Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Karmea ikävä miehen kosketusta

Vierailija
26.04.2015 |

Puolisen vuotta mennyt taas ilman mitään läheisyyttä miehen kanssa, eikä sitä sitä ennenkään paljon ollut. Tuntuu, että alkaa hermot ratkeamaan. Kaiken yötä näen unta työkavereista ja muista tutuista miehistä, niiden kanssa unissa harrastetaan niin seksiä kuin kädestäpitelyäkin. Ja kun töissä joku miestyökaveri tulee vaikka seisomaan vähän normaalia lähemmäs, olen ihan huumaantunut siitä läheisyydestä.
Mitähän ihmeen jarrua tässä pitäisi alkaa syödä? Käytän pillereitäkin selibaatista huolimatta vain siksi, että ne vievät enimmät seksihalut. Miten tätä taas jaksaisi jonkun äärettömän ajan, kun ei ole mitään tietoa, koska oma puoliso viitsii suvaitsee taas koskettaa...

Kommentit (189)

Vierailija
121/189 |
26.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 11:16"]

[quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 11:13"][quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 11:05"] [quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 11:02"][quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 10:59"][quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 10:55"][quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 10:52"] [quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 10:38"]MIKSI otit tämän miehen ja lapsiakin teit? [/quote] Tähän minäkin haluan kuulla vastauksen. Eikö sinusta tunnu että ansaitset enemmän tai parempaa? [/quote] Ei kai sen perässä voi koko ajan juosta? Usein suhde alkaa mukavana, mutta ajan kanssa ajaudutaan taas tilanteeseen, että tää on niin tätä. Parasta olisi koittaa tehdä siinä suhteessa jotain, jos vain mahdollista. Vaikka alkaa elää sitten vain ihan itselleen ja katsoa, muuttuuko toinen. [/quote] Niin, normaalisti olisin samaa mieltä, mutta kun ap:n kertomuksen mukaan näin on ollut alusta lähtien... Jos jo 15 v on mennyt noin ja ap vähän päälle 30. Eli tulee kuva, että ap on tyytynyt alusta lähtien todella vähään. [/quote] Eihän siitä ole pitkä aika, kun uutisoitiin, miten nykynaisilla on epärealistiset vaatimukset parisuhteille, kun lapsesta asti on luettu romanttisia kirjoja ja lehtiä, ja katsottu romanttisia ojjelmia ja elokuvia. Ap [/quote] No esim. minulla (n44) on viimeiset parikymmentä vuotta ollut tavallinen, hyvä mies, ja vaikka suhteemme ei ole mitenkään täydellinen, niin kyllä minusta sinä tyydyt vähään ja olet tyytynyt ilmeisesti alusta asti. [/quote] Kun ihastuu on vaikea katsoa mihen "hyvyyttä" ja jos taas katsoo sitä, niin ei ole läheskään niin helppo vain herätellä tunteita jos ne ei herää. Eli ihastuessa on aika sattumanvaraista, miten "hyvä" mies siinä onkaan. Toki ihminen tekee alkukarsintaa, eikä ihastu itseä epämiellyttäviin ihmisiin, mutta jos on itsessä vaikka rikkonaisuutta tai jotain viallisuutta niin ei sitä nyt mitään niin tasapainoisia miehiä ole välttämättä itsekään valitsemassa. Tai näe etukäteen, mikä on mitä. 44 [/quote] No ehkä liittoon ei pidäkään hyökätä suin päin pelkän ihastumisen pohjalta? Niitähän tulee ja menee. Vaan myös ajatella hiukan järjellä ennen kuin sitoutuu? Tämän tuntuu onneksi Frozen-elokuvan pohjalta tietävän nykyään aika moni pikkutyttökin...

[/quote]

No mitä järkeä on ajatella, että vaikka mä olen ihastunut, niin en nyt sitten halua yhteiselämää tämän ihmisen kanssa? Itse ihastun todella harvoin ja aina vakavissani. En ole koskaan ihastunut sellaisiin miehiin, jotka ovat vakaita ja turvallisia. Ainakaan kumppanimielessä. Ihmisinä kyllä. Mutta en kumppanimielessä. Eli tulisiko se mies valita heidän joukostaan?

44

Vierailija
122/189 |
26.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 11:18"]

Aika montaa huonoakin puolta kestää, kun vain saa läheisyyttä ja seksiä. Itse ainakin niiden takia ylipäätään halusin parisuhteeseen.

