Homojen avioliittoa vastustaville kysymys (ei ole ilkeilyä!)
Eli olen pähkäillyt, miksi homojen avio-oikeus on joillekin niin suuri ongelma. Eihän se vaikuta heidän elämäänsä mitenkään... Joten miksi vastustus?
Sinä joka vastustat homojen avioliittoa: Miksi toisten elämään puuttuminen on sinulle niin tärkeää? Eikö riitä, ettet itse solmi "homo-avioliittoa", mutta antaisit niin haluavien avioitua?
Dieetti-vertaus on sopiva tähän: Vaikka itse laihdutat, et voi vaatia toisia olemaan syömättä herkkuja, vaikka se kuinka sinua harmittaisi. Vai voitko?
Kommentit (298)
Olen varmaan lukenut eri Raamatun kuin nämä fundikset. Minun Raamattuni punainen lanka on LÄHIMMÄISENRAKKAUS, ei toisten kiusaaminen ja syrjiminen (minkä Jeesus tuomitsee).
[quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 13:24"]
[quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 13:20"]
[quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 13:05"]
[quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 12:58"]
[quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 12:49"]
Mä oon uskovainen ja hyväksyn silti homoseksuaalit ja heidän oikeuden avioliittoon. Vain Jumalalla on oikeus tuomita, ei meillä ihmisillä. Henkilökohtaisesti uskon, että rakkaus on se tärkein eikä se kehen rakkaus kohdistuu. Toiset uskovaiset tällä perusteella väittää etten ole oikea uskova, unohtaen että Jumala vain voi tuomita
[/quote] Ymmärrät nyt ensinnäkin tuomitsemisen käsitteen väärin. Toki se on ainoastaan JUmala joka lopullisen tuomion langettaa mutta Raamattu kehoittaa meitä PYSYMÄÄN TOTUUDESSA, opettamaan ainoastaan totuutta jne. Ramattu SELKEÄSTI tuomitsee homouden ja uskovat jotka täällä niin sanovat pysyvät siis Raamatun Sanassa. Et sinä, en minä, ei kukaan pastori, piispa, pappi tms saa sitä Sanaa muuttaa. Jos sinä sanot olevasi uskova sinun pitää pysyä Sanassa niin pitkälle kuin kykenet (toki olemme kaikki vain ihmisiä ja meillä on heikkouksia). Mutta Raamatun Sanan mukaan sinä olet väärässä.
Ja se Rakkaus josta Raamattu puhuu (se mikä ON tärkein) ei tarkoita kylläkään mitään seksuaalista rakkautta...senhän kai tiesitkin?
[/quote]
Heteroillako ei ole mitään seksuaalista suhteessaan? Ja homot vain panevat hullun lailla?
Itse biseksuaalina olen ollut parisuhteessa yhden miehen ja yhden naisen kanssa elämäni aikana (olen nyt 30v ja joo, ihan erikseen olivat suhteet). Rakkaus ja arki olivat täysin samanlaista molemmissa suhteissa, miehen kanssa tosin piti käyttää ehkäisyä :D
[/quote] En sanonut niin, vaan että Raamatussa puhutaan erilaisista rakkauksista.Tärkeysjärjestyksessä näin.
1) Jumalallinen rakkaus, JUMALA=RAKKAUS, verrataan myös vanhemman rakkautta lastaan kohtaan
2. ) Ihmisten välinen rakkaus...Rakastakaa toinen toistanne niin te täytätte Kristuksen lain. EI seksuaalinen.
3. Viimeisenä ja vähäisimpänä ...kullakin miehellä olkoon oma vaimonvsa ja kullakin vaimolla oma miehensä...Tästä puhutaan siellä vähiten.
Homo/lesboRAKKAUTTA Raamattu ei mainitse lainkaan.
[/quote]
Niin, rakastakaa toisianne, siis myös vähemmistöjä ja heikommassa asemassa olevia ihmisiä (homot, neekerit, työttömät, jne.), älkääkä tehkö jatkuvasti myyräntyötä lähimmäistenne aseman vaikeuttamiseksi.
[/quote] Juuri näin. Meidän tulee rakastaa lähimmäisiämme...ei kuitenkaan tarkoita että meidän tulisi homostella heidän kanssaan. Tiedät kyllä itsekin ettei tuossa sellaisesta "rakkaudesta" puhuta, et sinä ole niin tyhmä mitä esität olevasi.
[quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 13:28"]
Olen varmaan lukenut eri Raamatun kuin nämä fundikset. Minun Raamattuni punainen lanka on LÄHIMMÄISENRAKKAUS, ei toisten kiusaaminen ja syrjiminen (minkä Jeesus tuomitsee).
[/quote]
Niinpä. Pitää muistaa että ihmiset on kirjoittaneet Raamatun ja siksi sitä pitää osata myös tulkita. Jeesus oli syrjittyjen ja hylkiöiden puolella, eikä käskenyt kivittämään yhtään ketään!
Miksi heteroita ahdistaa homot? Lakkaisitte tekemästä meitä, kun kerran risoo! Homot on heterojen jälkeläisiä.
[quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 12:56"][quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 12:49"] Mä oon uskovainen ja hyväksyn silti homoseksuaalit ja heidän oikeuden avioliittoon. Vain Jumalalla on oikeus tuomita, ei meillä ihmisillä. Henkilökohtaisesti uskon, että rakkaus on se tärkein eikä se kehen rakkaus kohdistuu. Toiset uskovaiset tällä perusteella väittää etten ole oikea uskova, unohtaen että Jumala vain voi tuomita [/quote] Kun ei ole kukaan nytkään tuomitsemassa vaan haluamme, että avioliitto on vain miehelle ja naiselle. Homot voivat sitten rekkaroitua tai olla homoliitossa. Miten vaan. Tää ei ole mikään tuomitsemisasia ensinkään mutta Raamatussa kyllä sanotaan homouden harjoittaminen synniksi. Että siinä mielessä jos haluat uskovainen olla, suosittelen suhtautumaan vakavasti Raamatun kehoituksiin. [/quote] Ramatussa sanotaan muitakin asioita. Miksi valitset juuri tämän, mutta et seuraa muita Raamatun ohjeita?
[/quote]
Minkä ohjeen olen jättänyt huomiotta juuri sinun mielestäsi? Nyt puhutaan sitten vain Uudesta Testamentista kun ollaan kristittyjä eikä juutalaisia.
Anteksi vaan mutta perinteinen avioliitto on naisen ja miehen välinen asia, pitääkö sekin saada häpäistä?
[quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 11:43"]
Koska kirkko pakotetaan naittamaan samaa sukupuolta keskenään raamatun vastaisesti. Homot voivat mennä naimisiin maistraatissa. Miksi kirkko pakotetaan toimivaan vastoin tahtoaan? Miksi homojen on saatava mennä naimisiin kirkossa vaika raamattu kieltää homot? Saisiko vastauksen? Itselläni ei mitään homoja vastaan mutta tämä nykyajan meininki alkaa ärsyttämään.
Venäjällä sentään vielä pokkaa toimia oikein jos kirkkoon menee joku pussy riot meuhkaamaan niin lähtö tulee ja seuraamukset päälle. Suomessa kirkon ovat vallanneet muslimit ja homot.
[/quote]
Kukaan ei pakota kirkkoa siunaamaan tai vihkimään homopareja!! Tasa-arvoinen avioliittolaki koskee vain siviilivihkimisiä! Kirkko saa sen mukaan tehdä itse omat ratkaisunsa.
Mä en vaan ymmärrä miten jonkun persettä voi niin paljon kaivella tää asia. So what jos joku on homo ja haluaa mennä naimisiin ja perustaa perheen? On sitä isompiakin ongelmia maailmassa.
[/quote] Tiedätkö mitä eroa on lähimmäisenrakkaudella ja esim homojen/lesbojen välisellä "rakkaudella"?
Entä tiedätkö mitä eroa on sillä että haluaa pysyä JUMALAN SANASSA ja sillä että haluaa miellyttää ihmisiä?
Entä sillä että vastaa totuuden mukaisesti kysymykseen vakaumuksensa mukaan ja sillä että ehdointahdoin kiusaa ihmisiä?
Entä sillä että vääristelee Raanatun Sanaa hyväksyen kaiken ja vie muutkin harhaan ja sillä että pysyy totuudessa vaikka se hieman toista satuttaisikin mutta se totuudessa pysyminen vie viimein Taivaaseen kun taas toinen tie päätyy Helvettiin? (Kyselee eräs uskova, joka itsessään on epätäydellinen mutta joka haluaa pysyä kuitenkin Sanassa)
[quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 13:35"]
Anteksi vaan mutta perinteinen avioliitto on naisen ja miehen välinen asia, pitääkö sekin saada häpäistä?
