tuettu loma kalajoella, kokemuksia ?
Saimme kesäkuuksi tuetun loman kalajoelle, ja kiinnostaisi kokemukset kyseisestä paikasta :-) oliko esim. Kylpylän vapaa käyttö, entä sen jukuparkin ? Minkälainen perhehuone siellä oli ? Entä ohjelma ?
Kommentit (42)
[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 15:41"][quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 15:30"]
[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 15:24"][quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 15:19"] Ap, minäkin kysyisin, millä perusteella teidät valittiin? Olemme kolmena vuotena jo hakeneet emmekä ole päässeet koskaan.useampi pieni lapsi, olemme aivan toimeentulotuen rajalla, diagnooseja ja työttömyyttä, vertaistukea ei lainkaan. Ymmärsin että miehesi on töissä. Kuka helvetti nämä päättää?? [/quote] Miten teillä voi olla useampi pieni lapsi? miksi ei vain yhtä lasta? [/quote] Mikä helvetin kysymys tää oli? No, esim.kaksoset/kolmoset on useampi pieni lapsi. Näin esimerkiksi.
[/quote]
Tarkoitin sitä ettei kannata tehdä kuin yksi lapsi jos talous tuossa kunnossa mutta eihän sitä täällä tajuta.
[/quote]
Voisiko olla, että tilanne on ollut aikaisemmin parempi kun niitä lapsia on haluttu? Ja kaikki meistä eivät ajattele samoin kuin sinä, että lapsia saavat vain rikkaat hankkia. Tuliko mieleen, että rakastan lapsiani, olen hyvä äiti ja minulla ja lapsillani on samanlainen oikeus
Elämään Suomessa kuin sinulla, vaikka taloudellinen tilanteemme olisi mennyt huonommaksi. Nythän voisimme aloittaa kokoomuslaisen keskustelun maksamistasi veroista ja heikomman aineksen niillä rahoillasi lisääntymisestä.
[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 16:03"]
[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 15:41"][quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 15:30"] [quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 15:24"][quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 15:19"] Ap, minäkin kysyisin, millä perusteella teidät valittiin? Olemme kolmena vuotena jo hakeneet emmekä ole päässeet koskaan.useampi pieni lapsi, olemme aivan toimeentulotuen rajalla, diagnooseja ja työttömyyttä, vertaistukea ei lainkaan. Ymmärsin että miehesi on töissä. Kuka helvetti nämä päättää?? [/quote] Miten teillä voi olla useampi pieni lapsi? miksi ei vain yhtä lasta? [/quote] Mikä helvetin kysymys tää oli? No, esim.kaksoset/kolmoset on useampi pieni lapsi. Näin esimerkiksi. [/quote] Tarkoitin sitä ettei kannata tehdä kuin yksi lapsi jos talous tuossa kunnossa mutta eihän sitä täällä tajuta. [/quote] Voisiko olla, että tilanne on ollut aikaisemmin parempi kun niitä lapsia on haluttu? Ja kaikki meistä eivät ajattele samoin kuin sinä, että lapsia saavat vain rikkaat hankkia. Tuliko mieleen, että rakastan lapsiani, olen hyvä äiti ja minulla ja lapsillani on samanlainen oikeus Elämään Suomessa kuin sinulla, vaikka taloudellinen tilanteemme olisi mennyt huonommaksi. Nythän voisimme aloittaa kokoomuslaisen keskustelun maksamistasi veroista ja heikomman aineksen niillä rahoillasi lisääntymisestä.
[/quote]
Ei tarvitse olla rikas tehdäkseen lapsia vaan ne pitäisi pystyä itse elättämään. Jos ei pysty niin ei silloin pidä lapsia tehdä.
[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 15:44"]
24 jatkaa että se pihvipaikka kylpylän lähellä oli hyvä. Muuten ravintoloissa oli poikkeuksetta huono palvelu. Mulla oli tosi surullinen olo särkkien puolesta!
[/quote]
Höpö höpö, parin viimevuoden aikana ovat kunnolla nostattaneet tasoa ja kunnostanut paikkoja. Viimekesänä juuri ihastelin miten viihtyisä paikka se on. Keskellä rauhaa ja merituulta. Ei kaikille nirppanokille vaan näytä riittävän mikään. Vai yritätkö vain lannistaa ap:ta. Ei ole kateudella rajaa av-mammoilla.