[/quote]

Niin. Ja sitten tällainen ihminen lähestyy minua eikä edes kerro, että mielestään minussa on huonojakin puolia, jotta saisi seksiä ja läheisyyttä. Mielestäni se on huijaamista. Minä sitten luulen, että saan aitoa välittämistä ja näen sitä, mitä ei olekaan (tai mitä ei kerrota) ja kohta minut jätetään sydänsurujeni keskelle.

44

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/189 |
26.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 11:20"][quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 11:16"]

[quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 11:13"][quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 11:05"] [quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 11:02"][quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 10:59"][quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 10:55"][quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 10:52"] [quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 10:38"]MIKSI otit tämän miehen ja lapsiakin teit? [/quote] Tähän minäkin haluan kuulla vastauksen. Eikö sinusta tunnu että ansaitset enemmän tai parempaa? [/quote] Ei kai sen perässä voi koko ajan juosta? Usein suhde alkaa mukavana, mutta ajan kanssa ajaudutaan taas tilanteeseen, että tää on niin tätä. Parasta olisi koittaa tehdä siinä suhteessa jotain, jos vain mahdollista. Vaikka alkaa elää sitten vain ihan itselleen ja katsoa, muuttuuko toinen. [/quote] Niin, normaalisti olisin samaa mieltä, mutta kun ap:n kertomuksen mukaan näin on ollut alusta lähtien... Jos jo 15 v on mennyt noin ja ap vähän päälle 30. Eli tulee kuva, että ap on tyytynyt alusta lähtien todella vähään. [/quote] Eihän siitä ole pitkä aika, kun uutisoitiin, miten nykynaisilla on epärealistiset vaatimukset parisuhteille, kun lapsesta asti on luettu romanttisia kirjoja ja lehtiä, ja katsottu romanttisia ojjelmia ja elokuvia. Ap [/quote] No esim. minulla (n44) on viimeiset parikymmentä vuotta ollut tavallinen, hyvä mies, ja vaikka suhteemme ei ole mitenkään täydellinen, niin kyllä minusta sinä tyydyt vähään ja olet tyytynyt ilmeisesti alusta asti. [/quote] Kun ihastuu on vaikea katsoa mihen "hyvyyttä" ja jos taas katsoo sitä, niin ei ole läheskään niin helppo vain herätellä tunteita jos ne ei herää. Eli ihastuessa on aika sattumanvaraista, miten "hyvä" mies siinä onkaan. Toki ihminen tekee alkukarsintaa, eikä ihastu itseä epämiellyttäviin ihmisiin, mutta jos on itsessä vaikka rikkonaisuutta tai jotain viallisuutta niin ei sitä nyt mitään niin tasapainoisia miehiä ole välttämättä itsekään valitsemassa. Tai näe etukäteen, mikä on mitä. 44 [/quote] No ehkä liittoon ei pidäkään hyökätä suin päin pelkän ihastumisen pohjalta? Niitähän tulee ja menee. Vaan myös ajatella hiukan järjellä ennen kuin sitoutuu? Tämän tuntuu onneksi Frozen-elokuvan pohjalta tietävän nykyään aika moni pikkutyttökin...

[/quote]

No mitä järkeä on ajatella, että vaikka mä olen ihastunut, niin en nyt sitten halua yhteiselämää tämän ihmisen kanssa? Itse ihastun todella harvoin ja aina vakavissani. En ole koskaan ihastunut sellaisiin miehiin, jotka ovat vakaita ja turvallisia. Ainakaan kumppanimielessä. Ihmisinä kyllä. Mutta en kumppanimielessä. Eli tulisiko se mies valita heidän joukostaan?

44
[/quote]

Se riippuu varmaan siitä, millaisen elämän haluat itsellesi. Itsekin ihastun helposti, mutta muutaman erehdyksen jälkeen tajusin että pelkkä ihastus ei riitä, vaan lisäksi arjen täytyy olla hyvää. Ajattelen että ansaitsen sen. Enkä välttämättä kuvailisi itseäni ehjäksi. Mutta yritän kuitenkin pitää huolta itsestäni.

Vierailija
124/189 |
26.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 11:16"]

[/quote]

Oletko todella sitä mieltä, että liittoon ei mennä ihastumisen pohjalta? Että jos ihastun, niin sellaiset miehet pois...?

44

Vierailija
125/189 |
26.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 11:24"][quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 11:18"]

Aika montaa huonoakin puolta kestää, kun vain saa läheisyyttä ja seksiä. Itse ainakin niiden takia ylipäätään halusin parisuhteeseen.

