Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Abortinvastustajat käskevät aina antamaan lapsen adoptioon

Vierailija
25.04.2015 |

Nytkin on paljon lapsia ilman vanhempia, joten miksi niitä ei ensiksi adoptoida? Ja adoptioon antaminen on erittäin rankka naisen psyykelle. Raskaus on sitä paitsi terveysriski ja itse muutaman adoptoidun tiedän miettivän usein miksi ei kelvannut vanhemmilleen.

Kommentit (323)

Vierailija
81/323 |
26.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 23:56"][quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 23:50"][quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 23:45"]Minä en pystyisi tappamaan ihmistä. Onneksi en ole hoitoalalla.

Tietenkin abortti pitää tehdä raiskatuille. Totta kai.

Kuinka usein alkoholin runsas käyttö vaikuttaa siihen, että pariskunta valitsee abortin? Joillekin naisille on tehty todella useita abortteja. Jos ehkäisy epäonnistuu neljä kertaa, niin kannattaisi ehkä miettiä jotain pysyvämpää ratkaisua.

Ideaalimaailmassa kaikki ihmiset steriloitaisiin. Raskaaksi saisivat tulla vain ne, jotka elättävät itsensä, ovat tasapainoisia ja pystyvät huolehtimaan jälkikasvustaan. Sukupuolitaudit olisivat jokaisen oma päänsärky, joita vastaan voisi suojautua kondomeilla.
[/quote]

Niin. Minusta esimerkiksi solumöykky ei ole ihminen, vaikka siitä voisi ehkä sellainen tullakin. Aivan kuten siitepöly tai siemen ei ole puu. En pystyisi tappamaan ihmistä mutta voisin kyllä avustaa abortissa tarvittaessa ilman mitään omatunnon tuskia. Voin myös syödä hedelmöittyneen kananmunan, vaikka siitä voisi tulla tipu, mutta tuskinpa pystyisin edes tappamaan kanaa
[/quote] Ja sinun kaltaisesti ajattelevia on niin paljon, ettei naisten oikeus saada abortti, vaarannu, vaikka on meitä, jotka emme siihen osallistu.
[/quote]

Toki ja kunnioitan kyllä ajatteluanne mutta miksi kouluttautua työhön, jonka työnkuvaan kuuluu aborttien suorittaminen? Voiko töissään valita rusinat pullasta: voiko luokanopettaja ilmoittaa, ettei halua opettaa vakaumuksellisista syistä musiikkia mutta kuvataide sopii, voiko palomies päättää että keskittyy pelastamaan vain kissoja palavista rakennuksista koska pelkää koiria, voiko poliisi päättää että minähän en sitten mitään juoppoja hyysää koska olen absolutisti jne?

Vierailija
82/323 |
26.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Euroopan neuvoston päätöslauselmassa 1763 (2010) todetaan, että hoitohenkilökunnalla on oltava oikeus ilman mitään rangaistusta tai syrjintää kieltäytyä tekemästä tai avustamasta abortin tai eutanasian suorittamisessa. Neuvoston jäsenmaiden tulee kehittää säädöksensä niin, että ne turvaavat henkilöstön omantunnonvapauden.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/323 |
26.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 23:36"][quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 23:27"][quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 23:23"][quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 23:21"][quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 23:18"][quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 23:15"][quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 22:35"][quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 22:24"][quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 22:17"]

Sait ajan toiselle lääkärille, joten mikä ongelma? Ei ole mitään näyttöä mistään itsetehtyjen aborttien lisääntymisestä.

[/quote]

