Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Homojen avioliittoa vastustaville kysymys (ei ole ilkeilyä!)

Vierailija
23.04.2015 |

Eli olen pähkäillyt, miksi homojen avio-oikeus on joillekin niin suuri ongelma. Eihän se vaikuta heidän elämäänsä mitenkään... Joten miksi vastustus?

Sinä joka vastustat homojen avioliittoa: Miksi toisten elämään puuttuminen on sinulle niin tärkeää? Eikö riitä, ettet itse solmi "homo-avioliittoa", mutta antaisit niin haluavien avioitua?

Dieetti-vertaus on sopiva tähän: Vaikka itse laihdutat, et voi vaatia toisia olemaan syömättä herkkuja, vaikka se kuinka sinua harmittaisi. Vai voitko?

Kommentit (298)

Vierailija
1/298 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 15:30"]Koska haluan hyvinvoinnin myös lapsille.  Lapset eivät voi hyvin homojen seurassa...
[/quote]
Hei, perusteluja tällasille huuteluille!

Vierailija
2/298 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 13:43"]

[quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 13:38"]

[quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 13:28"]

Olen varmaan lukenut eri Raamatun kuin nämä fundikset. Minun Raamattuni punainen lanka on LÄHIMMÄISENRAKKAUS, ei toisten kiusaaminen ja syrjiminen (minkä Jeesus tuomitsee).

[/quote] Tiedätkö mitä eroa on lähimmäisenrakkaudella ja esim homojen/lesbojen välisellä "rakkaudella"?

Entä tiedätkö mitä eroa on sillä että haluaa pysyä JUMALAN SANASSA ja sillä että haluaa miellyttää ihmisiä?

Entä sillä että vastaa totuuden mukaisesti kysymykseen vakaumuksensa mukaan ja sillä että ehdointahdoin kiusaa ihmisiä?

Entä sillä että vääristelee Raanatun Sanaa hyväksyen kaiken ja vie muutkin harhaan ja sillä että pysyy totuudessa vaikka se hieman toista satuttaisikin mutta se totuudessa pysyminen vie viimein Taivaaseen kun taas toinen tie päätyy Helvettiin?      (Kyselee eräs uskova, joka itsessään on epätäydellinen mutta joka haluaa pysyä kuitenkin Sanassa)

[/quote]

1) Tiedän, ei mitään.

2) Tiedän, mutta toisten elämään puuttumista se ei tarkoita.

3) Tiedän, koska mitä tahansa mieltä saa olla, mutta toisten elämän rajoittamiseen ei ole oikeutta.

4) Tiedän, mutta on kuitenkin muistettava, että Raamattu on ihmisten kirjoittama aikansa teos. Ei suoraan sovellettavissa nykyaikaan.

[/quote] Et näköjään tiennyt kun et osannut vastata. Jokaiseen noista kysymyksistä löytyy vastaus Raamatusta!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/298 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen varmaan lukenut eri Raamatun kuin nämä fundikset. Minun Raamattuni punainen lanka on LÄHIMMÄISENRAKKAUS, ei toisten kiusaaminen ja syrjiminen (minkä Jeesus tuomitsee).

[/quote] Tiedätkö mitä eroa on lähimmäisenrakkaudella ja esim homojen/lesbojen välisellä "rakkaudella"?

Entä tiedätkö mitä eroa on sillä että haluaa pysyä JUMALAN SANASSA ja sillä että haluaa miellyttää ihmisiä?

Entä sillä että vastaa totuuden mukaisesti kysymykseen vakaumuksensa mukaan ja sillä että ehdointahdoin kiusaa ihmisiä?