[/quote]

Niin. Ja sitten tällainen ihminen lähestyy minua eikä edes kerro, että mielestään minussa on huonojakin puolia, jotta saisi seksiä ja läheisyyttä. Mielestäni se on huijaamista. Minä sitten luulen, että saan aitoa välittämistä ja näen sitä, mitä ei olekaan (tai mitä ei kerrota) ja kohta minut jätetään sydänsurujeni keskelle.

44
[/quote]

Mitä ihmettä odotat parisuhteelta? Että partneri näkisi sinussa pelkkää hyvää eikä mitään negatiivista? Eihän sellaista ihmissuhdetta ole olemassa.

Vierailija
126/189 |
26.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 11:27"][quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 11:16"]

[/quote]

Oletko todella sitä mieltä, että liittoon ei mennä ihastumisen pohjalta? Että jos ihastun, niin sellaiset miehet pois...?

44
[/quote]
Enhän sanonut niin: se ei riitä pelkästään. Ihastus ja vielä jotain muuta.

Vierailija
127/189 |
26.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 11:24"]

[quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 11:20"][quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 11:16"] [quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 11:13"][quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 11:05"] [quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 11:02"][quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 10:59"][quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 10:55"][quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 10:52"] [quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 10:38"]MIKSI otit tämän miehen ja lapsiakin teit? [/quote] Tähän minäkin haluan kuulla vastauksen. Eikö sinusta tunnu että ansaitset enemmän tai parempaa? [/quote] Ei kai sen perässä voi koko ajan juosta? Usein suhde alkaa mukavana, mutta ajan kanssa ajaudutaan taas tilanteeseen, että tää on niin tätä. Parasta olisi koittaa tehdä siinä suhteessa jotain, jos vain mahdollista. Vaikka alkaa elää sitten vain ihan itselleen ja katsoa, muuttuuko toinen. [/quote] Niin, normaalisti olisin samaa mieltä, mutta kun ap:n kertomuksen mukaan näin on ollut alusta lähtien... Jos jo 15 v on mennyt noin ja ap vähän päälle 30. Eli tulee kuva, että ap on tyytynyt alusta lähtien todella vähään. [/quote] Eihän siitä ole pitkä aika, kun uutisoitiin, miten nykynaisilla on epärealistiset vaatimukset parisuhteille, kun lapsesta asti on luettu romanttisia kirjoja ja lehtiä, ja katsottu romanttisia ojjelmia ja elokuvia. Ap [/quote] No esim. minulla (n44) on viimeiset parikymmentä vuotta ollut tavallinen, hyvä mies, ja vaikka suhteemme ei ole mitenkään täydellinen, niin kyllä minusta sinä tyydyt vähään ja olet tyytynyt ilmeisesti alusta asti. [/quote] Kun ihastuu on vaikea katsoa mihen "hyvyyttä" ja jos taas katsoo sitä, niin ei ole läheskään niin helppo vain herätellä tunteita jos ne ei herää. Eli ihastuessa on aika sattumanvaraista, miten "hyvä" mies siinä onkaan. Toki ihminen tekee alkukarsintaa, eikä ihastu itseä epämiellyttäviin ihmisiin, mutta jos on itsessä vaikka rikkonaisuutta tai jotain viallisuutta niin ei sitä nyt mitään niin tasapainoisia miehiä ole välttämättä itsekään valitsemassa. Tai näe etukäteen, mikä on mitä. 44 [/quote] No ehkä liittoon ei pidäkään hyökätä suin päin pelkän ihastumisen pohjalta? Niitähän tulee ja menee. Vaan myös ajatella hiukan järjellä ennen kuin sitoutuu? Tämän tuntuu onneksi Frozen-elokuvan pohjalta tietävän nykyään aika moni pikkutyttökin... [/quote] No mitä järkeä on ajatella, että vaikka mä olen ihastunut, niin en nyt sitten halua yhteiselämää tämän ihmisen kanssa? Itse ihastun todella harvoin ja aina vakavissani. En ole koskaan ihastunut sellaisiin miehiin, jotka ovat vakaita ja turvallisia. Ainakaan kumppanimielessä. Ihmisinä kyllä. Mutta en kumppanimielessä. Eli tulisiko se mies valita heidän joukostaan? 44 [/quote] Se riippuu varmaan siitä, millaisen elämän haluat itsellesi. Itsekin ihastun helposti, mutta muutaman erehdyksen jälkeen tajusin että pelkkä ihastus ei riitä, vaan lisäksi arjen täytyy olla hyvää. Ajattelen että ansaitsen sen. Enkä välttämättä kuvailisi itseäni ehjäksi. Mutta yritän kuitenkin pitää huolta itsestäni.