Niin, ei vielä, mutta väitätkö tosiaan, että ne eivät lisääntyisi, jos abortin teettäminen hankaloituisi? Kyllähän siitä on näyttöä muista maista ja historiasta, että henkareilla ym. vaarallisilla keinoilla on tehty abortteja joko itse tai puoskareiden luona, kun laissa abortti on kielletty. Ja kyllä tuollaiset lähetteiden hakemiset eri tyypeille vain pitkittävät ja hankaloittavat prosessia. Kuinka monella teinillä on varaa tai mahdollisuus kulkea eri lääkäreillä eri kaupungeissa yhden abortin takia? Mieti muitakin kuin omaa mukavuuttasi. Pysykää poissa hoitoalalta, jos oma etiikka ei kestä.
[/quote] Jo 15 Euroopan maassa on lakiin kirjattuna tämä oikeus kieltäytyä omantunnon syihin vedoten. Taistelemme sen Suomeenkin. Jos abortin haluaa ja ennen kaikkea, kun on itse itsensä siihen tilaan saattanut, niin kyllä se silloin henkilön itsensä asia ensisijaisesti. Miksi minun pitäisi toimia vakaumustani vastaan, koska SINÄ haluat elämän päättää ja olen syytön siihen, että olet raskaana? Miksi minun pitäisi hylätä kokonainen ala, jotta SINÄ saat pidettyä oman pääsi? Lain myötä kaikki osapuolet saavat mitä haluavat.
[/quote]
Kun on itse itsensä siihen tilaan saattanut!
Tuo lause soon aivan jostain 50- luvulta ja eletään oikeasti vuotta 2015. Sinullaki on mielestäsi oikeus kohdella naista niin kuiin halpaa makkaraa kun on itsensä tuohon tilaan saattanut elä antanut miehen survoa kyrpäänsä pilluunsa? Seksi on aivan normaali toiminta aikuisen elämässä ja on kyllä kumma jos hoitotyössä on yksikin ihminen jolla on tuollainen alentuva suhtautuminen naiseen ja ylleensäkin seksin. On kyllä.väärä ala jos asenne on tuollainen. Voi hyvä tavaton.
[/quote] Minä en kohtele ketään huonosti. Ajan vain oikeutta hoitohenkilöstölle kieltäytyä aborttiin osallistumisesta. Kummasti se menee jollakulla tunteisiin
[/quote]
No eikö se vakaumus jos mikä ole juurikin tunne?
[/quote] Se on vakaumus.
[/quote]
Eli tunne kun tuntuu niin pahalta jos joutuu abortoimaan ja lisäksi tuntuu niin pahalta kun joutuu päästämään sen huonon naisen kiipelistä ja tuntuu niin pahalta kun se nainen voi nyt jatkaa elämäänsä niin kuin ei mitään olisi ollutkaan .....
[/quote] Vakaumus ei ole pelkkä tunne. Uskomatonta, että tällaistakin asiaa täytyy jollekin selittää. Nainen saa edelleen abortin kuten ennenkin. Tilanne ei muutu. Ikävää, jos pidät naisia huonoina, se ei liity tähän. Tuo viimeinen lauseesi vähän särähti. Abortista todella on monille tullut ehkäisykeino. Ja sitten jatketaan, niinkuin mitään ei olisi ollutkaan. Fine, mutta silloin sen on kosketetava vain yksilöä itseään. Tämän laki turvaisi. Aidon tasa-arvon.
[/quote]
Onko vakaumuksesi pohjalla maailman suurin satukirja vai se ajatus että et halua naisille tasa-arvoisia ihmisoikeuksia ja sitä kautta ajattelet että naisena olet huonompi kuin mies kuten eläin, jonka asioista muut ovat oikeutetumpia päättämään kuin nainen itse?

Vierailija
84/323 |
26.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 00:04"]

[quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 00:03"][quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 22:17"][quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 21:58"][quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 21:52"][quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 21:47"][quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 21:41"][quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 21:36"][quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 21:35"]Pääasia, että saataisiin nyt Suomeen se laki, että on oikeus kieltäytyä abortin teosta jos se on oma vakaumusta vastaan. Tällöin abortti on oikeasti vain sen henkilön asia, joka sen tahtoo. [/quote] Toivottavasti ei. Jos vakaumus kieltää abortit, niin silloin ei hankkiudu lääkäriksi, hoitajaksi tai kätilöksi. Se on vain ja ainoastaan ammatinvalintakysymys. [/quote] Monista nimen omaan ihmisellä pitää saada olla oikeus harjoittaa noita ammatteja ilman, että näin suuressa asiassa pitäisi toimia vastoin vakaumustaan (ellei raskaus uhkaa äidin henkeä). Eihän abortti tällöin ole yksityisasia, jos sen seurauksena joku ei voi toimia jossakin ammatissa. [/quote] Joidenkin vakaumus kieltää verensiirrot. Pitäisikö lääkärien saada siihenkin omantunnonvapaus? Mites muuten opettajat ja muut ammatinharjoittajat. Niilleki pitää saada vapauksia. [/quote] Kysymys on tässä tapauksessa elämän päättämisestä, ei sen jatkamisesta (kuten verensiirto). Tämän vuoksi myöskään opettajat tai muut ammatinharjoittajat eivät liity tähän millään tavalla. En pysty ymmärtämään, miksi jollekin on niin tärkeää, että ei saisi kieltäytyä. Etenkin, kun niitä kieltäytyjiä on selkeä vähemmistö. [/quote] Asuin ennen pienellä paikkakunnalla ja siellä suurin osa on uskovaisia ja abortinvastaisia. Itse olin alaikäinen tehdessäni abortin ja omalääkäri oli abortinvastainen. Onneksi kouluterveydenhoitaja hommas mulle ajan toiselle lääkärille. Jos kaikki saisivat kieltäytyä abortin tekemisistä, niin itsetehdyt abortit lisääntyisivät ja ne on jo vaarallisia. [/quote] Sait ajan toiselle lääkärille, joten mikä ongelma? Ei ole mitään näyttöä mistään itsetehtyjen aborttien lisääntymisestä. [/quote] Maissa, joissa abortti on kielletty on nimenomaan näyttöä näistä. Nuoria naisia kuolee puoskarien abortointiyrityksien seurauksena, lapsia myös vammautuu ja varakkaammat perheet lähettävät lapsiaan abortteihin ulkomailla. Pikkaisen googlaamalla löydät kyllä kaikki faktat. [/quote] Tässä on nyt se ero, että kukaan ei ole kieltämässä aborttia.

[/quote]

Sen saamista hankaloitetaan. Monissa maissa abortti on periaatteessa sallittu, mutta sen saamisesta on tehty niin vaikeaa (esim. juuri tämän itsekkään "omantunnonvapauden" takia), että pitää lähteä jonnekin ulkomaille aborttiin tai tehdä se kotioloissa.

Vierailija
85/323 |
26.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 00:00"][quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 23:56"]Ai parikymmentä solua on mielestäsi yhtä paljon ihminen kuin minä 30-vuotiaana? Ja ihmisen arvon määrittää siis mielestäsi tietoisuus: entäs sitten ne, jotka ovat vajaamielisiä?
[/quote] Sinunhan mielestäsi sen arvon määrittää tietoisuus! Niin itse sanoit. Siitä vähästä olet juuri sinä lähtöisin. Jos se itu tuhotaan, ei olisi 30 vuotiasta sinua. Tämä on sitä paitsi se asia, joka ei kiistelemällä muutu ja siksi ainoa oikea ratkaisu on antaa niiden kieltäytyä, joiden vakaumus lähtee siitä, että ihmiselämä alkaa kohdusta ja päättyy hautaan.
[/quote]

Tuo oli ensimmäinen kommenttini

Vierailija
86/323 |
26.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 21:41"][quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 21:36"][quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 21:35"]Pääasia, että saataisiin nyt Suomeen se laki, että on oikeus kieltäytyä abortin teosta jos se on oma vakaumusta vastaan. Tällöin abortti on oikeasti vain sen henkilön asia, joka sen tahtoo.
[/quote]
Toivottavasti ei. Jos vakaumus kieltää abortit, niin silloin ei hankkiudu lääkäriksi, hoitajaksi tai kätilöksi. Se on vain ja ainoastaan ammatinvalintakysymys.
[/quote] Monista nimen omaan ihmisellä pitää saada olla oikeus harjoittaa noita ammatteja ilman, että näin suuressa asiassa pitäisi toimia vastoin vakaumustaan (ellei raskaus uhkaa äidin henkeä). Eihän abortti tällöin ole yksityisasia, jos sen seurauksena joku ei voi toimia jossakin ammatissa.
[/quote]

Jos toi laki tulee, niin mäkin haluan sitten hoitajana kieltäytyä vakaumukseni takia hoitamasta kaikkia muita ihmisiä, paitsi komeita, nuoria ja seksikkäitä miehiä!
Mun vakaumus kun kieltää lapsien hoitamisen, vammaisten hoitamisen (sis. myös asennevamman!!), juoppojen, narkkien, äitien, yms hoitamisen.
Haluan myös kieltäytyä olemasta missään tekemisissä ko ihmisryhmien kanssa työaikanani pl. tuo kohdetyhmä jota vakaumukseni antaa luvan hoitaa.