Entä sillä että vääristelee Raanatun Sanaa hyväksyen kaiken ja vie muutkin harhaan ja sillä että pysyy totuudessa vaikka se hieman toista satuttaisikin mutta se totuudessa pysyminen vie viimein Taivaaseen kun taas toinen tie päätyy Helvettiin?      (Kyselee eräs uskova, joka itsessään on epätäydellinen mutta joka haluaa pysyä kuitenkin Sanassa)

[/quote]

Onko sinun mielestäsi homojen ja lesbojen välinen rakkaus siis jotenkin erilaista kuin miehen ja naisen välinen rakkaus? Onko se siis Saatanan tekosia? Missä kohtaa tämä lukee Raamatussa?

[/quote] ON. Miehen ja naisen välisen loi Jumala, jälkimmäisen taas Saatana vääristeli tyuosta Jumalan luomasta. Löytyy helposti Raamatusta UT:kin puolelta.

Vierailija
4/298 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 11:19"]Eli olen pähkäillyt, miksi homojen avio-oikeus on joillekin niin suuri ongelma. Eihän se vaikuta heidän elämäänsä mitenkään... Joten miksi vastustus?

Sinä joka vastustat homojen avioliittoa: Miksi toisten elämään puuttuminen on sinulle niin tärkeää? Eikö riitä, ettet itse solmi "homo-avioliittoa", mutta antaisit niin haluavien avioitua?

Dieetti-vertaus on sopiva tähän: Vaikka itse laihdutat, et voi vaatia toisia olemaan syömättä herkkuja, vaikka se kuinka sinua harmittaisi. Vai voitko?
[/quote]

Dieettivertaus ei päde tähän.
Avioliitto solmitaan vain miehen ja naisen välillä.

Vierailija
5/298 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 15:51"][quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 15:37"]

[quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 15:30"]Koska haluan hyvinvoinnin myös lapsille.  Lapset eivät voi hyvin homojen seurassa... [/quote] Sun lasten päiväkodin täti tai setä voi hyvinkin olla homo.

[/quote]

Esim. minä eskariope olen lesbo, kuten myös lastenhoitajana työskentelevä avovaimoni on :D Ja omia lapsiakin meiltä löytyy.

Työpaikallani olen pidetty, koska olen (vaikka itse sanonkin) melkoisen taitava nuoreksi opettajaksi. Lapset ryhmässäni ovat hyvin käyttäytyviä ja ystävällisiä, työni "kaikki ovat kaikkien kavereita" -toimintaperiaatteella on toiminut hyvin ja kiusaamista ei oikeastaan esiinny. Lapset voivat hyvin.
[/quote]

Ei ne ole teidän omia.

Vierailija
6/298 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 14:00"]

[quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 13:49"]

[quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 13:45"]

[/quote]

Raamatun punainen lanka on kylläkin Jeesuksen ristinkuolema meidän syntiemme tähden. 

[/quote]

Niin, koska rakasti meitä eli lähimmäisenrakkaus se siinäkin on.

[/quote]

Ei vaan Jumalan rakkaus. Me olemme lähimmäisiä toisillemme mutta Jumala ei ole. Hän on kaiken Luoja. Kyseessä on Jumalan rakkaus. Ja se on paljon suurempi kuin meidän pikkunen rakkautemme. Kyseessä on niin suuri ja ihmeellinen asia, että sen vain vaivoin voi käsittää. Koko luomakunnan Herra ja Luoja päätti alentua luotujen kaltaiseksi pelastaakseen meidät. Eikö tällainen ehdoton ja suuri rakkaus tee nöyräksi? Niin nöyräksi, että haluaa noudattaa Raamatun ohjeita silloinkin kun ei niitä oikein ymmärrä ja muut ihmiset halveksivat? Siksi uskovat pitävät kiinni Raamatun Sanasta, että he todella haluavat tehdä sitä mikä on hyvää ja oikein Jumalan silmissä.

[/quote] HYVIN KIRJOITIT! Ikävä kyllä täällä moni ei näytä ymmärtävän että rakkautta on niin montaa erilaista ja lisäksi vieläpä vääristeltyä rakkauttakin.

Vierailija
7/298 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mielestäni kysymys, että kumpi olisi parempi rekisteröity parisuhde vai avioliitto liittyy eniten siihen, että hyväksytäänkö homoseksuaalisuus vai kannustetaanko siihen?

