Homojen avioliittoa vastustaville kysymys (ei ole ilkeilyä!)
Eli olen pähkäillyt, miksi homojen avio-oikeus on joillekin niin suuri ongelma. Eihän se vaikuta heidän elämäänsä mitenkään... Joten miksi vastustus?
Sinä joka vastustat homojen avioliittoa: Miksi toisten elämään puuttuminen on sinulle niin tärkeää? Eikö riitä, ettet itse solmi "homo-avioliittoa", mutta antaisit niin haluavien avioitua?
Dieetti-vertaus on sopiva tähän: Vaikka itse laihdutat, et voi vaatia toisia olemaan syömättä herkkuja, vaikka se kuinka sinua harmittaisi. Vai voitko?
Kommentit (298)
[quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 13:14"]
"Ja valtaosa sateenkaariperheidenkin lapsista on rek. parisuhteen ulkopuolella syntyneitä. Heitä on Suomessa jo noin 10 000 (ja määrä kasvaa koko ajan), mutta he näkyvät tilastoissa yksinhuoltajaäiti ja lapsia -kategoriassa, vaikka toinen äiti asuisi samassa osoitteessa (koska yhdessä asuvia samaa sukupuolta olevia pareja ei katsota avopariksi"
TOINEN ÄITI?? Tää on just tää terminologia, joka on pelkkää paskanjauhantaa, sori mut tää on totuus sun kaltaisista paskanjauhajista. Näillä lapsilla ei ole kahta äitiä. Meneekö jakeluun? on äiti, isä, isän tyttökaveri/poikakaveri, ja äidin tyttökaveri.Ei mitään muuta. Ei toista äitiä, toista isää jne. Itselläni on myös isän naisystävä, mutta hän ei ole toinen äitini!
Koko maailmanko muka pitäisi lähteä mukaan tohion paskanjayhajien pelleilyyn ja kukaan ei sano teille päin naamaa miten asiat on??
[/quote]
Äitejä on kaksi, jos kaksi naista on hankkinut lapsia yhdessä. Äidin nais/miesystävä jne. on äidin kumppani, joka on tullut kuvioihin vasta lapsen syntymän jälkeen.
Vai eivätkö adoptioäiti -ja isä ole lapselle äiti ja isä, koska biologia? Aika loukkaavaa adoptoituja ja adoptioperheitä kohtaan...
[quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 13:14"]
[quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 13:11"][quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 13:07"] [quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 13:01"][quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 12:56"] NO MUTTA KOHTAHAN NE PERINTEISET KRISTITYT HETEROT PN VÄHEMMISTÖNÄ! Aletaanko meki vaatia oikeuksiamme! :D [/quote] Ja mikähän oikeus teiltä puuttuu? Oikeus kiusata toisia? [/quote] Kohtahan meiltä viedään yksinoikeus avioliittoon ja lapsen adoptio-oikeudet? Seuraavaksi alkaa syrjintä työmarkkinoilla kun emme ole tarpeeksi erikoisia, ja vastaantulijat katsoo kieroon jos kävelee mies ja nainen käsi kädessä kaupungilla. [/quote] Miksi pitäisi olla yksinoikeus avioliittoon? Ja nuo toiset väitteet on ihan naurettavia. [/quote] No luuletko että nuo on tosissaan kirjoitettu :D
[/quote]
Joo, älysin vasta sen jälkeen kun olin jo klikannut lähetä. Tämän ketjun lukeminen tappaa aivosoluja.
[quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 13:16"]
Itsekin kuulun väestörekisteriin. Ev.lut kirkko on jo kauan aikaa sitten lähtenyt raamatun opeista erilleen, eikä siten edusta Jumalaa johon itse uskon. Tämä homojen vihkiminen tulee tapahtumaan seuraavaksi, ei siinä montaa vuotta enää mene. Uskon, että samoista syistä moni muukin uskova on jättänyt ko kirkon. Kaikki me ollaan syntisiä ja tehdään virheitä elämässä, uskovat ja ei uskovat. Tuomitseminen ei ole oikein, Jumala kyllä hoitaa sen homman kunkin kohdalla aikanaan.
