Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

38 €/h seuranpidosta vanhuksille. Taas uusi yritys. Ennemmin vapaaehtoistyötä!

Vierailija
04.01.2022 |

Firman nimi on "seurana"

Tuolla hinnalla saa tyypin, joka rehkii kotona siivouspuhissa tai tekee muit kotitaloustöitä.

Miksi seuranpidosta pitäisi pulittaa noin paljon. Taas joku uusi on keksinyt, miten vanhuksilta saadaan rahat kybyttyä tai niiden jälkeläisiltä.

Lisäksi tuohan hoituu ja kuuluu hoitua vapaaehtoistyönä. Kyllä niitä vapaaehtoisystäviä järjestöiltä löytyy.

Kommentit (138)

Vierailija
21/138 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhusten vapaaehtoisystäviksi ilman palkkaa ryhtyvät ovat usein juuri eläkkeelle jääneitä ja hyväkuntoisia vielä.

Kokevat, että haluavat auttaa seurallaan yksinäisiä.

Vierailija
22/138 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Touko Puuppanen kirjoitti:

Kertoo paljon suomalaisen  yhteiskunnan sairaudesta. Lapsilla ei tule mieleenkään, että kävisivät itse tapaamassa vanhempiaan?

Se vaan on monella taloudellisesti ja ajankäytöllisesti mahdotonta. Itse asun vanhemmilta "vain" 150km päässä, mutta edestakainen matka vie kuitenkin 4h ratissa (+tietenkin ainakin pari tuntia paikan päällä) ja 40€ bensoissa. Ei siinä kovin montaa kertaa kuukaudessa ole mahdollista vierailla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/138 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole vielä vanhus, mutta en ikimaailmassa haluaisi jonku ventovieraan tulevan kotiini puhumaan mukavia taksamittari raksuttaen. Ei se ole ystävyyttä eikä edes seuralaisuutta.

Mutta haluaisit kotiisi ventovieraan ihmisen tietämättömistä syistä puhumaan mukavia muut asiat mielessä raksuttaen?

Vierailija
24/138 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole vielä vanhus, mutta en ikimaailmassa haluaisi jonku ventovieraan tulevan kotiini puhumaan mukavia taksamittari raksuttaen. Ei se ole ystävyyttä eikä edes seuralaisuutta.

Olen samaa mieltä.

Kauhistuttaa ajatuskin siitä, että joku tulee luokseni juttelemaan mukavia ja olemaan muka ystäväni, mutta taksamittari raksuttaa koko ajan.

Vierailija
25/138 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suamalaiset on niin köyhiä, että on näköjään pitäny kehittää joku välistävetofirma :(...

Vierailija
26/138 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vanhus kaipaa seuraa ja hänellä on varaa siitä maksaa, niin hyvähän se vaan on että seuraa on rahalla saatavilla.

Vierailija
27/138 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauheaa, jos tulevaisuuden vanhuus on sitä, että juttukaverista joutuu maksamaan 38 euroa tunnilta.

Vierailija
28/138 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen SPR:n vapaaehtoinen ja käyn palvelutalossa itseäni 10 vuotta vanhemman lähes liikuntakyvyttömän vanhuksen luona kerran viikossa. SPR piti ulkoiluystäväkoulutuksen, johon osallistuin. Koska olen itse selkävaivainen, sain ystäväksi vanhuksen, jota ei tarvitse työntää ulkona lumisohjossa pyörätuolissa. Hän itse toivoi nimenomaan jutteluseuraa.

Koen vapaaehtoistyön antavan itselleni paljon ja tuovan rytmiä viikkooni. Itse olen hyväkuntoinen 70+ eläkeläinen ja selkävaivatkin on taas vaiheeksi lähes poissa.

Vierailija
29/138 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen SPR:n vapaaehtoinen ja käyn palvelutalossa itseäni 10 vuotta vanhemman lähes liikuntakyvyttömän vanhuksen luona kerran viikossa. SPR piti ulkoiluystäväkoulutuksen, johon osallistuin. Koska olen itse selkävaivainen, sain ystäväksi vanhuksen, jota ei tarvitse työntää ulkona lumisohjossa pyörätuolissa. Hän itse toivoi nimenomaan jutteluseuraa.

