Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

38 €/h seuranpidosta vanhuksille. Taas uusi yritys. Ennemmin vapaaehtoistyötä!

Vierailija
04.01.2022 |

Firman nimi on "seurana"

Tuolla hinnalla saa tyypin, joka rehkii kotona siivouspuhissa tai tekee muit kotitaloustöitä.

Miksi seuranpidosta pitäisi pulittaa noin paljon. Taas joku uusi on keksinyt, miten vanhuksilta saadaan rahat kybyttyä tai niiden jälkeläisiltä.

Lisäksi tuohan hoituu ja kuuluu hoitua vapaaehtoistyönä. Kyllä niitä vapaaehtoisystäviä järjestöiltä löytyy.

Kommentit (138)

Vierailija
61/138 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti työntekijä tekee myös kotitöitä? Tuohan kuulostaa samalta kuin lapsiperheen kotipalvelu. Työntekijä tekee kotitöitä ja hoitaa(vrt. seuran pitäminen vanhuksille) lapsia. Maksaa meillä 37 e tunnilta - palvelusetelin arvo. Edullisempi kuin siivooja + kokki + lastenhoitaja erikseen palkattuna.

Ei tee sellaisia töitä kuin varsinainen kotisiivooja, aikaa sentäs riitä kaikkeen.

Voi keittää kahvit ja pestä ne kahvikupit sun muuta pientä puuhailua, mutta pääasiassa on se seuranpito, yhdessä teattareissa, kaupassa, kirjastossa käynti ja muu vastaava.

Vierailija
62/138 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kauheaa, jos tulevaisuuden vanhuus on sitä, että juttukaverista joutuu maksamaan 38 euroa tunnilta.

Jokainen ihan itse vaikuttaa omaan tulevaisuuteensa tässä asiassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/138 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa. Itse kun tulen vanhaksi toivon että on varaa ostaa tuollaista palvelua. Lapsia minulla ei ole, tuskin muitakaan sukulaisia. Ja muutenkin tykkäisin vieraasta ihmisestä jolle maksetaan enemmän. Ei tule tunnetta että hyväksikäyttää ja toinen uhraaa aikaansa säälistä tai velvollisuuden tunteesta vaan reilu molemmat hyötyy: hän rahaa, minä palvelua ja seuraa.

Itse mietin juuri samoin. Eiköhän tuo ystävä myös auta ulkoilussa, kauppamatkoilla yms.

Vierailija
64/138 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Touko Puuppanen kirjoitti:

Kertoo paljon suomalaisen  yhteiskunnan sairaudesta. Lapsilla ei tule mieleenkään, että kävisivät itse tapaamassa vanhempiaan?

Lapset asuvat satojen kilometrien päässä, käyvät töissä ja heillä on omia lapsia huolehdittavana. Ei mitään 60-70-luvun syytinkielämää.

No seliseli. Ei kai sitä mummoa/vaaria tarvi jatkuvalla syötöllä käydä paikan päällä katsomassa, kun puhelin, netti sun muut on keksitty. On kyllä aika ihmeellistä, jos on niin kiire, ettei muka ehdi vaikka muutaman kerran viikossa soitella sille vanhukselle ja käydä sitten paikan päällä tapaamassa vähän harvemmin.

Vierailija
65/138 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vapaaehtoisiin kuuluu vaikka minkälaista hiihtäjää. Tuskin sinäkään olisit kiitollinen jos mummosi lompakko tai korut ryöstetään.

Jep. Mummon lompakon ryöstäminen kuuluu sukulaisille. Näin se on!

Niimpä.

Ja mikä harmitus, jos mummo tuhlaakin rahojaan vaikkapa saattoapuun apteekkiin tai ihan vaan ulkoiluun!

Meillä mummon lapseton sisko joutui maksamaan saattoavusta yli 300 e/kerta, koska ystävällinen SPR:n vapaaehtoinen nosti puolestaan rahat automaatista eli isotäti näki kyllä näppäillä tunnuslukunsa, mutta ei saanut ruudulta selvää summista. SPR:n vapaaehtoinen sai ja niin 100 eurosta tuli 400 e ja avustaja nappasi omansa.

Onko rikosilmoitus tehty?

Tietenkin, mutta koska mummo selkeästi yksin näppäilee tunnusluvut, apulainen on kaukana, niin mitään rikosta ei ole tapahtunut.

