Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

mitä tehdä, jos posti on hukannut lääkärinlausunnon,

Vierailija
05.01.2022 |

jossa on erittäin arkaluontoisia tietoja?

Kommentit (103)

Vierailija
61/103 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Posti ei hukkaa lähetyksiä. Posti on luotettava taho.

Vierailija
62/103 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähtökohtaisesti ihmiset eivät kuitenkaan ole pahantahtoisia. Toki osa on, mutta vähemmistö. Jos minulle jaettaisiin tuollainen kirje ja sattuisin sen avaamaan, niin veisin sen oikeaan osoitteeseen (jos lähellä) tai sitten laittaisin silppuriin. Suurin osa ihmisistä ei todellakaan alkaisi levitellä tietoa netissä tai vastaavaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/103 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitän asiallisesti vastanneita ja jatkan ihmeen toivomista. Ihmettelen samalla kyllä noita, jotka ovat herjanneet ja ilkkuneet. Ilmeisesti sitten kaikkien pitäisi olla valmiita jakamaan arkaluontoiset tiedot, joista voi olla haittaa omalle hengelle je terveydelle? Tiedot, joilla voi tuhota toisen ihmisen uran ja suhteet? Jos nyt ihan oikeasti mietitte tuota, niin ymmärrätte, että olen aikamoisessa ahdistuksessa. Ei siihen ilkkuminen auta. Mitään ei tieten voi tehdä, mutta onhan se kamalaa ajatella, että tämä elämä sitten oli tässä. ap

Et saa ymmärrystä koska sairautesi takia et reagoi kuten normaali ihminen vaan maalaat vainoharhaisia kauhukuvia joille ei ole mitään perustetta.

Vierailija
64/103 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitän asiallisesti vastanneita ja jatkan ihmeen toivomista. Ihmettelen samalla kyllä noita, jotka ovat herjanneet ja ilkkuneet. Ilmeisesti sitten kaikkien pitäisi olla valmiita jakamaan arkaluontoiset tiedot, joista voi olla haittaa omalle hengelle je terveydelle? Tiedot, joilla voi tuhota toisen ihmisen uran ja suhteet? Jos nyt ihan oikeasti mietitte tuota, niin ymmärrätte, että olen aikamoisessa ahdistuksessa. Ei siihen ilkkuminen auta. Mitään ei tieten voi tehdä, mutta onhan se kamalaa ajatella, että tämä elämä sitten oli tässä. ap

Et saa ymmärrystä koska sairautesi takia et reagoi kuten normaali ihminen vaan maalaat vainoharhaisia kauhukuvia joille ei ole mitään perustetta.

Siis minkä sairauden? En maalaa vainoharhaisia kuvia eikä minua ole koskaan todettu vainoharhaiseksi. Ethän sinä edes tiedä, mitä siinä lausunnossa on, joten et kykene arvioimaan, mitä niillä tiedoilla voi tehdä. Minä taas kykenen. Minusta on hienoa, että sinulla on ollut helppo elämä, johon ei kuulu sellaiset tapahtumat, mitä minun elämääni on kuulunut. Älä silti leimaa vainoharhaiseksi ihmistä, jonka henki ja terveys vaarantuu, jos tietyt tiedot leviävät. ap

Vierailija
65/103 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveytesi on jo vaarantunut koska uhkailet itsem näin vähäpätöisen asian vuoksi. Usko pois, suurinta osaa ihmisistä ei voisi vähempää kiinnostaa paperisi vaikka saisi ne nenänsä eteen. Täysin suhteeton reaktiosi tuo vainoharha tiedon jakamisesta.

Vierailija
66/103 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ketään kiinnostaisi miten Aija Virtasella Palstakadulla on todettu skitsofrenia? Jos eivät tunne henkilöä niin mitä ne sillä tiedolla tekee? Postin kautta kulkee paljon parempaakin ryöstettävää kuin jonkun terveystiedot.

Vierailija
67/103 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meille on tullut sairaalasta lähetetty kirje henkilölle, joka ei koskaan ole asunutkaan täällä. Väärä osoite. Ollaan viety Postin toimipisteeseen (avaamattomana tietenkin). Itseä kyllä hirvitti, että jos kyseessä on kutsu tärkeään toimenpiteeseen ja varattu aika menee ohi.

Kyseinen henkilö asui varmasti samannimisellä kadulla jossain muualla Suomessa. Samannimisiä katuja on ja voipa löytyä samanniminen henkilökin. Niitä katukaimoja löytyy ainakin kolmelta paikkakunnalta.

Kumman hitaasti ne omatkin paperikirjeet ovat vaeltaneet, mutta on sentään yleensä ollut pari viikkoa aikaa siihen leikkaukseen tai muuhun toimenpiteeseen. Joskus ovat soittaneet, että löytyisi peruutusaika ja pääsisit aikaisemminkin.

Tuossahan syy on lähettäjällä, ei postilla. Posti jakaa pääasiassa osoitteen mukaan, joten jos osoite on väärä niin se pistetään osoitteeseen. Eli kannattaa pitää osoitetiedot ajan tasalla kaikkiin paikkoihin.

