpä minäkin piinailijoiden joukkoon - menossa on jo PP 10.

Takana ICSI-hoito, jossa onnistuneesti saatiin 1 upea alkio siirrettyä ja 8 loistoyksilöä pakkaseen. Viime keväänä ensimmäinen IVF epäonnistui totaalisesti, kun yksikään kerätyistä soluista ei suostunut hedelmöittymään maljalla.

Oon siis ensimmäistä kertaa piinailuvaiheessa, ja tämä on kyllä kärsimättömälle ihmiselle todella tuskaista. ;-) Mulla on ollut monenlaista nippailua alavatsassa, välillä ihan selviä menkkaoireita. Rinnat on ollu piukeina ja kipeinä, mutta nyt viikonloppuna nekin alko vähän helpottaa. Eilen oli ihan äärettömän huono olo aamulla, tänäänkin vähän etova. Kuitenkin mulla on jostain syystä vahvasti sellainen olo, että menkat on tulossa, ei muuta. Oon yleensä ihan hirvee optimisti, mutta nyt en vain uskalla toivoa liikaa...

Verikoe on PP14 eli vielä pitäisi jaksaa muutama päivä. Kotona olis yksi raskaustesti, joten voi olla, että en malta olla kokeilematta... ;-)

Piinailuonnea muillekin! Ja onnittelut plussanneille!!! :-)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/103 |
09.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

pp18 ja hcg 430... ei siis mitään hillitöntä nousua ole tapahtunut...

Vierailija
64/103 |
09.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

joukkoon Mariloviisa! Sulla taitaa olla sitten testi perjantaina?

Itselläni oli 2. IVF ja minulle siirrettiin kaksi alkiota, josta toinen oli II-laatuinen. Lapsettomuuden on aiheuttanut usean tekijän summa, vasen munanjohdin tukossa, oikeassa kystä (leikattiin syksyllä-05), lievä endometrioosi sekä epätasaisen laatuiset munasolut. Miehellä kaikki ok.

Veritesti on keskiviikkona, teen huomenna kotitestin illalla.

Miina, arvot nousee kuitenkin, eikö se ole hyvä merkki?

Vierailija
65/103 |
09.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti on ihan hyvä asia, hoitaja ei paljoa taas kommentoinut.

Kuitenkaan ei seurata enää arvoja, ultra kolmen viikon päästä

Vierailija
66/103 |
09.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miina_H toivotaan että on hyvä merkki kun kerran hoitajakaan ei kommentoinut vaan ultra olisi seuraava. Minulla ei olekaan tuota hcg:ta sen pp14 jälkeen mitattu.

Oireita on edelleen vähän, rinnat on välillä enemmän, välillä vähemmän kipeät. Mutta heti jos sivuilta painaa niin tuntuu kipeänä. Tänään on taas muutaman kerran oikein kunnolla nipistänyt vatsan tienoilta. Onko teillä samanlaisia? voisiko olla kohdun kasvusta tai muusta sellaisesta johtuvaa.

Viikonloppuna näin unta että aloin vuotamaan kovasti verta ja sain keskenmenon. Nyt sitten miettii onko se vain omia pelkoja vai jotain alitajunnan tietoisuutta *huokaus*. Vielö 2,5 vkoa ultraan.

Kukas se testasikaan (unohdin jo samantien...), pp10 on aika aikasin. Ainakaan minun hcg arvoilla ei varmasti olisi näkynyt plussa ennen pp13. Joten ei kannata heittä vielä pyyhettä kehään.

Vierailija
67/103 |
09.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se olin minä joka testasin pp10 ;o) Tiesin toki että on liian aikaista, mutta jostain syystä sain mielenrauhan kun tein testin. Kaikki keinot pitää käyttää, tämä kaksiviikkoinen on niin piiitkä aika piinailuun.

Huomenna kotitesti, kaipa se alkaa jo jotain näyttämään?

Marvik, pp12

Vierailija
68/103 |
10.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...ei antanut selkeää vastausta. Täytyy odottaa huomiseen verikokeeseen. Koko kroppaa särkee kun jännittää niin paljon!

Vierailija
69/103 |
10.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

marvik: Joo, mulla on virallinen testipäivä perjantaina, mutta enpä taida jaksaa odottaa sinne asti. Huomenna on PP12 eli oliskohan jo kotitestin aika? ;-)

Tosin tänään mulla on tullu pikkasen epämääräistä tuhruvuotoa ja välillä tuntunut menkkojen tapaisia vihlaisuja. Tunteet ailahtelevat laidasta laitaan. Välillä oon sitä mieltä, että se on kiinnittymisvuotoa ja ihan normaalia ja että kaikki on hyvin ja plussaa tulee. Välillä taas oon täysin varma siitä, että alkio ei kiinnittynyt ja tämä oli sitten tässä. Testaaminen pelottaa.