Vierailija
87/323 |
26.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 00:06"][quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 23:56"][quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 23:50"][quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 23:45"]Minä en pystyisi tappamaan ihmistä. Onneksi en ole hoitoalalla.

Kuinka usein alkoholin runsas käyttö vaikuttaa siihen, että pariskunta valitsee abortin? Joillekin naisille on tehty todella useita abortteja. Jos ehkäisy epäonnistuu neljä kertaa, niin kannattaisi ehkä miettiä jotain pysyvämpää ratkaisua.

Ideaalimaailmassa kaikki ihmiset steriloitaisiin. Raskaaksi saisivat tulla vain ne, jotka elättävät itsensä, ovat tasapainoisia ja pystyvät huolehtimaan jälkikasvustaan. Sukupuolitaudit olisivat jokaisen oma päänsärky, joita vastaan voisi suojautua kondomeilla.
[/quote]

Niin. Minusta esimerkiksi solumöykky ei ole ihminen, vaikka siitä voisi ehkä sellainen tullakin. Aivan kuten siitepöly tai siemen ei ole puu. En pystyisi tappamaan ihmistä mutta voisin kyllä avustaa abortissa tarvittaessa ilman mitään omatunnon tuskia. Voin myös syödä hedelmöittyneen kananmunan, vaikka siitä voisi tulla tipu, mutta tuskinpa pystyisin edes tappamaan kanaa
[/quote] Ja sinun kaltaisesti ajattelevia on niin paljon, ettei naisten oikeus saada abortti, vaarannu, vaikka on meitä, jotka emme siihen osallistu.
[/quote]

Toki ja kunnioitan kyllä ajatteluanne mutta miksi kouluttautua työhön, jonka työnkuvaan kuuluu aborttien suorittaminen? Voiko töissään valita rusinat pullasta: voiko luokanopettaja ilmoittaa, ettei halua opettaa vakaumuksellisista syistä musiikkia mutta kuvataide sopii, voiko palomies päättää että keskittyy pelastamaan vain kissoja palavista rakennuksista koska pelkää koiria, voiko poliisi päättää että minähän en sitten mitään juoppoja hyysää koska olen absolutisti jne?
[/quote] Ensinnäkin antamasi esimerkit ovat lapsellisia, koska tässä on kysymyksessä elämän päättäminen ja elämän edistäminen. Lakialoite liittyy aborttiin, ei poliiseihin, eikä opettajiin. Jokaisella tulee olla oikeus kieltäytyä elämän päättämisestä. Lue lisäksi viesti 83. Lisäksi vastasi jo edellä tuohon "rusinat argumenttiin", en tee sitä uudelleen. Lue.

Vierailija
88/323 |
26.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 00:06"]Euroopan neuvoston päätöslauselmassa 1763 (2010) todetaan, että hoitohenkilökunnalla on oltava oikeus ilman mitään rangaistusta tai syrjintää kieltäytyä tekemästä tai avustamasta abortin tai eutanasian suorittamisessa. Neuvoston jäsenmaiden tulee kehittää säädöksensä niin, että ne turvaavat henkilöstön omantunnonvapauden.
[/quote]

Euroopan unionin mielestä kurkku ei myöskään saa olla käyrä joten en ottaisi näitä minään jumalallisena totuutena...

Vierailija
89/323 |
26.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne on niitä samoja jotka sanoo että lapsettomuuden ainoa oikea hoitomuoto on lapsen adoptoiminen. Niitä vaan vituttaa että jokainen ihminen päättää omasta kehostaan. Vahingossa raskaaksi tuleva saa keskeyttää raskauden ja sellainen joka ei tule raskaaksi saa mennä hoitoihin. Adoptio Suomessa ei tule koskaan toimimaan kuten pitäisi, jonotus on liian pitkä eikä lapsen adoptioon antaminen ole helppoa. Mutta kun näiden toisten kehosta päättäjien mielestä se vaan olisi ihkua kun kaikki adoptoisi.

Vierailija
90/323 |
26.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin abortteja voi ja saa tehdä. 

