En jaksa heti aamusta miehen jatkuvaa puhetulvaa vaan haluan herätä rauhassa, mies suuttuu tästä
Minulle herääminen ottaa aikansa, enkä jaksa heti aamusta jatkuvaa kälätystä ja kysymyksiä. Asioita joista ehtisi aivan hyvin jutella kun olen kunnolla herännyt. Molemmat siis etätöissä ja tästä syystä suunnilleen 24/7 kotona yhdessä. Kuulostan varmaan itsekkäältä, joo, mutta ärsyynnyn kun en saa olla kahta minuuttia rauhassa. "Pitäisikö se sun auto muuten pesettää tällä viikolla, mikä sen eilisen leffan näyttelijän nimi oli kun en muista, lisäätkö ostoslistaan juuston ja oliivit"
Lisäksi pyytää tuomaan sitä sun tätä, kun hänellä on läppäri sylissä ja on niin hankala nousta hakemaan. Vettä, kahvia, annatko kynän ja paperia, nenäliinoja ym. Itse haluaisin rauhassa ja hiljaisuudessa heräillä viltin alla kahvini kanssa. Kun otan aiheen puheeksi, hänestä kuoriutuu draamaprinsessa. "Ei sitten puhuta mitään v*ttu koko päivänä, kyllä sä kavereides kanssa juttelet muttet mun" Ja joo, soittelen melko usein kavereille ja perheelle MUTTA sitten kun olen kunnolla herännyt.
Kun olisin valmis juttelemaan, kulkee mykkänä nokka pystyssä tai kääntää tahallaan selkänsä. Miten tehdä tämä asia selväksi niin että se menee perille? Lähtee kohta järki.
Kommentit (106)
Vierailija kirjoitti:
Mun 7v tietää että aamulla toivon omaa rauhaa sen puolisen tuntia ennenku kannattaa tulla kyselemään mitään ihmeellisiä, itse on samanlainen. Aamupalan laitan ja sit juon kahvini rauhassa. Outoa ettei aikuinen mies tajua eikä opi tuollaista asiaa.
Lapsiparka. Oikeasti käy sääliksi tuollaisen 'kasvattajan' armoilla eläminen.
Onko muilla puheliaiden miesten kanssa olevilla sellaista aivan uupunutta oloa, että on puhuttu niin "täyteen ja tukkoon", että ärsyttää jo toisen äänikin eikä sitä enää edes kuuntele kun se on kuin jotain jatkuvaa taustahälyä? Oltiin miehen kanssa päivä erossa (harvinaista) ja hän sanoi että oli outoa kun ei ollut ketään, kenelle puhua ja oli puhunut itsekseen. Minä nautin hiljaisuudesta mutta se loppui liian lyhyeen.
Vierailija kirjoitti:
Onko muilla puheliaiden miesten kanssa olevilla sellaista aivan uupunutta oloa, että on puhuttu niin "täyteen ja tukkoon", että ärsyttää jo toisen äänikin eikä sitä enää edes kuuntele kun se on kuin jotain jatkuvaa taustahälyä? Oltiin miehen kanssa päivä erossa (harvinaista) ja hän sanoi että oli outoa kun ei ollut ketään, kenelle puhua ja oli puhunut itsekseen. Minä nautin hiljaisuudesta mutta se loppui liian lyhyeen.
On!
Olen puolellasi. Hulluahan se on kälkättää jos toinen on vielä unessa tai haluaa olla rauhassa. Mies voisi hakea silloin muualta seuraa, yhtä aamuvirkun?
Ehkä nämä miehet on kuulleet, että "parisuhteessa pitää puhua" ja ottaneet sen aivan kirjaimellisesti.
Käske miehen heittää sagollinen kylmää vettä niskaan, jospa sitten heräis.
Vierailija kirjoitti:
Mun mies ymmärtää jo katseesta milloin mulle ei kannata puhua tai on aika siirtyä muualle🤣 Muutama piti koeajaa ennen kuin löytyi se joka näki vaivan tutustua minuun ja miten minun kanssa pitää olla ja toimia. Sama toki myös toisin päin.
T aamu- ja iltauniset
Jos joku mies sanois näin naisesta, sitä pidettäis hirviönä. Ihan hirveä olet. Ei mitään kunnioitusta toista kohtaan.
Eroa ja ota sellainen mies joka puhuu vain silloin kun pyydetään.
