Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saan ihottumaa ilmaisusta "Huone kylpee valossa"... Kerro ilmaisu, joka aiheuttaa ihottumaa tai vähintään lievää kutinaa sinulle

Vierailija
05.01.2022 |

-

Kommentit (2280)

Vierailija
581/2280 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heh, ollaan sukulaissieluja. Mulle tulee oireita ilmaisusta "valo tulvii sisään [esim. suurista ikkunoista]". Voisiko se valo tulla jollain muulla tavalla vaihteeksi kuin tulvimalla? Samoin inhoan sisustuksista puheen ollen sitä kun "jokainen yksityiskohta on tarkkaan harkittu". Kenellä on aikaa miettiä joka hiivatin patalappua?

Selkeästikään et ole sisustustyyppiä, joten miksi luet/katsot aiheeseen liittyviä lehtiä, ohjelmia jne.?

Miten itse ilmaisisit esim. asunnon myynti-ilmoitukseen mahdollisimman vetävästi sen, että suurten ikkunoiden ansioista asunto/huone on erittäin valoisa? Myyntihän on mielikuvilla markkinointia.

Ja vielä tuohon hiivatin patalappuun. Meitä on kyllä aika monia, jotka miettivät myös patalappuja. Muutenhan niitä olisi myytävänä vain esim. ruskeasta tikkikankaasta ommeltuja.

Musta on tosi kummallista, että joku ärtyy itseään kiinnostamattoman aihepiirin sanonnoista tms. Olen itse ajokortiton, eikä mikään moottoriurheilu kiinnosta millään tapaa, joten en koskaan lue sen aiheisia uutisia jne. Voisin hyvin kuvitella, että ärsyttäisi joku "moottorin murahtelu" tms. ilmaisu, mutta eipä ärsytä, kun en käytä aikaani itseäni kiinnostamattomiin asioihin.

Vierailija
582/2280 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Some räjähti.

Ottaa koppi jostakin asiasta.

Dynaaminen ja nuorekas työyhteisö.

Kanavoida surunsa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
583/2280 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle aiheuttaa pahoinvointia sana NIMENOMAAN!!!

Vierailija
584/2280 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Huikeeta, huikee veto...kiitos Pippa Laukka ja jokaikinen Vain elämää-artisti 👎

-Mozzikset, ranet, makkis-pekkikset, pepe make, sidukka, kepsu/kebu, kepsuppi (aikuisen sanomana), biisoni, bursa, tomsku, sipsut, karsu, kärkkäri, majo, niittyviski, rehut (kaiken kattava termi kasviksille)... Näitä sai grillillä töissä ollessa kuulla päivät pitkät.

-Sekaan vaan vaikkei seisokaan yms. muka hauskat kaksimieliset läpät.

-Voimaantuminen

-Se, kun jokin asia "on niin ysäriä".

-Saat aikaan jotain oikeasti merkittävää, nii joku toteaa "voi kun olet niin reipas". Ja samaa ilmaisua käytetään jos olet esim. herännyt aamukuudelta tai tehnyt jotain muuta tavallista. Tapu tapu vaan sullekin.

-Boomeri, etuoikeutettu, Karen, turvaton tila...

Vierailija
585/2280 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maistuu mansikaLLE, suklaaLLE..

se on lta, ei lle. Koko merkitys muuttuu.

Karkki maistuu mansikalle= mansikka tykkää syödä karkkia.

Karkki maistuu mansikalta= Karkki on saman makuinen kuin mansikka.

Toinen, verbejä ei enää taivuteta.

Kaikki on samaa muotoa: tekis mieli lähtee juoksee, alkaa siivoo..

Menetkö possu junaan?

Vierailija
586/2280 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Leipasin, pyöräytin. Ihan kuin ne ruuat ja leivonnaiset valmistuisivat vain vähän käsiä heilauttamalla.

Hei kaikki rakkaat (tuntemattomille ihmisille), mitä parhain, mitä ihanin. Kaikki on vaan niin ihanaa ja parasta aina.