Miksi abortteja tehdään niin usein samoille naisille? 

Vierailija
91/323 |
26.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 00:13"][quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 00:06"][quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 23:56"][quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 23:50"][quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 23:45"]Minä en pystyisi tappamaan ihmistä. Onneksi en ole hoitoalalla.

[/quote]

[/quote]

[/quote] Ensinnäkin antamasi esimerkit ovat lapsellisia, koska tässä on kysymyksessä elämän päättäminen ja elämän edistäminen. Lakialoite liittyy aborttiin, ei poliiseihin, eikä opettajiin. Jokaisella tulee olla oikeus kieltäytyä elämän päättämisestä. Lue lisäksi viesti 83. Lisäksi vastasi jo edellä tuohon "rusinat argumenttiin", en tee sitä uudelleen. Lue.
[/quote]

Mutta eihän sikiö ole elossa vaan osa äidin ruumista

Vierailija
92/323 |
26.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 00:06"][quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 23:36"][quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 23:27"][quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 23:23"][quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 23:21"][quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 23:18"][quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 23:15"][quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 22:35"][quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 22:24"][quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 22:17"]

Sait ajan toiselle lääkärille, joten mikä ongelma? Ei ole mitään näyttöä mistään itsetehtyjen aborttien lisääntymisestä.

[/quote]

Niin, ei vielä, mutta väitätkö tosiaan, että ne eivät lisääntyisi, jos abortin teettäminen hankaloituisi? Kyllähän siitä on näyttöä muista maista ja historiasta, että henkareilla ym. vaarallisilla keinoilla on tehty abortteja joko itse tai puoskareiden luona, kun laissa abortti on kielletty. Ja kyllä tuollaiset lähetteiden hakemiset eri tyypeille vain pitkittävät ja hankaloittavat prosessia. Kuinka monella teinillä on varaa tai mahdollisuus kulkea eri lääkäreillä eri kaupungeissa yhden abortin takia? Mieti muitakin kuin omaa mukavuuttasi. Pysykää poissa hoitoalalta, jos oma etiikka ei kestä.
[/quote] Jo 15 Euroopan maassa on lakiin kirjattuna tämä oikeus kieltäytyä omantunnon syihin vedoten. Taistelemme sen Suomeenkin. Jos abortin haluaa ja ennen kaikkea, kun on itse itsensä siihen tilaan saattanut, niin kyllä se silloin henkilön itsensä asia ensisijaisesti. Miksi minun pitäisi toimia vakaumustani vastaan, koska SINÄ haluat elämän päättää ja olen syytön siihen, että olet raskaana? Miksi minun pitäisi hylätä kokonainen ala, jotta SINÄ saat pidettyä oman pääsi? Lain myötä kaikki osapuolet saavat mitä haluavat.
[/quote]
Tuo lause soon aivan jostain 50- luvulta ja eletään oikeasti vuotta 2015. Sinullaki on mielestäsi oikeus kohdella naista niin kuiin halpaa makkaraa kun on itsensä tuohon tilaan saattanut elä antanut miehen survoa kyrpäänsä pilluunsa? Seksi on aivan normaali toiminta aikuisen elämässä ja on kyllä kumma jos hoitotyössä on yksikin ihminen jolla on tuollainen alentuva suhtautuminen naiseen ja ylleensäkin seksin. On kyllä.väärä ala jos asenne on tuollainen. Voi hyvä tavaton.
[/quote] Minä en kohtele ketään huonosti. Ajan vain oikeutta hoitohenkilöstölle kieltäytyä aborttiin osallistumisesta. Kummasti se menee jollakulla tunteisiin
[/quote]
[/quote] Se on vakaumus.
[/quote]
Eli tunne kun tuntuu niin pahalta jos joutuu abortoimaan ja lisäksi tuntuu niin pahalta kun joutuu päästämään sen huonon naisen kiipelistä ja tuntuu niin pahalta kun se nainen voi nyt jatkaa elämäänsä niin kuin ei mitään olisi ollutkaan .....
[/quote] Vakaumus ei ole pelkkä tunne. Uskomatonta, että tällaistakin asiaa täytyy jollekin selittää. Nainen saa edelleen abortin kuten ennenkin. Tilanne ei muutu. Ikävää, jos pidät naisia huonoina, se ei liity tähän. Tuo viimeinen lauseesi vähän särähti. Abortista todella on monille tullut ehkäisykeino. Ja sitten jatketaan, niinkuin mitään ei olisi ollutkaan. Fine, mutta silloin sen on kosketetava vain yksilöä itseään. Tämän laki turvaisi. Aidon tasa-arvon.
[/quote]
Onko vakaumuksesi pohjalla maailman suurin satukirja vai se ajatus että et halua naisille tasa-arvoisia ihmisoikeuksia ja sitä kautta ajattelet että naisena olet huonompi kuin mies kuten eläin, jonka asioista muut ovat oikeutetumpia päättämään kuin nainen itse?
[/quote] En käsitä, miksi jankkaat tuota, että nainen olisi huonompi kuin mies. En ymmärrä myöskään, miksi jankkaat, että naisilta oltaisiin kieltämässä aborttia. Tässä ollaan hakemassa oikeutta kieltäytyä abortin teosta.