No, pitää yrittää ajatella positiivisesti - kaikki on vielä täysin mahdollista. Ja toisaalta jos nyt ei onnistu, niin pakkasessa on vielä alkioita usempaankin yritykseen.

Tsemppiä kaikille testausta odottaville!!! Toivon kaikille hienoja plussia... :-)

Vierailija
70/103 |
11.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mariloviisa, en oikeasti tiedä oliko tuo kotitestin käyttäminen omalla kohdallani sittenkään hyvä idea. Testin tein pp13 päivällä. Ajatukset pääsi villiintymään tuon epämääräisen tuloksen jälkeen niin kovin, että koko ilta meni ajatusten ja tunteiden rauhoittamiseen. Tänään jos nega napsahtaa, tulee se olemaan kovempi pala kuin ennen testin ottamista...

Mulla oli menkkamaiset juilimiset siinä pp6-8 aikoihin, mutta ei enää. Kuukautistenkin pitäisi alkaa nyt, joten aina kun Lugesteroni vähän lorahtaa, juoksen vessaan tarkastamaan tilanteen. Verikokeessa kävin aamulla, iltapäivällä saan tuloksen. Pelottaa...

Tsemppiä Mariloviisa, yritetään jaksaa tää loppuun saakka!

Vierailija
71/103 |
11.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain tuloksen ja HCG-arvo on 20. Hoitajan mukaan tästä ei voi päätellä mitään. Kyseessä voi siis olla kiinnitysyritys, kohdun ulkopuolinen tai sitten alkio on alkanut kiinnittymään myöhäisessä vaiheessa. Aikaisintaan ensi maanantaina uuteen verikokeeseen, jos maltan niin keskiviikkona. Kokeeseen on mentävä vaikka kuukautiset alkaisivat välissä.

Huoh...

Vierailija
72/103 |
14.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin perjantaina verikokeessa ja tulos oli puhdasta negaa. Eli alkio ei ollut edes alkanut kiinnittymään.

Tosin tiesin kyllä tuloksen jo etukäteen, koska tuo mainitsemani tuhruvuoto repesi oikein kunnon Niagaraksi myöhemmin. Eipä ollut mitään epäselvyyttä asiasta. Eikä tarvinnut tehdä kotitestiäkään... :-(

Kävin kuitenkin verikokeessa, jotta saisi edes siitä selvyyden, onko minkäännäköistä kiinnittymistä tapahtunut. Tää oli mulle ensimmäinen siirtoon asti edennyt ICSI, joten on hyvä tietää aina vähän enemmän.

Olo on ollut aika kurja koko loppuviikon, mutta kyllä tästä pikkuhiljaa päästään yli. Vaikka kaikki riskit ja epäonnistumisen mahdollisuudet on tiedossa, niin silti pettymys on aina suuri.

Onneksi meillä on 8 alkiota pakkasessa, joten toivotaan, että tämän pakollisen " hengähdystauon" jälkeen päästäisiin PAS-siirtoon vielä tämän vuoden puolella.

Marvik, toivotaan että tuo hcg-arvo nousee ja kyseessä on vain myöhässä tapahtunut kiinnittyminen...!!!

Vierailija
73/103 |
15.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mariloviisalle pahoittelut negasta. Toivotaan kovasti onnea uuteen yritykseen PASsiin!

Ja marvikille pidetään peukkuja, jospa olisi tosiaan kysymys myöhäisestä kiinnittymisestä.

Vierailija
74/103 |
16.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoittelut Mariloviisa negasta. Tää on ollut epäonnen aikaa, vko 39:n aikana alkiosiirrossa olleista ei ole yhtään plussannutta (kts. vko 40 pino). Onnea PAS:n, teillä on onneksi mukavasti alkioita

Kuukautiset alkoivat torstaina ja ovat jatkuneet tähän päivään saakka ihan kunnon vuotona. Eli mitä ilmeisimmin kyseessä oli kiinnitysyritys. Kävin tänään verikokeessa HCG- ja tulehdusarvomittauksia varten, vatsa ja munasarjat kun ovat olleet todella kipeät viime päivinä.

Nyt sitten vain toivoo saavansa nopeasti HCG:n alle 1:n, jotta ehdittäisiin kolmanteen IVF:n tämän vuoden puolella. Toivottavasti mekin saamme kolmannella yrityskerralla jotain pakkaseen.

