Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En jaksa heti aamusta miehen jatkuvaa puhetulvaa vaan haluan herätä rauhassa, mies suuttuu tästä

Vierailija
04.01.2022 |

Minulle herääminen ottaa aikansa, enkä jaksa heti aamusta jatkuvaa kälätystä ja kysymyksiä. Asioita joista ehtisi aivan hyvin jutella kun olen kunnolla herännyt. Molemmat siis etätöissä ja tästä syystä suunnilleen 24/7 kotona yhdessä. Kuulostan varmaan itsekkäältä, joo, mutta ärsyynnyn kun en saa olla kahta minuuttia rauhassa. "Pitäisikö se sun auto muuten pesettää tällä viikolla, mikä sen eilisen leffan näyttelijän nimi oli kun en muista, lisäätkö ostoslistaan juuston ja oliivit"

Lisäksi pyytää tuomaan sitä sun tätä, kun hänellä on läppäri sylissä ja on niin hankala nousta hakemaan. Vettä, kahvia, annatko kynän ja paperia, nenäliinoja ym. Itse haluaisin rauhassa ja hiljaisuudessa heräillä viltin alla kahvini kanssa. Kun otan aiheen puheeksi, hänestä kuoriutuu draamaprinsessa. "Ei sitten puhuta mitään v*ttu koko päivänä, kyllä sä kavereides kanssa juttelet muttet mun" Ja joo, soittelen melko usein kavereille ja perheelle MUTTA sitten kun olen kunnolla herännyt.

Kun olisin valmis juttelemaan, kulkee mykkänä nokka pystyssä tai kääntää tahallaan selkänsä. Miten tehdä tämä asia selväksi niin että se menee perille? Lähtee kohta järki.

Kommentit (106)

Vierailija
21/106 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, tiedätkä että parisuhteet perustuu vapaaehtoisuuteen, sä voit erota ihan ilman, että tarvii vauvapalstalla märistä.

Vierailija
22/106 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

eT kertonut taaskaan kuka mies on kyseessä, aviomies vai kuka tahansa mies ja asuuko tuo joku mies edes kanssasi vai esimerkiksi toisella puolen maata, vaikka kiribatissa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/106 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse täysin samanlainen. Mieheni ymmärtää aivan hyvin, koska on normaali, mutta isäni ei ymmärrä asiaa lainkaan. Onneksi ei tarvitse enää asua hänen kanssaan. Hänen päätään en varmaan millään olisi sanut käännettyä. Suosittelen, että sanot miehellesi, että asia on näin, etkä voi sille mitään. Sen jälkeiset kiukuttelut jätät omaan arvoonsa ja oleskelet eri tilassa kuin hän. Ehkä miesten näkemys liittyy armeijaan.

Vierailija
24/106 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorempana mieheni laittoi heti herättyään radion tai telkkarin päälle. Oli kuulemma mukavaa herätä, kun huomaa, että muukin maailma on hereillä.

Muutenkin hän tykkää, että on koko päivän jotain ääntä taustalla.

Mutta onneksi on oppinut pois tuosta tavasta. Lisäksi ostanut kuulokkeet, joilla sitä radioita kuuntelee.

Mietin, onkohan sillä add.

Vierailija
25/106 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy miehen kanssa illalla selkeä keskustelu aiheesta. Älä välitä jos hermostuu. Aamulla jos yrittää toimia samaan tapaan kuin aiemmin, muistuta heti. Älä taaskaan välitä, vaikka hermostuu.

Käy läpi seuraavat asiat:

- Sinä et halua toimia juoksutyttönä vaikka hänellä miten olisi läppäri sylissä. Varsinkaan et tule tekemään niin, jos et ole jo valmiiksi jaloillasi.

- Sinä et halua keskustella aamulla mistään ei-kiireellisestä pariin tuntiin heräämisen jälkeen ja sinulla on siihen oikeus. Jos miehelle tulee mieleen joku olennainen asia kuten auton huolto, hän voi mieluusti vaikka laittaa asian sulle viestinä jotta se ei unohdu.

Kun molemmat on etätöissä niin psykoosin partaallahan siinä kohta on, jos homma jatkuu noin.

Vierailija
26/106 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskustele asiasta joskus kun ei ns. tilanne päällä. Selitä että ihmisiä on erilaisia ja sinun omat tapasi ja luonteesi ei tarkoita ettet miehestä pitäisi/rakastaisi. Joo, ärsyttävä selittää kuin pikkulapselle, mutta on kuitenkin tarpeen ilmeisesti. 