Ihmisen seksuaalisuus on yksi merkittävimmistä lapsen ja nuoren kypsymisen ja kasvamisen kulmakivistä. Kaikkiin lapsen kehityksen suuntiin vaikuttaa eniten lapsen vanhemmat. Itse olen kasvanut heteroparin lapsena ja epäilen, että jos vanhempani olisivat luoneet minulle täysin päinvastaisen kuvan perheestä ja avioparista, katselisin tällä hetkellä paljon hanakammin urosten kuin naaraiden perään (olen siis mies). Tässä kysymyksessä pitäisikin miettiä, millaista seksuaalisuutta kannustava kasvuympäristö lapsille tulisi luoda. Lähes kaikki asiat kasvuympäristössä periytyvät vanhemmilta lapsille: arvostus luontoon, ruokavalio, kielenkäyttö, sosiaalisuus eli miksi ei myös seksuaalisuus. Homous periytyy, aivan samalla tavalla kuin heterouskin. En perusta kantaani uskonnolliseen vakaumukseen lainkaan, mutta ajattelen asiaa ennemminkin biologiselta kannalta. Homous ei sikäli mielestäni ole väärin ja se on totta, mitä sanotaan, että se on kahden aikuisen ihmisen oma asia ja niin sen pitäisi ollakin. Mutta jos avioliitto hyväksytään adoptio-oikeuksineen, mielestäni ei ole kyse enää hyväksymisestä, vaan kannustamisesta. Heteroseksuaalisuuteen tulee kannustaa eli kasvattaa, mutta homous voi olla vaihtoehto, jos aikuisena niin on kokeakseen.

Vastaukseni ap:n dieettivertaukseen: En voi pakottaa tai käskeä aikuista, lihavaa ihmistä laihduttamaan, vaikka itse laihduttaisin, mutta tekisin kyllä kaiken voitavani, että tulevat ja jo nykyisin kasvavat, uudet sukupolvet omaksuisivat sopusuhtaisen painonhallinnan sen sijaan, että pyrittäisiin luomaan lapsille malleja lihavuuden ihannoinnista, varsinkin kun tämä(kin) asia on loppupeleissä yhteiskunnan ongelma enemmän kuin yksilön ongelma (sairaskulut). Jos sitten aikuinen ihminen haluaa päättää olevansa lihava niin se on sitten jo selvästi enemmän hänen oma ja vain häneen itseensä vaikuttava valinta.

Toivottavasti ap vielä lukee tämän kannanottoni, mutta tosiaan tivistetysti: homous tulee aikuisten ihmisten välillä hyväksyä täysin, ilman mitään ehtoja, mutta homouteen ei tule kannustaa, etenkään lapsia, silloin se ei enää ole kahden aikuisen ihmisen välinen asia.

Vierailija
8/298 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 16:44"]

Minun mielestäni kysymys, että kumpi olisi parempi rekisteröity parisuhde vai avioliitto liittyy eniten siihen, että hyväksytäänkö homoseksuaalisuus vai kannustetaanko siihen?

Ihmisen seksuaalisuus on yksi merkittävimmistä lapsen ja nuoren kypsymisen ja kasvamisen kulmakivistä. Kaikkiin lapsen kehityksen suuntiin vaikuttaa eniten lapsen vanhemmat. Itse olen kasvanut heteroparin lapsena ja epäilen, että jos vanhempani olisivat luoneet minulle täysin päinvastaisen kuvan perheestä ja avioparista, katselisin tällä hetkellä paljon hanakammin urosten kuin naaraiden perään (olen siis mies). Tässä kysymyksessä pitäisikin miettiä, millaista seksuaalisuutta kannustava kasvuympäristö lapsille tulisi luoda. Lähes kaikki asiat kasvuympäristössä periytyvät vanhemmilta lapsille: arvostus luontoon, ruokavalio, kielenkäyttö, sosiaalisuus eli miksi ei myös seksuaalisuus. Homous periytyy, aivan samalla tavalla kuin heterouskin. En perusta kantaani uskonnolliseen vakaumukseen lainkaan, mutta ajattelen asiaa ennemminkin biologiselta kannalta. Homous ei sikäli mielestäni ole väärin ja se on totta, mitä sanotaan, että se on kahden aikuisen ihmisen oma asia ja niin sen pitäisi ollakin. Mutta jos avioliitto hyväksytään adoptio-oikeuksineen, mielestäni ei ole kyse enää hyväksymisestä, vaan kannustamisesta. Heteroseksuaalisuuteen tulee kannustaa eli kasvattaa, mutta homous voi olla vaihtoehto, jos aikuisena niin on kokeakseen.

