Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Opiskelen sosiaalialaa ja minua ärsyttää narkomaanit, jotka eivät tee mitään sen eteen, että pääsisivät kuiville

Vierailija
03.01.2022 |

Mutta ehkä kamapäissään on kiva olla?

Kommentit (136)

Vierailija
81/136 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Päihderiippuvuuden selättäminen vaatii valtavasti voimavaroja ja laadukasta hoitoa, ja valitettavasti narkomaanien toimintakyky ei useinkaan riitä siihen että he "tekisivät jotain" kuiville pääsemisen eteen.

Useimmilla heistä on taustalla aivan kauheita asioita ja elämässä on moni asia mennyt samaan aikaan pahasti pieleen. Ymmärrystä heitä kohtaan löytyy, kun ymmärtää että saattaisi itse olla samassa tilanteessa jos asiat omassa elämässä olisivat menneet samoin kuin heillä.

Noh, tuota. Osaisitkohan tuota ajatusta jatkaessasi jotenkin päästä siihen empatian vaiheeseen, jossa olet vaikkapa elämänsä kääntäneen narkomaanin kengissä muotoilemassa mielipidettä narkomaaneista?

Mitäs luulet, kun kaverit jatkavat housuunpaskomista koko kylän piikkiin, kuinka paljon päänsilittelyä irtoaa?

Ihmisillä on jokin omituinen tapa korostaa omaa osuuttaan onnistumisissaan ja muiden osuutta silloin kun tapahtuu epäonnistumisia (joko itselle tai muille).

Parantuneen narkomaanin olisi tärkeää muistaa että oma parantuminen ei johdu siitä että olisi jotenkin parempi kuin ne jotka eivät onnistuneet. Kyllä, kuiville pääseminen vaatii paljon työtä ja siitä saa olla ylpeä, mutta se kova työ vaatii alkaakseen oikeanlaiset lähtökohdat ja oikeanlaista tukea jotta se jatkuisi maaliin asti.

Yksikään ex-narkomaani ei siis toivottavasti ylenkatso päihdeongelmaisia ja ajattele heistä alentavasti.

En saanut lopettamiseeni tukea ellei asumistukea ja toimeentulotukea lasketa. Minä tein sen ihan itse sillä olin täysin yksin.

Vierailija
82/136 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun synnyin niin tämä yhteiskunta ja sen ihmiset tekivät kaikkensa sen eteen, että minulla olisi paha olo. Sitten teininä en saanut tuohon minuun istutettuun pahaan olooni lääkettä vaan ehdotettiin tyyliin liikuntaa. Joo... ei auta. Sitten tulikin päihteet kuvioon jotka kyllä veivät sen pahan olon pois, mutta toivat omat ongelmansa. No nekin lopetin, mutta se paha olo on edelleen jonka te minuun lapsena istutitte. Edelleenkään ette anna minulle sitä lääkettä jota tarvitsisin. Kaiken huipuksi kehtaatte minua syyllistää. Ilman teidän tekoja minulla tuskin olisi ikinä ollut tarvetta lievittää pahaa oloa jonka te minulle olette luoneet. Stanan sadistit.

Voi kyynel. Ihan varmasti on KOKO SUOMEN JA MAAILMAN HISTORIAN EPÄREILUIN JA IKÄVIN ELÄMÄNTARINA sinulla…

Tyypillistä paskahousuisen narsistin itkua.

Et tiedä mistään mitään. Kirjoitustyylisikin on kuin imbesillin.

Aivan se ja sama, mitä linjan toisen pään itkuinen narkkari minusta, tai kenestäkään muustakaan, ajattelee.

Juuri sinun kaltaiset ihmiset olivat ajamassa minua itsarin partaalle, mutta valitsin päihteet.

Vielä ehdit onneksi valita toisin.

Niin olen valinnutkin. Siksi olen täällä tänään näitä juttuja kirjoittamassa. Se on vain hyvin ikävää, että te ihmiset ette suostu hyväksymään sitä, että teidän tekonne minua kohtaan ajoivat käyttämään päihteitä. Defenssinne on valtaisa, mutta kyllä minä ymmärrän miksi niin.

Ymmärsit nyt väärin. Sinun kannattaa nimenomaan valita toisin.

Aika sairas tapaus olet. Yllytät ihmistä itsariin.

