Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten saada 30 kg pois? Kaikkea yrittänyt, itsekuri ei tunnu riittävän, nälkä ja

Vierailija
04.01.2022 |

epämukava olo kalorivajeessa ajaa aina lopulta syömään yli kulutuksen.

Laskurin mukaan laihdun 1800kcal päivässä, paino pysyy samana 2207 kcal päivässä.
No aina menee yli tuon 2207

Epätoivo on ikuista :(

Kun saisi 29kg pois, niin ylipainoa olisi enää vain 5kg

Kommentit (277)

Vierailija
161/277 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kalori ja kalori ei ole saman arvoisia. Mistä tuo 2207 kcal muodostuu?

Tämä on sitten ihmeellinen väittämä. Tottakai ne painonpudotuksessa ovat samanarvoisia. Ruoan ravintoarvot ja kylläisyyden tunne ovat sitten eri asioita, mutta 2207 on 2207 eikä 1800. 

Hyvä kirjoitus aiheesta

https://www.ravintoterveys.net/kalori.htm

Jep, juuri näin 

"Kalorien vähentämiseen perustuva laihdutusteoria jää 20. vuosisadan suurimmaksi "tieteelliseksi ankaksi". Se on ansa, huiputus, hölmö ja vaarallinen olettamus, jolla ei ole mitään tieteellistä perustaa. Ja kuitenkin se on ohjannut ravitsemuskäyttäymistämme yli puolen vuosisadan ajan".

"Laihduttaminen ei onnistu kaloreita laskemalla, koska kaloriyksikkö kuuluu pannuhuoneeseen. Se on näppärä yksikkö vertailtaessa puun polton onnistumista. Tiedetään, että kalorit eivät ole tasa-arvoisia vaikutuksiltaan esimerkiksi insuliinin tuotantoon. Jos otat kalorisi hiilihydraateista, sen vaikutus on erilainen kuin rasvoista tai proteiineista."

Höpö höpö.

Tekstissäkin sanotaan: Kalori on aina kalori

Kuten kilo on aina kilo.

Se miten se kalori vaikuttaa verrattessa toiseen, ravintoarvoltaan huonompaan kaloriin, on taas eri juttu.

Vierailija
162/277 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on sitten ihmeellinen väittämä. Tottakai ne painonpudotuksessa ovat samanarvoisia. Ruoan ravintoarvot ja kylläisyyden tunne ovat sitten eri asioita, mutta 2207 on 2207 eikä 1800. 

Ei ne ole samanarvoisia edes painonpudotuksessa. Sä voit syödä vaikka 10000 kcal päivässä ja olla silti aliravittu tärkeiden vitamiinien, kivennäisaineiden yms. suhteen ja silloin keho kertoo nälällä ettei se ole riittävästi ravittu. 

Sotket kalorit ja ravintosisällön.

eri

Mielestäni ei kyllä sotke mitään 

myöskin eri

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/277 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä kirjoitus aiheesta

https://www.ravintoterveys.net/kalori.htm

Jep, juuri näin 

"Kalorien vähentämiseen perustuva laihdutusteoria jää 20. vuosisadan suurimmaksi "tieteelliseksi ankaksi". Se on ansa, huiputus, hölmö ja vaarallinen olettamus, jolla ei ole mitään tieteellistä perustaa. Ja kuitenkin se on ohjannut ravitsemuskäyttäymistämme yli puolen vuosisadan ajan".

"Laihduttaminen ei onnistu kaloreita laskemalla, koska kaloriyksikkö kuuluu pannuhuoneeseen. Se on näppärä yksikkö vertailtaessa puun polton onnistumista. Tiedetään, että kalorit eivät ole tasa-arvoisia vaikutuksiltaan esimerkiksi insuliinin tuotantoon. Jos otat kalorisi hiilihydraateista, sen vaikutus on erilainen kuin rasvoista tai proteiineista."

Höpö höpö.

Tekstissäkin sanotaan: Kalori on aina kalori

Kuten kilo on aina kilo.

Se miten se kalori vaikuttaa verrattessa toiseen, ravintoarvoltaan huonompaan kaloriin, on taas eri juttu.