[/quote]

No MÄ EN IHASTU helposti. Minusta olet rienaava paska, jos sulla on jotenkin varaa valita järjelläkin siinä hyvä mies ihastumisiesi joukosta. Mietippä sitä, että KAIKILLA EI EHKÄ OLE! Ennen kuin neuvot erinomaisuudessasi muita.

44

Vierailija
128/189 |
26.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 11:29"]

[quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 11:27"][quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 11:16"] [quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 11:13"][quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 11:05"] [quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 11:02"][quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 10:59"][quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 10:55"][quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 10:52"] [quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 10:38"]MIKSI otit tämän miehen ja lapsiakin teit? [/quote] Tähän minäkin haluan kuulla vastauksen. Eikö sinusta tunnu että ansaitset enemmän tai parempaa? [/quote] Ei kai sen perässä voi koko ajan juosta? Usein suhde alkaa mukavana, mutta ajan kanssa ajaudutaan taas tilanteeseen, että tää on niin tätä. Parasta olisi koittaa tehdä siinä suhteessa jotain, jos vain mahdollista. Vaikka alkaa elää sitten vain ihan itselleen ja katsoa, muuttuuko toinen. [/quote] Niin, normaalisti olisin samaa mieltä, mutta kun ap:n kertomuksen mukaan näin on ollut alusta lähtien... Jos jo 15 v on mennyt noin ja ap vähän päälle 30. Eli tulee kuva, että ap on tyytynyt alusta lähtien todella vähään. [/quote] Eihän siitä ole pitkä aika, kun uutisoitiin, miten nykynaisilla on epärealistiset vaatimukset parisuhteille, kun lapsesta asti on luettu romanttisia kirjoja ja lehtiä, ja katsottu romanttisia ojjelmia ja elokuvia. Ap [/quote] No esim. minulla (n44) on viimeiset parikymmentä vuotta ollut tavallinen, hyvä mies, ja vaikka suhteemme ei ole mitenkään täydellinen, niin kyllä minusta sinä tyydyt vähään ja olet tyytynyt ilmeisesti alusta asti. [/quote] Kun ihastuu on vaikea katsoa mihen "hyvyyttä" ja jos taas katsoo sitä, niin ei ole läheskään niin helppo vain herätellä tunteita jos ne ei herää. Eli ihastuessa on aika sattumanvaraista, miten "hyvä" mies siinä onkaan. Toki ihminen tekee alkukarsintaa, eikä ihastu itseä epämiellyttäviin ihmisiin, mutta jos on itsessä vaikka rikkonaisuutta tai jotain viallisuutta niin ei sitä nyt mitään niin tasapainoisia miehiä ole välttämättä itsekään valitsemassa. Tai näe etukäteen, mikä on mitä. 44 [/quote] No ehkä liittoon ei pidäkään hyökätä suin päin pelkän ihastumisen pohjalta? Niitähän tulee ja menee. Vaan myös ajatella hiukan järjellä ennen kuin sitoutuu? Tämän tuntuu onneksi Frozen-elokuvan pohjalta tietävän nykyään aika moni pikkutyttökin... [/quote] Oletko todella sitä mieltä, että liittoon ei mennä ihastumisen pohjalta? Että jos ihastun, niin sellaiset miehet pois...? 44 [/quote] Enhän sanonut niin: se ei riitä pelkästään. Ihastus ja vielä jotain muuta.

[/quote]

Mutta entä jos sitä muuta ei ole?? Mitä muuta siis pitäisi olla?? Ei kaikilla ole vain varaa valita siihen kaikkea muuta hyvää. Otetaan sitä mitä SAADAAN. En mä ainakaan ihastu kuten sanoin sellaisiin miehiin, joissa on vakautta tai turvallisuutta tai muuta.

44

Vierailija
129/189 |
26.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 11:27"]

[quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 11:24"][quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 11:18"] Aika montaa huonoakin puolta kestää, kun vain saa läheisyyttä ja seksiä. Itse ainakin niiden takia ylipäätään halusin parisuhteeseen. [/quote] Niin. Ja sitten tällainen ihminen lähestyy minua eikä edes kerro, että mielestään minussa on huonojakin puolia, jotta saisi seksiä ja läheisyyttä. Mielestäni se on huijaamista. Minä sitten luulen, että saan aitoa välittämistä ja näen sitä, mitä ei olekaan (tai mitä ei kerrota) ja kohta minut jätetään sydänsurujeni keskelle. 44 [/quote] Mitä ihmettä odotat parisuhteelta? Että partneri näkisi sinussa pelkkää hyvää eikä mitään negatiivista? Eihän sellaista ihmissuhdetta ole olemassa.