[/quote]
Onneksi kuitenki vain niiden muiden synnit lasketaan ja omia ei, vai mitä ;)
[quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 13:13"]
Iso osa suomalaisisiin perheisiin annettavista adoptiolapsista tulee Venäjältä ja homoliittolain takia venäläiset eivät enää halua antaa lapsia Suomeen. Se on suoraan pois niiltä orpokodeissa olevilta lapsilta sekä lapsettomilta heteropariskunnilta jotka olisivat valmiit adoptoimaan. ------ Homoliittolain myötä kouluihin tulee kaikenlaista "suvaitsevaisuusvalistusta" tai miksi sitä nyt haluaakin kutsua. Kondomien jakaminen menee vielä just ja just mutta homopropaganda ei.
[/quote]
Miksi Suomen, itsenäisen valtion, tulisi tanssia Venäjän pillin mukaan? Hyvähän se on, jos saavat itse lapsensa hoidettua.
[quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 13:13"]Iso osa suomalaisisiin perheisiin annettavista adoptiolapsista tulee Venäjältä ja homoliittolain takia venäläiset eivät enää halua antaa lapsia Suomeen. Se on suoraan pois niiltä orpokodeissa olevilta lapsilta sekä lapsettomilta heteropariskunnilta jotka olisivat valmiit adoptoimaan.
------
Homoliittolain myötä kouluihin tulee kaikenlaista "suvaitsevaisuusvalistusta" tai miksi sitä nyt haluaakin kutsua. Kondomien jakaminen menee vielä just ja just mutta homopropaganda ei.
[/quote]
Kouluissa levitetään nyt jo "homopropagandaa", terveystiedon tunneilla käydään läpi kaikki seksuaaliset suuntautumiset, puhutaan heidän seksuaalielämään liittyvistä riskeistä (siis esim että homojenkin täytyy käyttää kondomia), kuinka vähemmistöihin kuuluminen on ihan normaalia ja jokainen varmasti pohtii seksuaalisuuttaan jossain vaiheessa elämää ja neuvotaan kuinka asioista voi puhua jos esimerkiksi omat vanhemmat ovat tosi ahdasmielisiä. Eli ei mitään uutta tulisi koulujen opetukseenkaan :)
T.17v, eli äskettäin kyseiset tunnit opiskellut :)
[quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 13:05"]
[quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 12:58"]
[quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 12:49"]
Mä oon uskovainen ja hyväksyn silti homoseksuaalit ja heidän oikeuden avioliittoon. Vain Jumalalla on oikeus tuomita, ei meillä ihmisillä. Henkilökohtaisesti uskon, että rakkaus on se tärkein eikä se kehen rakkaus kohdistuu. Toiset uskovaiset tällä perusteella väittää etten ole oikea uskova, unohtaen että Jumala vain voi tuomita
[/quote] Ymmärrät nyt ensinnäkin tuomitsemisen käsitteen väärin. Toki se on ainoastaan JUmala joka lopullisen tuomion langettaa mutta Raamattu kehoittaa meitä PYSYMÄÄN TOTUUDESSA, opettamaan ainoastaan totuutta jne. Ramattu SELKEÄSTI tuomitsee homouden ja uskovat jotka täällä niin sanovat pysyvät siis Raamatun Sanassa. Et sinä, en minä, ei kukaan pastori, piispa, pappi tms saa sitä Sanaa muuttaa. Jos sinä sanot olevasi uskova sinun pitää pysyä Sanassa niin pitkälle kuin kykenet (toki olemme kaikki vain ihmisiä ja meillä on heikkouksia). Mutta Raamatun Sanan mukaan sinä olet väärässä.
Ja se Rakkaus josta Raamattu puhuu (se mikä ON tärkein) ei tarkoita kylläkään mitään seksuaalista rakkautta...senhän kai tiesitkin?
[/quote]
Heteroillako ei ole mitään seksuaalista suhteessaan? Ja homot vain panevat hullun lailla?
Itse biseksuaalina olen ollut parisuhteessa yhden miehen ja yhden naisen kanssa elämäni aikana (olen nyt 30v ja joo, ihan erikseen olivat suhteet). Rakkaus ja arki olivat täysin samanlaista molemmissa suhteissa, miehen kanssa tosin piti käyttää ehkäisyä :D
[/quote] En sanonut niin, vaan että Raamatussa puhutaan erilaisista rakkauksista.Tärkeysjärjestyksessä näin.