Sä olet pihalla kuin lumiakka

Vierailija
164/277 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten nukut? Huonounisen on lähes mahdoton laihduttaa, koska hormonitoiminta on univajeessa erilainen. Jatkuva nälkä vaivaa.

Ihmiset ovat erilaisia. Mulla esimerkiksi ei väsyneenä ole yhtään nälkä, ajatuskin ruoasta oksettaa.

Nim. Nukkunut viimeaikoina alle 4h/yö ja kyllä on paino pudonnut

Tuolla menetelmällä ainoa asia mikä on pitkässä juoksussa varmaa on iso kirjo erilaisia sairauksia

Vierailija
165/277 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi on huono asia että on nälkä? Keskitytkö liikaa siihen, että nälkä on jotenkin negatiivinen tunne, ongelma, jolle pitää tehdä jotain = syödä? Minua auttoi kun aloin ajattelemaan ettei nälän tunteeseen tarvitse reagoida mitenkään. 

koska nälänkurniessa mistään ei tule mitään ja kiukuttaakin koko ajan. Ei ole kivaa ympäristölle eikä itsellekään. Lisäksi siinä on kyse myös energiavajeesta silloin, ei jaksa tehdä mitään.

ohis

Vierailija
166/277 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen aina rakastanut pitsaa, niinpä siirryin kokonaan pitsan syöjäksi ja nyt 2 vuotta tuosta olen laihtunut 29 kiloa, mustaa kahvia juon ja pitsan kanssa kolaa tai maitoa. Ravintolasta haen pitsat. Olen kanta-asialkas ja normipitsan hinnan olen saanut  hintaan 8.90 tinkattua.

Katsoin ohjelman/dokumentin ehkä pari vuotta sitten miehestä joka söi vain pizzaa. Verikokeiden tulokset olivat normaalit ja mies hoikka.

Paljonko syöt pizzaa päivässä?

Ehkä katsoit saman ohjelman 😅

Vierailija
167/277 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsekuri ei auta laihtumaan: https://seura.fi/terveys/hyvinvointi/ravinto/unohda-itsekuri-laihduta-k…

Kyllä se auttaa jos sitä vaan on

Se ei ole niin yksinkertaista

Kyllä on vaan on. Itse olen lopettanut tupakan polton ja laihduttanut 15 kg puhtaasti sillä, että olen jotain päättänyt ja pitänyt siitä kiinni

Onko sinulla ollut ahmimista?

Vierailija
168/277 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaushan on jo ap:n otsikossa:

Itsekurilla.

Vierailija
169/277 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinulla on reilusti ylipainoa, korkea verenpaine, diabeteksen esiaste, ja vielä inhoat kuntosaliliikintaa, mutta vielä on selkäkin kipeä, niin tarvitset muutosta.

Minä kokemuksestani annan neuvon, jolla itse pudotin hiljakseni reilussa vuodessa 25 kg, ja sain verenpaineeni ja verensokerini normaaleiksi sekä myös avun selkäkipuihini. Uusi paino on säilynyt 2 vuotta ja olen normaalipainoinen.

Tarkista ensin, että nukut riittävästi. Tarkista, että liikut joka päivä puoli tuntia ja pari isompaa lenkkiä/muuta liikuntaa viikossa.

Huolehdi, että syöt 3 kertaa päivässä tarkasti samaan aikaan ja vain pieniä annoksia, etkä santsaa.

Käy lääkärissä ja pyydä diabetikoille tarkoitettu, kerran viikossa pistettävä kylläisyyden poistava laihdutuslääke. Oxembic. Se maksaa n 139€/kk, joten se on investointi itseesi. Juuri mietin, uskallanko 2 vuoden jälkeen jättää lääkkeen pois.

Tee ensin viikolle ruokalista kellonlyömineen, ja pidä kiinni aikataulusta. Terveellinen ruoka ja pienet annokset.

Aamulla mustan kahvin jälkeen klo 7 syön pienen määrän 1,5 dl täysjyväpuuroa, jossa on 1 dl jogurttia, 1 rkl hunajaa, 1-2 dl pakastemarjoja ja 1 rkl pähkinöitä.