Vastaukseni ap:n dieettivertaukseen: En voi pakottaa tai käskeä aikuista, lihavaa ihmistä laihduttamaan, vaikka itse laihduttaisin, mutta tekisin kyllä kaiken voitavani, että tulevat ja jo nykyisin kasvavat, uudet sukupolvet omaksuisivat sopusuhtaisen painonhallinnan sen sijaan, että pyrittäisiin luomaan lapsille malleja lihavuuden ihannoinnista, varsinkin kun tämä(kin) asia on loppupeleissä yhteiskunnan ongelma enemmän kuin yksilön ongelma (sairaskulut). Jos sitten aikuinen ihminen haluaa päättää olevansa lihava niin se on sitten jo selvästi enemmän hänen oma ja vain häneen itseensä vaikuttava valinta.

Toivottavasti ap vielä lukee tämän kannanottoni, mutta tosiaan tivistetysti: homous tulee aikuisten ihmisten välillä hyväksyä täysin, ilman mitään ehtoja, mutta homouteen ei tule kannustaa, etenkään lapsia, silloin se ei enää ole kahden aikuisen ihmisen välinen asia.

[/quote]

Seksuaalisuuttaan ei voi itse valita.

Vierailija
9/298 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 16:47"]

Seksuaalisuuttaan ei voi itse valita.

[/quote]

Sepä siinä juuri on! Ympäristö sen määrittää. Ei hedelmöittynyt munasolu ole homo tai hetero.

Vierailija
10/298 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 16:36"]

[/quote]

1) Tiedän, ei mitään.

3) Tiedän, koska mitä tahansa mieltä saa olla, mutta toisten elämän rajoittamiseen ei ole oikeutta.

4) Tiedän, mutta on kuitenkin muistettava, että Raamattu on ihmisten kirjoittama aikansa teos. Ei suoraan sovellettavissa nykyaikaan.

[/quote] Et näköjään tiennyt kun et osannut vastata. Jokaiseen noista kysymyksistä löytyy vastaus Raamatusta!

[/quote]

Tiedätkö saako pitää orjia?

Tiedätkö saako pitää sekotekankaisia vaatteita?

Tiedätkö mitä pitää tehdä jos raiskaa jonkun?

Noihinkin löytyy vastaus Raamatusta!

Vierailija
11/298 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 11:36"]

[quote author="K" time="23.04.2015 klo 11:32"][quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 11:28"] No mua ei avioliitto hetkauta suuntaan eikä toiseen, mutta adoptio-oikeus MIETITYTTÄÄ. Että onko se lasta kohtaan oikein jne.. En siis ole vielä päättänyt mielipidettäni tuon lapsijutun kanssa, mutta avioliitto on fine :) [/quote] Miksei se olisi oikein lasta kohtaan? [/quote] No lähinnä mietin että leimaantuuko lapsi siitä jotenki. Onko se pojalle kauheaa jos on kaksi isää, kiusattaisiinko häntä siitä.. Mutta vanhempina he eivät siis mietitytä, yritän ajatella mitä yhteiskunta asiasta tulevaisuudessa olisi mieltä. Kuitenkin Suomessa on tietääkseni tiukat kriteerit adoptiolle, joten vanhempina he olisivat varmasti keskivertoa paremmat.