Mitä tuollaiselle paskahousulle sitten tulisi sanoa? Voit itse harrastaa juuri niin paljon luuserien selän pesua kuin haluat, mutta älä odota sitä muilta, edes ajatuksen tasolla. Oma nimittäin on tappiosi ja omaksesi se myös jää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/136 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vedä itse vaikka subua 10 vuotta ja katso sitten että onko helppoa vaan päättää lopettaa.

Miksi aloitit?

Vierailija
84/136 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eräs hyvä ajatuskoe on laajentaa nykyhetken käsitettä esim kolmen sukupolven mittaiseksi, ja katsoa mistä kana pissii.

Tällaista blokkia voi sitten siirrellä erilaisiin aikoihin ja teknologisiin kehitysvaiheisiin, etsiä oleelliset analogiat ja syysuhteiden säikeet. Voipi olla niin, että tämä alko- ja huumenarkkaus rupeavat näyttämään vähän erilaisilta.

Toki, sellainen on vaikeaa. ”Ajattelu sattuu päähän”.

😄 Kiitos, tosi hyvin kiteytetty.

T. 4v raittiina ollut

Mikä tässä nyt oli pointti, että kun ennenkin on sodittu ja eletty alkoholin ja huumeiden vaikutuksen alaisena, niin miksei nytkin vai?

Taidat olla niitä ihmisiä, joille ”kardashianit” ovat suorastaan ”mind-blowing”. Eli eipä maksa vaivaa vääntää rautalangasta.

Sinähän viehättävä tapaus olet. Etkö nyt vaan voi selittää mitä tarkoitat?

Vierailija
85/136 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisko mitenkään mahdollista, että opiskelet väärää alaa...?

Vierailija
86/136 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eräs hyvä ajatuskoe on laajentaa nykyhetken käsitettä esim kolmen sukupolven mittaiseksi, ja katsoa mistä kana pissii.

Tällaista blokkia voi sitten siirrellä erilaisiin aikoihin ja teknologisiin kehitysvaiheisiin, etsiä oleelliset analogiat ja syysuhteiden säikeet. Voipi olla niin, että tämä alko- ja huumenarkkaus rupeavat näyttämään vähän erilaisilta.

T. 4v raittiina ollut

Mikä tässä nyt oli pointti, että kun ennenkin on sodittu ja eletty alkoholin ja huumeiden vaikutuksen alaisena, niin miksei nytkin vai?

Taidat olla niitä ihmisiä, joille ”kardashianit” ovat suorastaan ”mind-blowing”. Eli eipä maksa vaivaa vääntää rautalangasta.

Tässä on nyt sellainen kaivo-ja-kannettu-vesi -tilanne, joten en missään nimessä.

Vierailija
87/136 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opiskele vähän lisää niin opit senkin, että addiktiot eivät ole tahdosta riippuvaisia asioita vaan sairauksia.

Narkomania ja alkoholismi ovatkin siitä mukavia"sairauksia",että niissä saa käyttää päihteitä mielin määrin eikä tarvitse ottaa vastuuta.

Vierailija
88/136 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun synnyin niin tämä yhteiskunta ja sen ihmiset tekivät kaikkensa sen eteen, että minulla olisi paha olo. Sitten teininä en saanut tuohon minuun istutettuun pahaan olooni lääkettä vaan ehdotettiin tyyliin liikuntaa. Joo... ei auta. Sitten tulikin päihteet kuvioon jotka kyllä veivät sen pahan olon pois, mutta toivat omat ongelmansa. No nekin lopetin, mutta se paha olo on edelleen jonka te minuun lapsena istutitte. Edelleenkään ette anna minulle sitä lääkettä jota tarvitsisin. Kaiken huipuksi kehtaatte minua syyllistää. Ilman teidän tekoja minulla tuskin olisi ikinä ollut tarvetta lievittää pahaa oloa jonka te minulle olette luoneet. Stanan sadistit.

Voi kyynel. Ihan varmasti on KOKO SUOMEN JA MAAILMAN HISTORIAN EPÄREILUIN JA IKÄVIN ELÄMÄNTARINA sinulla…

Tyypillistä paskahousuisen narsistin itkua.

Et tiedä mistään mitään. Kirjoitustyylisikin on kuin imbesillin.

Aivan se ja sama, mitä linjan toisen pään itkuinen narkkari minusta, tai kenestäkään muustakaan, ajattelee.

Juuri sinun kaltaiset ihmiset olivat ajamassa minua itsarin partaalle, mutta valitsin päihteet.

