Saan ihottumaa ilmaisusta "Huone kylpee valossa"... Kerro ilmaisu, joka aiheuttaa ihottumaa tai vähintään lievää kutinaa sinulle
Kommentit (2280)
Minua ärsyttää lööpit: TÄSTÄ ON KYSE
tai ASIANTUNTIJA vastaa
aivan sikamaista lukijan aliarviointia
lisäksi tuntuu että jokainen on nykyisin asiantuntija, kuka vain sattuu olemaan propagadan /ajetun asian kanssa samanmielinen joko oikeasti tai lahjomalla
SUOMI ON KORRUPTOITUNUT. KANSANEDUSTAJIA EI OLE, sillä he edustavat nykyään ITSEÄÄN JA GLOBALISMIA.
"Rakkauspakkaus"
Ugh, turpa kiinni.
Joissain esim. deitti-ilmoituksissa käytetään kummallista verbiä: hipsutella.
Ei saatana. Minua ei ainakaan kukaan ääliö hipsuttele.
Vierailija kirjoitti:
Palvelumuotoilu. Taas yksi tökerö käännös englannista, jota kaikki kuvittelevat osaavansa, vaan kun eivät osaa.
Design ei tarkoita vain muotoilua, vaan ihan ylipäätän suunnittelua. Muotoilu kuuluu esineitten maailmaan. Palvelusuunnittelu / palvelunsuunnittelu olisi edes hieman parempi ja 100% osuvampi.
Kyllä muotolu sanaa voi hyvin käyttää myös palvelu sanan yhteydessä.
Suunnittelu on laajempi käsite, kuin muotolu.
Muotoilussa mennään yksityiskohtiin, palvelumuotoilussakin.
Muotoilu sanaa käytetään myös kirjallisuudessa ja ihmisten sanomisissa.
Runoilija muotoilee sanoja työkseen. Samoin kirjailija.
Miksi sitäpaitsi tavalline arkikieli ei saisi olla monipuolista ja värikästä?
Johan se kielikin kuihtuu, mikäli aina käytettäisiin yksiä ja samoja, jo miljoonia kertoja kuultuja sanoja.
Itsestäni kuulostaa kivalta, kun työtoveri sanoo lähtevänsä vähän palastelemaan, eikä sano että lähden syömään.
Ei vierastakaan hallitse kunnolla, osaamatta sanoa sen sanoja ja lauseita, vaihtoehtoisella tavalla, tai hallitse ollenkaan vieraan kielen vähäisintäkään slangia.
Porukka on tyhmentynyt paljon kirjoitti:
Joissain esim. deitti-ilmoituksissa käytetään kummallista verbiä: hipsutella.
Ei saatana. Minua ei ainakaan kukaan ääliö hipsuttele.
Mitä monipuolisempi sanavarasto ihmisellä on, ja mitä värikkäämmin ja kuvailemmin ihminen osaa puhua, sitä älykkäämpi hän.
Hän on ihminen joka osaa käyttää sanojaja ymmärtää kun muutkin niitä monipuolisesti käyttää.
Tälläkin palstalla kysellään ihan perussanojen merkitystä, kun ei ymmäretä mitä sana tarkoittaa.
Johtuu siitä, että luetaan vähän, oma sanavarasto on sen takia heikko, eikä minkäänläinen luovuus ole koskaan tälläistä ihmistä koskettnut.
Tottahan kullakin ajalla on oma sanontansa ja sanansa joita sitten käytetään yhtä mittaa.
Vaan kun nekin osataan yhdistää sopivasti luovasti omaan puheeseen, on se mukavaa kuunneltavaa, muiden puheissa.
Minkä takia ihmisten pitäis puhua kuin robotit.
Aina samalla tavalla, aina samoilla sanoilla ja puhesävyllä ja äänellä?
Vierailija kirjoitti:
Lavrov kirjoitti:
Kannattaa mennä ihotautilääkärille, jos sanoista saa ihottumaa. Kyseessä on kuitenkin aikamme vakavimpia ongelmia.