[/quote]

Lapsia nyt voidaan kiusata ihan mistä syystä tahansa, köyhyys, väärät vaatteet, väärä musiikkimaku, yms. Ei sen takia voida homoilta adoptiota kieltää.

Vierailija
12/298 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP, mitä se sinua liikuttaa, vaikka ihmisen ja hevosen annettaisiin solmia avioliitto?...eihän se ole sinulta pois.

Vierailija
13/298 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloin tässä ketjussa ymmärretään, että homopareilla ON JO LAPSIA? Ja tulee vastedeskin olemaan, sallittiin sitten mimmoiset liitot tai adoptio-oikeudet tahansa.

Ei liitto, oli se sitten avio-, avo-, homo-, rekisteröity liitto, mikä tahojaan, ei se estä ihmisiä lisääntymästä.

14/298 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi jotkut lähtevät sotkemaan pedofiliaa tähän keskusteluun? Herätys, ihmiset, nyt ei ole kysymys lapsiavioliitoista vaan sukupuolineutraalista avioliitosta!

Sitä paitsi pedofilia on seksuaalinen kohdehäiriö, homoseksuaalisuus on suuntautuminen. Ensimmäinen on luokiteltu sairaudeksi, jälkimmäinen on vain ominaisuus.

Vierailija
15/298 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="K" time="23.04.2015 klo 11:53"][quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 11:50"]

Nimenomaanhan itse joudun solmimaan homoavioliiton jos naimisiin menen, haluaisin solmia avioliiton joka on miehen ja naisen välinen.

[/quote]

Ei kukaan pakota sinua avioliittoon samaa sukupuolta olevan kanssa. Ihme vääntöä ja pelleilyä, eihän avioliitto miksikään homoliitoksi muutu, siitä vain tulee sukupuolineutraali.
[/quote]

Siinäpä se. Jos avioliitto on sukupuolineutraali, se ei ole miehen ja naisen välinen. Jos käsite avioliitto muuttuu sukupuolineutraaliksi, tarkoittaa se, että minun(olen mies) ja vaimoni( on nainen) välinen avioliitto, ei ole miehen ja naisen välinen avioliitto, vaan sukupuolineutraali liitto. Näin avioliittomme muuttuu käsitteellisesti toiseksi kuin mitä se alunperin on ollut, meidän sitä itse kuitenkaan muuttamatta, koska sen käsitteen ovat muuttaneet, toiset ihmiset, äänestyskäyttäytymisellään. Tämä on kuitenkin absurdia, ja itse asiassa väkivaltaa. Ikäänkuin muilla ihmisillä olisi oikeus määritellä avioliittomme käsitteeĺliseksi sellaiseksi, mitä emme missään tapauksessa tahdo sen olevan, eikä meillä puolestaan, ole oikeutta pitää avioliittoamme miehen ja naisen välisenä, koska avioliittomme on määritelty meiltä kysymättä, ja tahtomme vastaisesti, sukupuolineutraaliksi.Tämä on väärin.

Vierailija
16/298 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä lasten kiusaamiasia on yksi naurettavimmista ja absurdeimmista väitteistä. Nykyiset homojen lapset, jotka ovat eläneet, joko kahden isän, tai kahden äidin kanssa, eivät tue tätä väitettä mitenkään.

Myöskin kaikki se, mikä normalisoi jotain tabuna pidettyä asiaa, on omiaan vähentämään kiusaamista, sehän on fakta. Eli on täysin selvää, että jos jotain mariginaalista kiusaamista on ollut, niin ainakaan homoavioliitot eivät sitä tule lisäämään, vaan juurikin päinvastoin vähentämään.

Vierailija
17/298 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
18/298 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 16:58"]

[quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 16:36"]

[/quote]

1) Tiedän, ei mitään.

[/quote]

Tiedätkö saako pitää orjia?

