Miten saada 30 kg pois? Kaikkea yrittänyt, itsekuri ei tunnu riittävän, nälkä ja
epämukava olo kalorivajeessa ajaa aina lopulta syömään yli kulutuksen.
Laskurin mukaan laihdun 1800kcal päivässä, paino pysyy samana 2207 kcal päivässä.
No aina menee yli tuon 2207
Epätoivo on ikuista :(
Kun saisi 29kg pois, niin ylipainoa olisi enää vain 5kg
Kommentit (277)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kalori ja kalori ei ole saman arvoisia. Mistä tuo 2207 kcal muodostuu?
Pyrin lautasmalliin, esim kanafileet ja salaatti ja rahka lounaalla.
Päivällisellä kaikki menee ok, esim kanakeittoa tänään.
Jäi kamala nälkä, niin söin leipää kasan, iski makeanhimo, ahmin miehen karkitNy kalorit jo yli 3000
No ei ole mikään lautasmalli tuo kanafileet, salaatti ja rahka lounaaksi.
Siitä puuttuu rasva, siitä puuttuu hiilarit, siinä on turhan paljon proteiinia, ja kasviksiakin luultavasti liian vähän (salaatit on yleensä aika höttöistä tavaraa).
Yksi syy lihomiseeni on se, että lopetin rasvan välttelyn.
Nykyään esim salaatissa saattaa olla 1tl oliiviöljyä, eli rasvaa syön nyt
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on sitten ihmeellinen väittämä. Tottakai ne painonpudotuksessa ovat samanarvoisia. Ruoan ravintoarvot ja kylläisyyden tunne ovat sitten eri asioita, mutta 2207 on 2207 eikä 1800.
Ei ne ole samanarvoisia edes painonpudotuksessa. Sä voit syödä vaikka 10000 kcal päivässä ja olla silti aliravittu tärkeiden vitamiinien, kivennäisaineiden yms. suhteen ja silloin keho kertoo nälällä ettei se ole riittävästi ravittu.
Luitko edes tuota viestiä jota kommentoit?
Siinähän nimenomaan sanottiin, että "ravintoarvot ja kylläisyyden tunne ovat sitten eri asioita". Eli ei väitetty, että 2207 kilokaloria syömällä saat saman määrän ravinteita ja tunnet itsesi yhtä kylläiseksi ihan siitä riippumatta mitä syöt.
Samanarvoisia ne on siinä, mitä ne vaikuttaa painoon.
"Samanarvoisia ne on siinä, mitä ne vaikuttaa painoon."
Ei todellakaan ole. Miten joku voi edes väittää jotain noin hölmöä?
Elimistö käsittelee hiilihydraatteja, proteiineja ja rasvoja eri tavalla, ei niiden kalorimääriä voi verrata keskenään. Ja eri ruoista kertynyt sama kalorimäärä ei aina kulu ja imeydy samalla tavalla, esim kuitu.
Ei todellakaan ole sama asia painonkaan kannalta syökö kalorit suklaasta vai kasviksista.Jos ravinto koostuu hiilihydraateista, joka on sokeria, niin se varastoituu kehossa rasvaksi. Jos jättää hiilihydraatit pois menee keho ketoosiin ja silloin keho käyttää olemassa olevaa rasvaa energiana.
As simple as that
Eipä toiminut minulla. Söin niin paljon rasvaa, että siitäkin riitti käytettäväksi energiana, ei tarvinnut omiin rasvavarantoihin puuttua.
No tuon toimiminen edellyttää tietenkin sitä, että hiilareita ei juurikaan syödä. Sinä söit varmasti molempia. Tai sitten tolkuttomasti myös proteiinia.
Tee Jethrot. Pienennä pikkuhiljaa annoskokoja ja älä koskaan santsaa lisää. Osta juoksumatto kotiin ja kävele siinä joka ikinen päivä 60-90 min. Saa juostakin, jos paikat kestää. Siinä voi samalla selailla nettiä tai katsoa telkkaria.
Onhan noi juoksumatot kookkaita, aika rumia ja vie tilaa. Mutta kumpi on tärkeämpää? Hyvinvoiva sinä vai epäkohta sisustuksessa?
Myös ruokailuajat on syytä olla mahdollisimman säännöllisiä.
Mun hyvä ystävä laihtui nopeasti 20 kiloa, kun hommasi juoksumaton ja kävelee tai hölkkäilee siinä päivittäin. Ruokavaliota ei ole ihmeemmin muuttanut.
Vierailija kirjoitti:
Olet kokeillut jo kaikkea?
Listaisitko, mitä kaikkea olet kokeillut, ja kuinka monta päivää kutakin? Jaksoitko mitään yli viikon ajan?