[/quote]

No kertoisi sitten ainakin jos on jotain huonoa. Enkä mä halua, että mun kumppani ajattelee minusta pahaa. Miksi olisin sellaisen ihmisen kanssa, joka ajattelee pahaa minusta? Että olen jotenkin huono?

Vierailija
130/189 |
26.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 11:33"][quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 11:27"]

[quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 11:24"][quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 11:18"] Aika montaa huonoakin puolta kestää, kun vain saa läheisyyttä ja seksiä. Itse ainakin niiden takia ylipäätään halusin parisuhteeseen. [/quote] Niin. Ja sitten tällainen ihminen lähestyy minua eikä edes kerro, että mielestään minussa on huonojakin puolia, jotta saisi seksiä ja läheisyyttä. Mielestäni se on huijaamista. Minä sitten luulen, että saan aitoa välittämistä ja näen sitä, mitä ei olekaan (tai mitä ei kerrota) ja kohta minut jätetään sydänsurujeni keskelle. 44 [/quote] Mitä ihmettä odotat parisuhteelta? Että partneri näkisi sinussa pelkkää hyvää eikä mitään negatiivista? Eihän sellaista ihmissuhdetta ole olemassa.

[/quote]

No kertoisi sitten ainakin jos on jotain huonoa. Enkä mä halua, että mun kumppani ajattelee minusta pahaa. Miksi olisin sellaisen ihmisen kanssa, joka ajattelee pahaa minusta? Että olen jotenkin huono?

[/quote]

Ihmiset ajattelevat muista ihmisistä aina sekavia ajatuksia, sekä hyvää että pahaa ja siltä väliltä. Se ei määritä kenenkään hyvyyttä eikä huonoutta. Itsetunto on oman pään sisäinen asia, ei muiden päätettävissä.

Vierailija
131/189 |
26.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 11:33"][quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 11:27"]

[/quote]

[/quote]

Ihmiset ajattelevat muista ihmisistä aina sekavia ajatuksia, sekä hyvää että pahaa ja siltä väliltä. Se ei määritä kenenkään hyvyyttä eikä huonoutta. Itsetunto on oman pään sisäinen asia, ei muiden päätettävissä.

Vierailija
132/189 |
26.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 11:38"]

[quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 11:33"][quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 11:27"] [quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 11:24"][quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 11:18"] Aika montaa huonoakin puolta kestää, kun vain saa läheisyyttä ja seksiä. Itse ainakin niiden takia ylipäätään halusin parisuhteeseen. [/quote] Niin. Ja sitten tällainen ihminen lähestyy minua eikä edes kerro, että mielestään minussa on huonojakin puolia, jotta saisi seksiä ja läheisyyttä. Mielestäni se on huijaamista. Minä sitten luulen, että saan aitoa välittämistä ja näen sitä, mitä ei olekaan (tai mitä ei kerrota) ja kohta minut jätetään sydänsurujeni keskelle. 44 [/quote] Mitä ihmettä odotat parisuhteelta? Että partneri näkisi sinussa pelkkää hyvää eikä mitään negatiivista? Eihän sellaista ihmissuhdetta ole olemassa. [/quote]  No kertoisi sitten ainakin jos on jotain huonoa. Enkä mä halua, että mun kumppani ajattelee minusta pahaa. Miksi olisin sellaisen ihmisen kanssa, joka ajattelee pahaa minusta? Että olen jotenkin huono?   [/quote] Ihmiset ajattelevat muista ihmisistä aina sekavia ajatuksia, sekä hyvää että pahaa ja siltä väliltä. Se ei määritä kenenkään hyvyyttä eikä huonoutta. Itsetunto on oman pään sisäinen asia, ei muiden päätettävissä.

[/quote]

Määritteleehän se. Jos mä näen sinussa vian, sinussa on vika. Jos en kerro siitä, olen valehteleva pimittäjä. Näin ainakin parisuhteessa. 

