Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Homojen avioliittoa vastustaville kysymys (ei ole ilkeilyä!)

Vierailija
23.04.2015 |

Eli olen pähkäillyt, miksi homojen avio-oikeus on joillekin niin suuri ongelma. Eihän se vaikuta heidän elämäänsä mitenkään... Joten miksi vastustus?

Sinä joka vastustat homojen avioliittoa: Miksi toisten elämään puuttuminen on sinulle niin tärkeää? Eikö riitä, ettet itse solmi "homo-avioliittoa", mutta antaisit niin haluavien avioitua?

Dieetti-vertaus on sopiva tähän: Vaikka itse laihdutat, et voi vaatia toisia olemaan syömättä herkkuja, vaikka se kuinka sinua harmittaisi. Vai voitko?

Kommentit (298)

Vierailija
221/298 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 13:45"]

[quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 13:28"]

Olen varmaan lukenut eri Raamatun kuin nämä fundikset. Minun Raamattuni punainen lanka on LÄHIMMÄISENRAKKAUS, ei toisten kiusaaminen ja syrjiminen (minkä Jeesus tuomitsee).

[/quote]

Raamatun punainen lanka on kylläkin Jeesuksen ristinkuolema meidän syntiemme tähden. 

[/quote]

Niin, koska rakasti meitä eli lähimmäisenrakkaus se siinäkin on.

Vierailija
222/298 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysin off the topic, mutta sama kysymysmuoto pakkoruotsin puolustajille: Miksi vastustatte ruotsinkielen opiskelun vapaaehtoisuutta? Kukaan ei jatkossakaan estäisi sinun lastasi opiskelemasta ruotsia. Miksi haluat pakottaa minun lapseni opiskelemaan sitä?

Huolehtikoon kukin omista asioistaan. Älkää keskittykö muiden "synteihin" tai "kaksikieliseen suomalaiseen identiteettiin". Osa meistä on homoja, osan elämässä ruotsinkielentaidolle ei ole tarvetta. Peace!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/298 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 13:47"]

[quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 13:42"]

[quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 13:34"]

[quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 13:05"]

[quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 12:56"][quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 12:49"] Mä oon uskovainen ja hyväksyn silti homoseksuaalit ja heidän oikeuden avioliittoon. Vain Jumalalla on oikeus tuomita, ei meillä ihmisillä. Henkilökohtaisesti uskon, että rakkaus on se tärkein eikä se kehen rakkaus kohdistuu. Toiset uskovaiset tällä perusteella väittää etten ole oikea uskova, unohtaen että Jumala vain voi tuomita [/quote] Kun ei ole kukaan nytkään tuomitsemassa vaan haluamme, että avioliitto on vain miehelle ja naiselle. Homot voivat sitten rekkaroitua tai olla homoliitossa. Miten vaan. Tää ei ole mikään tuomitsemisasia ensinkään mutta Raamatussa kyllä sanotaan homouden harjoittaminen synniksi. Että siinä mielessä jos haluat uskovainen olla, suosittelen suhtautumaan vakavasti Raamatun kehoituksiin. [/quote] Ramatussa sanotaan muitakin asioita. Miksi valitset juuri tämän, mutta et seuraa muita Raamatun ohjeita?

[/quote]

Minkä ohjeen olen jättänyt huomiotta juuri sinun mielestäsi? Nyt puhutaan sitten vain Uudesta Testamentista kun ollaan kristittyjä eikä juutalaisia.

[/quote]

Miten niin ei Vanha Testamentti koskisi kristittyjä? Sanoohan Jeesuskin seuraavaa ja puhuu nimenomaan Vanhasta Testamentista:

17 "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan. 18 Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut.

[/quote]

Mistä tiedät, että Jeesus puhuu nimenomaan vanhasta testamentista? Ja mistä tiedät, että Jeesus tarkoittaa kirjaimellisesti sitä tuossa, että vanhaa testamenttia pitää noudattaa? Tuon voi tulkita hyvin monella tavalla.

[/quote]

Siitä koska Mooseksen laista puhutaan tuolloin vain Lakina.

Mielestäni aika yksiselitteisesti ilmaistu, että Mooseksen lakia pitää noudattaa.

Vierailija
224/298 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 13:52"]

Täysin off the topic, mutta sama kysymysmuoto pakkoruotsin puolustajille: Miksi vastustatte ruotsinkielen opiskelun vapaaehtoisuutta? Kukaan ei jatkossakaan estäisi sinun lastasi opiskelemasta ruotsia. Miksi haluat pakottaa minun lapseni opiskelemaan sitä?