Elämäntapamuutoksen olen aloittanut kymmeniä kertoja, ei ole kestänyt yli 2 viikkoa se (eikä mikään muukaan)
Karppaus, 1800kcal dieetti, 1500 kcal dieetti, jutta dieetti, olen ostanut ravinto-ja liikunta valmennuksen, meni hukkaan 600e
Kaalikeittodieetti, diabetes ruokavalio, gluteeniton ruokavalio. Aloitin liikunnan 5xvko,lopputulos painon nousu
Ap
Vierailija kirjoitti:
Mysimba laihdutuslääke jos itsekuri ei liitä. Tuo ihan oikeasti vähentää ruokahalua. Hintava on mutta toisaalta säästät ruokakustannuksissa.
Itse laihdutin 25kg sinä kesänä kun käytin mysimbaa, jatkoin vielä sen jälkeen noin 6kk "ylläpitohoitona".
*riitä
Vierailija kirjoitti:
Mysimba laihdutuslääke jos itsekuri ei liitä. Tuo ihan oikeasti vähentää ruokahalua. Hintava on mutta toisaalta säästät ruokakustannuksissa.
Itse laihdutin 25kg sinä kesänä kun käytin mysimbaa, jatkoin vielä sen jälkeen noin 6kk "ylläpitohoitona".
Mysimba toimii muttei se mikään ihmepilleri ole. Ensin tehtävä päätös vähentää syömistä ja nuodatettava sitä. Mysimba ainoastaan helpottaa silloin kun itse tehnyt päätöksen että syö vähemmän. Se voi tavallaan olla ratkaiseva apu siinä että sortuuko vai ei. Esim tupakka voi olla vastaava ratkaiseva apu mutta mielummin se Mysimba.
Yksi hyvä puoli Mysimbassa on että alkoholista tulee kauhea päänsärky koska sisältää myös alkoholivieroitukseen käytettävää naltreksonia. Ei tule juotua ja monelle se juominen aiheuttaa pahaa mässäilyä, viimeistään seuraavana päivänä.
Vierailija kirjoitti:
Miten nukut? Huonounisen on lähes mahdoton laihduttaa, koska hormonitoiminta on univajeessa erilainen. Jatkuva nälkä vaivaa.
Ihmiset ovat erilaisia. Mulla esimerkiksi ei väsyneenä ole yhtään nälkä, ajatuskin ruoasta oksettaa.
Nim. Nukkunut viimeaikoina alle 4h/yö ja kyllä on paino pudonnut
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
*riitä
Miksi ihmeessä tuo Mysimba viesti poistettiin? Kyseessähän ihan lääkeviranomaisten virallisesi hyväksymä lääke. Saa Suomessakin reseptillä.
Itsekin käyttänyt ja ei se ihmeitä tee, mutta voi olla ratkaiseva apu.
Sitten on pms-/menkkanälkä.. Hyvä tiedostaa kun on nuo ajat, ettei rupea panikoimaan. Tuo nälkä menee kyllä ohi mutta täytyy keksiä keino et pysyy aallonharjalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
*riitä
Vaikka kommentti poistettiin, itse laihdutin ihan oikeasti 25kg yhdessä kesässä Mysimban avulla, toukokuun lopusta syyskuun loppuun. Vähensin syömistä reilusti ja Mysimba auttoi ruoanhimossa. Liikuin myös paljon, normaalisti pari lihastreeniä, pyöräilypäivä ja lyhyt lenkki viikossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsekuri ei auta laihtumaan: https://seura.fi/terveys/hyvinvointi/ravinto/unohda-itsekuri-laihduta-k…
Kyllä se auttaa jos sitä vaan on
Se ei ole niin yksinkertaista
Kyllä on vaan on. Itse olen lopettanut tupakan polton ja laihduttanut 15 kg puhtaasti sillä, että olen jotain päättänyt ja pitänyt siitä kiinni
Vierailija kirjoitti:
Tee Jethrot. Pienennä pikkuhiljaa annoskokoja ja älä koskaan santsaa lisää. Osta juoksumatto kotiin ja kävele siinä joka ikinen päivä 60-90 min. Saa juostakin, jos paikat kestää. Siinä voi samalla selailla nettiä tai katsoa telkkaria.
Onhan noi juoksumatot kookkaita, aika rumia ja vie tilaa. Mutta kumpi on tärkeämpää? Hyvinvoiva sinä vai epäkohta sisustuksessa?
Myös ruokailuajat on syytä olla mahdollisimman säännöllisiä.Mun hyvä ystävä laihtui nopeasti 20 kiloa, kun hommasi juoksumaton ja kävelee tai hölkkäilee siinä päivittäin. Ruokavaliota ei ole ihmeemmin muuttanut.