Ja jos mahdollista niin ole eri tilassa ja laita ovi kiinni. Itse teen nopeasti aamupalan ja painun takaisin makkariin. Mies laittaa viestin jos on asiaa, ei tule koputtelemaan :D

Vierailija
27/106 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eksä oli samanlainen. Ei mennyt perille sitten millään. Tuo nyt ei ole yhtä paha (ongelmaasi vähättelemättä!) mutta entisenä yövuorolaisena ymmärrän miltä sinusta tuntuu. Juuri kun olin saanut nukahdettua, tuli siihen törkkimään "missä on se vihreä muki minkä jätin eilen tohon pöydälle" ynnä muuta huikean tärkeää. Ihan kun esim. niistä 20 muusta kaapissa olevasta mukista ei olisi voinut juoda. Sitten alkoi pelata ja aina kun mokasi huusi v*ttusaa tanaa niin että kämppä raikui. Yksiössä ei päässyt pakoonkaan mihinkään. Nukuin joskus jopa taloyhtiön saunatiloissa ja kaverin autossa (lapsiperhe joten siellä sisällä ei olisi ollut sen hiljaisempaa) Ei mennyt perille, ei niin millään. Mm. sen takia suhde päättyi, muitakin riitoja oli

Vierailija
28/106 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten jaksaisit lasta, joka ei kyllä pysy hiljaa ekaa tuntia?

Vierailija
29/106 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuorempana mieheni laittoi heti herättyään radion tai telkkarin päälle. Oli kuulemma mukavaa herätä, kun huomaa, että muukin maailma on hereillä.

Muutenkin hän tykkää, että on koko päivän jotain ääntä taustalla.

Mutta onneksi on oppinut pois tuosta tavasta. Lisäksi ostanut kuulokkeet, joilla sitä radioita kuuntelee.

Mietin, onkohan sillä add.

Tulisin hulluksi :D Itse pidän hiljaisuudesta. Harvoina yksittäisinä yksinäisinä hetkinä televisio voi olla päällä.

Vierailija
30/106 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olette ilmeisesti suhteellisen nuoria? 

Aina löytyy se joka on valmis mitätöimään toisen ongelman, kokemukset ja parhaimmillaan koko persoonan nuoreen ikään vedoten. Mitään järkevää sanottavaa tai neuvoa näillä ei kuitenkaan ole.

Vierailija
31/106 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsi on täysin eri asia. Miksi verrata aikuista miestä lapseen?? Lapsen laittanut kyllä ymmärtää lapsen tarpeet ja on valmiina häntä varten.

Vierailija
32/106 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käy miehen kanssa illalla selkeä keskustelu aiheesta. Älä välitä jos hermostuu. Aamulla jos yrittää toimia samaan tapaan kuin aiemmin, muistuta heti. Älä taaskaan välitä, vaikka hermostuu.

Käy läpi seuraavat asiat:

- Sinä et halua toimia juoksutyttönä vaikka hänellä miten olisi läppäri sylissä. Varsinkaan et tule tekemään niin, jos et ole jo valmiiksi jaloillasi.

- Sinä et halua keskustella aamulla mistään ei-kiireellisestä pariin tuntiin heräämisen jälkeen ja sinulla on siihen oikeus. Jos miehelle tulee mieleen joku olennainen asia kuten auton huolto, hän voi mieluusti vaikka laittaa asian sulle viestinä jotta se ei unohdu.

Kun molemmat on etätöissä niin psykoosin partaallahan siinä kohta on, jos homma jatkuu noin.

Illalla kun yrittää tuollaisen aamukälättäjän kanssa keskustella, suututaan taas kun ei saa rauhoittua unille vaan pitäisi jotain parisuhteen parantamis -p*skaa kuunnella, ole ny s**tanan nalkuttaja hiljaa, minun ei väsyneenä tarvitse tuollaista kuunnella.

Ja sitten aamu-unisen erohalu tulee puskista täysin yllätyksenä, oli kyseessä mies tai nainen.

Vierailija
33/106 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsi on eri asia kuin aikuinen ihminen, suhtautuminen on erilaista. Ja kyllä lapsellekin voi ainakin yrittää opettaa muiden huomioonottamista, rauhallisuutta yms. Moni lapsi myös kasvaa ihan automaattisesti samoihin tapoihin vanhempiensa kanssa. 

Vierailija
34/106 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mieheni oli samanlainen, mutta ajankohta oli päinvastainen: hän alkoi pälpättää ja luetella minulle hoidettavia asioita illalla sängyssä nukkumaan mennessä. Olen todella herkkäuninen, joten ahdistuin siitä, että minulle kerrottiin tärkeää tietoa juuri ennen nukahtamista. Hoidettavat jutut sitten pyörivät mielessä, enkä saanut nukahdettua.

Olen muuten huomannut sekä siviilissä että työelämässä – ja tässä ketjussa – että miehet haluavat usein keskustella asioista juuri tasan sillä sekunnilla, kun ne tulevat heille itselleen mieleen. Omakin mies tekee tätä. Saatan olla juuri ottamassa kuumaa ruokaa uunista tai teen erittäin keskittymistä vaativaa työtehtävää, ja juuri sillä hetkellä mies kysyy asiaa, joka voisi hyvin odottaa muutaman sekunnin, tunnin tai jopa päivän. Syytän tästä vanhempia, jotka ovat antaneet lapsena poikien toimia ihan miten huvittaa, eikä muita ihmisiä tarvitse ottaa huomioon. Tytöille on selvästi paremmin opetettu, että kommunikaatiossa täytyy ottaa myös toinen. osapuoli huomioon.

