Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

mitä tehdä, jos posti on hukannut lääkärinlausunnon,

Vierailija
05.01.2022 |

jossa on erittäin arkaluontoisia tietoja?

Kommentit (103)

Vierailija
21/103 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun taas tekisi mieli kysyä, onko todellakin laillista, että salassapidettävää tietoa sisältävä lääkärilausunto oli auottu Postissa - siitä tuli ilmoitus, että on luettavissa OmaPostista.

Et siis lukenut OmaPostin käyttöehtoja kun otit sen käyttöön ja annoit luvan postisi skannaamiseen? Ite oot luvan antanut, heh heh.

Vierailija
22/103 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kela ei vielä hyväksy todistuksiin lääkäreiden sähköisiä allekirjoituksia joten siksi menee noin kankeasti vielä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/103 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokin sinusta äärimmäisen arkaluontoinen on täysin yhdentekevää muille.

Mutta koska vahinko on jo tapahtunut ja kirje jaettu ties vaikka inhokkinaapurillesi, voisit kertoa, mistä on kysymys. Katsotaan, onko se meistä arkaluontoista.

Vierailija
24/103 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan paperipostilla mennyt, ei ollut vaihtoehtona edes sähköistä. Kirjeessa on niin arkaluontoisia tietoja, että niiden paljastuminen kolmannella osapuolelle tulee tuhoamaan sosiaaliset suhteeni, työni, parisuhdemahdollisuudet yms aivan kaiken. Kyse on todella kriittisistä tiedoista. ap

Oletko yhteiskunnallisesti merkittävässä asemassa? Miten oletat että lääkärinlausuntosi kiinnostaisi jotain tuntematonta ihmistä? Yleensä tuntemattomien terveystiedot eivät ole kiinnostavaa luettavaa.

Mikä tieto ylipäätään voisi todeta parisuhdemahdollisuudet ja sosiaaliset suhteet, ped*ifilia?

Koska niissä on sellaista tietoa, joka asemani puolesta kiinnostaisi muita ihmisiä. Ja sellaista tietoa, minkä perusteella minua voidaan kiristää ja joka aiheuttaa todella vaikeuksia sosiaalisiin suhteisiin. Jos kirje todella on hukkunut ja avattu, niin minulle tulee muutto, työpaikan vaihto, nimen vaihto yms. Kirjeen sisällön takia terveyteni ja turvallisuuteni on vaarassa. ap

Vierailija
25/103 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokin sinusta äärimmäisen arkaluontoinen on täysin yhdentekevää muille.

Mutta koska vahinko on jo tapahtunut ja kirje jaettu ties vaikka inhokkinaapurillesi, voisit kertoa, mistä on kysymys. Katsotaan, onko se meistä arkaluontoista.

Tässä tapauksessa tiedot eivät ole yhdentekeviä, koska ne aiheuttavat sen, että työurani menee pilalle, sosiaaliset suhteeni tuhoutuvat yms. Joillakin ihmisillä tosiaan on sellaisia asioita elämässä, jotka paljastuessaan tuhoavat koko elämän. Hienoa, ettet ole itse joutunut olemaan tälläisten asioiden kanssa tekemisissä. ap

Vierailija
26/103 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan paperipostilla mennyt, ei ollut vaihtoehtona edes sähköistä. Kirjeessa on niin arkaluontoisia tietoja, että niiden paljastuminen kolmannella osapuolelle tulee tuhoamaan sosiaaliset suhteeni, työni, parisuhdemahdollisuudet yms aivan kaiken. Kyse on todella kriittisistä tiedoista. ap

Oletko yhteiskunnallisesti merkittävässä asemassa? Miten oletat että lääkärinlausuntosi kiinnostaisi jotain tuntematonta ihmistä? Yleensä tuntemattomien terveystiedot eivät ole kiinnostavaa luettavaa.

Mikä tieto ylipäätään voisi todeta parisuhdemahdollisuudet ja sosiaaliset suhteet, ped*ifilia?