[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 15:19"]
Ap, minäkin kysyisin, millä perusteella teidät valittiin? Olemme kolmena vuotena jo hakeneet emmekä ole päässeet koskaan.useampi pieni lapsi, olemme aivan toimeentulotuen rajalla, diagnooseja ja työttömyyttä, vertaistukea ei lainkaan. Ymmärsin että miehesi on töissä. Kuka helvetti nämä päättää??
[/quote]
No milläs maksaisitte omavastuuosan??
Se on tuettu loma, ei ilmainen.
Saako omavastuuosaan toimeentulotukea? Entä ruokailuihin? Jos kävis siellä pihvipaikassa?
[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 16:23"][quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 15:44"]
24 jatkaa että se pihvipaikka kylpylän lähellä oli hyvä. Muuten ravintoloissa oli poikkeuksetta huono palvelu. Mulla oli tosi surullinen olo särkkien puolesta!
[/quote]
Höpö höpö, parin viimevuoden aikana ovat kunnolla nostattaneet tasoa ja kunnostanut paikkoja. Viimekesänä juuri ihastelin miten viihtyisä paikka se on. Keskellä rauhaa ja merituulta. Ei kaikille nirppanokille vaan näytä riittävän mikään. Vai yritätkö vain lannistaa ap:ta. Ei ole kateudella rajaa av-mammoilla.
[/quote]
Hienoa jos ovat kunnostaneet aluetta! Viime kesänähän siellä oli loma-asuntomessut joten liittynee siihen. Miten olen kateellinen jostain tuetusta lomasta kun on varaa matkustaa muutenkin? Minua oikeasti harmitti että noin hieno paikka oli sotkettu ja palvelun taso huono. Kyllä rahalle saa vaatia jotain vastinetta! Mielelläni käyn hyvissä paikoissa ja tuen omalta osaltani kotimaan matkailua.
[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 16:13"][quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 16:03"]
[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 15:41"][quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 15:30"] [quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 15:24"][quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 15:19"] Ap, minäkin kysyisin, millä perusteella teidät valittiin? Olemme kolmena vuotena jo hakeneet emmekä ole päässeet koskaan.useampi pieni lapsi, olemme aivan toimeentulotuen rajalla, diagnooseja ja työttömyyttä, vertaistukea ei lainkaan. Ymmärsin että miehesi on töissä. Kuka helvetti nämä päättää?? [/quote] Miten teillä voi olla useampi pieni lapsi? miksi ei vain yhtä lasta? [/quote] Mikä helvetin kysymys tää oli? No, esim.kaksoset/kolmoset on useampi pieni lapsi. Näin esimerkiksi. [/quote] Tarkoitin sitä ettei kannata tehdä kuin yksi lapsi jos talous tuossa kunnossa mutta eihän sitä täällä tajuta. [/quote] Voisiko olla, että tilanne on ollut aikaisemmin parempi kun niitä lapsia on haluttu? Ja kaikki meistä eivät ajattele samoin kuin sinä, että lapsia saavat vain rikkaat hankkia. Tuliko mieleen, että rakastan lapsiani, olen hyvä äiti ja minulla ja lapsillani on samanlainen oikeus Elämään Suomessa kuin sinulla, vaikka taloudellinen tilanteemme olisi mennyt huonommaksi. Nythän voisimme aloittaa kokoomuslaisen keskustelun maksamistasi veroista ja heikomman aineksen niillä rahoillasi lisääntymisestä.
[/quote]
Ei tarvitse olla rikas tehdäkseen lapsia vaan ne pitäisi pystyä itse elättämään. Jos ei pysty niin ei silloin pidä lapsia tehdä.
[/quote]
Tottakai tilanne oli ennen lapsia parempi, ihan jokaisella. Ei kenenkään rahat lisäänny sillä että hankkii lapsia.
[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 16:34"]Saako omavastuuosaan toimeentulotukea? Entä ruokailuihin? Jos kävis siellä pihvipaikassa?
[/quote]
Ootko sä tosissas
Itse asun ihan kalajoen vieressä. Lasten lomaa ajatellen kiva paikka! Jukupark kuulemma sikakallis, en ole itse käynyt mutta niin kalajoella kaikki kallista aina onkin.. safaritalolta voi vuokrata vaikka mitä. Pyöriä, rullaluistimia, surffaus jutskuja jne.. kalajoella tuulee aina eikä keskustaan kannata mennä muutakuin mamma leoneen pizzalla ( stroganoff pizzaa pakko suositella, kaikki kaverini tilaavat aina saman :)) hyvä kohde varmasti!
