Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Opiskelen sosiaalialaa ja minua ärsyttää narkomaanit, jotka eivät tee mitään sen eteen, että pääsisivät kuiville

Vierailija
03.01.2022 |

Mutta ehkä kamapäissään on kiva olla?

Kommentit (136)

Vierailija
41/136 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vedä itse vaikka subua 10 vuotta ja katso sitten että onko helppoa vaan päättää lopettaa.

Mitäs jos en vedäkään, ja sen sijaan ohjaan itseni ihan muille vesille?

Oliko kuinka paljon omasta tahdosta kiinni?

Päätökset aloittamisesta tehdään useimmiten nuorina, kun kuvitellaan, että itselle ei voi sattua mitään. Aika kovaa syyttää aikuista käyttäjää tyylillä itsepä rupesit, kun käyttäjä on aloittaessaan ollut hölmö kakara. 

-eri

Vierailija
42/136 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua ei ärsytä se että tuhoavat oman elämänsä. Ihan itse ovat sen aloittaneet ja kukaan ei ole tullut väkisin tökkäämään neulaa heidän käteen tai heittämään pillereitä suuhun. Sensijaan eniten ärsyttää siitä seuraavat lieveilmiöt kuten ryöstöt, varastelu ja muutenkin vähäinen kunnioitus yhteiskunnan sääntäjä ja toisten omaisuutta kohtaan. Moni käyttää vanhempiaan taloudellisesti hyväksi kun kaverit lopettaa lainaamisen.

Minuakaan ei ärsyttäisi niin paljoa jos narkomaanit sekoilisivat vain keskenään, mutta kun ei. He tekevät kaikenlaisia rikoksia ja aiheuttavat hölmöilyillään jatkuvaa ärtymystä normaaleissa ihmisissä. En puolustele alkoholistejakaan mutta fakta on, että alkoholistit eivät ole keskellä yötä puukon kanssa ryöstelemässä ihmisiä tai tekemässä muitakaan rikoksia. Ne ovat lähes poikkeuksetta narkomaaneja/sekakäyttäjiä jotka sellaista tekevät.

Jos alkoholi maksaisi yhtä paljon kuin Subutex niin alkaisit näkemään alkoholisteja mainitsemissasi puuhissa.

Jos kaupasta ostaa eikä tee itse esim. pontikkaa, niin kyllähän se helposti yhtä paljon tai enemmänkin maksaa. Tutulla päivittäiskäyttäjällä menee subuun noin 400e kuussa, jos minä joisin joka päivä alkosta tai kaupasta alkoholia niin menisi ihan vähintään sama summa, todennäköisesti enemmänkn.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/136 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne tulee vaan hakemaan vähän lääkerespoja ja keräämään painoa sinne teidän hoiviin ja jatkaa samaa rataa jälkeenpäin, ihan tietoisesti. Osa haluaisi irti, mutteivät vain tule kykenemään siihen, pitkäaikaisesti. Sitten on se pienen pieni osa, joka oikeasti haluaa kuiville, joita teidän pitäs oppia tunnistamaan.

Kyllä se vastuu halun osoittamisessa - tälläkin perhanan kerralla - on nistillä itsellään.

Jos ei natsaa, me muut maksamme heille tätä rumbaa vuoden ympäri. Ja silti itketään epäreilua maailmaa.

Vierailija
44/136 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vedä itse vaikka subua 10 vuotta ja katso sitten että onko helppoa vaan päättää lopettaa.

Mitäs jos en vedäkään, ja sen sijaan ohjaan itseni ihan muille vesille?

Oliko kuinka paljon omasta tahdosta kiinni?

Päätökset aloittamisesta tehdään useimmiten nuorina, kun kuvitellaan, että itselle ei voi sattua mitään. Aika kovaa syyttää aikuista käyttäjää tyylillä itsepä rupesit, kun käyttäjä on aloittaessaan ollut hölmö kakara. 

-eri

Se on voi ja voi. Missä vaiheessa se vastuu sitten pitäisi kantaa ja kenen?

Tiesitkö muuten, että suurin osa ihmisistä - itse asiassa suurin osa perhehelvetissä kasvaneista ihmisistä - ei koskaan ota sitä ”ekaa piikkiä”?

Ts. on jokin muu nistejä ja alkkiksia yhdistävä asia, ja sitä kutsutaan narsismiksi.

Vierailija
45/136 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En jaksaisi hyysätä työkseni. Yhdistä vielä uskonnollinen vakaumus, kutsumustyö ja sosiaaliala niin saat hyysätä itsesi henkihieveriin asti. Niin kauan kun olet opiskelija, et voi hiiskahtaa epäkohdista ilman, että se vaikuttaisi arviointiisi.