Vierailija
66/138 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti työntekijä tekee myös kotitöitä? Tuohan kuulostaa samalta kuin lapsiperheen kotipalvelu. Työntekijä tekee kotitöitä ja hoitaa(vrt. seuran pitäminen vanhuksille) lapsia. Maksaa meillä 37 e tunnilta - palvelusetelin arvo. Edullisempi kuin siivooja + kokki + lastenhoitaja erikseen palkattuna.

Ei tee sellaisia töitä kuin varsinainen kotisiivooja, aikaa sentäs riitä kaikkeen.

Voi keittää kahvit ja pestä ne kahvikupit sun muuta pientä puuhailua, mutta pääasiassa on se seuranpito, yhdessä teattareissa, kaupassa, kirjastossa käynti ja muu vastaava.

Joutuuko se mummo siis pulittamaan esim. sen seuranpitäjän teatteriliput yms tuon 38 euron tuntihinnan lisäksi..? Aika kallis teatterireissu...

Vierailija
67/138 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kertoo paljon suomalaisen  yhteiskunnan sairaudesta. Lapsilla ei tule mieleenkään, että kävisivät itse tapaamassa vanhempiaan?

Lapset asuvat satojen kilometrien päässä, käyvät töissä ja heillä on omia lapsia huolehdittavana. Ei mitään 60-70-luvun syytinkielämää.

No seliseli. Ei kai sitä mummoa/vaaria tarvi jatkuvalla syötöllä käydä paikan päällä katsomassa, kun puhelin, netti sun muut on keksitty. On kyllä aika ihmeellistä, jos on niin kiire, ettei muka ehdi vaikka muutaman kerran viikossa soitella sille vanhukselle ja käydä sitten paikan päällä tapaamassa vähän harvemmin.

Eihän nämä sulje toisiaan pois. Itse kyllä mielihyvin palkkaan jonkun tulevaisuudessa taluttamaan äitiä kirjastoon, kauppaan ja kylille, vaikka itse soittelisinkin ja kävisin. Kotihoito ja siivoukset toki erikseen.

Vierailija
68/138 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se kuuluu yhteiskunnan huolehtia sairaista ihmisistä ja järjestää tekemistä yksinäisille köyhille vanhuksille niinkuin muuallakin tehdään. Täällä kaikki tyrkätään vaan vapaaehtoisten huoleksi. Rahanpalvojia ovat suomalaiset päättäjät,viis ihmisistä.

Miten toteuttaisit tämän seuran tarpeen yhyeiskunnassa jos rahan ottaminen ja vapaaehtoisuus on paha? Pakotetaan joku vanhusten seuraksi?

Vierailija
69/138 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän nämä sulje toisiaan pois. Itse kyllä mielihyvin palkkaan jonkun tulevaisuudessa taluttamaan äitiä kirjastoon, kauppaan ja kylille, vaikka itse soittelisinkin ja kävisin. Kotihoito ja siivoukset toki erikseen.

Kodinhoitaja maksut menevät eläkkeen suuruuden mukaan,

Vierailija
70/138 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esim. 300 - 1000 euroa

Vierailija
71/138 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin tämä liittyi? Kotihoito toki menee tulojen (ei eläkkeen) mukaan ja sitten tuo palvelu ja muut kuten siivous lisäksi.

Vierailija
72/138 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keneltä se on pois, jos joku haluaa seurapalvelua tuohon hintaan tarjota ja toinen sen maksaa? Markkina sen lopulta määrittelee, onko palvelulle kysyntää. En minäkään toivoisi, että joudun tulevaisuudessa seurasta maksamaan mutta ei haittaa, jos joku haluaa maksaa ja on palveluun tyytyväinen.

Hinta ei mielestäni ole mitenkään suuri, laskutettava summa kuulostaa kohtuulliselta jos tuolla on tarkoitus edes kohtuullista palkkaa työntekijälle maksaa.

Eivät ne vapaaehtoispalvelutkaan pyhällä hengellä toimi. Suunnittelua, koulutusta ja käytännön toimintaa pyörittävät ihan kuukausipalkkaiset henkilöt, joiden palkan maksavat järjestöt omalla rahoituksellaan.

