mitä tehdä, jos posti on hukannut lääkärinlausunnon,
Kommentit (103)
En lukenut koko ketjua läpi, vain eka välilehden mutta:
On AINA lähettäjän vastuulla lähetys, jos lähettää arkaluontoisia, salaisia tms. asiakirjoja postissa tai millä tavalla ylipäänsä.
JOS sairaala/ lääkäri tms. on lähettänyt postissa asiakirjoja ja ne hävinneet, niin vastuu on 100 % lähettäjällä. Todennäköisesti kyseessä useita lain rikkomisia samalla LÄHETTÄJÄLLÄ kyseessä mm. tietosuojalainsäädännöstä, potilaslaeista ja muista erityislainsäädännöstä.
LÄHETTÄJÄ on kusessa jos arkaluontoisia tietoja on hävittänyt ja pallo on lähettäjällä. Varsinkin jos kyseessä julkissektori, niin kannattaa tarvittaessa tehdä rikosilmoitus lähettäjästä - ainoastaan sitä kautta alkaa lainvastaiset ja tietosuojattomat käytännöt muuttumaan.
Julkissektorilla on useat tietosuoja-asiat täysin lapsenkengissä ja esim. terveydenhuollon henkilöstö ei ymmärrä käyttämistään välineistä tai toimitustavoista tuon taivaallista - riskienhallinta loistaa poissaolollaan tai perustuu johonkin sata vuotta vanhaan toimintatapaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No huh huh...
Kyseessä siis aivan äärimmäisen arkaluontoiset tiedot. Ja ei ole lähetetty kirjattuna. Jos joutuvat ulkopuolisen käsiin, niin minulle koituva haitta on aivan valtava.
Mitä ihmettä teen!??
ap
Miksi lääkäri lähettää KIRJEEN postissa? Miksi ei osannut lähettää luuriin ? Miksi et sopinut lääkärissä käydessäsi, että vain kirjattuna kirjeenä saa lähettää tai käyt itse hakemassa?
Lääkäri laittaa aina tavallisena kirjeenä. Kirjattu kirje ei mahdollista tuoss paikassa. Olisin voinut itse hakea, mutta paikk johon lausunto pitää viedä, niin sinne voi laittaa ainoastaan postin kautta. ap
Mullekin on laietu suojattuna sähköpostina. En millään ymmärrä tätä postissa lähettämistä. Jos olisin ap, olisin ehdottomasti kieltänyt postin käyttämisen ja hakenu ne vaikka itse sieltä terv.asemalta/lääkäriltä. Postihan on ihan vitsi nykyään.