Huolehtikoon kukin omista asioistaan. Älkää keskittykö muiden "synteihin" tai "kaksikieliseen suomalaiseen identiteettiin". Osa meistä on homoja, osan elämässä ruotsinkielentaidolle ei ole tarvetta. Peace!

[/quote]

En todellakaan puolusta, mutta voin leikkiä puolustavani :D

Monet vastustavat pakkoruotsin poistoa tasa-arvon vuoksi: jos vanhemmat valitsevat, ettei lapsi lue ruotsia, he sulkevat aika monta ovea lapsiltaan verrattuna niihin vanhempiin, jotka kannustavat lapsiaan ruotsin opintoihin.

Ja samalla logiikalla voisi puhua pakkomatematiikasta yms. ok ei musta olisi pakkoruotsin kannattajaksi :D

Vierailija
225/298 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 13:49"]

[quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 13:45"]

[quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 13:28"]

Olen varmaan lukenut eri Raamatun kuin nämä fundikset. Minun Raamattuni punainen lanka on LÄHIMMÄISENRAKKAUS, ei toisten kiusaaminen ja syrjiminen (minkä Jeesus tuomitsee).

[/quote]

Raamatun punainen lanka on kylläkin Jeesuksen ristinkuolema meidän syntiemme tähden. 

[/quote]

Niin, koska rakasti meitä eli lähimmäisenrakkaus se siinäkin on.

[/quote]

Ei vaan Jumalan rakkaus. Me olemme lähimmäisiä toisillemme mutta Jumala ei ole. Hän on kaiken Luoja. Kyseessä on Jumalan rakkaus. Ja se on paljon suurempi kuin meidän pikkunen rakkautemme. Kyseessä on niin suuri ja ihmeellinen asia, että sen vain vaivoin voi käsittää. Koko luomakunnan Herra ja Luoja päätti alentua luotujen kaltaiseksi pelastaakseen meidät. Eikö tällainen ehdoton ja suuri rakkaus tee nöyräksi? Niin nöyräksi, että haluaa noudattaa Raamatun ohjeita silloinkin kun ei niitä oikein ymmärrä ja muut ihmiset halveksivat? Siksi uskovat pitävät kiinni Raamatun Sanasta, että he todella haluavat tehdä sitä mikä on hyvää ja oikein Jumalan silmissä.

Vierailija
226/298 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 11:42"]Ongelma on siinä että sotkette uskonnon ja kirkon siihen avioonne. Niin kauan kuin ette käyttäisi uskonnollisella pohjalla olevaa siunausta pariutumiseenne/termistöä, niin minun puolesta voitte pariutua ihan miten lystää.

Avioliiton sijaan voitaisi vaikka kutsua homoliitoksi ja papin sijaan teidät siunaisi joku muu siviilihenkilö tms.
[/quote]

Onko mullaki sitten homoliitto, kun solmin avioliiton (hetero)mieheni kanssa siviilimenoin? Vai onko se heteroliitto? Miksi papereissa lukee avioliitto? :O

)Sorry jos tää oli jo käsitelty)

Vierailija
227/298 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Äitejä on kaksi, jos kaksi naista on hankkinut lapsia yhdessä. Äidin nais/miesystävä jne. on äidin kumppani, joka on tullut kuvioihin vasta lapsen syntymän jälkeen.

Vai eivätkö adoptioäiti -ja isä ole lapselle äiti ja isä, koska biologia? Aika loukkaavaa adoptoituja ja adoptioperheitä kohtaan..."

Se että sulla on joku ystävätär rohkaisijana kun KEINOHEDELMÖITÄT ITSESI MIEHEN ELI LAPSEN ISÄN SIITTIÖILÄ j a vaikka miten sekstailisitte sen jälkeen EI TEE HÄNESTÄ ÄITIÄ,sen miehen lapselle. Tämä on täää tyypillinen VALHE jossa te pellet haluatte elää. Ääliöt pyörii lesbojen /homojen ympärillä lähtien mukaan teidän pelleilyelämään ja velehteluun viattomalle lapselle, ettei hänellä muka ole isää!! Se on ihmisoikeusrikos, ja paljastaa milaisia ihmisiä te valehtelijat olette! mielummin valehtelette viattomalle lapselle kun kerrotte totuuden että olette perverssejä!Ja haluatte piehtaroida lesboiluissanne,  pil....n nuolennassanne, ja muissa oksettavissa tekopenis-strap on-jutuissanne! HYI!