Vierailija
133/189 |
26.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska kääntäen: jos sinä näet minussa vian ja mä sanon, että minussa ei ole vikaa, niin mihin se johtaa? Se ei johda mihinkään. Eli nyt jos ap:n mies sanoo ap:lle, että ei minussa ole vikaa, niin silloinhan sinun logiikallasi hänessä ei ole vikaa. Ap:n mielipide miehestään ei siis määrittele tämän vikaisuutta. Ap on siis aivan kohtuuton, jos lähtee jä jättää miehensä. SINUN logiikkasi mukaan. Eikä kenekään tarvitse muuttua, kunhan eivät vain näe itsessään vikaa. Voi jumalauta.

Vierailija
134/189 |
26.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se, ettei näe itsessään vikaa, tarkoita, etteikö vikaa voisi olla. 

Vierailija
135/189 |
26.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 12:12"]

Ap on vähän jakautuneen persoonallisuuden oloinen tässä ketjussa... ;-)

[/quote]

Me kaikki olemme jakautuneita jossain määrin. Sairaus siitä tulee, kun osat eivät muodosta yhtenäiistä persoonaa.

Mitä tulee negatiivisiin piirteisiin, niitähän on kaikilla. Ja sisäisesti heikko ihminen ei kestä tätä ajatusta. Tietenkin heikkoudet voi tuoda esiin rakentavasti ja tahdikkaasti, ja jotkut heikkoudet on paras jättää sanomatta, esimerkiksi ne, jotka liittyvät toisen kehoon ja joita ei voi muuttaa (tissit, penis...). Keholla on kuitenkin merkitys ihastusvaiheessa miehillä, varmaan vähemmän naisilla.

Kyllä läheisessä suhteessa ihmiset ovat myös vastuussa toistensa hyvinvoinnista. Suhteessa ei ole kaksi erillistä saareketta, vaan näiden liitto.

Vierailija
136/189 |
26.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 12:17"][quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 12:13"]Ehkä sun pitäis ap saada se mies näkemään jollain hellällä tavalla, mikä hänessä on vikana? Tai humoristisella, tai ihan millä tahansa tavalla? Se ei ole kuule varmaan tajunnut sitä tai ehkä tajuaakin, mutta ei vaan osaa tehdä asialle mitään? Ehkä mies ei oikein osaa ilmaista tarpeitaan myöskään jota kautta hänenkin asiansa korjautuisivat tai vikansa?
[/quote]
Tämä miestyyppi ei siedä ns. "vikojensa" osoittelua, saati huumoria niistä. Kymmenen vuotta sitten olisin sanonut, että siinä voi saada nyrkistä, nyt sanoisin, että siitä voi syttyä sellainen sota, ettei se ole lapsille mukavaa seurattavaa. Eli mielummin ei näin. Ap
[/quote]
Öö, siis miksi olettekaan naimisissa alunperin?

Vierailija
137/189 |
26.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 12:17"]

[quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 12:13"]Ehkä sun pitäis ap saada se mies näkemään jollain hellällä tavalla, mikä hänessä on vikana? Tai humoristisella, tai ihan millä tahansa tavalla? Se ei ole kuule varmaan tajunnut sitä tai ehkä tajuaakin, mutta ei vaan osaa tehdä asialle mitään? Ehkä mies ei oikein osaa ilmaista tarpeitaan myöskään jota kautta hänenkin asiansa korjautuisivat tai vikansa? [/quote] Tämä miestyyppi ei siedä ns. "vikojensa" osoittelua, saati huumoria niistä. Kymmenen vuotta sitten olisin sanonut, että siinä voi saada nyrkistä, nyt sanoisin, että siitä voi syttyä sellainen sota, ettei se ole lapsille mukavaa seurattavaa. Eli mielummin ei näin. Ap

[/quote]

No sit minun mielestäni sun AINOA keino on kasvattaa itsetuntoa, jotta et hyväksy mieheltä minkälaista käytöstä tahansa. Hitsi tätä on vaikeaa neuvoa, koska mulla itsellänikään ei ole hirveän hyvä itsetunto, mutta mun miehellä on. Hän ei anna mun pompottaa itseään tai mun vikojen häiritä itseään (minussakin niitä siis on vaikka miten) vaan jos on vaikea paikka niin mies kertoo sen, että hällä keittää kohta just yli, niin että mä ymmärrän, että tämä ei käy, mitta ei sorru syyttelemään minua, mikä on samalla vaikeaa, tiedän.  Siten ei synny riitaa, kun ei syyttele. Saatan mä silti ensin protestoida kovastikin, mutta koska luotan mieheeni (moniin en sitten luotakaan) niin en käy "riehumaan" tai jatka jankkausta, vaan ymmärrän, että miehelläni menee kohta yli. Ja että kai mun on pakko alkaa huomioida häntäkin, tosin aina en pysty, sit keskustellaan siitä, etten mä tahallani ole laiska tms (on masennusta) ja kun mies näkee, että ei-niin-kivan käytöksen takana on syy, hän ei ole enää häiriintynyt niistä. Ei ole helppoa hänellä mun kanssa ja väliin ihmettelenkin, miten on vielä tuossa. Tosin näitä käsitellessämme suhteemme on parantunut paljon. Olen itse suht rikki, siitä moni juttu johtuu. Jos teitä on kaksi vähän rikkinäistä, niin hankalampi homma :((