Me mennään sinne toukokuussa. Meille tuli jo reissuohjelma. Kuntosali, kylpylä ja sisäleikkipuisto on vapaassa käytössä :) ohjelmana oli mm muksujoogaa, jotain sirkusjuttua, leffailta, aikuisille vesi- ja keppijumppaa, lapsille askarteluhetki
Mikä on tuettu loma ja mistä sellaisia saa?
[quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 13:06"][quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 13:00"]
Mikä on tuettu loma ja mistä sellaisia saa?
[/quote]
Sossun loma köyhille lapsiperheille.
[/quote]
Höpöhöpö. Ei mekään olla sossun asiakkaita. Mies on töissä, mä äitiyslomalla
[quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 13:00"]Mikä on tuettu loma ja mistä sellaisia saa?
[/quote]
Googleta tuettu loma. Useammasta paikasta voi hakea. Meillä maksaa 5pvä kalajoella 120e/aikuinen, sisältää aamupalan, lounaan, päivällisen, iltapalan ja hotellimajoituksen
[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 16:38"][quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 16:34"]Saako omavastuuosaan toimeentulotukea? Entä ruokailuihin? Jos kävis siellä pihvipaikassa?
[/quote]
Ootko sä tosissas
[/quote]
No oon, jos kerran tuettu loma niin hyvin voi saada. Ja miksei sais pihvipaikaan tai huvipuistoon?
Olipas se rentouttava loma :) vetäjät tosi mukavia, huoneet hienoja
-2
Me oltiin viime kesänä tuetulla lomalla. Minä kirjoitin hyvin tarkasti perheemme tilanteen, jokaista yksityiskohtaa myöten. Meillä mies opiskeli, kaksi lasta, toinen allerginen ja huusi kaikki yöt. Olin todella väsynyt, koska lapsella ei ollut vielä selvillä, mitkä allergisoivat. Lisäksi talous oli todella tiukilla. Myimme auton ja kaiken mitä irti lähti, jotta mies saisi opiskeltua loppuun. Sossusta emme ole koskaan hakeneet euroakaan, joten kaikki eivät ole sossun asiakkaita. Näillä ja muutamilla muilla yksityiskohdilla saimme loman.
Täytyy kyllä sanoa, että loma oli ihana ja olen ikuisesti kiitollinen, että silloin sinne pääsimme. Olin aivan uupumispisteessä. Nyt talous on kohdillaan, niin lomailen kyllä mielummin jossain muualla omalla rahalla, ei
Ne huoneet mitään viiden tähden hotelleja olleet ja ruokakin ok.
Lisäksi, kun katsoin kyseisen lomakylän sivuilta, niin lomaa ei korvattu kuin 100€, joten sillä rahalla (300€, 5pvä) lomailen muualla.
Siinä tilanteessa, se loma oli parasta, mitä olisi voinut toivoa.
Muistakaa perustella todella hyvin! Se on kaiken a ja o!
[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 00:02"][quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 16:38"][quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 16:34"]Saako omavastuuosaan toimeentulotukea? Entä ruokailuihin? Jos kävis siellä pihvipaikassa?
[/quote]
Ootko sä tosissas
[/quote]
No oon, jos kerran tuettu loma niin hyvin voi saada. Ja miksei sais pihvipaikaan tai huvipuistoon?
[/quote]
Eiköhän se tuki ole tossa vaiheessa jo annettu, jos loma maksaa satasen. Kyllä kai sen verran täytyy löytyä, jos tollaselle lomalle lähtee :)
Itse oltiin lapsena myös, kun vanhemmilla oli tiukkaa. Ihana reissu.
[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 15:44"]Perustelin kyllä mielestäni aivan riittävästi mutta nähtävästi yhden lapsen vanhemmilla on enemmän väsymystä ja vähemmän yhteistä/parisuhdeaikaa kuin neljän lapsen uupuneilla vanhemmilla, kun sen vain osaa kirjoittaa nätisti.
[/quote]
No selkeästi et perustellut tarpeeksi hyvin