Vielä ehdit onneksi valita toisin.

Niin olen valinnutkin. Siksi olen täällä tänään näitä juttuja kirjoittamassa. Se on vain hyvin ikävää, että te ihmiset ette suostu hyväksymään sitä, että teidän tekonne minua kohtaan ajoivat käyttämään päihteitä. Defenssinne on valtaisa, mutta kyllä minä ymmärrän miksi niin.

Ymmärsit nyt väärin. Sinun kannattaa nimenomaan valita toisin.

Aika sairas tapaus olet. Yllytät ihmistä itsariin.

Mitä tuollaiselle paskahousulle sitten tulisi sanoa? Voit itse harrastaa juuri niin paljon luuserien selän pesua kuin haluat, mutta älä odota sitä muilta, edes ajatuksen tasolla. Oma nimittäin on tappiosi ja omaksesi se myös jää.

Paskahousu... hahahaha. Mieluumin paskahousu kuin mielisairas. Housut voi kato aina pestä.

Vierailija
89/136 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Testaa ihmeessä kuin helppoa lopettaminen on 😁👍

Testaapa itse kuin helppoa koko aloittamatta jättäminen on

Vierailija
90/136 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi jotkut sentään tekee. Reilu 10vuotta kamanvetoo sai riittää.

Nyt. 5v kuivilla

Kertoisitko mikä sinut motivoi lopettamaan?

Paljonko maksat? En minä ilmaiseksi töitä tee.

Vierailija
91/136 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

He eivät ole saaneet kannustusta ja uskoa itseenä kasvatuksessaan. Mutta toki empatiakyvyttömänä on kiva olla siinä iässä ja asemassa, kun maailma näyttää vielä mustavalkoiselta.

Sinä se et sitten tiedä mistään mitään. Plus tuolla logiikalla nistejä joko pitäisi olla paaaaljon enemmän tai sitten todella moni ihminen olisi oikeutettu ties minkälaiseen yhteiskunnan erikois-kainalosauvaan.

Nistit ja alkkikset ovat suurin piirtein kahta laatua:

1) valittavia narsisteja

2) uhoavia narsisteja

Molemmat laadut aiheuttavat suunnatonta pahoinvointia ympärilleen.

Totta ja nuo v..un narkkiapaskat varastavat kaiken mikä lähtee irti ja kamapäissään jopa murtautuvat ihmisten asuntoihin sisään. Ja sossut tosiaan näiden päitä silittävät.

Vierailija
92/136 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Listaapa tähän kaikki sairaudet, onnettomuudet ja perinnölliset vammat, joita sulta ja läheisiltäsi on hoidettu ja ennaltaehkäisty koko elämäsi aikana. Sitten mieti, millaisessa jamassa olisitkaan ilman "yhteiskuntaa ja ihmisiä"

Vierailija
93/136 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. 4v raittiina ollut

Tässä on nyt sellainen kaivo-ja-kannettu-vesi -tilanne, joten en missään nimessä.

Ookoo, riehut vaan vauvapalstalla ylimielisenä jumalana monta tuntia putkeen. Onnea elämääsi, toivottavasti löydät edes täältä sitä ylemmyyden tunnetta 😂

Vierailija
94/136 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

He eivät ole saaneet kannustusta ja uskoa itseenä kasvatuksessaan. Mutta toki empatiakyvyttömänä on kiva olla siinä iässä ja asemassa, kun maailma näyttää vielä mustavalkoiselta.

Sinä se et sitten tiedä mistään mitään. Plus tuolla logiikalla nistejä joko pitäisi olla paaaaljon enemmän tai sitten todella moni ihminen olisi oikeutettu ties minkälaiseen yhteiskunnan erikois-kainalosauvaan.

Nistit ja alkkikset ovat suurin piirtein kahta laatua:

1) valittavia narsisteja

2) uhoavia narsisteja

Molemmat laadut aiheuttavat suunnatonta pahoinvointia ympärilleen.

eikös tällä alalla piripimpit hakeudu eniten sen miehen kylkeen , jolla on suurin piripussi?. ja se jolla on se suurin pussi! , saa eniten piripimppiä......on se ihme värkki jopa tolla alalla.

Vierailija
95/136 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, ymmärrän sinua! Varmasti turhauttava ala. En jaksaisi päivääkään.