Kun ORPO lapsi adoptoidaan, on se lapsen hengen pelastus, ei mikään huvikseen tehtävä juttu- että nyt kaksi leikkii jotain kotielämää. 

Vierailija
228/298 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 11:28"]

No mua ei avioliitto hetkauta suuntaan eikä toiseen, mutta adoptio-oikeus MIETITYTTÄÄ. Että onko se lasta kohtaan oikein jne.. En siis ole vielä päättänyt mielipidettäni tuon lapsijutun kanssa, mutta avioliitto on fine :)

[/quote]

Just näin. Lapsella pitää olla oikeasti oikeus isään ja äitiin, myös eroperheissä. On lukusia tutkimuksia jotka osottaa että eroperheessä kasvaneet lapset on olleet sitä onnellisempia ja aikuisena vähemmän traumaattisia, kun niillä on säilynyt aktiiviset hyvät suhteet kumpaankin vanhempaan. Miehet ja naiset on erilaisia, ja lapsen on hyvä kasva molempien sukupuolten vaikutuksessa. Helpottaa myös myöhemmin omaa pariutumista. Ellei sitten tavote ole kasvattaa lisää homoja ja lespoja.

Vierailija
229/298 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 13:34"][quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 13:05"]

[quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 12:56"][quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 12:49"] Mä oon uskovainen ja hyväksyn silti homoseksuaalit ja heidän oikeuden avioliittoon. Vain Jumalalla on oikeus tuomita, ei meillä ihmisillä. Henkilökohtaisesti uskon, että rakkaus on se tärkein eikä se kehen rakkaus kohdistuu. Toiset uskovaiset tällä perusteella väittää etten ole oikea uskova, unohtaen että Jumala vain voi tuomita [/quote] Kun ei ole kukaan nytkään tuomitsemassa vaan haluamme, että avioliitto on vain miehelle ja naiselle. Homot voivat sitten rekkaroitua tai olla homoliitossa. Miten vaan. Tää ei ole mikään tuomitsemisasia ensinkään mutta Raamatussa kyllä sanotaan homouden harjoittaminen synniksi. Että siinä mielessä jos haluat uskovainen olla, suosittelen suhtautumaan vakavasti Raamatun kehoituksiin. [/quote] Ramatussa sanotaan muitakin asioita. Miksi valitset juuri tämän, mutta et seuraa muita Raamatun ohjeita?

[/quote]

Minkä ohjeen olen jättänyt huomiotta juuri sinun mielestäsi? Nyt puhutaan sitten vain Uudesta Testamentista kun ollaan kristittyjä eikä juutalaisia.
[/quote]
Puhkotko silmäsi, kun himoitset jotain? Oletko joskus rukoillut julkisesti? Ethän vain ole vegetaristi? Oletko mennyt naimisiin (korintt. 7:27)? Tässä nyt muutama ut:sta.

Vierailija
230/298 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 13:55"]

[/quote]

[/quote]

Miten niin ei Vanha Testamentti koskisi kristittyjä? Sanoohan Jeesuskin seuraavaa ja puhuu nimenomaan Vanhasta Testamentista:

17 "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan. 18 Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut.

[/quote]

Mistä tiedät, että Jeesus puhuu nimenomaan vanhasta testamentista? Ja mistä tiedät, että Jeesus tarkoittaa kirjaimellisesti sitä tuossa, että vanhaa testamenttia pitää noudattaa? Tuon voi tulkita hyvin monella tavalla.

[/quote]

Mielestäni aika yksiselitteisesti ilmaistu, että Mooseksen lakia pitää noudattaa.

[/quote]

Mutta: 

36 "Opettaja, mikä on lain suurin käsky?"