Koen vapaaehtoistyön antavan itselleni paljon ja tuovan rytmiä viikkooni. Itse olen hyväkuntoinen 70+ eläkeläinen ja selkävaivatkin on taas vaiheeksi lähes poissa.

Kiitos sinulle.

Juuri sinunkaltaisesi tuovat valoa maailmaan.

Vierailija
30/138 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuosta summasta kun vähennetään ALV, työnantaja maksut, eläkemaksut, vakuutukset sekä itse ve

ro loppupalkasta niin päästään sinne 10 € tuntumaan.

Luuletko tosiaan, että näistä jotain veroja maksettais, älä uskokaan.

Vierailija
31/138 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vapaaehtoisiin kuuluu vaikka minkälaista hiihtäjää. Tuskin sinäkään olisit kiitollinen jos mummosi lompakko tai korut ryöstetään.

Jep. Mummon lompakon ryöstäminen kuuluu sukulaisille. Näin se on!

Vierailija
32/138 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi, mitä rahastusta.

Vierailija
33/138 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsilla on huono omatunto, kun eivät itse käy ja sitten palkkaavat tuollaisen.

Oikeasti se iäkäs kaipaa niitä sukulaisiaan. Ei jotain ventovierasta uutta tuttavuutta.

Karsee hinta

Entäs jos se ainoa lapsi asuu Australiassa? Tai jossain Brasilian viidakossa  tutkimassa perhosia?

ja muista sukulaisia ei ole?

Vierailija
34/138 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja sun pointti ja anti tähän keskusteluun oli? Saada taputuksia?

Vierailija
35/138 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä mieltä olette henkilöistä jotka ovat vapaaehtoistyöntekijänä plättyjen vastaanottokeskuksessa?

Vierailija
36/138 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen joskus ollut e s c o r t hommissa vanhuksille, silloin sain 200e/tunti (:

Vierailija
37/138 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös tuon saa kotitalousvähennykseen jos kerran siivoovat ja tekevät jotain työtä.Tietysti heidän pitäisi eritellä se seura-aika.Tulihan tuo suuri lisäys tuohon kotitalousvähennykseen joka ei koske remontteja.Jos on kaupungin kautta tuo homma niin siitä ei saa mitään vähennyksiä.Tosin se onkin halvempi.

Vierailija
38/138 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ethän sä tuollaista palvelua edes tarvitsisi, koska sulla on ihan oikeita ystäviä ja kavereitakin. 

Mä näen ko yrityksen toiminnassa sikäli järkeä, että tuolta tulee henkilö sovitusti (eikä silloin, kun sattuu muilta kiireiltään ehtimään kuten vapaaehtoistyössä) ja lisäksi ko henkilö tekee myös kotitöitä. Voihan toki kotitöihin palkata  jostain muusta firmasta työntekijän, mutta ihan yhtä lailla taksamittari silläkin raksuttaa. Kunnallista kotiapua tarjoavilla taas ei ole aikaa istua kahvittelemassa ja jutella siinä mukavia vaan hoitavat nopeasti homman ja sitten seuraavan asiakkaan luokse. Eli tässä konseptissa on yhdistetty sekä yksityinen kotiapu että seura. Mieluummin mä tuollaista palvelua käyttäisin kuin että luonani ravaa sekalainen joukko ihmisiä tekemässä kuka mitäkin, mutta kenelläkään ei ole aikaa istahtaa edes kahville. 

Vierailija
39/138 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vapaaehtoisiin kuuluu vaikka minkälaista hiihtäjää. Tuskin sinäkään olisit kiitollinen jos mummosi lompakko tai korut ryöstetään.

Jep. Mummon lompakon ryöstäminen kuuluu sukulaisille. Näin se on!

Niimpä.

Ja mikä harmitus, jos mummo tuhlaakin rahojaan vaikkapa saattoapuun apteekkiin tai ihan vaan ulkoiluun!

Vierailija
40/138 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se kuuluu yhteiskunnan huolehtia sairaista ihmisistä ja järjestää tekemistä yksinäisille köyhille vanhuksille niinkuin muuallakin tehdään. Täällä kaikki tyrkätään vaan vapaaehtoisten huoleksi. Rahanpalvojia ovat suomalaiset päättäjät,viis ihmisistä.