Vierailija
68/103 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä terveystiedot sitten edes ovat salassapidettäviä jos ketään ei haittaa niiden leviäminen?

Vierailija
69/103 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ketään kiinnostaisi miten Aija Virtasella Palstakadulla on todettu skitsofrenia? Jos eivät tunne henkilöä niin mitä ne sillä tiedolla tekee? Postin kautta kulkee paljon parempaakin ryöstettävää kuin jonkun terveystiedot.

Edelleenkin ajattelet hyvin kapeasti. Ei riskit liity pelkästään tietojen paljastumisiin vaan siihen, mitä tiedoilla voi tehdä. Tämä on jokaisen kohdalla eri juttu. Jos lausunnossa on sellaisia asioita, joilla voidaan tuhota toisen elämä, ei kyse ole pelkäästään mistään paljastumisesta.

Vierailija
70/103 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Posti ei hoida jakelua kaikilla alueilla, vaan kilpailevat jakeluyhtiöt. Esimerkiksi PKS-jakelu, Early Bird, ym. Heillä vasta niitä törttöilyjä onkin ollut. Toki Postikin sen osaa, ei siinä mitään.

Vierailija
71/103 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi mielenkiintoista tietää millaisia asioita pitäisi lappusessa lukea että elämän saisi pilalle?

Seksuaalirikos? Abortti? Persoonallisuushäiriö? Matala älykkyysosamäärä?

Vierailija
72/103 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap asuu jossain briteissä, vai? muualla maailmassahan nuo kulkee sähköisinä eikä postitse. l

Kaikenmaailman paperit kulkee kyl ihan etanan kyydissä täällä Suomessakin.

Itse olin leikkausjonossa ja sain ensin 15pvä yli viikon matkassa olleen kirjeen, että leikkaustanne on jouduttu aikaistamaan 17pvälle (josta minä soittamaan, etten todellakaan noin lyhyellä ajalla saa työvuoroja sovittua pois) ja 17pvä tuli se alkuperäinen posti (mikä oli päivätty yli kk aiemmin) siitä alkuperäisestä leikkausajasta, takaisin toimitettava esitietolomake ja ohjeet, ja se leikkaus olisi siis ollut 22.pvä.

Lopputulemana minä pääsin taas jonon jatkoksi koska "tarjottu aika ei sopinut" 🤬 eikä näitä kuulemma todellakaan voi henkilösuojan takia lähettää niin epäturvallisella tavalla kuin sähköisesti...

Aika monella lääkäriasemalla on nykyään turvaposti. Olen saanut turvapostilla useitakin lausuntoja.

Vierailija
73/103 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt tiedän, olet trans ja et ole paljastanut sitä muualla kuin lääkärissä. Kuulut johonkin lahkoon missä tuomitaan kaikki.

Vierailija
74/103 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain kerran omien lääkäritietojeni mukana ihan tuntemattoman henkilön lääkärinlausunnon. Olin yhteydessä lähettävään tahoon ja vein sen toisen ihmisen lausunnon sinne henkilökohtaisesti. Olivat pahoillaan ja hätääntyneitä että eihän tämän näin olisi pitänyt mennä.

Mulla ei ole minkäänlaista mielikuvaa mitä se toinen henkilö sairasti. Todennäköisesti vilkaisin paperin mutta tuntemattomien ihmisten sairauksia ei paina mieleensä.

Eli kaikki ei ole postin syy.

Vierailija
75/103 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi mielenkiintoista tietää millaisia asioita pitäisi lappusessa lukea että elämän saisi pilalle?

Tai sellaisia, jotka altistavat esim väkivallalle. On sinulla kyllä kapea ajattelu.

Vierailija
76/103 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai sellaisia, jotka altistavat esim väkivallalle. On sinulla kyllä kapea ajattelu.

Kuten mitä?

Vierailija
77/103 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et todella ole ongelmasi kanssa mikään originaali jonka terveystiedoista koko maailma olisi kiinnnostunut :D

Vierailija
78/103 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuten mitä?

Mitä ihmettä se sinulle kuuluu?

Vierailija
79/103 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et todella ole ongelmasi kanssa mikään originaali jonka terveystiedoista koko maailma olisi kiinnnostunut :D

Eikai ap niin ole väittänytkään. Olihan siinä Vastaamo murronkin yhteydessä sellaisia tilanteita, että jos tiedot joutuvat vääriin käsiin, voi esim väkivaltainen ex löytää tms. Kaikenlaisia tilanteita on.

Vierailija
80/103 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Terveytesi on jo vaarantunut koska uhkailet itsem näin vähäpätöisen asian vuoksi. Usko pois, suurinta osaa ihmisistä ei voisi vähempää kiinnostaa paperisi vaikka saisi ne nenänsä eteen. Täysin suhteeton reaktiosi tuo vainoharha tiedon jakamisesta.

En ole missään viestissä uhkaillut im:lla. En uskokaan, että lausunto sinällään kiinnostaa ketään. Olen kuitenkin aiheellisesi huolissani työurani päättymisestä, sosiaalisten suhteiden päättymisestä ja väkivallasta, mitä tietojen paljastusmisesta voi seurata. ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi neljä