37 Jeesus vastasi: "Rakasta Herraa, Jumalaasi, koko sydämestäsi, koko sielustasi ja mielestäsi. [5. Moos. 6:5]

38 Tämä on käskyistä suurin ja tärkein.

39 Toinen yhtä tärkeä on tämä: Rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi. [3. Moos. 19:18+; Matt. 19:19+]

40 Näiden kahden käskyn varassa ovat laki ja profeetat." [Matt. 7:12]

Vierailija
231/298 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, eikö tämä koko keskustelu ole jo käyty ? Melkein kaksi vuottahan teillä vastustajilla oli se ´avioliitto miehen ja naisen välinen´ -keskustelu ja mielipidepalstanne ja keräsitte nimiä sen puolesta eli sitä vastaan ,että homojen ja lesbojen liitot Suomessa saisivat samaa juridista nimikettä ja statusta kuin heterojen liitot. Melkein kaksi vuotta se jatkui ,kunnes meni fundisten ja ateistien väliseksi  jankkaamiseksi  ,johon homojen herjaajat antoivat "tukensa"  noile ensinmainituille. Viimein moderaattori ilmoitti keskustelun tason menneen niin ala-arvoiseksi että päätti  panna ulkoapäin pisteen koko täuolle hedelmättömälle keskustelulle. ( En yhtään ihmettele tuota päätöstä)

Sitä vain ihmettelen miksi tästä samasta asiasta josta on jo tehty ja olemassa Eduskunnan tekemä lainvoimainen päätös pitää nyt uudelleen alkaa jankkaamaan (ja vieläpä aivan samalla tavalla) . Enää  kun ei ole edes vaaleja käynnissä,siis edes  tekosyyksi tuolle aivan  päättömälle (ja ilmeisen päättymättömälle) jankkaamiselle...

Vierailija
232/298 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 14:06"][quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 13:55"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Mutta: 

37 Jeesus vastasi: "Rakasta Herraa, Jumalaasi, koko sydämestäsi, koko sielustasi ja mielestäsi. [5. Moos. 6:5]

39 Toinen yhtä tärkeä on tämä: Rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi. [3. Moos. 19:18+; Matt. 19:19+]

[/quote]
Miksei kristityt noudata näitä ohjeita?!? Ekoina ootte paikalla tuomitsemassa ja heittelemässä kuvainnollisia kiviä. Käsittämätöntä!!

Vierailija
233/298 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 14:06"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Mutta: 

[/quote]

Suurin ei tarkoita sitä ettei muita tarvitsisi totella.

Vierailija
234/298 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 14:02"]

"Äitejä on kaksi, jos kaksi naista on hankkinut lapsia yhdessä. Äidin nais/miesystävä jne. on äidin kumppani, joka on tullut kuvioihin vasta lapsen syntymän jälkeen.

Vai eivätkö adoptioäiti -ja isä ole lapselle äiti ja isä, koska biologia? Aika loukkaavaa adoptoituja ja adoptioperheitä kohtaan..."

Se että sulla on joku ystävätär rohkaisijana kun KEINOHEDELMÖITÄT ITSESI MIEHEN ELI LAPSEN ISÄN SIITTIÖILÄ j a vaikka miten sekstailisitte sen jälkeen EI TEE HÄNESTÄ ÄITIÄ,sen miehen lapselle. Tämä on täää tyypillinen VALHE jossa te pellet haluatte elää. Ääliöt pyörii lesbojen /homojen ympärillä lähtien mukaan teidän pelleilyelämään ja velehteluun viattomalle lapselle, ettei hänellä muka ole isää!! Se on ihmisoikeusrikos, ja paljastaa milaisia ihmisiä te valehtelijat olette! mielummin valehtelette viattomalle lapselle kun kerrotte totuuden että olette perverssejä!Ja haluatte piehtaroida lesboiluissanne,  pil....n nuolennassanne, ja muissa oksettavissa tekopenis-strap on-jutuissanne! HYI!

Kun ORPO lapsi adoptoidaan, on se lapsen hengen pelastus, ei mikään huvikseen tehtävä juttu- että nyt kaksi leikkii jotain kotielämää. 

[/quote]

Ai että heteropari hyvää hyvyyttään tarjoaa orpolapselle kodin, mutta naispari "leikkii kotia"? Millähän perusteella näin? Samat motiivit lienevät sekä heteroilla että homoilla, kun he ryhtyvät vanhemmiksi. Eli halutaan yhdessä kasvattaa lapsi.

Siittiöiden luovutus ei ole sama asia kuin isyys. Aika moista isyyden vähättelyä, jos pelkkä runkkaaminen klinikalla riittäisi isyyteen. Loukkaat kommenteillasi aika montaa isää!

Lapsella, jonka naispari hankkii klinikalla ei ole isää, mutta luovuttaja kylläkin. Luovuttaja on mies, mutta ei mikään isä lapselle. Biologinen isä kenties, mutta isyys vaatii nykyaikana "vähän" muutakin kuin biologiaa. Vai eikö lapsettomuudesta kärsivän heteroparin käyttäessä lahjoitettuja siittiöitä lapsen (ei biologinen) isä olekaan lapsen isä?