Iho-oireet / ihottumat voivat ihan oikeasti muuten aktivoitua tai pahentua, jos oikein mieli ärtyy. Vaikka tässä kontekstissa kyse onkin metaforasta, on sillä reaalimaailmallinenkin puolensa.
Näin.
Mutta tätä eivät tyhmät ihmiset tajua.
Tällässäkin ketjussa vain harvempi tietää,
mitä sana metafora tarkoittaa.
Pelkän peruskoulun käyneet ja mitään harrastamattomat ihmiset, eivät ole tietoisia asioista.
Eivätkä edes kiinnostuneet ottamaan niitä itse selville.
No nyt menee vähän spesifiksi, mutta raivostuttaa otsikot, joissa käytetään sanoja täysin väärin.
"Saaressa LYMYILEE hylätty huvila." Vain ihmiset (tai kenties eläimet) lymyilevät. Se on aktiivista toimintaa.
Tämmöisenkin olen nähnyt:
"Ihmiset värjöttelevät bussipysäkillä 35° helteessä." Herrajjee. Värjöttely liittyy KYLMYYTEEN. Kuumuudessa kärvistellään.
Minulla on idiootti työkaveri, jolle kaikki joutuvat selittämään asiat monta kertaa. Hän itsr sanoo aina, että "voitko sanoa vielä kerran, jotta asia kirkastuu..."
Kaikki on kirkastumassa, kaikki pitää kirkastaa, kaikki on niin @#*! kirkasta.
Ja ne @#%! saa kirkastaa joka kerta uudelleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Palvelumuotoilu. Taas yksi tökerö käännös englannista, jota kaikki kuvittelevat osaavansa, vaan kun eivät osaa.
Design ei tarkoita vain muotoilua, vaan ihan ylipäätän suunnittelua. Muotoilu kuuluu esineitten maailmaan. Palvelusuunnittelu / palvelunsuunnittelu olisi edes hieman parempi ja 100% osuvampi.
Kyllä muotolu sanaa voi hyvin käyttää myös palvelu sanan yhteydessä.
Suunnittelu on laajempi käsite, kuin muotolu.Muotoilussa mennään yksityiskohtiin, palvelumuotoilussakin.
Muotoilu sanaa käytetään myös kirjallisuudessa ja ihmisten sanomisissa.
Runoilija muotoilee sanoja työkseen. Samoin kirjailija.
Miksi sitäpaitsi tavalline arkikieli ei saisi olla monipuolista ja värikästä?
Johan se kielikin kuihtuu, mikäli aina käytettäisiin yksiä ja samoja, jo miljoonia kertoja kuultuja sanoja.
Itsestäni kuulostaa kivalta, kun työtoveri sanoo lähtevänsä vähän palastelemaan, eikä sano että lähden syömään.
Ei vierastakaan hallitse kunnolla, osaamatta sanoa sen sanoja ja lauseita, vaihtoehtoisella tavalla, tai hallitse ollenkaan vieraan kielen vähäisintäkään slangia.
Puhekielessä voi höpötellä ihan miten vaan haluaa, mutta vakiintuneiksi termeiksi pitää kyllä ottaa jotain järjellistä eikä mitä sylki suuhun tuo.
Minua ei ärsytä tuo sanonta, että huone kylpee valossa, mutta sellaiset huoneet kyllä, jotka kylpevät valossa! Vihaan isoja ikkunoita ja olen jopa suunnitellut peittäväni meillä pari ikkunaa, ettei "huone kylpisi valossa"!
Voi olla, että tämä on ollut jo täällä, mutta minua suorastaan oksettaa sanonta "vie kielen mennessään". Hyi stna.
Vierailija kirjoitti:
"Vieläkö saadaan helteitä, Mette?" Syyskuun viimeisellä viikolla, mairea hymy naamalla. Tekis mieli kirkua. Takuulla saadaan kuulla tänäkin syksynä, kun räntää jo roiskii.