Vierailija
73/138 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kauheaa, jos tulevaisuuden vanhuus on sitä, että juttukaverista joutuu maksamaan 38 euroa tunnilta.

Jokainen ihan itse vaikuttaa omaan tulevaisuuteensa tässä asiassa.

Tätini oli aktiivinen ja seurallinen, laaja ystäväpiiri. Lopulta kaikki ystävät olivat kuolleet ja täti ei pärjännyt yksin kotonaan.

Vierailija
74/138 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäpä voin kertoa!

Olen 40 vuotias, kolmen lapsen äiti. Lapset ovat 12v, 7v ja 4v.  Teen 100% listaa kolmivuorotyössä sairaanhoitajana. Oma äitini asuu palvelutalossa. Käyn hänen luonaan n. kahdesti viikossa, aina aamuvuoron jälkeen... (ja tämäKIN tuntuu itsestäni TODELLA raskaalta.. tai lähinnä töiden jälkeen äidin luokse meneminen.). Istun seurana n. tunnin kaksi, jonka jälkeen on todella kova kiire hakemaan kuopusta päiväkodista. Oma lukunsa on tietty jos on yövuoroputki menossa ja aamuja ei osu viikolle niin siinä on sitten järjestettävää..

Kyllä, minä ostin tälläisen palvelun. En todellakaan koe olevani itsekäs! Teen kaikkeni, aivan kaikkeni. Ja olen romahduksen partaalla. Perhe-elämä, vaativa työ, esiteini, ekaluokkalainen ja pieni päiväkotilainen. Ja dementoitunut oma äiti. Olen hukannut täysin itseni tässä elämässä. 

Ostin tälläinen palvelun äidilleni. Hän nauttii suunnattomasti, kun saa jutella ja puhua jonkun kanssa. Valitettavasti en siihen pysty niin usein kun hän kaipaisi. 

Vierailija
75/138 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin tämä liittyi? Kotihoito toki menee tulojen (ei eläkkeen) mukaan ja sitten tuo palvelu ja muut kuten siivous lisäksi.

Niin mitä suurempi eläke sitä enemmän maksat.

Vierailija
76/138 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esim. 300 - 1000 euroa

1000€/kk saa noin 26 tuntia kuukaudessa palvelua, jonka saa valita ihan itse. Mun mielestä tuo 26 tuntia on aika paljon, jos on suhteellisen hyväkuntoinen vanhus ja tarvitsee apua esimerkiksi kaupassa, kirjastossa tms käymiseen. 

Vierailija
77/138 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin mitä suurempi eläke sitä enemmän maksat.

Monelle hyvätuloiselle onkin järkevämpää ostaa palvelut yksityisiltä kuin maksaa kunnallisista palveluista tulojen mukaan.

Vierailija
78/138 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hoitajana vanhusten palveluasumisessa. Vapaaehtoishommista olen huomannut, että moni aloittaa innolla esimerkiksi vapaaehtoisen ystävätoiminnan, mutta into monesti lopahtaa nopeasti. Maksetut seuralaiset sentään käyvät säännöllisesti ja pysyvät vanhuksen elämässä.

Vierailija
79/138 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä käy hoitokodissa muistisairasta mummoa kerran viikossa moikkaamassa palkollinen. Mummo ei muista enää kuka on tuttu ja kuka ei, niin osaava hoitaja on ihan yhtä hyvä kuin me suku. Jotka toki käydään myös. Lukevat äänen, joko mummo sen vähän mitä vielä kykenee tai hoitaja, katselevat kuvakirjoja, käyvät kävelyllä, kuuntelevat LP:levyjä, nainen soittaa myös viulua jota mummo kuuntelee ja kädet ja jalat liikkuu. Silloin mummo on eniten läsnä. Maksaa 50 € tunti ja on kerralla 1,5 h.

Mummon rahoillahan se siellä on kun siitä edes jotain iloa on niin se otetaan. Mittaa myös verenpainetta yms. ja syöttää kun oikeat hoitajat ei aina ehdi. Ihan ei joka päivä itse voida ajella 95 km päähän niin nyt mennään näin.

Vierailija
80/138 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka sitä vapaaehtoistyötä ehtii tehdä kun omat vanhemmat ja niiden ikääntymisen tuomat ongelmat kaatuu omaan niskaan?