Saan ihottumaa ilmaisusta "Huone kylpee valossa"... Kerro ilmaisu, joka aiheuttaa ihottumaa tai vähintään lievää kutinaa sinulle
Kommentit (2280)
Upea muodonmuutos. (joku laihtoi 10 kiloa)
[x] näyttää upealta ikäisekseen. (on ottanut runsaasti täytteitä poskiin ja botoxia otsaan)
[x] esittelee vartaloaan uskaliaissa bikineissä (joku paparazzikuva, jossa näyttelijä on kaverinsa veneessä)
Yllätyshäät/vauva/ero tms. (eli lehdistölle ei ole etukäteen ilmoitettu asiasta)
Ruokaremontti.
Jotenkin vielä siedän kunto- ja elämäntaparemontin, mutta miten ruokaa remontoidaan?
"Tämä on parasta, mitä minulle voisi tapahtua."
Kun joku sanoo näin, tietää että se asia on jotain todella ikävää, esim. avioero tai potkut.
Sanooko kukaan noin rehellisesti?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitkässä juoksussa on yksi inhokkini, koska se on yksinkertaisesti väärin suomennettu käännös englannista. In the long run tarkoittaa pitkällä tähtäimellä. Verbillä run on paljon muitakin merkityksiä kuin juosta.
Verbillä "juosta" on myös monia merkityksiä, mutta sitähän eivät finglish-fanit ymmärrä.
Suomi, maailman kaunein kieli.
Yllätyin Suomessa, kun tv-toimittajat, uutisten lukijat ja politikot käyttivät ilmaisuja "isossa kuvassa" ja "pitkässä juoksussa".
Pitkässä juoksussa on termi, jota on myös Suomessa käytetty vuosikymmeniä.
T: Jade Sun Car Centeristä
Turkulaiset sanovat ketä, kun tarkoittavat kuka.
Vierailija kirjoitti:
Turkulaiset sanovat ketä, kun tarkoittavat kuka.
Tätä käyttävät kaikki lounais-Suomessa, samoin useat PKS:llä. Surullisinta on, että tätä käyttävät myös juntit muuallakin. Murrettahan tuo, mutta tosiaan, ärsyttävä.
Vierailija kirjoitti:
Saada hiekkaa p*lluun. Ehkä tämä ärsyttää siksi, kun sitä tykätään käyttää silloin kun joku nainen ottaa ihan aiheesta jonkun ongelman esille.
Niimpä ja hauskinta se että heikommalla sukupuolella on aina sitä siellä
Vierailija kirjoitti:
kaikenlainen säätely. Tunteiden säätely, stressin säätely. Ja samojen hallinta.
Stressinsietokyky, paineen alla toimiminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitkässä juoksussa on yksi inhokkini, koska se on yksinkertaisesti väärin suomennettu käännös englannista. In the long run tarkoittaa pitkällä tähtäimellä. Verbillä run on paljon muitakin merkityksiä kuin juosta.
Verbillä "juosta" on myös monia merkityksiä, mutta sitähän eivät finglish-fanit ymmärrä.
Tämä on totta, mutta ei siitä kettuilla tarvi ;)
Minua naurattaa lähinnä kaikki teennäisesti lässyttävät ja oudosti ilmeilevät bloggaajat ja ns. influensserit. Puhuvat hitaasti, muka niin lempeällä ja hempeällä äänellä, ja tyhmempikin näkee ja kuulee miten feikkiä esiintymistä se on. Miksi ei voi puhua normaalilla äänellä ja normaalilla puheen rytmillä? Pitävätkö he kuulijoita jotenkin vähä-älyisinä?
Näitä ei ole enää pitkään aikaan näkynyt, mutta yhdessä vaiheessa tuntui olevan muotina joillakin eli: röihin (töihin), töivuoro (työvuoro), kuveja (kuvia).
Vierailija kirjoitti:
Yksiöitä kuvaillaan lähes aina näin:
Tämä sopii erityisesti ensiasunnoksi, kakkoskodiksi tai sijoitukseen.Ei ole olemassa kovin montaa eri käyttötarkoitusta yksiölle kuin juuri nuo edellämainitut. Ja jos olen etsimässä vaikka sijotusasuntoa niin ymmärrän varmasti kuvat ja luvut nähtyäni sopisiko asunto minulle vai ei.
Kyllä yksiö voi olla ihmisen koti pitkäänkin, ja aika moni vanhus muuttaa puolison kuoltua yksiöön.