Hypätä pois oravanpyörästä. Kaikki tietämäni ihmiset jotka käyttävät tätä ilmaisua ovat mielestäni lähinnä hypänneet yhdestä oravanpyörästä toiseen, joskus jopa isompaan. Esim. muutetaan palveluiden ääreltä maalle vanhaan taloon jossa ihan hitosti työtä, siihen päälle kauppareissut, lasten kyyditykset harrastuksiin, kavereille yms. Mutta se on kai sen arvoista kun "viimeinkin voi hengittää". Vaikeeta on ollut elämä aiemmin kun ei edes hengittämään ole pystynyt.

Parikin julkkisnaista on miestä vaihdettuaan hehkuttanut, kuinka tässä uudessa suhteessa voi hengittää 🤦

Eikä kummankaan edellinen mies ollut Mikael Pentikäinen.

Vierailija
587/2280 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Bögö kera maion, sivussa ranut.

Burgerimies tykkää käyttää termiä bursa, aivan hirveen kuulonen. Pahinta oli, kun olivat sen kaverinsa kanssa jossain Euroopassa pyörimässä ja olivat kai itse suomentaneet jaksonsa (tai sitten joku humoristinen kaverinsa) ja joku kaunis nuori tarjoilija oli kysynyt, ottavatko jotain tiettyä bursaa. Vaikka olikin suomennos, niin ärsytti ajatus, että tarjoilija olis voinut käyttää niin karseen kuuloista sanaa hampurilaisesta.

Eikös bursa ole limapussi 🤔

Niin on niiden myyjäkin.

Kiitos päivän nauruista! :D

Ole hyvä!

Vierailija
588/2280 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Bögö kera maion, sivussa ranut.

* MAYON *

* MAJON*

🤢🤢🤬!

Mä luin tuon kera maion, maitona.

Vierailija
589/2280 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syödään hyvin ja nautitaan toisistamme 🤮

Vierailija
590/2280 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

”Oon ihan rakastunut” johonkin; esim. tulppaaneihin.

Kömpelö anglismin tapainen tämäkin. Suomessa rakastaminen ei ole tarkoittanut jonkin asian tai tuotteen ihastelua tai siitä pitämistä. Täällä ollaan tykätty, pidetty, kiinnytty ja nautittu todella paljon jostakin.

Englanninkielessähän "like" on hyvin valju ja sen sijasta käytetään "love" ihan vaikka automerkistä. Enkuksikaan ei silti sanota esim. I'm in love with american cars, vaan I love american cars, eli tykkään amerikan autoista.

Vierailija
591/2280 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saab ihottuman tästä keskustelusta, lumihiutaleet

Saabin liittäminen keskusteluun joka ei kerro autoista. Ihottuma JA näppylät.

Vierailija
592/2280 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua yökkää sana herkku. Naistuttava esitteli uuden miesystävänsä ja sanoi: Löytyi tällainen HERKKU. 

Vierailija
593/2280 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tekstuuri, suomeksi rakenne.

Walk in closet, suomeksi vaatehuone.

Master bed room, suomeksi makuuhuone.

En suite on kylpyhuone.

Näitä riittää.

Tekstuuri on tärkeä sana mm. vaateteollisuudessa. Sillä ei kuvailla tekstiilin, esim- kankaan rakennetta.

Master bedroomilla tarkoitetaan asunnon omistajien makuuhuonetta, ns. "pää"makuuhuone.

ensuite on makuuhuoneen yhteydessä oleva kylpyhuone, ei mikä tahansa kylppäri.

Vierailija
594/2280 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huoliteltu ulkonäkö, itsestään huolta pitävä henkilö. Pidän itsestäni huolen aivan muulla tavoin kuin tälläämällä ja pakkeloimalla ja kähertämällä. 

Huoliteltu ei ole pakkeloitu vaan siisti ja mietitty.

Niinhän sitä luulisi. Katsohan vain lööppejä, niin huomaat kyllä mitä se huoliteltu tarkoittaa. 

Vierailija
595/2280 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heh, ollaan sukulaissieluja. Mulle tulee oireita ilmaisusta "valo tulvii sisään [esim. suurista ikkunoista]". Voisiko se valo tulla jollain muulla tavalla vaihteeksi kuin tulvimalla? Samoin inhoan sisustuksista puheen ollen sitä kun "jokainen yksityiskohta on tarkkaan harkittu". Kenellä on aikaa miettiä joka hiivatin patalappua?