Vierailija
235/298 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 14:08"]

[quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 14:06"][quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 13:55"] [quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 13:47"] [quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 13:42"] [quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 13:34"] [quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 13:05"] [quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 12:56"][quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 12:49"] Mä oon uskovainen ja hyväksyn silti homoseksuaalit ja heidän oikeuden avioliittoon. Vain Jumalalla on oikeus tuomita, ei meillä ihmisillä. Henkilökohtaisesti uskon, että rakkaus on se tärkein eikä se kehen rakkaus kohdistuu. Toiset uskovaiset tällä perusteella väittää etten ole oikea uskova, unohtaen että Jumala vain voi tuomita [/quote] Kun ei ole kukaan nytkään tuomitsemassa vaan haluamme, että avioliitto on vain miehelle ja naiselle. Homot voivat sitten rekkaroitua tai olla homoliitossa. Miten vaan. Tää ei ole mikään tuomitsemisasia ensinkään mutta Raamatussa kyllä sanotaan homouden harjoittaminen synniksi. Että siinä mielessä jos haluat uskovainen olla, suosittelen suhtautumaan vakavasti Raamatun kehoituksiin. [/quote] Ramatussa sanotaan muitakin asioita. Miksi valitset juuri tämän, mutta et seuraa muita Raamatun ohjeita? [/quote] Minkä ohjeen olen jättänyt huomiotta juuri sinun mielestäsi? Nyt puhutaan sitten vain Uudesta Testamentista kun ollaan kristittyjä eikä juutalaisia. [/quote] Miten niin ei Vanha Testamentti koskisi kristittyjä? Sanoohan Jeesuskin seuraavaa ja puhuu nimenomaan Vanhasta Testamentista: 17 "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan. 18 Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut. [/quote] Mistä tiedät, että Jeesus puhuu nimenomaan vanhasta testamentista? Ja mistä tiedät, että Jeesus tarkoittaa kirjaimellisesti sitä tuossa, että vanhaa testamenttia pitää noudattaa? Tuon voi tulkita hyvin monella tavalla. [/quote] Siitä koska Mooseksen laista puhutaan tuolloin vain Lakina. Mielestäni aika yksiselitteisesti ilmaistu, että Mooseksen lakia pitää noudattaa. [/quote] Mutta:  36 "Opettaja, mikä on lain suurin käsky?" 37 Jeesus vastasi: "Rakasta Herraa, Jumalaasi, koko sydämestäsi, koko sielustasi ja mielestäsi. [5. Moos. 6:5] 38 Tämä on käskyistä suurin ja tärkein. 39 Toinen yhtä tärkeä on tämä: Rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi. [3. Moos. 19:18+; Matt. 19:19+] 40 Näiden kahden käskyn varassa ovat laki ja profeetat." [Matt. 7:12] [/quote] Miksei kristityt noudata näitä ohjeita?!? Ekoina ootte paikalla tuomitsemassa ja heittelemässä kuvainnollisia kiviä. Käsittämätöntä!!

[/quote]

Älkää tehkö niinku mä teen, vaan tehkää niinku mä sanon ;)

Lisäksi muiden synnit lasketaan, ei omia ;)

Vierailija
236/298 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 13:11"][quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 12:57"]

Mihin raja? Seuraavaksi vaaditaan moniavioliittojen hyväksymistä.

[/quote]

Rajan voisi vetää vaikka siihen, että avioliitto on kahden aikuisen ihmisen (ei lähisukulaisten) välinen ja heidän omasta halustaan solmittava juridinen sopimus. Kukaan ei ole edelleenkään hyväksymässä lapsiavioliittoja tai avioliittoja koiran kanssa, tai avioliittoja äidin ja pojan välillä.
[/quote] kyllä vaan monet ovat jo moniliittojen kannalla.

Vierailija
237/298 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Mun mielestä ei ole yksiselitteinen. Siinä lukee myös:

19 Sitä, joka jättää laista pois yhdenkin käskyn, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi. Mutta sitä, joka noudattaa lakia ja niin opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa suureksi. 20 Minä sanon teille: ellette te noudata Jumalan tahtoa paljon paremmin kuin lainopettajat ja fariseukset, te ette pääse taivasten valtakuntaan.