Tuo kiinnitysyritys antoi toivoa, joten vielä riivitään jostain rahat kolmatta yritystä varten. Sen jälkeen on kyllä pakko katsoa asioita eteenpäin, adoptioprosessi kun vie niin järjettömän kauan aikaa...

Hyvää jatkoa kaikille! Marvik poistuu nyt piinapinosta.

Vierailija
75/103 |
19.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin oli perjantaina PAS, kyytiin sain 7-soluisen IVF-alkion, samaa satsia kuin nyt vuoden vanha isosisko.

Hiukan tuntuu siltä kuin olisi raskaana (nippailuja masussa, vaaleanpunaista vuotoa, palelua...), mutta katsotaan nyt, mitä piinailu tuo tullessaan. Liekö ovat oikeita oireita vai vain kuvitelmaa.

Tarlatan (pp on tänään sit vissiin 4)

Vierailija
76/103 |
19.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis mullakin oli PAS perjantaina.

Viimeisestä pakkasesta olevasta oljesta selvisi toinen. Masussa on nyt 5 soluinen 1- alkio. Kolme vuotta sitten tehdystä tuoresiirrosta meillä on nyt reilu 2-vuotias tyttö.

Ei kyllä juuri oireita ole, jos nyt pientä nipistelyä alavatsassa, mutta kovin sivusta tuo nippailu tuntuu tulevan. Viimeksi tiesin olevani raskaana kun hajuaisti terävöityi, muistaakseni tuossa pp 10 tienoilla.

Onnenpotkuja kaikille piinailijoille.

iita pp4

Vierailija
77/103 |
19.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kans kokoajan mahassa juilii ja vasen munasarja todella arka. Soitin tänään klinikalle ja huomenna menen käymään ultrassa. Toivottavasti kaikki on ok. Eilen illalla oli todella kipeä munasarja ja alaselkä, jouduin ottamaan ihan särkylääkkeen. Aika menkkamaista juilimista muuten..

Psyykkinen puoli menee laidasta laitaan. Välillä olen tosi positiivinen ja välillä ihan varma epäonnistumisesta:( Eilen illalla meinas tulla ihan itku, kun olin ihan varma, että menkat alkavat jo..Milloinkohan niitä voisi alkaa pelätä tulevan?? Toivottavasti ei tule!

Tämä meille siis ensimmäinen IVF hoito. Takana kaksi inseminaatiota, joista molemmistä nega. Kakkosta yritetty 03/02, että kohta viisi vuotta.

Nyt siirrettiin pe yksi 4-soluinen alkio.

Lähetän kaikille piinailijoille paljon kiinnittymisliimaa ja positiivista mieltä:)

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

-Pulmu- pp4

Vierailija
78/103 |
19.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukava lukea, että meitä on näin monta perjantaina huurunokan hakenutta! : ))))))

Nyt menossa pp 4. Mahassa vihlaisuja ja palelua aaltomaisesti. Toivottavasti enteilee plussaa!!!!!!!!

Vieläkö saadaan lisää porukkaa remmiin?

Rantis pp4

Vierailija
79/103 |
20.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli tänään kaksi alkiota kyytiin. Kyseessä oli siis kolmas ivf. Ekasta saatiin vain kaksi alkiota, molemmat siirrettiin, plussaa, km todettiin rv 13. Toisesta ivfstä 3 alkiota, tuoressiirrosta (1) nega, passiin ei päästy kun eivät kestäneet pakastusta. Nyt siis kolmas ja tästäkin saaliina lopulta vain kaksi, jotka molemmat siirrettiin.

Nyt sitten armoton pähkäily päällä että mitähän taikoja sitä voisikaan vielä tehdä jotta tällä kertaa vihdoin onnistaisi... Piinispunkkua taidan ainakin ottaa sen pienen lasin. Ja kaipa sitä vain pitäisi osata olla oikein zen-henkisen rauhallinen ja levollinen niin ehkä edes toinen alkoista toteaisi viihtyvänsä asunnossaan...Mutta miten ihmeessa se onnistuu kaksi viikkoa. Nyt jo laskee milloin alkio mahdollisesti kiinnittyisi ja jää toiveikkaana odottamaan jotain tuntemuksia *huokaus*

Vierailija
80/103 |
21.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikaisessti tässä kirjoittelen kuulumiset, ennen töihin lähtöä.

Mulla oireet hävinnyt melkein kokonaan.. Tissit ei ole kipeät, mutta mahassa tuntuu just siltä, että menkat alkaa:( Nyt on tosi masentunut mieli.

Onko teillä muilla paljon oireita??

Toivotaan plussia tänne paljon:)

Pulmupp6