1) Jumalallinen rakkaus, JUMALA=RAKKAUS, verrataan myös vanhemman rakkautta lastaan kohtaan
2. ) Ihmisten välinen rakkaus...Rakastakaa toinen toistanne niin te täytätte Kristuksen lain. EI seksuaalinen.
3. Viimeisenä ja vähäisimpänä ...kullakin miehellä olkoon oma vaimonvsa ja kullakin vaimolla oma miehensä...Tästä puhutaan siellä vähiten.
Homo/lesboRAKKAUTTA Raamattu ei mainitse lainkaan.
[quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 13:19"]
[quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 13:13"]Iso osa suomalaisisiin perheisiin annettavista adoptiolapsista tulee Venäjältä ja homoliittolain takia venäläiset eivät enää halua antaa lapsia Suomeen. Se on suoraan pois niiltä orpokodeissa olevilta lapsilta sekä lapsettomilta heteropariskunnilta jotka olisivat valmiit adoptoimaan. ------ Homoliittolain myötä kouluihin tulee kaikenlaista "suvaitsevaisuusvalistusta" tai miksi sitä nyt haluaakin kutsua. Kondomien jakaminen menee vielä just ja just mutta homopropaganda ei. [/quote] Kouluissa levitetään nyt jo "homopropagandaa", terveystiedon tunneilla käydään läpi kaikki seksuaaliset suuntautumiset, puhutaan heidän seksuaalielämään liittyvistä riskeistä (siis esim että homojenkin täytyy käyttää kondomia), kuinka vähemmistöihin kuuluminen on ihan normaalia ja jokainen varmasti pohtii seksuaalisuuttaan jossain vaiheessa elämää ja neuvotaan kuinka asioista voi puhua jos esimerkiksi omat vanhemmat ovat tosi ahdasmielisiä. Eli ei mitään uutta tulisi koulujen opetukseenkaan :) T.17v, eli äskettäin kyseiset tunnit opiskellut :)
[/quote]
Mitä siellä sitten pitäisi sanoa? Että kaikki vähemmistöt pitäs tappaa?
[quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 13:18"]
[quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 13:16"]
Itsekin kuulun väestörekisteriin. Ev.lut kirkko on jo kauan aikaa sitten lähtenyt raamatun opeista erilleen, eikä siten edusta Jumalaa johon itse uskon. Tämä homojen vihkiminen tulee tapahtumaan seuraavaksi, ei siinä montaa vuotta enää mene. Uskon, että samoista syistä moni muukin uskova on jättänyt ko kirkon. Kaikki me ollaan syntisiä ja tehdään virheitä elämässä, uskovat ja ei uskovat. Tuomitseminen ei ole oikein, Jumala kyllä hoitaa sen homman kunkin kohdalla aikanaan.
[/quote]
Onneksi kuitenki vain niiden muiden synnit lasketaan ja omia ei, vai mitä ;)
[/quote]
Mistähän moisen käsityksen sait, ongelmia luetun ymmärtämisessä? Anteeksi jos en kirjoittanut ymmärrettäväksi. Kannattaa myös lukea raamattua, se avaa silmiä jos tahtoo oikeasti nähdä.
[quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 13:13"]Iso osa suomalaisisiin perheisiin annettavista adoptiolapsista tulee Venäjältä ja homoliittolain takia venäläiset eivät enää halua antaa lapsia Suomeen. Se on suoraan pois niiltä orpokodeissa olevilta lapsilta sekä lapsettomilta heteropariskunnilta jotka olisivat valmiit adoptoimaan. ------ Homoliittolain myötä kouluihin tulee kaikenlaista "suvaitsevaisuusvalistusta" tai miksi sitä nyt haluaakin kutsua. Kondomien jakaminen menee vielä just ja just mutta homopropaganda ei. [/quote] Kouluissa levitetään nyt jo "homopropagandaa", terveystiedon tunneilla käydään läpi kaikki seksuaaliset suuntautumiset, puhutaan heidän seksuaalielämään liittyvistä riskeistä (siis esim että homojenkin täytyy käyttää kondomia), kuinka vähemmistöihin kuuluminen on ihan normaalia ja jokainen varmasti pohtii seksuaalisuuttaan jossain vaiheessa elämää ja neuvotaan kuinka asioista voi puhua jos esimerkiksi omat vanhemmat ovat tosi ahdasmielisiä. Eli ei mitään uutta tulisi koulujen opetukseenkaan :) T.17v, eli äskettäin kyseiset tunnit opiskellut :)
[/quote]
Ihanaa kuulla, että on ammattitaitoisia opettajia sinulla ♥
Oma uskovainen (joku herätyslahko) opettajani antoi kyseiset sivut terveystiedon kirjasta lukuläksyksi, mutta ei käsitellyt aihetta tunnilla ja jätti ne kokonaan pois koealueesta.
[quote author="K" time="23.04.2015 klo 11:55"][quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 11:51"]
[quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 11:41"][quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 11:37"] Naikoon mihin koloon haluavat mutta anteeksi mielipiteeni mutta lapsella on oikeus isään ja äitiin. [/quote] No, mites yksinhuoltajat. Yksinmäärin rakkautta on parempi kuin kaksinmäärin rakkautta, jos toinen on mielestäsi väärää sukupuolta? [/quote] Kyllä minusta on väärin myös tietentahtoen hankkia lapsi yksin.
[/quote]
Oletko koskaan kuullut leskistä?
[/quote]
Tietentahtoen on eri asia kuin "vahingossa". Myös alkoholistivanhemmilla on lapsia, lapsia ei silti tule antaa adoptoitavaksi alkoholisteille.
Kyllä lapsille opetetaan bilsan tunneilla homoista jo nyt, eikä siis suinkaan sanota, että se on syntiä, vaan että se on seksuaalisuuden muoto siinä missä heterouskin. Jaiks! Jo minun bilsankirjoissani (olen syntynyt -85) tästä kerrottiin ihan neutraalisti ja kiihkottomasti ja kun opetussuunnitelma uudistuu 2016, niin se on ihan kirjattu opetussuunnitelmaan, jota myös siellä Pohjanmaan perukoilla pitää kaikkien opettajien noudattaa. :)
[quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 13:20"]
Mä oon uskovainen ja hyväksyn silti homoseksuaalit ja heidän oikeuden avioliittoon. Vain Jumalalla on oikeus tuomita, ei meillä ihmisillä. Henkilökohtaisesti uskon, että rakkaus on se tärkein eikä se kehen rakkaus kohdistuu. Toiset uskovaiset tällä perusteella väittää etten ole oikea uskova, unohtaen että Jumala vain voi tuomita
[/quote] Ymmärrät nyt ensinnäkin tuomitsemisen käsitteen väärin. Toki se on ainoastaan JUmala joka lopullisen tuomion langettaa mutta Raamattu kehoittaa meitä PYSYMÄÄN TOTUUDESSA, opettamaan ainoastaan totuutta jne. Ramattu SELKEÄSTI tuomitsee homouden ja uskovat jotka täällä niin sanovat pysyvät siis Raamatun Sanassa. Et sinä, en minä, ei kukaan pastori, piispa, pappi tms saa sitä Sanaa muuttaa. Jos sinä sanot olevasi uskova sinun pitää pysyä Sanassa niin pitkälle kuin kykenet (toki olemme kaikki vain ihmisiä ja meillä on heikkouksia). Mutta Raamatun Sanan mukaan sinä olet väärässä.
Ja se Rakkaus josta Raamattu puhuu (se mikä ON tärkein) ei tarkoita kylläkään mitään seksuaalista rakkautta...senhän kai tiesitkin?
[/quote]
Heteroillako ei ole mitään seksuaalista suhteessaan? Ja homot vain panevat hullun lailla?
Itse biseksuaalina olen ollut parisuhteessa yhden miehen ja yhden naisen kanssa elämäni aikana (olen nyt 30v ja joo, ihan erikseen olivat suhteet). Rakkaus ja arki olivat täysin samanlaista molemmissa suhteissa, miehen kanssa tosin piti käyttää ehkäisyä :D
[/quote] En sanonut niin, vaan että Raamatussa puhutaan erilaisista rakkauksista.Tärkeysjärjestyksessä näin.