Kuka voisi tulkita lakia paremmin kuin lainopettajat ja fariseukset (nämä varmasti tulkitsevat niitä kirjaimellisesti)? Jeesus. Jeesus ei ole tullut kumoamaan lakia, vaan kertomaan, miten sitä pitää noudattaa ja tulkita ja mikä on Jumalan tahto. Käsittääkseni tästä ollaan ihan yhtä mieltä nykyään, että Jeesus kumosi Mooseksen lain? Ja tuon voi edelleen siis tulkita monella tavalla. Sen takia mun mielestä Raamattua ei voi lukea kirjaimellisesti, vaan sitä täytyy tulkita. Se ei ole Jumalan kirjoittama, vaan ihmisten ja ihmiset tulkitsevat asioita omalla tavallaan. Siksi olisi mun mielestä tärkeämpää katsoa kontekstia, että mitä Jeesus sanoi ja mitä hän teki ja miten ne sanat ja teot on yhteydessä toisiinsa. Ei niin, että otan jonkun jakeen Raamatusta ja lyön sillä muita päähän. Mutta toki ymmärrän, että Raamattua tulkitsevat eri tavalla todella monet ja siitähän eri kristinuskon haarat on peräisin.

Vierailija
238/298 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 14:03"]

[quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 11:28"]

No mua ei avioliitto hetkauta suuntaan eikä toiseen, mutta adoptio-oikeus MIETITYTTÄÄ. Että onko se lasta kohtaan oikein jne.. En siis ole vielä päättänyt mielipidettäni tuon lapsijutun kanssa, mutta avioliitto on fine :)

[/quote]

Just näin. Lapsella pitää olla oikeasti oikeus isään ja äitiin, myös eroperheissä. On lukusia tutkimuksia jotka osottaa että eroperheessä kasvaneet lapset on olleet sitä onnellisempia ja aikuisena vähemmän traumaattisia, kun niillä on säilynyt aktiiviset hyvät suhteet kumpaankin vanhempaan. Miehet ja naiset on erilaisia, ja lapsen on hyvä kasva molempien sukupuolten vaikutuksessa. Helpottaa myös myöhemmin omaa pariutumista. Ellei sitten tavote ole kasvattaa lisää homoja ja lespoja.

[/quote]

Eroperheiden lasten vertaaminen alun perin kahden samaa sukupuolta olevan vanhemman perheisiin syntyviin lapsiin on absurdia. Vanhempien ero on lapselle traumaattinen kokemus, mutta kahden äidin tai kahden isän kanssa kasvaminen on lapselle osa normaalia arkea.

Miehiä ja naisia on maailma pullollaan, ei kukaan lapsi kasva vain vanhempiensa keskuudessa. On setiä, tätejä, ukkeja, mummoja, opettajia, hoitajia, kummeja ja vaikka keitä aikuisia miehen ja naisen roolimalleja. Nämä vaikuttavat myös heteroparien lapsiin: harvalle äiti on ainut naisen malli ja isä ainut miehen malli.

Vanhempien seksuaalinen suuntautuminen ei vaikuta lapsen seksuaaliseen suuntautumiseen. Jos vaikuttaisi, heterot eivät saisi homolapsia.

Vierailija
239/298 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 12:04"]Noo mä oon uskova, joten Raamattu on mun ylin auktoriteetti, ja siellä lukee että homous on synti. Sinänsä mua ei hirveesti hetkauta mitä jengi kotonaan puuhaa, mutta synti on synti eikä muuksi muutu. Jokaisella meillä on omat syntimme -kyllä, minulla myös- ja koska uskoni mukaan Jumala on meidät tehnyt, niin olen varma että Luoja tietää luotuaan paremmin mikä tälle on hyväksi. Eli jos Jumala jotain meiltä kieltää, niin sen motiivina on se, että Hän haluaa ihmisen parasta (ja jostain syystä homous ei ole ihmiselle hyvä).
[/quote]

Onneksi homous on syntinä pienempi kuin ylpeys. Tai sianlihan syönti.

-Toinen uskova

Vierailija
240/298 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 14:09"][quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 14:06"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Mutta: 

[/quote]

Suurin ei tarkoita sitä ettei muita tarvitsisi totella.
[/quote]
Eikö suurin ole se, joka menee muiden edelle? Vai voiko pienempi laki mennä suuremman edelle? Onko se silloin enää suurempi laki?
.
Uskiksen logiikassa ei pysy perässä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä yksi