Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten ihmeessä te muut selviätte tulevista laskuista yhtä työtä tekemällä?

Vierailija
29.09.2022 |

Lainan korkojen nousu, valtavat sähkölaskut, ruokien hinnannousu?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvin. Jos aiemmin kuukausipalkasta jäi säästöön 1400 €, nyt jää vain 1100 €. Mikä tässä on ongelma?

Vierailija
2/20 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syödään halpaa ja lihottavaa. Tuhlataan säästöt ensin ja sitten Kelan asiakkaaksi ja työt voi lopettaa, niin pääsee nopeammin Suomen loputtomien rahojen saajaksi, ei maksajaksi. Vapaa-ajalla voi leipoa ja säilöä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En saa yllättäviä laskuja, taitaa sähkölasku olla ainoa, jonka suuruus on arvoitus. Vakuuutus-, jäte-, tie- ja muut asumiseen liittyvät maksut on tiedossa hyvissä ajoin etukäteen. Ruokaa en osta laskulle, maksan aina käteisellä.

Vierailija
4/20 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tehnyt useampaa työtä tähänkin asti.

Vierailija
5/20 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina ollut säästäväinen ja elänyt suhteellisen vaatimattomasti hyvistä tuloista huolimatta. Niinpä asunkin nyt velattomassa talossa ja vaikka sähkösopimuksen kanssa kävi paska mäihä, selviän ihan hyvin kyllä.

Vierailija
6/20 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ongelmaa kun sähkölasku(t) pieniä jatkossa. Määräaikainen sopimus ensi kesäkuuhun asti. Tuleva talvi ei huoleta.

Vierailija
7/20 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen eläkkeellä,pienellä. Aivan hyvin tulen toimeen, ei ongelmaa. Puhelinliittymän vaihdoin halvempaan, koska en juuri soittele. En mä muuta...eikun joo. Kurkkua en osta, turhaa maksaa vedestä euroa. Kahvia juon vaan kupillisen per pvä. Vähensin "Kylillä" kulkemista bussilla.

Ei ongelmaa, hyvin riittää rahat.

Vierailija
8/20 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun vaatimattomassa vuokra-asunnossa. Syön edullisia ruokia. Ei mitään ongelmaa. Palkka nettona noin 1400/kk.

Vierailija
9/20 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työn tekeminen ei ole hyvä sijoitus, lähetän laskut Sannalle.

Vierailija
10/20 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä yhdestä työstä maksetaan niin hyvää palkkaa, etten ehdi tuhlata kaikkea.

Vierailija
11/20 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä on yhtä työtä ja tuskaa. Syysyötä synkkää ja mustaa.

Vierailija
12/20 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talouden nettotulot ovat noin 4900e/kk ja menot olleet tähän asti keskimäärin 3500-3700e/kk niin on siinä vähän jouston varaa, ja asuntolainan viimeinen erä menee maksuun joulukuussa.

Vierailija
13/20 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinteä sähkösopimus kahdeksi vuodeksi, muu kuin sähkölämmitys + varalla varaava uuni ja kiinteä lainankorko 0,7%. Hyvin selvitään. Kuivakaapit ja kellari täynnä ruokaa. Ylimääräistä pakastinta en laita kuluttamaan.

Vierailija
14/20 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vesilaskun nousu ilmoitus saapui postissa ......ei jaksa enää.

Vierailija
15/20 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä teenkin kahta työtä.

Vierailija
16/20 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun vuokralla asunnossa johon minulla on varaa. Ei ole lainaa tai harrastuksia joihin kuluisi kuukausittain rahaa. Ei ole suoratoistopalveluja tai muutakaan kuukausimaksullista elämässä. Ei ole autoa riesana. Tämä kaikki johtuu siitä, että olen ollut rutiköyhä 90-luvun lamasta lähtien vuoteen 2013 saakka joten mieleen on iskostunut jonnekin syvälle kulujen minimointi. Nykyään rahaa on, mutta en osaa tehdä itselleni juoksevia menoja enempää kuin mitä on aivan pakko olla normaalissa elämässä.

Vierailija
17/20 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selviän kaikista laskuista ilman työntekoa. Yhteiskunta maksaa kaiken.

Vierailija
18/20 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä kun en onnistu saamaan edes sitä yhtä työpaikkaa.

Vierailija
19/20 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen opiskellut pitkälle ja sitä kautta päässyt hyväpalkkaiseen työhön, se nyt on suurin syy, miksi en panikoi omalta osaltani. Säästöjä olen kerännyt jo pidempään.

Valitsin taloni niin, että tässä ei ole suoraa sähkölämmitystä. Sänkönkulutus on okt:ksi hyvinkin maltillinen ja elelen aika energiapihisti. Sauna on puusauna ja puulla pystyy myös täydentämään kaukolämpöä. Ja laina on korkosuojattu, tietenkin.

Liikun pyörällä kaiken mitä pystyn. Autoa käytän lähinnä ta:n puolesta korvattavaan työajoon, muuten on seisonnassa.

Ruokapuolikana ei ihan älyttömästi ole kasvissyöjällä kallistunut. Kasvisruoka on verrattain halpaa, kunhan suunnittelee ja tekee pitkälti itse ja suosii kausituotteita. Nyt on tosin ollut huono sienivuosi, joten pakastimeen ei ole tullut normaalisti täytettä.

Vierailija
20/20 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan hyvin normituloisia, molemmilla netto n 2400, lisäksi lapsilisät kahdesta lapsesta eli netto yht n 5000 eur..

Laina talosta 1000 eur, okt kulut. Kaksi teiniä, yksi velaton auto. Säästöön ja matkusteluunkin jää.