Vierailija
138/189 |
26.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 12:19"]

[quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 12:17"][quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 12:12"] [quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 12:08"][quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 12:06"] [quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 09:31"][quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 09:25"][quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 09:23"] [quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 09:21"]Etkö itse voi mennä koskemaan omaa puolisoasi? [/quote] Öö, en? Ja miksi haluaisinkaan, jos se on hänelle vastenmielistä ja hän osoittaa sen sanoin ja teoin? Ap [/quote]   Ööööö, kummallista. Miksi aloitteen pitää tulla yksipuolisesti mieheltä? Mikset sinä voisi ihan yhtä hyvin mennä lähelle, silitellä, halata, suukottaa niskaa tai viritellä seksiä? Minusta on ihan normaalia, että aloitteta läheisyyteen, halaukseen tai arotiikkaan tekee kumpikin. Meillä voi myös pyytää "tuu mun viereen, kauhee halipula. Siltä mua". [/quote] Siksi, koska aloitteella ei ole mitään vaikutusta. "Tuu mun viereen" ja sitten istutaan sohvalla vierekkäin jäykkinä kuin ennen vanhaan kirkon penkissä. "Silitä mua" ja toinen on, että "no en, mulla on peli kesken". Miten halataan tai suukotetaan ihmistä, joka torjuu koko olemuksellaan ja on sitä mieltä, että sellainen ei kuulu avioliittoon? Enkä minä nyt oikeastaan haluakaan taas yrittää, se on niin nöyryyttävää, emkä oileastaan kaipaa nyt tämän henkilön läheisyyytä kaiken tprjumisen jälkeen. Ap [/quote] No turhaan valitat täällä. Puhu asiasta miehen kanssa ja jos ei tule muutosta niin ero. [/quote] Ei kun se riittää, että mies sanoo, ettei minussa ole mitään vikaa. Se mitä mieltä ap on ei määrittele miehen vikaisuutta. Ja kaikki olisivat kaikenlisäksi vielä ONNELLISEMPIA, jos ap olisi iiihan hiljaa näistä ja näyttelisi vain rakastavansa. [/quote] Tämä kyllä aika hyvin kiteytti sen, miten ajattelen. :) Ap [/quote] Okei, mutta näetkö siinä mitään ongelmallisuutta? Ethän SÄ suhteen toinen osapuoli voi vain olla hiljaa, ei varmsti sun mieskään halua, että sä voit pahoin? Hän ei vain nyt tajua itsessään olevan mitään vikaakaan, koska sen voi sanomalla torjua. Mikä on minusta ihan idioottia, silloin jos toinen on tyytymätön. Ei se oma mielipide asiasta silloin riitä. Mutta mies ei ole vain "kuullut" sinua. Ei varmaan. EI ole koskaan kiva ajatella, että itsessä on puolia, joista toinen ei pidä. [/quote] Ai, miksei muka haluaisi, että voin pahoin?Miten se hänen elämäänsä vaikuttaisi, jos voisin pahoin? Eikö jokainen ole vastuussa vain omasta (ja lastensa) hyvinvoinnista? Ap

[/quote]

Ei parisuhteessa.

Vierailija
139/189 |
26.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 12:33"][quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 12:17"]

[quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 12:13"]Ehkä sun pitäis ap saada se mies näkemään jollain hellällä tavalla, mikä hänessä on vikana? Tai humoristisella, tai ihan millä tahansa tavalla? Se ei ole kuule varmaan tajunnut sitä tai ehkä tajuaakin, mutta ei vaan osaa tehdä asialle mitään? Ehkä mies ei oikein osaa ilmaista tarpeitaan myöskään jota kautta hänenkin asiansa korjautuisivat tai vikansa? [/quote] Tämä miestyyppi ei siedä ns. "vikojensa" osoittelua, saati huumoria niistä. Kymmenen vuotta sitten olisin sanonut, että siinä voi saada nyrkistä, nyt sanoisin, että siitä voi syttyä sellainen sota, ettei se ole lapsille mukavaa seurattavaa. Eli mielummin ei näin. Ap

