Saan ihottumaa ilmaisusta "Huone kylpee valossa"... Kerro ilmaisu, joka aiheuttaa ihottumaa tai vähintään lievää kutinaa sinulle
Kommentit (2280)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä oliko nämä jo, mutta kohuotsikkona yllätyshäät!, jos joku "julkkispari" menee naimisiin oltuaan kihloissa 5 vuotta ennen sitä. Tai samaan tyyliin kihlat, vauva, yhteinen koti tms. aina yllätyksenä.
Yllätysraskaus, yllätysvauva! Eih…
Sisältää ajatuksen, ettei julkkiksella ole yksityistä elämää. Kaikki pitäisi olla kaikkien tiedossa koko ajan, etenkin naisten tapauksessa.
Toisaalta, mitä hän ikinä tekeekin, on jotenkin enemmän kuin muiden tekemiset.
Vierailija kirjoitti:
Ikoninen
kryptinen.
En tiedä, onko jo mainittu, mutta jotkut somettajat yliviljelevät valtava-sanaa. Valtavan hieno, valtavan upea... Amerikkalaistyylistä hehkuttamista. Toiset taas syyllistyvät todella-sanan hokemiseen samassa tarkoituksessa. Turhaa vahvistaa suurinta osaa tekstin adjektiiveista täytesanoilla.
"Tarjoa rohkeasti" myynti-ilmoituksissa. Siis miten?! Kalliilla, halvalla, pitääkö mennä henkilökohtaisuuksiin...? Vai onko ostaja niin pelottava, että pitää kerätä rohkeutensa?
Ylpeänä esittää.
Oli joskus nokkela käännös.
Ei ole enää.
En ymmärrä ollenkaan ihmisiä jotka suhtautuvat noin vakavasti sanoihin ihan kuin ne olisivat jotakin todellista. Ne ovat kuitenkin lähinnä vain abstrakteja äänähdyksiä.
Vierailija kirjoitti:
"Kiinnitän naisessa/miehessä huomiota siihen, miten hän kantaa itsensä". Siis mitä?
Anteeksi kovasti ot, mutta tämä on ehdottomasti minusta yleisin sanottu kehu. Kysyin sitten kerran että mitä ihmettä tämä oikein tarkoittaa, niin vastaus oli että on viehättävää kuinka kehtaan olla juuri sellainen kuin olen, mitään korostamatta ja mitään peittelemättä. ALoin epäilemään ettei kyseessä ole kehu ollenkaan :D
Vierailija kirjoitti:
"Tarjoa rohkeasti" myynti-ilmoituksissa. Siis miten?! Kalliilla, halvalla, pitääkö mennä henkilökohtaisuuksiin...? Vai onko ostaja niin pelottava, että pitää kerätä rohkeutensa?
"Voit tehdä tästä kodista oman näköisen" = vaatii täysremontin, sillä jokainen huone alkuperäisessä 80 -luvun kunnossaan ja putkiremppa alkamassa samana vuonna. Plus ihan kuin omannäköistä ei voisi tehdä mistä vain asunnosta, vaikka juuri remontoidusta, sen kun vaan remontoi sen uusiksi. :D
Se kirjoitti:
Se ärsyttää kun varsinkin naiset puhuu lapsensa asioista tähän tapaan: me päästiin pois eilen keskoskaapista, me opetellaan kuivaksi , me harjoitellaan kiinteän ruoan syömistä etc.
Samoin "me olemme raskaana". Jos on kyse heteroparista, niin "meidän" ei ole mahdollista olla raskaana, koska mies ei voi olla raskaana. "Me" voimme korkeintaan odottaa vauvaa tai saada vauvan.
Vierailija kirjoitti:
Bögö kera maion, sivussa ranut.
Vielä pahempi: bursa kera majon, sidenä ranut. Kyllä, sidenä.
Ja niin pois päin ja niin pois päin... äitini harrastaa tätä sanontaa muutenkin pitkässä puhetulvassaan!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Iltapäivälehtien ruokaohjeet on usein ihan kamalaa luettavaa vaikka itse resepti olisikin kiinnostava:
"Näin pyöräytät hetkessä ruokaisan salaatin"
"Pastasta saat ihanan kermaisaa lorauttamalla sekaan..." kermaa
"Uudet makuparit pienellä twistillä"Muuten ihottumaa aiheuttaa joka saakelin uusivuosi faceen ilmestyvät "Uusi vuosi, uudet kujeet"-päivitykset.