Koska niissä on sellaista tietoa, joka asemani puolesta kiinnostaisi muita ihmisiä. Ja sellaista tietoa, minkä perusteella minua voidaan kiristää ja joka aiheuttaa todella vaikeuksia sosiaalisiin suhteisiin. Jos kirje todella on hukkunut ja avattu, niin minulle tulee muutto, työpaikan vaihto, nimen vaihto yms. Kirjeen sisällön takia terveyteni ja turvallisuuteni on vaarassa. ap

Kukaan normaali ihminen ei ole noin kiinnostunut toisen ajatuksista. Tämä pelkosi kertoo vain sinusta itsestäsi ja mitä itse tekisit jos saisit väärää postia.

Vierailija
27/103 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niissä lapuissa kun sattuu olemaan sotu, jota joku voi halutessaan väärinkäyttää. Itselläni Posti hukkasi ajanvarauksen ja sain laskun käyttämättömästä ajasta. Reklamoin Postille, mutta eihän ne mitään muuta kuin levittele käsiään, kun ei ollut kirjattu kirje. Ja itselleni tulee näitä posteja sekä postitse että sähköisesti samasta sairaanhoitopiiristä, mikä on vähän hassua. Täytyy nyt itseasiassa muuttaa kaikki niin että tulevat vain sähköisesti. Odotan yhtä lausuntoa, enkä halua että Posti hävittää senkin. En luota yhtään Postiin enää nykyään.

Vierailija
28/103 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin posto hukkasi aikuispsykiatrian loppuraportin, jossa käytiin hyvin yksityiskohtaisesti läpi koko hoitohistoriani, lääkitykset, testit jne.

Ja posti ei koskaan tehnyt mitään asian eteen. Vissiin joku varasti sen kuljetuksesta tai muuten vaan sössi hommansa, ja nyt minun arkaluontoiset terveystiedot on ties missä.

Vierailija
29/103 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukaan normaali ihminen ei ole noin kiinnostunut toisen ajatuksista. Tämä pelkosi kertoo vain sinusta itsestäsi ja mitä itse tekisit jos saisit väärää postia.

Ei kyse ole siitä pelkästään mitä muut ajattelevat, vaan siitä, että joudun vaaraan ja työurani tuhoutuu. ap

Vierailija
30/103 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No huh huh...

Kyseessä siis aivan äärimmäisen arkaluontoiset tiedot. Ja ei ole lähetetty kirjattuna. Jos joutuvat ulkopuolisen käsiin, niin minulle koituva haitta on aivan valtava.

Mitä ihmettä teen!??

ap

Et voi tehdä yhtään mitään muuta kuin toivoa parasta ja pelätä pahinta. Jos henkilötietosi olivat papereissa, kyllä jostain tulee tietoon kun identiteettivarkaus on tapahtunut. En ymmärrä miten näitä postin kautta vielä lähetellään ja kirjeenä. Eikös nämä pitäis olla omakannassa ja vois itse tulostaa tai omapostissa. Postin kirjesalaisuus on enää muisto vain, kaikki paketitkin on postin toimipisteissä kaikkien asiakkaiden luettavana rullakossa. Posti myös edesauttaa identiteettivarkauksia kun kirjeitä katoaa tuhansia vuosittain. Poliisikaan ei kiitä.

Vierailija
31/103 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki kun ei ole valitettavasti normaaleja ihmisiä.

Eri

Vierailija
32/103 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisi kysäistä myös lähettäjältä että MIKSI näin arkaluontoisia asioita sisältäviä kirjeitä lähettävät normipostina eikä kirjattuna tai sähköisesti pelkästään? Itse ainakin kysyisin.

Vierailija
33/103 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No huh huh...

Kyseessä siis aivan äärimmäisen arkaluontoiset tiedot. Ja ei ole lähetetty kirjattuna. Jos joutuvat ulkopuolisen käsiin, niin minulle koituva haitta on aivan valtava.