Ryntäsi vessasta… ei helv, on kuin joku huono elokuva!! 😂
Vierailija kirjoitti:
Ex teki vastaavaa ihan kiusallaan. Juuri kun olin esim. kirjautumassa nettipankkiin jotain tärkeää asiaa hoitaakseni, tuli korvan juureen viheltelemään tai rummuttamaan pöydän reunaa. Hitto että oli rasittavaa. Ja meni osittain jo vaaralliseksi, esimerkiksi pesin ikkunoita keittiöjakkaralla ja ex päräytti yhtäkkiä musiikin täysille. Ilmeisesti oikein toivoi minun säikähtävän ja kaatuvan. Ja kun nostin kuumaa uunivuokaa, hiipi taakse ja huusi korvaan "pöö" Harrasti myös muuta säikyttelyä. Kerran hänen piti olla töissä, mutta olikin saanut vapaapäivän kertomatta minulle. Tulin kaupasta ja hän ryntäsi karjuen vessasta. Aloin pelätä omassa kodissani. Olisi pitänyt vaan heittää ukko mäkeen paljon aikaisemmin.
Käsket pitää suunsa kiinni. Jos ei tehoa Jätä sika. Mies pitää jo seurustelun alussa opettaa tavoille.
Alussa mun mies ei osannut edes odottaa, että herään. Kun häneltä loppui uni, alkoi hän heti kälättää niin että heräsin minäkin. Vielä raivostuttavampi muuvi häneltä oli kälättää minut hereille, odottaa että vastaan ja aivan kuin varmistaa että herään kunnolla, ja nukahtaa sitten itse uudelleen. Tarpeeksi monta kertaa ärähdettyäni lopetti tämän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mies ymmärtää jo katseesta milloin mulle ei kannata puhua tai on aika siirtyä muualle🤣 Muutama piti koeajaa ennen kuin löytyi se joka näki vaivan tutustua minuun ja miten minun kanssa pitää olla ja toimia. Sama toki myös toisin päin.
T aamu- ja iltaunisetJos joku mies sanois näin naisesta, sitä pidettäis hirviönä. Ihan hirveä olet. Ei mitään kunnioitusta toista kohtaan.
Mistähän se johtuu ettei joidenkin mielestä miesten tarvitse kunnioittaa ja huomioida kumppaninsa toiveita mitenkään?
Meillä sama. Siis mies höpöttää heti aamusta, ja minä tarvitsen aikaa heräämiseen. Olen ratkaissut asian niin, että herään sen verran ajoissa, että saan heräillä ihan rauhassa, ennen muuta perhettä. Joskus silti mies sattuu samaan aikaan hereille. Olen yrittänyt hänelle nätisti asiasta sanoa, mutta silti sillä menee aina herne nenään, kun en ole aamusta juttutuulella. On hyvin itsekäs muutenkin, eikä oikein osaa ajatella asioita muiden kun itsensä kannalta. Pahimpia on aamut, kun on itse nukkunut pidempään, ja koko perhe siinä samassa aamuhässäkässä.
Ala käydä aamuisin lenkillä, saa nauttia hiljaisesta luonnon heräilystä.
Minä luulin, että olin tämän keskustelun alkaessa huonossa PMS-vaiheessa (kommentoin tuolla ekalla sivulla), mutta ärsyttää yhä vaikka olen ollut eri vaiheissa kiertoa.
Ärsyttää eniten se, että mies ei lue yhtään tilannetta. Ei katso, olenko vastaanottavaisessa tilassa. Ei kysy minulta mitään vaan aloittaa monologin, jossa ei edes vedä henkeä välillä.
Tuntuu, että näiden juttujen välissä minulle ei ehdi tapahtua mitään omaa, enkä ehdi edes ajatella mitään omiani kun toinen täyttää tilan.
Vaihtamalla takaisin suomalaiseen mieheen ongelma ratkeaa.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa siltä että ootte ehkä olleet vähän liian tiiviisti yhdessä viime aikoina. Ehkä vähän omaa aikaa tekisi terää. Ei ketään jaksa 24/7/365.
Olen eri, mutta ihan samaa mieltä kanssasi. Ongelma vain, että koronan takia sitä omaa aikaa ei ole juuri ollut kahteen vuoteen! Molemmat etätöissä, harrastukset ja lomailut tauolla. Tätä 24/7/365 x 2. En ihmettele yhtään, että jollain palaa käpy toisen aamukälättämiseen.
Miksi ihmeessä sinä passaat aikuista ihmistä? Tuosta minullakin palaisi käpy. Ei missään nimessä pidä lähteä tuollaiseen pompotteöuun. Sen sijaan omassa kodissaan saa kyllä ihminen puhua, minusta on kohtuutonta vaatia toiselta pitkää hiljaisuutta vaan sillä perusteella että "mua nyt ärsyttää kun sä puhut". En ihmettele jos puoliso kokee sen loukkaavana. Veikkaan, että olette liian erilaisia.
Jösses kun ollaan mökillä mistä ei edes pääse mihinkään karkuun.