Ja vielä kaikki sujautukset, sipaukset ja pujahdukset.
Ja se kun hokee saavansa ihottuman vaikka tarkoittaa, että inhoaa jotakin.
Okei. Inhoan noita kaikkia.
Onko nyt oikein ilmaistu?No mietipäs hetki, teit itse saman josta muita syytit.
Osoittaa vain kuinka helppoa on sortua noita käyttämään ja sitä ei itsessä huomaa, toisessa kylläkin.
No eihän tehnyt. Häntä ei vain inhota tuo ihottuman saaminen kuvailuna. Ei ketjun aihe ollut listata sanontoja joitka eivät ärsytä, joten miksi hän olisi niin tehnyt? Sinä sen sijaan olet ihan metsässä ;)
Vierailija kirjoitti:
"Harmoninen kokonaisuus", "Harmoninen sisustus", "värimaailma" (jota ei siis ole).
Tarkoittaa, että sisustuskuvista on poistettu kaikki elämisen merkit kuvauskohteena olevasta tilasta. Myös värit. Yleensä vielä niin, että huonekalut on aivan pöljästi järjestelty käyttöään ajatellen.
Viherkasvi (kitukasvuinen peikonlehti) on "väriläiskä".
Jo montavuotta sisustuslehtien kuvissa on vaalea matto, jossa mustat salmiakkikuvioiset ruudut. Ihan joka lehdestä ja life style blogista löytyy tuo matto. Onpa omaperäistä.
Raikas meikki, sisustus, voileipä.
Mulle taas menee voileipä, mutta ei herrantähden VOIKKARI! Tai mikä vielä pahempaa, ruisleivästä RUIKKARI! Ranskalaiset ei hyvän tähden sentään ole RANUT, vaan ranskikset, jos on ihan pakko lyhentää.
Vierailija kirjoitti:
Vein lapsen päikkyyn. Päiväkotiin urpot!
Ei vaan tarhaan, jumalauta! :D
Vierailija kirjoitti:
"Ota ystävällisesti automaatista jonotuslappu"
En tee ystävällisesti yhtään mitään, korkeintaan neutraalisti.
"Ota neutraalisti automaatista jonotuslappu"
:D :D :D :D
Mainoksissa "asian x puolesta". Villitys käsittääkseni lähti Citymarketin perheiden puolesta -mainoslauseesta 90-luvulla. Sittemmin muut kopioi ja nyt radiokanava on "hauskempien aamujen puolesta" ja muistaakseni muillakin olisi.
Toinen kopioitu on verkkokauppa.comin "todennäköisesti aina halvempi" niin nykyään on joku toinen firma todennäköisesti seksikkäin verkkokauppa.
Eikö voisi vähän enempää mielikuvitusta käyttää kuin kopioida suoraan muilta?
Jos joku muistaa noiden lausahdusten historiikkia pidemmälle niin saa laittaa, tuossa vain ne missä yhteydessä olen itse kuullut ne ensimmäisen kerran.
Vierailija kirjoitti:
Juu, tuo kehottaminen rohkeuteen on erityisen ärsyttävää. En pidä siitä, että viestin lähettäjä kuvittelee minun olevan ujo ja arka, joka tarvitsee rohkaisua ja tsemppaamista.
Jos esimerkiksi soitan kiinteistönvälittäjälle, joka kehottaa ottamaan rohkeasti yhteyttä, niin alkaako hän heti puhelun aluksi kiitellä minua siitä, kun olin niin rohkea ja reipas, että otin yhteyttä? ”Hyvä tyttö! Niin sitä pitää!”
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Bögö kera maion, sivussa ranut.
Burgerimies tykkää käyttää termiä bursa, aivan hirveen kuulonen. Pahinta oli, kun olivat sen kaverinsa kanssa jossain Euroopassa pyörimässä ja olivat kai itse suomentaneet jaksonsa (tai sitten joku humoristinen kaverinsa) ja joku kaunis nuori tarjoilija oli kysynyt, ottavatko jotain tiettyä bursaa. Vaikka olikin suomennos, niin ärsytti ajatus, että tarjoilija olis voinut käyttää niin karseen kuuloista sanaa hampurilaisesta.
Eikös bursa ole limapussi 🤔
Se ärsyttää kun varsinkin naiset puhuu lapsensa asioista tähän tapaan: me päästiin pois eilen keskoskaapista, me opetellaan kuivaksi , me harjoitellaan kiinteän ruoan syömistä etc.
Elämää kannattaa elää eikä valittaa joka asiasta