Selkeästikään et ole sisustustyyppiä, joten miksi luet/katsot aiheeseen liittyviä lehtiä, ohjelmia jne.?

Miten itse ilmaisisit esim. asunnon myynti-ilmoitukseen mahdollisimman vetävästi sen, että suurten ikkunoiden ansioista asunto/huone on erittäin valoisa? Myyntihän on mielikuvilla markkinointia.

Ja vielä tuohon hiivatin patalappuun. Meitä on kyllä aika monia, jotka miettivät myös patalappuja. Muutenhan niitä olisi myytävänä vain esim. ruskeasta tikkikankaasta ommeltuja.

Musta on tosi kummallista, että joku ärtyy itseään kiinnostamattoman aihepiirin sanonnoista tms. Olen itse ajokortiton, eikä mikään moottoriurheilu kiinnosta millään tapaa, joten en koskaan lue sen aiheisia uutisia jne. Voisin hyvin kuvitella, että ärsyttäisi joku "moottorin murahtelu" tms. ilmaisu, mutta eipä ärsytä, kun en käytä aikaani itseäni kiinnostamattomiin asioihin.

Mä katson että patalappu on linjassa verhoihin, tuolinpäällisiin, käsipyyhkeeseen :D Samoin vessassa on samaa väriä saippua ja pyyhkeet/matto :D Ei voi kyllä siltikään sanoa että jokainen yksityiskohta on tarkkaan harkittu. Harkitseminen on miettimistä vaihtoehtojen välillä, ja että ylipäätään tekeekö, vai eikö tee ollenkaan.

Vierailija
596/2280 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieskarkki. Hyi hele.

Vierailija
597/2280 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syödä lääkkeitä. "Olen syönyt masennuslääkkeitä 15-vuotiaasta asti." Kuulostaa jotenkin ällöttävältä. Lääkkeitä käytetään eikä syömällä syödä.

Vierailija
598/2280 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sä sekoitat nyt asioita. Aiheena olivat huonot, tyhjät ja mielikuvituksettomat ilmaisut. 

Mielikuvamainonta on juuri tuota ylläolevaa. Toistellaan sitä sanaa "ihana" sisustuksen pienistä mutta harkituista yksityiskohdista. Mikä sitten sisustamisessa niin itsessään ärsyttää - hyvä kysymys. Itselleni se edustaa pinnallisuutta. Se että jaetaan sitä kaunista kuvaa jostain ostetusta asiasta ja käytetään siitä vielä jotain teennäisen mahtipontisia ilmauksia jotta asia paranisi... pidän tätä ihan vaan tyhmänä. Puuttuu sisältö tästä koristelusta, mutta sitä koitetaan luoda erilaisin ilmauksin. 

Eikö ihmiset ajattele mitään sitä kuvaa katsoessaan, tai miksi sitä mielikuvaa ja tunnetta haetaan kuvien lisäksi kököllä tekstillä? Kauniit asiat ovat kivoja, mutta toisaalta en halua tuhlata luonnonvaroja vain siksi että minulla olisi vuodenaikaan sopivat kynttilänjalat. 

Tykkään ajattelusta, ja sisustaminen edustaa jotenkin sen vastakohtaa. 

Niin ja moottoriurheilu myös, vaikka mies olenkin. 

Vierailija
599/2280 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syödä lääkkeitä. "Olen syönyt masennuslääkkeitä 15-vuotiaasta asti." Kuulostaa jotenkin ällöttävältä. Lääkkeitä käytetään eikä syömällä syödä.

Ihan totta. Oon miettinytkin miks tää ilmaisu ärsyttää. Ihanku ne olis jotain ravintoa. "Oon syöny e-pillereitä vuoden" ja tulee mielikuva että niitä vedellään kulhosta maidon kans lusikalla ihan vaa huvin vuoksi. Mites sitte suun kautta otettavat huumeet? "Syön ekstaasinappeja viikonloppuisin".

Vierailija
600/2280 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi, älä kivitä minua mutta tuo huone kylpee valossa on mielestäni hyvin kuvaava.

En ole ap, mutta pakko sanoa, että itse inhoan ilmaisua "älä kivitä" tai "kivittäkää vapaasti".

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi viisi