1) Jumalallinen rakkaus, JUMALA=RAKKAUS, verrataan myös vanhemman rakkautta lastaan kohtaan
2. ) Ihmisten välinen rakkaus...Rakastakaa toinen toistanne niin te täytätte Kristuksen lain. EI seksuaalinen.
3. Viimeisenä ja vähäisimpänä ...kullakin miehellä olkoon oma vaimonvsa ja kullakin vaimolla oma miehensä...Tästä puhutaan siellä vähiten.
[/quote]
Ei Pottereissakaan "homorakkaudesta" puhuta, mutta enpä ala sen perusteella väittämään, ettei homous olisi ok.
Rakkaus on kuule ihan vaan rakkautta, ei se miksikään muutu osapuolten sukupuolten mukaan.
[quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 13:07"]
[quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 12:10"]
[quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 12:04"]
Noo mä oon uskova, joten Raamattu on mun ylin auktoriteetti, ja siellä lukee että homous on synti. Sinänsä mua ei hirveesti hetkauta mitä jengi kotonaan puuhaa, mutta synti on synti eikä muuksi muutu. Jokaisella meillä on omat syntimme -kyllä, minulla myös- ja koska uskoni mukaan Jumala on meidät tehnyt, niin olen varma että Luoja tietää luotuaan paremmin mikä tälle on hyväksi. Eli jos Jumala jotain meiltä kieltää, niin sen motiivina on se, että Hän haluaa ihmisen parasta (ja jostain syystä homous ei ole ihmiselle hyvä).
[/quote]
Miksi "muiden synti" ja sen estäminen on sinulle niin tärkeää?
[/quote]
Siksi koska homoja on helpompi kivittää, kuin luopua omista synneistä, tai puuttua yhteiskunnan oikeisiin ongelmiin (siis mistä on ihan oikeaa haittaa ihmisille).
Suurta tekopyhyyttä ja häpeäksi kaikille maailman uskoville.
[/quote] Kukaan ei ole kivittämässä ketään. AP kysyi ja tämä henkilö vastasi Raamatun Sanaan vedoten. Millainen uskovainen hän olisi jos sanoisi uskovansa muttei kuitenkaan uskoisi mitä Raamattu sanoo? Hänelle on varmaankin ärkeämpää että JUMALA hyväksyy hänet kuin että me ihmiset hyväksyttäisiin ja niin sen pitää ollakkin.
[quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 13:14"]"Ja valtaosa sateenkaariperheidenkin lapsista on rek. parisuhteen ulkopuolella syntyneitä. Heitä on Suomessa jo noin 10 000 (ja määrä kasvaa koko ajan), mutta he näkyvät tilastoissa yksinhuoltajaäiti ja lapsia -kategoriassa, vaikka toinen äiti asuisi samassa osoitteessa (koska yhdessä asuvia samaa sukupuolta olevia pareja ei katsota avopariksi"
TOINEN ÄITI?? Tää on just tää terminologia, joka on pelkkää paskanjauhantaa, sori mut tää on totuus sun kaltaisista paskanjauhajista. Näillä lapsilla ei ole kahta äitiä. Meneekö jakeluun? on äiti, isä, isän tyttökaveri/poikakaveri, ja äidin tyttökaveri.Ei mitään muuta. Ei toista äitiä, toista isää jne. Itselläni on myös isän naisystävä, mutta hän ei ole toinen äitini!
Koko maailmanko muka pitäisi lähteä mukaan tohion paskanjayhajien pelleilyyn ja kukaan ei sano teille päin naamaa miten asiat on??
[/quote]
Yhdessä asuvat samaa puolta olevat katsotaan lain mukaan avopariksi.
Ihmiset pliis ottakaa selvää faktoista ennenkun tulette jakamaan tänne mielipiteitänne ja luulojenne faktoina.
[quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 13:21"]
[/quote]
Mitä siellä sitten pitäisi sanoa? Että kaikki vähemmistöt pitäs tappaa?