Jeti on itsekkin sanonut, että sen juoksumaton vaikutus laihdutukseen oli +-0
Vierailija kirjoitti:
Hassua tämä tunne nälästä. Useimmat eivät erota mielitekoja ja nälkää. Testi: katsele porkkanapinoa ja tutkaile kurniiko vatsa. Siirrä sitten katse karkkipinoon ja kuulostele vatsaa. Niin, se sun nälkä on vain mieliteko. Sillä ei ole nälän kanssa mitään tekemistä. Vararasvaa on kyllä kropassa poltettavaksi ihan riittämiin ja kroppa osaa ihan itse sen ravinnon rasvavarastoista hakea.
Ilmeisesti tuo on lihavien oma juttu, että tulee nälkä kun katsoo karkkipinoa. Minulla ei tule nälkä kummastakaan. Nälkä tulee yleensä melko yllättäen, harmillisesti juuri kun on kivasti keskittynyt työn tekemiseen. Se kurnii ilman mitään syömisen näkemistä. Kurnii ja kun annan kurnia niin se menee ohi, mutta sitten alkaa heikotus ja oksetus. Ja jos sitten en reagoi niin saan migreenin. Jotkut teistä sanoo, että nälkään ei pidä reagoida. Olen eri mieltä, nälkään pitää aina reagoida jos haluaa pysyä normaalissa painossa.
Pienensin annoskokojani rutkasti. Santsaamista en myöskään harrasta enää. Syön ihan normaalia ruokaa ja herkkujakin ehkä pari kertaa viikossa, määrä vain on nykyisin pienempi. Välillä tekisi mieli mässätä enemmän, mutta sitten mietin pudotettuja kilojani ja sitä ihanaa tunnetta, joka laihtumisesta on seurannut ("Nothing tastes as good as skinny feels"). Olen hyväksynyt sen, että laihtumisen kuuluu tuntuakin jossain. Jos söisin edelleen samoin kuin ennen, en laihtuisi.
Olen aina rakastanut pitsaa, niinpä siirryin kokonaan pitsan syöjäksi ja nyt 2 vuotta tuosta olen laihtunut 29 kiloa, mustaa kahvia juon ja pitsan kanssa kolaa tai maitoa. Ravintolasta haen pitsat. Olen kanta-asialkas ja normipitsan hinnan olen saanut hintaan 8.90 tinkattua.
Sori sivusta huutelen (en jaksa katsoa koko ketjua, että onko tästä jo puhuttu) mutta täällä oli ihan vasta juttua pätkäpaastosta ja moni kehui sitä. Oletko ap testannut? Itse syön sillä tavalla luontaisesti ja olen hoikka. En ole ikinä ollut illalla syövä, eikä myöskään aamulla ole nälkä. En siis osaa sanoa toimiiko se sinun tapauksessa, mutta se saattaisi olla kokeilemisen arvoinen, jos et sitä ole vielä testannut.
Et mitenkään, ap.
Ei sinusta ole siihen, ja kukaan muu ei sitä sinun puolestasi tee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on sitten ihmeellinen väittämä. Tottakai ne painonpudotuksessa ovat samanarvoisia. Ruoan ravintoarvot ja kylläisyyden tunne ovat sitten eri asioita, mutta 2207 on 2207 eikä 1800.
Ei ne ole samanarvoisia edes painonpudotuksessa. Sä voit syödä vaikka 10000 kcal päivässä ja olla silti aliravittu tärkeiden vitamiinien, kivennäisaineiden yms. suhteen ja silloin keho kertoo nälällä ettei se ole riittävästi ravittu.
Sotket kalorit ja ravintosisällön.
eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi on huono asia että on nälkä? Keskitytkö liikaa siihen, että nälkä on jotenkin negatiivinen tunne, ongelma, jolle pitää tehdä jotain = syödä? Minua auttoi kun aloin ajattelemaan ettei nälän tunteeseen tarvitse reagoida mitenkään.
Omituinen ajatustapa. Tottakai nälän tunteeseen kuuluu reagoida. Sillä on ihmisen elimistössä ihan tietty tarkoitus. Ja joillekin se nälkä kyllä on ihan oikeasti ongelma. Itselläni esimerkiksi keskittymiskyky menee täysin nollaan ja alkaa heikottamaan.
Lihavilla nälän tunne on koko ajan eikä nälkämittari ole kunnossa.
Ei kenelläkään ole normaalisti koko ajan nälkä. Silloin ei ole terve.
Se on aivan eri asia kun terveellä, joilloin tunteeseen reagoidaan, toisin kuin lihavalla.
Eipä toiminut minulla. Söin niin paljon rasvaa, että siitäkin riitti käytettäväksi energiana, ei tarvinnut omiin rasvavarantoihin puuttua.