Vaatisi melkoisen mielikuvituksen kertoa sama asia aina eri tavalla, ovathan he verbaalisesti lahjakkaita nuo toimittajat, kumminkin usein ajateltu.
Jostain syystä tekee kipeää "menikö tunteisiin", eikö some ole täynnä jotain tunnetta? Miksei voi sanoa "vimmastuitko".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko nyt tosissasi? Hiirenkorvill ne kirjan sivut on olleet jos 70-luvulta asti, lisäksi taatelintallaaja on se alkuperäinen, eli tavallinen taatelintallaaja, joka on vain väännetty myöhemmin muotoon tavantallaaja.
Muistat väärin, sivut olivat nimenomaan koirankorvilla, eivät hiiren-. Ja taatelintallaaja (niin kuin päätellä saattaa) tarkoitti lähi-idän ihmisiä, ei suinkaan mitään "tavallista suomalaista perustallaajaa". Tavan tallaaja ehkä onkin muodostettu taatelintallaajasta, mutta ne tarkoittavat aivan eri asioita.
Kyllä se olet sinä joka muistaa väärin. Itse en mitenkään erityisesti ole tässä muistin varassa, vaan tiedon, joten se siitä. Nimen omaan tavallinen taatelintallaaja tarkoittaa just sellaista perustyyppistä ihmistä.
Perustele. Millä logiikalla suomalainen tavan tallaaja voisi olla taatelin tallaaja?
Ei mun tarvi sitä sulle mitenkään perustella. Asia on vain näin, ja sillä hyvä.
Ei perus suomalainen ollutkaan taatelintallaaja, vaan taatelintallaaja oli perus tietyistä maista tuleva tyyppi. Siitä se sitten levisi niin että käytettiin sanaa taatelin tallaaja myös perus suomalaisesta vrt kansan syvät rivit.. Sitten se muuttui muotoon tavan tallaaja. Näin se kieli elää.
No niinhän mä just kirjoitin! Että taatelintallaaja tarkoitti lähi-idän asukkia, ei perusperttiä Taka-Hikiältä. Ja että siitä ehkä sitten muotoutui myöhemmin tavan tallaaja. Mutta sinä väitit vastaan.
Saanen myös huomauttaa, että perustelematon "niin se vain on" tyyli on melko naurettava, ja sillä hyvä. Sorry OT.
Eli sanon jotain, johon sinä alat väittämään vastaan, vain huomataksesi että oletkin samaa mieltä kuin minä, ja minun pitäisi tuossa välissä perustella vielä jotain :D :D Melko harhaista alkaa jo olemaan :D
Olet sekaisin. Ei muuta, kiitos ja hei!
Mun kiertokoulun käynyt äitini puhui 59-luvulla tavan tallaajasta ja tarkoitti tavallista maalaisjunttia. Taateleita ei edes tiennyt olevan olemassa. Oli vuosimallia 1913.
Jonkin ns. julkkiksen sen hetkinen hoito: Pekka-rakas, Jukka-rakas, Emma-rakas jne. Yyyyöööksss!!!
Vierailija kirjoitti:
Jostain syystä tekee kipeää "menikö tunteisiin", eikö some ole täynnä jotain tunnetta? Miksei voi sanoa "vimmastuitko".
Koska niin sanottiin viimeksi kai joskus 30- ja 40-luvuilla!
En kahlannut kaikkea mutta suunnattomasti ärsyttää kun joku VOIMAANTUU tai tekee jotain kovasti VOIMAANNUTTAVAA. Ristus. En tiedä millä tuon sanan voisi korvata, ehkä ei mitenkään, tarkoittaako se sitten sitä ettei koko sana edes tarkoita mitään? Siltä se vaikuttaakin, tyhjää typerää lässytystä.
Liekö jo mainittu: kotisohvalta KÄSIN.
Miksi pirussa toi KÄSIN pitää sanoa/kirjoittaa?
Kun asia, tehdä jotain kotisohvalla, on jo tarpeeksi ilmaisemaan, ettei tarvitse mennä fyysisesti paikanpäälle esim. kauppaan.
Merikin pilkottaa