Noin klo 10 syön kotimaisen omenan.

Kello 12-13 syön kevyen lounaan, ja siihen paljon kasviksia, kanaa tai kalaa.

Klo 14 hemmottelen jollain pikkkuherkulla.

Klo 17 otan voileivän tai jotain kevyttä suolaista, joka jäi lounaalta.

Klo 18.30 otan smoothin, johon laitan vitamiinipommeja pakastimestani vuorotellen: aronia, saskaton, tyrni sekä lukuisat suomalaiset marjat plus vähän maitoa, yogurttia, puolikas banaani.

Tämä vaati kuria ja päättäväisyyttä. Olin nuorena hoikka. Liika työtaakka ja liian pitkät työpäivät, vähäinen uni sekä liikkumattomuus lisäsivät kiloja. Kun pääsin eläkkeelle, oli tilaisuus muutokseen.

Vierailija
170/277 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kateellinen noille antioksidanteille mitä ruuastasi saat. Ja iloinen puolestasi.

Pähkinät, siemenet ja marjat tekevät hyvää. Aion itsekin opetella syömään marjoja puuron ja jugurtin kanssa.

Vierailija
171/277 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi on huono asia että on nälkä? Keskitytkö liikaa siihen, että nälkä on jotenkin negatiivinen tunne, ongelma, jolle pitää tehdä jotain = syödä? Minua auttoi kun aloin ajattelemaan ettei nälän tunteeseen tarvitse reagoida mitenkään. 

Omituinen ajatustapa. Tottakai nälän tunteeseen kuuluu reagoida. Sillä on ihmisen elimistössä ihan tietty tarkoitus. Ja joillekin se nälkä kyllä on ihan oikeasti ongelma. Itselläni esimerkiksi keskittymiskyky menee täysin nollaan ja alkaa heikottamaan. 

Lihavilla nälän tunne on koko ajan eikä nälkämittari ole kunnossa.

Ei kenelläkään ole normaalisti koko ajan nälkä. Silloin ei ole terve.

Se on aivan eri asia kun terveellä, joilloin tunteeseen reagoidaan, toisin kuin lihavalla.

Tämä on varmaan se ongelman ydin. Lihavalla säätely on mennyt rikki.

Vierailija
172/277 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En sano että tämä toimii sinulla, tai että olisi edes terveellisin vaihtoehto, mutta vastaus on nälän siirtäminen kahvilla tai lämpimällä kaakaolla, tehtynä punaiseen maitoon. Kahvi toimii paremmin. Käytän Juustoportin vapaan lehmän täysmaitoa.

Tämä auttaa nälän siirrossa.

Usein jätän lounaan väliin ja syön vasta kun tulen kotiin. Juon kahvia vähän ennen kotiin lähtöä niin ei ole niin nälkä että syö sitten liikaa. Eli syön aamupalan ja siinä välissä muutama kuppi kahvia, kotona kevyt illallinen ja myöhään pieni iltapala, kuten jogurttia ja marjoja/hedelmä.

Vierailija
173/277 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hae ylislääkäriltä laihdutuslääkeresepi. Mulla ainakin Ozempic tehoaa. Oln pudottanut sillä vuodessa n. 20 kg. Aika kallis kylläkin. Kuukaudessa yli sata euroa mutta eipä ole nälkäkään. Voin syödä ihan ravitsemussuositusten mukaan vaikka aiemmin oli aina nälkä.

Saako tätä kuka tahansa lääkäriltä vain pyytämällä, vai onko siihen täytettävä jotain kriteerejä? Kuulostaa ihan unelmalta jos tällaisen lääkkeen saisi.

Vierailija
174/277 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pysy läskinä, mitä sitten.

T. Läski

Vierailija
175/277 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika typerää väitellä tietämättömänä ihan perusasioista. Ei tarvitse tehdä kovin kummoista google-hakua, kun pitäisi selvitä, että ruuan laadulla on merkittävä osuus laihdutuksessa. Ohessa ensimmäinen linkki joka tuli listauksessa. 

https://www.webmd.com/diet/news/20120626/all-calories-not-created-equal…

Mutta, ymmärrän kyllä jos on vaikea tunnustaa itselle, että suklaata syömällä ei laihdu ;)

/eri kirjoittaja

Mitenhän minä onnistuin laihduttamaan 20kg syömällä lihapiirakoita. Tiedän, ettei viisasta mutta vastauksena yo. viestiin.