Tässähän ei suoranaisesti ole ongelmana tuo miehesi käytös vaan se, miten hän suhtautuu toiveisiisi. Omakin mies lopetti tuon iltakälättämisen, kun asiallisesti sitä pyysin. Ei kai auta muu kuin yrittää vääntää asia rautalangasta ja pyrkiä tekemään se silloin, kun tilanne ei ole niin sanotusti päällä, jos hän vaikka silloin olisi vastaanottavaisempi. Tsemppiä!

Vierailija
35/106 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itse ikinä suostuisi tuollaiseen kyykyttämiseen, että hae mulle sitä, tätä ja tota, KOSKA MULLA ON SYLISSÄ LÄPPÄRI. Terve ihminen nostaa sekunnissa tietokoneen sylistään ja hakee tarvitsemansa. Miksei mies tee töitä pöydän ääressä, jossa kynät, paperit ja juomat voi olla valmiina, kun hän on ne itse siihen laittanut. Mielestäni tämä saattaa kertoa jostakin ikävämmämmästä asenteesta sinua kohtaan.

Vierailija
36/106 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samanlainen herääjä ja meillä jo taaperoikäisenä lapset oppi että äiti on mukavampi kahvikupin jälkeen. Mies oppi tämän hyvin varhain myös.

Oikeasti kyse vain siitä 10 minuutista. Sen kun saa rauhassa juoda kupin kahvia ja keräillä ajatuksiaan hereille niin sitten sitä on kuin eri ihminen. Sama illalla, ei minulta kannata enää puolilta öin vaatia kunnollista keskustelua.

Vierailija
37/106 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita aamulla kunnolliset kuulosuojaimet päähän; otat pois sitten, kun tuntuu että jaksat kuunnella kälätystä.

Toimii.

Vierailija
38/106 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä asia ollut myös itsellä mielessä. Tosin en ole suhteessa, mutta vanhempani ovat olleet sellaisia aina, että saattavat puhua mitä vaan aamulla. Isäni ollut pahin ja vieläkin jos hän on joskus kylässä ja yötä luonani niin saattaa avata makuuhuoneen oveni "että oletko jo heräillä" (sori, mutta en ollut), ja samalla alkaa puhua jostain "että pitäisikö hänen muuttaa sinne tai tänne, tai miten sinun opisket menee, tai miten se ja se asia ja sitten jankutus siitä. Äidillä vähän sama juttu ja alkaa paasata heti aamusta. Itse en jaksa enää sitä. Tarvin jo sängyssä aikaa herätä ennen kuin nousen ja sitten hitaasti ylös ja rauhassa jos vaan on aikaa. Kouluaamut olivat pahimpia, kun piti nopeasti toimia ja tuli aina kiire. Tietysti tämä vielä pientä, mutta minulle varmaan todellinen aamuvirkku olisi pahin kumppani jos omaisi vielä tuon "puhumistaipumuksen" aamuisin.

Vierailija
39/106 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Olen muuten huomannut sekä siviilissä että työelämässä – ja tässä ketjussa – että miehet haluavat usein keskustella asioista juuri tasan sillä sekunnilla, kun ne tulevat heille itselleen mieleen. Omakin mies tekee tätä. Saatan olla juuri ottamassa kuumaa ruokaa uunista tai teen erittäin keskittymistä vaativaa työtehtävää, ja juuri sillä hetkellä mies kysyy asiaa, joka voisi hyvin odottaa muutaman sekunnin, tunnin tai jopa päivän."

Tuo viesti 34 on kuin itse olisin kirjoittanut. Hyvä viesti kyllä. Tosin samaistan itse sen isääni. Häntä sai aina olla passaamassa ja hakemassa sitä ja tätä. Samalla olisi aina pitänyt tehdä juuri silloin se asia mitä hän tahtoo tai puhua juuri silloin kun hänelle sopii. Muuten se on sitten, että "antaa olla" tai "tee miten tykkäät". Pahin oli varmaan se kun saattoi herättää esim päiväunilta jonkun asian takia, vaikka näki, että toinen tosi väsynyt ja ei ollut kauaa nukkunut.

Äitini vähän myös samanlainen. Minusta tässäkin on myös kyse siitä toisen asemaan asettumisesta ja toisen "tulkitsemisesta". Itse yritän katsoa tilanteita tarkempimmin ja miettiä miten toimin. Jotkut eivät mieti sellaista.

Vierailija
40/106 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi asutte yhdessä? Seurustella voi eri osoitteista käsin, pysyy seksuaalinen jännityskin paremmin yllä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi viisi