Tiedätkö saako pitää sekotekankaisia vaatteita?

Tiedätkö mitä pitää tehdä jos raiskaa jonkun?

Noihinkin löytyy vastaus Raamatusta!

[/quote] Niin löytyy, jokaikiseen. Haluatko ettöä vastaan juutalaisten vai kristittyjen osion mukaan? 

19/298 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 11:44"]

[quote author="K" time="23.04.2015 klo 11:53"][quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 11:50"] Nimenomaanhan itse joudun solmimaan homoavioliiton jos naimisiin menen, haluaisin solmia avioliiton joka on miehen ja naisen välinen. [/quote] Ei kukaan pakota sinua avioliittoon samaa sukupuolta olevan kanssa. Ihme vääntöä ja pelleilyä, eihän avioliitto miksikään homoliitoksi muutu, siitä vain tulee sukupuolineutraali. [/quote] Siinäpä se. Jos avioliitto on sukupuolineutraali, se ei ole miehen ja naisen välinen. Jos käsite avioliitto muuttuu sukupuolineutraaliksi, tarkoittaa se, että minun(olen mies) ja vaimoni( on nainen) välinen avioliitto, ei ole miehen ja naisen välinen avioliitto, vaan sukupuolineutraali liitto. Näin avioliittomme muuttuu käsitteellisesti toiseksi kuin mitä se alunperin on ollut, meidän sitä itse kuitenkaan muuttamatta, koska sen käsitteen ovat muuttaneet, toiset ihmiset, äänestyskäyttäytymisellään. Tämä on kuitenkin absurdia, ja itse asiassa väkivaltaa. Ikäänkuin muilla ihmisillä olisi oikeus määritellä avioliittomme käsitteeĺliseksi sellaiseksi, mitä emme missään tapauksessa tahdo sen olevan, eikä meillä puolestaan, ole oikeutta pitää avioliittoamme miehen ja naisen välisenä, koska avioliittomme on määritelty meiltä kysymättä, ja tahtomme vastaisesti, sukupuolineutraaliksi.Tämä on väärin.

[/quote]

Olet sinä silti yhä avioliitossa naisen kanssa. Ei teistä mitään sukupuolettomia tule. Ja miksi on niin tärkeää korostaa, että juuri sinä olet naimisissa juuri naisen kanssa?

Väkivaltaa... huoh. Rauhoitu.

Vierailija
20/298 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 23:04"]

[quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 11:55"]

[quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 11:42"]

Ongelma on siinä että sotkette uskonnon ja kirkon siihen avioonne. Niin kauan kuin ette käyttäisi uskonnollisella pohjalla olevaa siunausta pariutumiseenne/termistöä, niin minun puolesta voitte pariutua ihan miten lystää.

Avioliiton sijaan voitaisi vaikka kutsua homoliitoksi ja papin sijaan teidät siunaisi joku muu siviilihenkilö tms.

[/quote]

Tasa-arvoiseen avioliittoon nimenomaan ei sotketa kirkkoja eikä uskontoja.

Kyse on koko ajan ollut vain juridisesta, maallisesta, maistraatissa solmittavasta avioliitosta. Mistään muusta ei eduskuntakaan päättänyt.

Kukaan ei ole siis ole vaatinut (eikä voikaan vaatia), että kirkon tulisi vihkiä homopareja. Kirkko on itsenäisenä uskonnollisena yhteisönä vapaa toimimaan aivan kuin haluaa.

[/quote]

No sitten ongelma olisi enää termi joka on perinteiden mukaan heteroliitoilla. Vaihdetaan vaan se avioliitto siihen "homoliittoon" tai johonkin muuhun vastaavaan, vaikka "pakanaliitto", niin sitten kaikki on tyytyväisiä. Silloin se ei ole heteroilta mitenkään pois, jos he saavat pitää oman avioliittonsa ennallaan ja homoilla on omansa.

[/quote] OK minulle. t hetero

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi seitsemän