Mutta tuosta tekstistä tulisi kyllä mieleen, että se yksiö on ihan helvetin pieni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on totta, mutta ei siitä kettuilla tarvi ;)
Joo, olet oikeassa. Finglishin tunkeminen joka paikkaan on sen verran ärsyttävää, että helposti tulee laitettua vastaus. :)
Vierailija kirjoitti:
Minua naurattaa lähinnä kaikki teennäisesti lässyttävät ja oudosti ilmeilevät bloggaajat ja ns. influensserit. Puhuvat hitaasti, muka niin lempeällä ja hempeällä äänellä, ja tyhmempikin näkee ja kuulee miten feikkiä esiintymistä se on. Miksi ei voi puhua normaalilla äänellä ja normaalilla puheen rytmillä? Pitävätkö he kuulijoita jotenkin vähä-älyisinä?
Ehkä kuulijat ovat vähä-älyisiä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miesoletettu ja naisoletettu. Minusta on yhtä loukkaavaa sanoa miehennäköistä naista mieheksi, kuin miesoletetuksi. Tarkoittavat kuitenkin samaa asiaa: olet mielestäni miehen näköinen.
Eivät ne sitä tarkoita.
Miesoletetut ovat peniksen kanssa syntyneitä ihmisiä. "Oletettu" sanotaan sen takia, että osa näistä ihmisistä on transnaisia ja muunsukupuolisia.
Jos ihmisen identiteetti tiedetään niin ei tarvitse olettaa mitään.
Esim. isäni ei ole miesoletettu vaan mies, koska hänellä on miehen identiteetti.
"Oletettu" on tarpeen vain kun puhutaan isoista ihmisryhmistä.
Jostain kumman syystä "oletettu" -sanaa on alettu käyttää enemmän yksilöistä kuin ihmisryhmistä. Minua ei henkilökohtaisesti kiinnosta mitä isälläsi on jalkojensa välissä, saati se miten hän identifioi itsensä. Identifioitukoon minun puolestani vaikka koiraksi. Parempi olisi lopettaa koko "oletettu"-sanan käyttö ja puhua henkilöstä, niin ei tule kenellekään paha mieli, paitsi sille yhdelle britille, joka pitää itseään koirana https://www.is.fi/tv-ja-elokuvat/art-2000008093518.html
Vierailija kirjoitti:
Mun ärsytykset:
Sisustusjutuissa ROUHEA
Fitnesspiireissä puhuvat kisamatkastaan aina passiivissa "mentiin 2000kcal...treenattiin"..miksei voi sanoa söin sen ja sen verran ja treenasin. Ihan minä-muodossa kun kerran puhuu itsestään!?!
Resepteissä sipaus ja liraus
Työpalavereissa ottaa koppia
Eipä tuota lirausta resepteissä juurikaan käytetä, joten outoa ärsyyntyä olemattomasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miesoletettu ja naisoletettu. Minusta on yhtä loukkaavaa sanoa miehennäköistä naista mieheksi, kuin miesoletetuksi. Tarkoittavat kuitenkin samaa asiaa: olet mielestäni miehen näköinen.
Eivät ne sitä tarkoita.
Miesoletetut ovat peniksen kanssa syntyneitä ihmisiä. "Oletettu" sanotaan sen takia, että osa näistä ihmisistä on transnaisia ja muunsukupuolisia.
Jos ihmisen identiteetti tiedetään niin ei tarvitse olettaa mitään.
Esim. isäni ei ole miesoletettu vaan mies, koska hänellä on miehen identiteetti.
"Oletettu" on tarpeen vain kun puhutaan isoista ihmisryhmistä.
Tarkoittaapas. En tiedä varmasti isäsi identiteettiä, koska en tunne häntä joten sovitaan että hän on minulle siis naisoletettu, jolloin on 50/50 mahdollisuus että arvaan oikein.
Kohukaunotar ----------------- olipa minkä näköinen huuhkaja tahansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun ärsytykset:
Sisustusjutuissa ROUHEA
Fitnesspiireissä puhuvat kisamatkastaan aina passiivissa "mentiin 2000kcal...treenattiin"..miksei voi sanoa söin sen ja sen verran ja treenasin. Ihan minä-muodossa kun kerran puhuu itsestään!?!
Resepteissä sipaus ja liraus
Työpalavereissa ottaa koppia
Eipä tuota lirausta resepteissä juurikaan käytetä, joten outoa ärsyyntyä olemattomasta.
Iskepä googleen sanat "liraus resepti" ja ihastele tuhansia hakutuloksia. Että käytetäänkö vai ei : D
https://www.google.com/search?q=liraus+resepti&sxsrf=AOaemvI4iKvWQXw0cG…
eri
Suomalaiset, venäläiset, japanilaiset, brasilialaiset.... kaikki tehty samoista rakenneosista. Veljeksiä? Kyllä, jos tarpeeksi kauas taaksepäin ajassa mennään. Tai no siis kaukaisia serkkuja kaikki.