Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

38 €/h seuranpidosta vanhuksille. Taas uusi yritys. Ennemmin vapaaehtoistyötä!

Vierailija
04.01.2022 |

Firman nimi on "seurana"

Tuolla hinnalla saa tyypin, joka rehkii kotona siivouspuhissa tai tekee muit kotitaloustöitä.

Miksi seuranpidosta pitäisi pulittaa noin paljon. Taas joku uusi on keksinyt, miten vanhuksilta saadaan rahat kybyttyä tai niiden jälkeläisiltä.

Lisäksi tuohan hoituu ja kuuluu hoitua vapaaehtoistyönä. Kyllä niitä vapaaehtoisystäviä järjestöiltä löytyy.

Kommentit (138)

Vierailija
121/138 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveri joka on nuohooja kertoo että isoin osa työajasta menisi mummojen ja pappojen kanssa kahvitteluun. Jos antaisi mennä. Eli tarve keskustelulle ja seuralle on kova, toivottavasti nämä palvelut yleistyvät.

Vierailija
122/138 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhdistykset, seurakunnat ja Suomen Punainen Risti tekevät arvokasta vapaaehtoistyötä. Auttavat muun muassa vanhuksia ja vammaisia ilmaiseksi.

Niiden, joilla ei ole varaa tai halua maksaa, kannattaakin käyttää ilmaispalveluita. 

Yhdistykset täydentävät seuranpitoa. Voi olla myös yhteisiä elämän arvoja auttajalla ja autettavalla. Autettava voi olla aktiiviaikanaan ollut vapaaehtoisena. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/138 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En näe tässä oikein mitään eroa prostituutioon. En käyttäisi.

Vierailija
124/138 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaveri joka on nuohooja kertoo että isoin osa työajasta menisi mummojen ja pappojen kanssa kahvitteluun. Jos antaisi mennä. Eli tarve keskustelulle ja seuralle on kova, toivottavasti nämä palvelut yleistyvät.

Varsinkin miespuoliselle lähihoitaja-yrittäjälle olisi kysyntää. Vielä jos pysyy ruuvimeisseli kädessä, taksikortti taskussa, auto alla. Iloinen palveluasenne. Apteekissa käyntiä yms. Voisi laskuttaa 50 euroa/tunti + kilometrit. Toki kulujakin on, mutta mielekästä työtä. Paremmat hankkeet kuin vuokrafirman nollasoppareilla.

Vierailija
125/138 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhdistykset, seurakunnat ja Suomen Punainen Risti tekevät arvokasta vapaaehtoistyötä. Auttavat muun muassa vanhuksia ja vammaisia ilmaiseksi.

Niiden, joilla ei ole varaa tai halua maksaa, kannattaakin käyttää ilmaispalveluita. 

Yhdistykset täydentävät seuranpitoa. Voi olla myös yhteisiä elämän arvoja auttajalla ja autettavalla. Autettava voi olla aktiiviaikanaan ollut vapaaehtoisena. 

Olenko väittänyt jotain muuta? Tietenkin yhdistykset voivat edelleen jatkaa vapaaehtoistoimintaansa. Ihan varmasti jatkossakin on niitä, jotka mieluummin valitsevat vapaaehtoisen kuin maksavat palvelusta. Eivät nämä ole toisensa poissulkevia asioita. 

Vierailija
126/138 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs jos kävisit itse siellä tuttujen vanhusten luona, niin ei tarvitse muille maksaa siitä?

Vierailija
127/138 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama kukn kotisiivouksen hinta. Ainoastaan yritys joka laskuttaa 42€/h tekee kannattavaa liiketoimintaa - ja mikä onkaan sen yrityksen toiminnan tarkoitus?

No tuottaa voittoa omistajilleen, mutta ensiksi pitää maksaa verot, kaikki kulut markkinoinnista nettiliittymään, likkumminen kohteeseen, palkka, työnanatajamaksut, vakuutukset, YEL ym. lakisääteiset.

Palkan ja kulujen jälkeen yrityksen tilille olisi suotavaa jäädä vähän varojakin ja jossa se on voittoa, verotetaan sekin vielä yritykseltä, siksi kannattaakin tehdä 0-tulosta, eli ostaa koneita ja laitteita kuten uusia läppäreitä tmv.

Vierailija
128/138 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Touko Puuppanen kirjoitti:

Kertoo paljon suomalaisen  yhteiskunnan sairaudesta. Lapsilla ei tule mieleenkään, että kävisivät itse tapaamassa vanhempiaan?

Lapset asuvat satojen kilometrien päässä, käyvät töissä ja heillä on omia lapsia huolehdittavana. Ei mitään 60-70-luvun syytinkielämää.

No seliseli. Ei kai sitä mummoa/vaaria tarvi jatkuvalla syötöllä käydä paikan päällä katsomassa, kun puhelin, netti sun muut on keksitty. On kyllä aika ihmeellistä, jos on niin kiire, ettei muka ehdi vaikka muutaman kerran viikossa soitella sille vanhukselle ja käydä sitten paikan päällä tapaamassa vähän harvemmin.

Eihän nämä sulje toisiaan pois. Itse kyllä mielihyvin palkkaan jonkun tulevaisuudessa taluttamaan äitiä kirjastoon, kauppaan ja kylille, vaikka itse soittelisinkin ja kävisin. Kotihoito ja siivoukset toki erikseen.

Kodinhoitaja maksut menevät eläkkeen suuruuden mukaan,

Esimerkki: maksu kunnan kautta: 55 e /h, ei kotitalousvähennystä. Kunta maksaa yrittäjälle 46 e.

Maksu suoraan yrittäjälle 38 euroa, kotitalousvähennyksen jälkeen 15,20.