Vierailija
93/323 |
26.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 00:14"]Tietenkin abortteja voi ja saa tehdä. 

[/quote]

Koska esim henkisesti sairaat juopot eivät osaa huolehtia itsestään vaan panevat toistuvasti kännissä paljaalla

Vierailija
94/323 |
26.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 00:14"]Tietenkin abortteja voi ja saa tehdä. 

[/quote]

Jotkut naiset ovat herkemmin raskautuvia, kuin toiset.
Itse tunnen naisen jolle on tehty useita abortteja, keskenmenoja tullut myös todella monia. Ehkäisystä on aina pitänyt todella tarkkaan huolta.

Vierailija
95/323 |
26.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 00:16"][quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 00:06"][quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 23:36"][quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 23:27"][quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 23:23"][quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 23:21"][quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 23:18"][quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 23:15"][quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 22:35"][quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 22:24"][quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 22:17"]

[/quote]

[/quote]
[/quote]
[/quote] Se on vakaumus.
[/quote]
[/quote]
[/quote] En käsitä, miksi jankkaat tuota, että nainen olisi huonompi kuin mies. En ymmärrä myöskään, miksi jankkaat, että naisilta oltaisiin kieltämässä aborttia. Tässä ollaan hakemassa oikeutta kieltäytyä abortin teosta.
[/quote]
Montako kertaa pitää selittää, että se vaikeuttaa abortin saamista?

Vierailija
96/323 |
26.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 00:08"][quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 00:04"]

[quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 00:03"][quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 22:17"][quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 21:58"][quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 21:52"][quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 21:47"][quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 21:41"][quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 21:36"][quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 21:35"]Pääasia, että saataisiin nyt Suomeen se laki, että on oikeus kieltäytyä abortin teosta jos se on oma vakaumusta vastaan. Tällöin abortti on oikeasti vain sen henkilön asia, joka sen tahtoo. [/quote] Toivottavasti ei. Jos vakaumus kieltää abortit, niin silloin ei hankkiudu lääkäriksi, hoitajaksi tai kätilöksi. Se on vain ja ainoastaan ammatinvalintakysymys. [/quote] Monista nimen omaan ihmisellä pitää saada olla oikeus harjoittaa noita ammatteja ilman, että näin suuressa asiassa pitäisi toimia vastoin vakaumustaan (ellei raskaus uhkaa äidin henkeä). Eihän abortti tällöin ole yksityisasia, jos sen seurauksena joku ei voi toimia jossakin ammatissa. [/quote] Joidenkin vakaumus kieltää verensiirrot. Pitäisikö lääkärien saada siihenkin omantunnonvapaus? Mites muuten opettajat ja muut ammatinharjoittajat. Niilleki pitää saada vapauksia. [/quote] Kysymys on tässä tapauksessa elämän päättämisestä, ei sen jatkamisesta (kuten verensiirto). Tämän vuoksi myöskään opettajat tai muut ammatinharjoittajat eivät liity tähän millään tavalla. En pysty ymmärtämään, miksi jollekin on niin tärkeää, että ei saisi kieltäytyä. Etenkin, kun niitä kieltäytyjiä on selkeä vähemmistö. [/quote] Asuin ennen pienellä paikkakunnalla ja siellä suurin osa on uskovaisia ja abortinvastaisia. Itse olin alaikäinen tehdessäni abortin ja omalääkäri oli abortinvastainen. Onneksi kouluterveydenhoitaja hommas mulle ajan toiselle lääkärille. Jos kaikki saisivat kieltäytyä abortin tekemisistä, niin itsetehdyt abortit lisääntyisivät ja ne on jo vaarallisia. [/quote] Sait ajan toiselle lääkärille, joten mikä ongelma? Ei ole mitään näyttöä mistään itsetehtyjen aborttien lisääntymisestä. [/quote] Maissa, joissa abortti on kielletty on nimenomaan näyttöä näistä. Nuoria naisia kuolee puoskarien abortointiyrityksien seurauksena, lapsia myös vammautuu ja varakkaammat perheet lähettävät lapsiaan abortteihin ulkomailla. Pikkaisen googlaamalla löydät kyllä kaikki faktat. [/quote] Tässä on nyt se ero, että kukaan ei ole kieltämässä aborttia.