[/quote]

No sit minun mielestäni sun AINOA keino on kasvattaa itsetuntoa, jotta et hyväksy mieheltä minkälaista käytöstä tahansa.
[/quote]
Omasta mielestäni minulla on hyvä itsetunto enkä hyväksy mieheltä minkälaista käytöstä tahansa. Olen tehnyt täysin selväksi, että minkälainen väkivalta tahansa johtaa rikosilmoitukseen, ja yleisesti ottaen jätän huonon käytöksen aivan vaan huomiotta. Elän omaa elämääni, josta pyrin saamaan parhaan mahdollisen näissä nykyisissä puitteissa. Ap

Vierailija
140/189 |
26.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 12:19"]

[quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 12:17"][quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 12:12"] [quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 12:08"][quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 12:06"] [quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 09:31"][quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 09:25"][quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 09:23"] [quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 09:21"]Etkö itse voi mennä koskemaan omaa puolisoasi? [/quote] Öö, en? Ja miksi haluaisinkaan, jos se on hänelle vastenmielistä ja hän osoittaa sen sanoin ja teoin? Ap [/quote]   Ööööö, kummallista. Miksi aloitteen pitää tulla yksipuolisesti mieheltä? Mikset sinä voisi ihan yhtä hyvin mennä lähelle, silitellä, halata, suukottaa niskaa tai viritellä seksiä? Minusta on ihan normaalia, että aloitteta läheisyyteen, halaukseen tai arotiikkaan tekee kumpikin. Meillä voi myös pyytää "tuu mun viereen, kauhee halipula. Siltä mua". [/quote] Siksi, koska aloitteella ei ole mitään vaikutusta. "Tuu mun viereen" ja sitten istutaan sohvalla vierekkäin jäykkinä kuin ennen vanhaan kirkon penkissä. "Silitä mua" ja toinen on, että "no en, mulla on peli kesken". Miten halataan tai suukotetaan ihmistä, joka torjuu koko olemuksellaan ja on sitä mieltä, että sellainen ei kuulu avioliittoon? Enkä minä nyt oikeastaan haluakaan taas yrittää, se on niin nöyryyttävää, emkä oileastaan kaipaa nyt tämän henkilön läheisyyytä kaiken tprjumisen jälkeen. Ap [/quote] No turhaan valitat täällä. Puhu asiasta miehen kanssa ja jos ei tule muutosta niin ero. [/quote] Ei kun se riittää, että mies sanoo, ettei minussa ole mitään vikaa. Se mitä mieltä ap on ei määrittele miehen vikaisuutta. Ja kaikki olisivat kaikenlisäksi vielä ONNELLISEMPIA, jos ap olisi iiihan hiljaa näistä ja näyttelisi vain rakastavansa. [/quote] Tämä kyllä aika hyvin kiteytti sen, miten ajattelen. :) Ap [/quote] Okei, mutta näetkö siinä mitään ongelmallisuutta? Ethän SÄ suhteen toinen osapuoli voi vain olla hiljaa, ei varmsti sun mieskään halua, että sä voit pahoin? Hän ei vain nyt tajua itsessään olevan mitään vikaakaan, koska sen voi sanomalla torjua. Mikä on minusta ihan idioottia, silloin jos toinen on tyytymätön. Ei se oma mielipide asiasta silloin riitä. Mutta mies ei ole vain "kuullut" sinua. Ei varmaan. EI ole koskaan kiva ajatella, että itsessä on puolia, joista toinen ei pidä. [/quote] Ai, miksei muka haluaisi, että voin pahoin?Miten se hänen elämäänsä vaikuttaisi, jos voisin pahoin? Eikö jokainen ole vastuussa vain omasta (ja lastensa) hyvinvoinnista? Ap

[/quote]

Ja sit itsensä rakastaminen. Kuka itseään rakastava ihminen on tyytyväinen, jos HÄNEN KÄYTÖKSENSÄ takia toinen siinä vierellä voi pahoin? mäkin voin pahoin, johtuen oma lapsuus, mutta mun kumppani kestää sen, etten ole iloinen ja ihana koko ajan, koska en voi pahoin MIEHENI käytöksen takia. KYllä jos sä voit pahoin miehesi käytöksen takia tai hän sinun, olette totta kai vastuussa toistenne pahoinvoinnista. 

Kaikki oma pahoinvointi ei kuitenkaan johdu toisesta, mutta kyllä osa voi johtua. Se osa on miehesi vastuulla.