[/quote]
Kuinka perinteisestä puhut? Se kun avioliitto oli sukujen välinen sopimus, johon osapuolet (tyttö ja poika/mies) eivät voineet vaikuttaa?
Vai se kun nainen oli miehen omaisuutta? Vai kenties se, kun muutama kymmentä vuotta sitten raiskaus ei ollut rikos, jos se tapahtui avioliitossa.
Perinteet muuttuvat, jos et tiennyt.
[quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 13:34"]
[quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 12:56"][quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 12:49"] Mä oon uskovainen ja hyväksyn silti homoseksuaalit ja heidän oikeuden avioliittoon. Vain Jumalalla on oikeus tuomita, ei meillä ihmisillä. Henkilökohtaisesti uskon, että rakkaus on se tärkein eikä se kehen rakkaus kohdistuu. Toiset uskovaiset tällä perusteella väittää etten ole oikea uskova, unohtaen että Jumala vain voi tuomita [/quote] Kun ei ole kukaan nytkään tuomitsemassa vaan haluamme, että avioliitto on vain miehelle ja naiselle. Homot voivat sitten rekkaroitua tai olla homoliitossa. Miten vaan. Tää ei ole mikään tuomitsemisasia ensinkään mutta Raamatussa kyllä sanotaan homouden harjoittaminen synniksi. Että siinä mielessä jos haluat uskovainen olla, suosittelen suhtautumaan vakavasti Raamatun kehoituksiin. [/quote] Ramatussa sanotaan muitakin asioita. Miksi valitset juuri tämän, mutta et seuraa muita Raamatun ohjeita?
[/quote]
Minkä ohjeen olen jättänyt huomiotta juuri sinun mielestäsi? Nyt puhutaan sitten vain Uudesta Testamentista kun ollaan kristittyjä eikä juutalaisia.
[/quote]
Miten niin ei Vanha Testamentti koskisi kristittyjä? Sanoohan Jeesuskin seuraavaa ja puhuu nimenomaan Vanhasta Testamentista:
17 "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan. 18 Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut.
[quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 13:38"]
[/quote] Tiedätkö mitä eroa on lähimmäisenrakkaudella ja esim homojen/lesbojen välisellä "rakkaudella"?
Entä tiedätkö mitä eroa on sillä että haluaa pysyä JUMALAN SANASSA ja sillä että haluaa miellyttää ihmisiä?
Entä sillä että vastaa totuuden mukaisesti kysymykseen vakaumuksensa mukaan ja sillä että ehdointahdoin kiusaa ihmisiä?
Entä sillä että vääristelee Raanatun Sanaa hyväksyen kaiken ja vie muutkin harhaan ja sillä että pysyy totuudessa vaikka se hieman toista satuttaisikin mutta se totuudessa pysyminen vie viimein Taivaaseen kun taas toinen tie päätyy Helvettiin? (Kyselee eräs uskova, joka itsessään on epätäydellinen mutta joka haluaa pysyä kuitenkin Sanassa)
[/quote]
1) Tiedän, ei mitään.
2) Tiedän, mutta toisten elämään puuttumista se ei tarkoita.
3) Tiedän, koska mitä tahansa mieltä saa olla, mutta toisten elämän rajoittamiseen ei ole oikeutta.
4) Tiedän, mutta on kuitenkin muistettava, että Raamattu on ihmisten kirjoittama aikansa teos. Ei suoraan sovellettavissa nykyaikaan.
[/quote]
Onko sinun mielestäsi homojen ja lesbojen välinen rakkaus siis jotenkin erilaista kuin miehen ja naisen välinen rakkaus? Onko se siis Saatanan tekosia? Missä kohtaa tämä lukee Raamatussa?
[/quote]
[/quote]
Eikö ihmisvihan lietsominen ole synti vie helvettiin?
[quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 13:34"][quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 13:05"]
[/quote]
[/quote]
No älä sit puhu "Raamatusta", jos valkkaat ensin 2/3 pois.
[/quote]
Raamatun punainen lanka on kylläkin Jeesuksen ristinkuolema meidän syntiemme tähden.
[quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 12:09"]No mä tajuan niin, että näille vastustajille se on sama asia kun joulupukin sijasn tulisi joulumuori aina käymään tai kuusen tilalla olisi koivu. Eivät halua muuttaa perinteitä ja tietysti uskonnollisille se on uskon asia. Tai mitä mieltä olisit jos sukulainen tulisi pyytämään viettämään joulua luokseen ja heillä olisi jouluruokana pelkkää kasviskeittoa ja salaatteja? Se voi jollekin olla sama asia kun mener häihin, jossa on 2 miestä. Ei pidetä sitä normaalina.
Mulle asia on ok eikä haittaa mitään.
[/quote]
Täytyypä kysyä tästä vertauksesta, että mitäpä se ihmisen itsensä elämään vaikuttaa, jos itsellä on kuusi ja joulupukki, mutta naapurissa joulua vietetään koivun ja joulumuorin kanssa? Ainoa mikä siinä voi ärsyttää on se ajatus minkä "perinteikäs ihminen" on uhrannut naapurinsa tekemisien miettimiseen :D näin minä sen ymmärrän.
[quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 13:43"]
[/quote]
Onko sinun mielestäsi homojen ja lesbojen välinen rakkaus siis jotenkin erilaista kuin miehen ja naisen välinen rakkaus? Onko se siis Saatanan tekosia? Missä kohtaa tämä lukee Raamatussa?
[/quote]
Ja miten nämä uskikset selittävät biseksuaalit? Rakkaus on aina subjektiivinen kokemus, eikä ulkopuolinen voi sitä sinänsä määritellä. Miten joku voisi väittää, että esim. yhden ja saman naisen rakkaus mieheen olisi jotenkin erilaista kuin naiseen kohdistuva rakkaus? Perusteluksi ei käy "koska Raamattu", koska silloin se on huono perustelu.
[quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 13:42"]
[quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 13:34"]
[/quote]
[/quote]
Miten niin ei Vanha Testamentti koskisi kristittyjä? Sanoohan Jeesuskin seuraavaa ja puhuu nimenomaan Vanhasta Testamentista:
17 "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan. 18 Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut.
[/quote]
Mistä tiedät, että Jeesus puhuu nimenomaan vanhasta testamentista? Ja mistä tiedät, että Jeesus tarkoittaa kirjaimellisesti sitä tuossa, että vanhaa testamenttia pitää noudattaa? Tuon voi tulkita hyvin monella tavalla.
[quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 13:23"]
[quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 13:07"]
[quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 12:10"]
[quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 12:04"]
Noo mä oon uskova, joten Raamattu on mun ylin auktoriteetti, ja siellä lukee että homous on synti. Sinänsä mua ei hirveesti hetkauta mitä jengi kotonaan puuhaa, mutta synti on synti eikä muuksi muutu. Jokaisella meillä on omat syntimme -kyllä, minulla myös- ja koska uskoni mukaan Jumala on meidät tehnyt, niin olen varma että Luoja tietää luotuaan paremmin mikä tälle on hyväksi. Eli jos Jumala jotain meiltä kieltää, niin sen motiivina on se, että Hän haluaa ihmisen parasta (ja jostain syystä homous ei ole ihmiselle hyvä).
[/quote]
Miksi "muiden synti" ja sen estäminen on sinulle niin tärkeää?
[/quote]
Siksi koska homoja on helpompi kivittää, kuin luopua omista synneistä, tai puuttua yhteiskunnan oikeisiin ongelmiin (siis mistä on ihan oikeaa haittaa ihmisille).
Suurta tekopyhyyttä ja häpeäksi kaikille maailman uskoville.
[/quote] Kukaan ei ole kivittämässä ketään. AP kysyi ja tämä henkilö vastasi Raamatun Sanaan vedoten. Millainen uskovainen hän olisi jos sanoisi uskovansa muttei kuitenkaan uskoisi mitä Raamattu sanoo? Hänelle on varmaankin ärkeämpää että JUMALA hyväksyy hänet kuin että me ihmiset hyväksyttäisiin ja niin sen pitää ollakkin.
[/quote]
Se kivitys asia oli kylläkin kuvaennollisesti, ei kirjaimellisesti (vaikka varmasti sitäkin harrastaisi, jos vain saisi).
Ja jos sanoo uskovansa, mutta ei tottele Raamattua, niin sehän on tekopyhä. Arviolta 99% uskonnon varjolla ihmisvihaa levittelevistä ihmisistä on tällaisia. Ronkitaan vain muiden silmiä, vaikka omassa silmässä on HIRSI.