Vierailija
176/277 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mysimba laihdutuslääke jos itsekuri ei liitä. Tuo ihan oikeasti vähentää ruokahalua. Hintava on mutta toisaalta säästät ruokakustannuksissa.

Itse laihdutin 25kg sinä kesänä kun käytin mysimbaa, jatkoin vielä sen jälkeen noin 6kk "ylläpitohoitona".

*riitä

Miksi ihmeessä tuo Mysimba viesti poistettiin? Kyseessähän ihan lääkeviranomaisten virallisesi hyväksymä lääke. Saa Suomessakin reseptillä.

Itsekin käyttänyt ja ei se ihmeitä tee, mutta voi olla ratkaiseva apu.

Millä perusteella tätä voisi saada?

Vierailija
177/277 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omituinen ajatustapa. Tottakai nälän tunteeseen kuuluu reagoida. Sillä on ihmisen elimistössä ihan tietty tarkoitus. Ja joillekin se nälkä kyllä on ihan oikeasti ongelma. Itselläni esimerkiksi keskittymiskyky menee täysin nollaan ja alkaa heikottamaan. 

Lihavilla nälän tunne on koko ajan eikä nälkämittari ole kunnossa.

Ei kenelläkään ole normaalisti koko ajan nälkä. Silloin ei ole terve.

Se on aivan eri asia kun terveellä, joilloin tunteeseen reagoidaan, toisin kuin lihavalla.

Tämä on varmaan se ongelman ydin. Lihavalla säätely on mennyt rikki.

Esim. ei osaa erottaa nälän tunnetta ja mielihalua toisistaan. Esim. jos sinun tekee mieli suklaata, mutta et koe voivasi syödä suklaan sijaan jotain terveellistä, silloin kyseessä ei ole nälkä, vaan mielihalu.

Tai ei erota nälkää ja janoa toisistaan. Tämä vika voi tulla, jos juo aina janoisena jotain makeaa. Tähän voi auttaa veden juonti aina "näläntunteeseen", joka tulee muulloin kuin ruoka-aikoina.

Vierailija
178/277 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten nukut? Huonounisen on lähes mahdoton laihduttaa, koska hormonitoiminta on univajeessa erilainen. Jatkuva nälkä vaivaa.

Ihmiset ovat erilaisia. Mulla esimerkiksi ei väsyneenä ole yhtään nälkä, ajatuskin ruoasta oksettaa.

Nim. Nukkunut viimeaikoina alle 4h/yö ja kyllä on paino pudonnut

Tuolla menetelmällä ainoa asia mikä on pitkässä juoksussa varmaa on iso kirjo erilaisia sairauksia

:D No hyvä tietää. Jännä kun yhtäkään sairautta ei ole vielä ilmaantunut näin neljäänkymmeneen ikävuoteen mennessä, vaikka viimeiset 20v olen ajoittain nukkunut todella huonosti. Ei se katsos jatkuvaa ole se unettomuus. No mutta, mitäs tästä tuumaat: Minäkin tykkään pizzasta ja kyllä, sillä(kin) on täysin mahdollista laihduttaa. Yksi pakastepizza on 800-900kcal, sen kun syö kahdessa osassa ja vähän salaattia kylkeen, pysyy päivän kalorit helposti alle 1200 eikä ole nälkä.

Ja edelleen, olen hoikka ja terve 40v nainen.

Hauskaa päivää sulle :)

Vierailija
179/277 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

30kg on niin älytön määrä ylimääräistä, että ei sun tarvitsisi kuin vähentää vaikka 20% päivittäisistä mässyistäsi niin laihtuisit. Mutta ei, mieluummin uliset palstalla.

Vierailija
180/277 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä ketjussa hyvin tulee ilmi taas se vanha  juttu, halutaan laihtua muttei haluta tehdä itse yhtään mitään.

Kaikkeen on joku syy miksi ei voi tehdä jotain  .

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän yksi