Mutta pienillä eläkkeillä ei saa verovähennystä esim. 1258 eläkkeellä, mutta ei saa palveluseteliäkään.

Ei saa, jossei hae. Hakemalla saa verovähennykse, jos on maksettavia veroja.  Hakemalla saa päätöksen palvelusetelistä, 1258 eläke ei ole este.

Vierailija
129/138 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kertoo paljon suomalaisen  yhteiskunnan sairaudesta. Lapsilla ei tule mieleenkään, että kävisivät itse tapaamassa vanhempiaan?

Lapset asuvat satojen kilometrien päässä, käyvät töissä ja heillä on omia lapsia huolehdittavana. Ei mitään 60-70-luvun syytinkielämää.

60-70 - luvun syytinkielämä taisi olla paljon terveempää psykologisessa mielessä vanhusten kannalta kuin nykyinen yksin hyljättynä- elämä.

Vierailija
130/138 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No seliseli. Ei kai sitä mummoa/vaaria tarvi jatkuvalla syötöllä käydä paikan päällä katsomassa, kun puhelin, netti sun muut on keksitty. On kyllä aika ihmeellistä, jos on niin kiire, ettei muka ehdi vaikka muutaman kerran viikossa soitella sille vanhukselle ja käydä sitten paikan päällä tapaamassa vähän harvemmin.

Eihän nämä sulje toisiaan pois. Itse kyllä mielihyvin palkkaan jonkun tulevaisuudessa taluttamaan äitiä kirjastoon, kauppaan ja kylille, vaikka itse soittelisinkin ja kävisin. Kotihoito ja siivoukset toki erikseen.

Kodinhoitaja maksut menevät eläkkeen suuruuden mukaan,

Esimerkki: maksu kunnan kautta: 55 e /h, ei kotitalousvähennystä. Kunta maksaa yrittäjälle 46 e.

Maksu suoraan yrittäjälle 38 euroa, kotitalousvähennyksen jälkeen 15,20.

Mutta pienillä eläkkeillä ei saa verovähennystä esim. 1258 eläkkeellä, mutta ei saa palveluseteliäkään.

Jos maksaa veroja, saa myös kotitalousvähennystä. Tänä vuonna  - 60 %. Vähennys tehdään suoraan verosta.  Vähennystä ei voi saada verovuonna enempää, kuin on maksanut veroa.  Eikö 1258 euron eläkkeestä mene lainkaan veroa ?

Valitettavasti tuon suuruisella eläkkeellä ei saa verovähennystä.

Verovähennystä saa, jos on veroja, mistä vähentää. "Ei saa verovähennystä" on mahdollista vain, jos eläkkeestä ei mene lainkaan veroja. Minun tietääkseni tuon suuruisesta eläkkeestä menee veroja.

Noin 1400 eläkkeellä voi saada verovähennystä

Niin voi, verovähennystä voi saada myös 1111 ja 6000 eläkkeellä.  Ja 1300 euron eläkkeellä. Mutta ei 1258 euron eläkkeellä

Vierailija
131/138 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulevaisuudessa mummona olen mielummin yksin kuin tuollaisen maksullisen seuralaisen kanssa.

Vierailija
132/138 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olenko väittänyt jotain muuta? Tietenkin yhdistykset voivat edelleen jatkaa vapaaehtoistoimintaansa. Ihan varmasti jatkossakin on niitä, jotka mieluummin valitsevat vapaaehtoisen kuin maksavat palvelusta. Eivät nämä ole toisensa poissulkevia asioita. 

-  Sorry, piti vastata tälle : Niiden, joilla ei ole varaa tai halua maksaa, kannattaakin käyttää ilmaispalveluita

Vierailija
133/138 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole vielä vanhus, mutta en ikimaailmassa haluaisi jonku ventovieraan tulevan kotiini puhumaan mukavia taksamittari raksuttaen. Ei se ole ystävyyttä eikä edes seuralaisuutta.

Olen samaa mieltä.

Kauhistuttaa ajatuskin siitä, että joku tulee luokseni juttelemaan mukavia ja olemaan muka ystäväni, mutta taksamittari raksuttaa koko ajan.

Äitini puhuu vaikka tunnin yhteen pötköön yksinään ilman, että minun tarvitsee sanoa sanaakaan. Jutut ovat sen verran raskaita, että ne voisi mieluusti kipata jonkun maksullisen palvelun niskaan.

Vierailija
134/138 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

60-70 - luvun syytinkielämä taisi olla paljon terveempää psykologisessa mielessä vanhusten kannalta kuin nykyinen yksin hyljättynä- elämä.

Se ei välttämättä ollut onnea ja auvoa. Miniä hoitamassa puolisonsa vanhempia 24/7/365.

Vierailija
135/138 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni myös vapaaehtoinen pelastus, elvytystyö kuuluu maksulliseksi palveluksi.

Vierailija
136/138 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä teen juuri tuollaista työtä yhdelle asiakkaalle kotipalvelussa ja asiakas on ollut tyytyväinen ja ollut asiakkaana jo monta vuotta. Pidän kovasti tuosta asiakkaasta, mutta kyllähän se työtä on kun siihen useita tunteja viikossa aikaani kulutan. En ymmärrä miksi tuotakin pitäisi tehdä ilmaiseksi kun hänelläkin on tähän palveluun varaa ja minä tarvitsen palkkaa että saan laskuni maksettua.

Vierailija
137/138 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittakaa joku roti tuolle kiskonnalle. Ihan jokamiehen tehtävistä pihatöistäkin kiskovat törkeitä tuntihintoja senioreilta. 

Vierailija
138/138 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-  Sorry, piti vastata tälle : Niiden, joilla ei ole varaa tai halua maksaa, kannattaakin käyttää ilmaispalveluita

No olen juuri se kommetoija.