Mitä ihmettä teen!??

ap

Et voi tehdä yhtään mitään muuta kuin toivoa parasta ja pelätä pahinta. Jos henkilötietosi olivat papereissa, kyllä jostain tulee tietoon kun identiteettivarkaus on tapahtunut. En ymmärrä miten näitä postin kautta vielä lähetellään ja kirjeenä. Eikös nämä pitäis olla omakannassa ja vois itse tulostaa tai omapostissa. Postin kirjesalaisuus on enää muisto vain, kaikki paketitkin on postin toimipisteissä kaikkien asiakkaiden luettavana rullakossa. Posti myös edesauttaa identiteettivarkauksia kun kirjeitä katoaa tuhansia vuosittain. Poliisikaan ei kiitä.

Täytyy nyt vielä sitten toivoa ihmettä. Aika toivotonta se on katsella vierestä, kun koko elämä tuhoutuu. ap

Vierailija
34/103 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisi kysäistä myös lähettäjältä että MIKSI näin arkaluontoisia asioita sisältäviä kirjeitä lähettävät normipostina eikä kirjattuna tai sähköisesti pelkästään? Itse ainakin kysyisin.

Aion ehdottomasti olla lähettäjään yhteysessä loppiaisen jälkeen ja pyytää häntä tekemään mahdolliset toimenpiteet postin suuntaan vaikkei se tietenkään vahinkoa korvaa. Tuntuu aivan toivottamalta, kun oma elämä on tuhottu.

Mietin, että jos kirje tosiaan on hukkunut, niin voinko tehdä postista rikosilmoituksen? ap

Vierailija
35/103 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On toki vielä pieni mahdollisuus, että kirje on saapunut vastaanottajalle, mutta sitä ei ole vielä rekisteröity siellä päässä. Sitä todella toivon. Kirje on lähetetty niin kauan sitten, että sen pitäisi olla saapunut. ap

Vierailija
36/103 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpi on oikea vaihtoehto, tietosuojavaltuutettu vai poliisi vai molemmat? ap

Vierailija
37/103 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille on tullut sairaalasta lähetetty kirje henkilölle, joka ei koskaan ole asunutkaan täällä. Väärä osoite. Ollaan viety Postin toimipisteeseen (avaamattomana tietenkin). Itseä kyllä hirvitti, että jos kyseessä on kutsu tärkeään toimenpiteeseen ja varattu aika menee ohi.

Kyseinen henkilö asui varmasti samannimisellä kadulla jossain muualla Suomessa. Samannimisiä katuja on ja voipa löytyä samanniminen henkilökin. Niitä katukaimoja löytyy ainakin kolmelta paikkakunnalta.

Kumman hitaasti ne omatkin paperikirjeet ovat vaeltaneet, mutta on sentään yleensä ollut pari viikkoa aikaa siihen leikkaukseen tai muuhun toimenpiteeseen. Joskus ovat soittaneet, että löytyisi peruutusaika ja pääsisit aikaisemminkin.

Vierailija
38/103 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka nämä vahingot sitten korvaa?? ap

Vierailija
39/103 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua :( ap

Vierailija
40/103 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuollainen nyt lienee kirjattuna kirjeenä lähtenyt.

Jos ollut normikirje niin onnea vaan, mutta tuskin löytyy.

Sairaaalat eivät lähetä kirjatuja kirjeitä vaikka olisi arkaluontoista asiaa.Tule ihan normalina postina kansalaisille. Mitään et voi jos posti jakanut väärin ja väärän osoiteeseen jaettuna: Henkilö aava kirjeen ja heitä roskiin. Ei vitsi siis palautaa postiin takas värin jaetua postia. Usein postit eivät näe oikein ainakan Itä-Helsinki lähiö: Jos huoneiston numerossa,joku numero esim. .9.8, 6. 5. 3 .Tulkitsevat ne väärin.Itse värin jaetun postin palautan ehdottomasti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kahdeksan