[/quote]
Vähemmistöjä ei saa mainita ollenkaan. Pitää vaan esittää ettei niitä ole olemassa ettei kukaan saa traumoja.
[quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 13:20"]
[/quote]
[/quote]
Niin, rakastakaa toisianne, siis myös vähemmistöjä ja heikommassa asemassa olevia ihmisiä (homot, neekerit, työttömät, jne.), älkääkä tehkö jatkuvasti myyräntyötä lähimmäistenne aseman vaikeuttamiseksi.
[quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 13:20"][quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 13:05"]
[/quote]
[/quote]
Minne sinä menet, sinne minäkin menen, ja minne sinä jäät, sinne minäkin jään. Sinuun kansasi on minun kansani ja sinun jumalasi minun jumalani.
[quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 13:24"]
[quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 13:14"]"Ja valtaosa sateenkaariperheidenkin lapsista on rek. parisuhteen ulkopuolella syntyneitä. Heitä on Suomessa jo noin 10 000 (ja määrä kasvaa koko ajan), mutta he näkyvät tilastoissa yksinhuoltajaäiti ja lapsia -kategoriassa, vaikka toinen äiti asuisi samassa osoitteessa (koska yhdessä asuvia samaa sukupuolta olevia pareja ei katsota avopariksi" TOINEN ÄITI?? Tää on just tää terminologia, joka on pelkkää paskanjauhantaa, sori mut tää on totuus sun kaltaisista paskanjauhajista. Näillä lapsilla ei ole kahta äitiä. Meneekö jakeluun? on äiti, isä, isän tyttökaveri/poikakaveri, ja äidin tyttökaveri.Ei mitään muuta. Ei toista äitiä, toista isää jne. Itselläni on myös isän naisystävä, mutta hän ei ole toinen äitini! Koko maailmanko muka pitäisi lähteä mukaan tohion paskanjayhajien pelleilyyn ja kukaan ei sano teille päin naamaa miten asiat on?? [/quote] Yhdessä asuvat samaa puolta olevat katsotaan lain mukaan avopariksi. Ihmiset pliis ottakaa selvää faktoista ennenkun tulette jakamaan tänne mielipiteitänne ja luulojenne faktoina.
[/quote]
Ei katsota, elleivät ole rek. parisuhteessa. Kelakin olettaa esim. eri sukupuolta olevat kaverukset avopariksi, mutta minä ja tyttöystäväni olemma "vain kämppiksiä". No oli siitä kyllä taloudellista hyötyä kun kelan etuuksista nautin, että sentään jossain homoja suositaan :D
Tämä tulee todennäköisesti muuttumaan kunhan homotkin pääsevät naimisiin 2017.
[quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 13:24"]
[quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 13:14"]"Ja valtaosa sateenkaariperheidenkin lapsista on rek. parisuhteen ulkopuolella syntyneitä. Heitä on Suomessa jo noin 10 000 (ja määrä kasvaa koko ajan), mutta he näkyvät tilastoissa yksinhuoltajaäiti ja lapsia -kategoriassa, vaikka toinen äiti asuisi samassa osoitteessa (koska yhdessä asuvia samaa sukupuolta olevia pareja ei katsota avopariksi" TOINEN ÄITI?? Tää on just tää terminologia, joka on pelkkää paskanjauhantaa, sori mut tää on totuus sun kaltaisista paskanjauhajista. Näillä lapsilla ei ole kahta äitiä. Meneekö jakeluun? on äiti, isä, isän tyttökaveri/poikakaveri, ja äidin tyttökaveri.Ei mitään muuta. Ei toista äitiä, toista isää jne. Itselläni on myös isän naisystävä, mutta hän ei ole toinen äitini! Koko maailmanko muka pitäisi lähteä mukaan tohion paskanjayhajien pelleilyyn ja kukaan ei sano teille päin naamaa miten asiat on?? [/quote] Yhdessä asuvat samaa puolta olevat katsotaan lain mukaan avopariksi. Ihmiset pliis ottakaa selvää faktoista ennenkun tulette jakamaan tänne mielipiteitänne ja luulojenne faktoina.
[/quote]
Eli siis myös kämppikset on avopari?