[/quote]

Sen saamista hankaloitetaan. Monissa maissa abortti on periaatteessa sallittu, mutta sen saamisesta on tehty niin vaikeaa (esim. juuri tämän itsekkään "omantunnonvapauden" takia), että pitää lähteä jonnekin ulkomaille aborttiin tai tehdä se kotioloissa.
[/quote] Ja höpö höpö. Tuo on silkkaa maalailua, eikä ainakaan tämän palstan perusteella ole toteutumassa.

Vierailija
97/323 |
26.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 00:16"][quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 00:06"][quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 23:36"][quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 23:27"][quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 23:23"][quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 23:21"][quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 23:18"][quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 23:15"][quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 22:35"][quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 22:24"][quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 22:17"]

[/quote]

[/quote]
[/quote]
[/quote] Se on vakaumus.
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Se koira älähtää...

Vierailija
98/323 |
26.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä keskustelussa törmää kaksi vakaumusta aika jyrkästi. Eikö voisi pyrkiä kaikkia tyydyttävään ratkaisuun ja yrittää ymmärtää molempia näkökantoja? Jos lääkärin vastaanotolle tulee aborttia tahtova nainen, mutta lääkäri on estynyt aborttia tekemään vakaumuksensa takia, olisi potilas kuitenkin hänen vastuullaan siihen asti, kunnes potilas pääsisi sellaisen lääkärin luokse, joka abortin voi suorittaa? Kyseessä ei ole kuitenkaan abortin kieltäminen. Uskon, että asian suhteen vakaumuksellisetkin lääkärit haluavat vilpittömästi auttaa potilaitaan, mutta jos heillä on siihen myös velvollisuus (ohjaaminen abortin suorittavalle lääkärille), ei tule myöskään turhaa pelkoa epätasa-arvosta hoidon saatavuuden suhteen.

Niin, ja itse periaatteessa olen vakaumuksellista kieltäytymistä vastaan, mutta ymmärrän kyllä, että joiltain vakaumus on.

Vierailija
99/323 |
26.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 00:18"]

[quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 00:08"][quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 00:04"] [quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 00:03"][quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 22:17"][quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 21:58"][quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 21:52"][quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 21:47"][quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 21:41"][quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 21:36"][quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 21:35"]Pääasia, että saataisiin nyt Suomeen se laki, että on oikeus kieltäytyä abortin teosta jos se on oma vakaumusta vastaan. Tällöin abortti on oikeasti vain sen henkilön asia, joka sen tahtoo. [/quote] Toivottavasti ei. Jos vakaumus kieltää abortit, niin silloin ei hankkiudu lääkäriksi, hoitajaksi tai kätilöksi. Se on vain ja ainoastaan ammatinvalintakysymys. [/quote] Monista nimen omaan ihmisellä pitää saada olla oikeus harjoittaa noita ammatteja ilman, että näin suuressa asiassa pitäisi toimia vastoin vakaumustaan (ellei raskaus uhkaa äidin henkeä). Eihän abortti tällöin ole yksityisasia, jos sen seurauksena joku ei voi toimia jossakin ammatissa. [/quote] Joidenkin vakaumus kieltää verensiirrot. Pitäisikö lääkärien saada siihenkin omantunnonvapaus? Mites muuten opettajat ja muut ammatinharjoittajat. Niilleki pitää saada vapauksia. [/quote] Kysymys on tässä tapauksessa elämän päättämisestä, ei sen jatkamisesta (kuten verensiirto). Tämän vuoksi myöskään opettajat tai muut ammatinharjoittajat eivät liity tähän millään tavalla. En pysty ymmärtämään, miksi jollekin on niin tärkeää, että ei saisi kieltäytyä. Etenkin, kun niitä kieltäytyjiä on selkeä vähemmistö. [/quote] Asuin ennen pienellä paikkakunnalla ja siellä suurin osa on uskovaisia ja abortinvastaisia. Itse olin alaikäinen tehdessäni abortin ja omalääkäri oli abortinvastainen. Onneksi kouluterveydenhoitaja hommas mulle ajan toiselle lääkärille. Jos kaikki saisivat kieltäytyä abortin tekemisistä, niin itsetehdyt abortit lisääntyisivät ja ne on jo vaarallisia. [/quote] Sait ajan toiselle lääkärille, joten mikä ongelma? Ei ole mitään näyttöä mistään itsetehtyjen aborttien lisääntymisestä. [/quote] Maissa, joissa abortti on kielletty on nimenomaan näyttöä näistä. Nuoria naisia kuolee puoskarien abortointiyrityksien seurauksena, lapsia myös vammautuu ja varakkaammat perheet lähettävät lapsiaan abortteihin ulkomailla. Pikkaisen googlaamalla löydät kyllä kaikki faktat. [/quote] Tässä on nyt se ero, että kukaan ei ole kieltämässä aborttia. [/quote] Sen saamista hankaloitetaan. Monissa maissa abortti on periaatteessa sallittu, mutta sen saamisesta on tehty niin vaikeaa (esim. juuri tämän itsekkään "omantunnonvapauden" takia), että pitää lähteä jonnekin ulkomaille aborttiin tai tehdä se kotioloissa. [/quote] Ja höpö höpö. Tuo on silkkaa maalailua, eikä ainakaan tämän palstan perusteella ole toteutumassa.

[/quote]

Mitä sä nyt höpiset? Tuosta on todisteet ihan Euroopassa. Lue vaikka itse esim. Irlannin, Puolan ja Italian aborttilainsäädännöistä. Sun omat tiedot on ihan mitättömät.

Vierailija
100/323 |
26.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 00:12"][quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 21:41"][quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 21:36"][quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 21:35"]Pääasia, että saataisiin nyt Suomeen se laki, että on oikeus kieltäytyä abortin teosta jos se on oma vakaumusta vastaan. Tällöin abortti on oikeasti vain sen henkilön asia, joka sen tahtoo.
[/quote]
Toivottavasti ei. Jos vakaumus kieltää abortit, niin silloin ei hankkiudu lääkäriksi, hoitajaksi tai kätilöksi. Se on vain ja ainoastaan ammatinvalintakysymys.
[/quote] Monista nimen omaan ihmisellä pitää saada olla oikeus harjoittaa noita ammatteja ilman, että näin suuressa asiassa pitäisi toimia vastoin vakaumustaan (ellei raskaus uhkaa äidin henkeä). Eihän abortti tällöin ole yksityisasia, jos sen seurauksena joku ei voi toimia jossakin ammatissa.
[/quote]

Jos toi laki tulee, niin mäkin haluan sitten hoitajana kieltäytyä vakaumukseni takia hoitamasta kaikkia muita ihmisiä, paitsi komeita, nuoria ja seksikkäitä miehiä!
Mun vakaumus kun kieltää lapsien hoitamisen, vammaisten hoitamisen (sis. myös asennevamman!!), juoppojen, narkkien, äitien, yms hoitamisen.
Haluan myös kieltäytyä olemasta missään tekemisissä ko ihmisryhmien kanssa työaikanani pl. tuo kohdetyhmä jota vakaumukseni antaa luvan hoitaa.
[/quote] No tämä on nyt jo käsitelty niin monta kertaa, että on viimeinen kerta kun sanon, että mainitsemasi naurettavat esimerkit eivät ole edes etäisesti verrannollisia oikeudesta kieltäytyä elämän päättämisestä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kaksi