Olen monesti miettinyt, että jos olisin diktaattori, poistaisin narkit suoraan yhteiskunnasta antamalla sen lopullisen lähtöannoksen. Näin säästyisi rahaa: loppuisi turhat huumehoidot joista ei ole mitään hyötyä, huumekauppa-, ryöstö- ja pahoinpitelyrikollisuus vähenisi ja vankilat tyhjenisi sellaisia varten joita kannattaa pitää kaapissa. Kaduilla ei käytäisi kunnon ihmisten kimppuun eikä hörhöt häiritsisi nuoria myrkyillään. Paljon parempi kaikille.

Alkkiksetkin ovat paljon mukavampia, koska pysyttelevät omissa pikku laumoissaan eivätkä pahemmin häiritse muita kadunkulkijoita.

Vierailija
96/136 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma sisko on sossu ja hänen sekä muiden työntekijöiden mukaan et ole ainoa AP joka ajattelee samaa.. ihme kyllä että näkevät alkoholistitkin suopeammin kuin nistit

Vierailija
97/136 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. 4v raittiina ollut

Ookoo, riehut vaan vauvapalstalla ylimielisenä jumalana monta tuntia putkeen. Onnea elämääsi, toivottavasti löydät edes täältä sitä ylemmyyden tunnetta 😂

Taidat hieman nyt projisoida. Ei se mitään, ihminen näkee sitä, mikä on hänelle tuttua. Tsemiä 👍

Vierailija
98/136 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen monesti miettinyt, että jos olisin diktaattori, poistaisin narkit suoraan yhteiskunnasta antamalla sen lopullisen lähtöannoksen. Näin säästyisi rahaa: loppuisi turhat huumehoidot joista ei ole mitään hyötyä, huumekauppa-, ryöstö- ja pahoinpitelyrikollisuus vähenisi ja vankilat tyhjenisi sellaisia varten joita kannattaa pitää kaapissa. Kaduilla ei käytäisi kunnon ihmisten kimppuun eikä hörhöt häiritsisi nuoria myrkyillään. Paljon parempi kaikille.

Alkkiksetkin ovat paljon mukavampia, koska pysyttelevät omissa pikku laumoissaan eivätkä pahemmin häiritse muita kadunkulkijoita.

Ketkä poistaisit seuraavaksi?

Vierailija
99/136 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua ei ärsytä se että tuhoavat oman elämänsä. Ihan itse ovat sen aloittaneet ja kukaan ei ole tullut väkisin tökkäämään neulaa heidän käteen tai heittämään pillereitä suuhun. Sensijaan eniten ärsyttää siitä seuraavat lieveilmiöt kuten ryöstöt, varastelu ja muutenkin vähäinen kunnioitus yhteiskunnan sääntäjä ja toisten omaisuutta kohtaan. Moni käyttää vanhempiaan taloudellisesti hyväksi kun kaverit lopettaa lainaamisen.

Te tuhositte minun elämäni. Te käytitte minua hyväksi lapsena monin tavoin, myös taloudellisesti. Te ette kunnioittaneet minua ettekä tämän yhteiskunnan sääntöjä. Moralisointi on kivaa eikö.

Ai ketkä ”te”? Mitä jos lopettaisit parkumisen ja tekisit jotakin hyödyllistä?

Mitäs jos sinä mulkku antaisit minulle tarvitsemani lääkkeet sekä terapeutin jossa voisin käsitellä niitä lukuisia traumoja jotka te ihmiset minulle lapsena aiheutitte?

Mitä lääkkeitä olet vailla? Masennuslääkkeitä voi saada terveyskeskuslääkäriltä. Voit saada samalla myös lähetteen psykiatrisen sairaanhoitajan vastaanotolle. Voit keskustella lääkeasioista myös siellä ja saada myös muitakin lääkkeitä. He voivat konsultoida psykiatria. Ja voit päästä terveyskeskuslääkärin lähetteen kautta myös terapiaan psyk.polille.

Se tarkoittaa joko rauhoittavia tai sitten stimulantteja.

Niin katsos olen jo kokeillut esim ssri lääkkeitä ja ne nyt vaan eivät auta ahdistukseen tai unettomuuteen.

Sitten kun löytyy valmiste joka toimii sulle, niin auttaa! Niitä joutuu usein kokeilemaan useampia.

Vierailija
100/136 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ketkä poistaisit seuraavaksi?

Oon eri, mutta onko sulle käynyt mielessä sellainen, että periaatteilla ei aina kannata ohjata käytäntöä?

Ts vihjailud on tyhmää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kolme