Yli 20 vuotta sosiaalialan työkokemusta ja kyllä tästä on hyysääminen ollut kaukana. Työ on ihan kaikkea muuta kuin tuota.

Vierailija
46/136 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun synnyin niin tämä yhteiskunta ja sen ihmiset tekivät kaikkensa sen eteen, että minulla olisi paha olo. Sitten teininä en saanut tuohon minuun istutettuun pahaan olooni lääkettä vaan ehdotettiin tyyliin liikuntaa. Joo... ei auta. Sitten tulikin päihteet kuvioon jotka kyllä veivät sen pahan olon pois, mutta toivat omat ongelmansa. No nekin lopetin, mutta se paha olo on edelleen jonka te minuun lapsena istutitte. Edelleenkään ette anna minulle sitä lääkettä jota tarvitsisin. Kaiken huipuksi kehtaatte minua syyllistää. Ilman teidän tekoja minulla tuskin olisi ikinä ollut tarvetta lievittää pahaa oloa jonka te minulle olette luoneet. Stanan sadistit.

Voi kyynel. Ihan varmasti on KOKO SUOMEN JA MAAILMAN HISTORIAN EPÄREILUIN JA IKÄVIN ELÄMÄNTARINA sinulla…

Tyypillistä paskahousuisen narsistin itkua.

Et tiedä mistään mitään. Kirjoitustyylisikin on kuin imbesillin.

Aivan se ja sama, mitä linjan toisen pään itkuinen narkkari minusta, tai kenestäkään muustakaan, ajattelee.

Vierailija
47/136 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua ei ärsytä se että tuhoavat oman elämänsä. Ihan itse ovat sen aloittaneet ja kukaan ei ole tullut väkisin tökkäämään neulaa heidän käteen tai heittämään pillereitä suuhun. Sensijaan eniten ärsyttää siitä seuraavat lieveilmiöt kuten ryöstöt, varastelu ja muutenkin vähäinen kunnioitus yhteiskunnan sääntäjä ja toisten omaisuutta kohtaan. Moni käyttää vanhempiaan taloudellisesti hyväksi kun kaverit lopettaa lainaamisen.

Te tuhositte minun elämäni. Te käytitte minua hyväksi lapsena monin tavoin, myös taloudellisesti. Te ette kunnioittaneet minua ettekä tämän yhteiskunnan sääntöjä. Moralisointi on kivaa eikö.

Ai ketkä ”te”? Mitä jos lopettaisit parkumisen ja tekisit jotakin hyödyllistä?

Mitäs jos sinä mulkku antaisit minulle tarvitsemani lääkkeet sekä terapeutin jossa voisin käsitellä niitä lukuisia traumoja jotka te ihmiset minulle lapsena aiheutitte?

Kyllä hamppuköysi on noilla puheilla sinulle paras vaihtoehto. Ensi kierroksella sitten fiksummin, eikös?

Vierailija
48/136 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet kyllä valitsevat käyttää aineita, koska eivät kestä elämää selvinpäin. Kun on elänyt tarpeeksi monta vuotta sumussa, voi normielämä olla aivan sietämätöntä. Siinä joutuu kohtaamaan elämättömän elämän, kaikki tunteet, virheet ym. Ja se kaikki tulee päälle kuin tsunami. Monet aidosti kokevat, että huumeiden käyttö mahdollistaa heidän elämänsä. Ja tämä tekee lopetuksesta kinkkistä. Miten motivoida ihmisiä lopettamaan pako ja antautumaan tsunamin alle? Ja mistä löytää näille ihmisille uuden elämänsuunnan, kun pohjalla ei ole mitään minkä päälle rakentaa. Itse ainoa mihin tällä hetkellä vahvasti uskon, on kokemusasiantuntijuus päihdetyössä. Selviytymistarinoiden voima on ihmeellinen. 

t. se kyynistynyt sotelainen

Vierailija
49/136 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua ärsyttää hierojana se, ettei ihmiset tee mitään sen eteen etteivät olisi niin jumissa. Sitten tullaan kerta toisensa jälkeen vaan häiritsemään minua töihin samoilla asioilla.

Ilmaiseksiko sinä ihmisiä hierot?

Vierailija
50/136 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun synnyin niin tämä yhteiskunta ja sen ihmiset tekivät kaikkensa sen eteen, että minulla olisi paha olo. Sitten teininä en saanut tuohon minuun istutettuun pahaan olooni lääkettä vaan ehdotettiin tyyliin liikuntaa. Joo... ei auta. Sitten tulikin päihteet kuvioon jotka kyllä veivät sen pahan olon pois, mutta toivat omat ongelmansa. No nekin lopetin, mutta se paha olo on edelleen jonka te minuun lapsena istutitte. Edelleenkään ette anna minulle sitä lääkettä jota tarvitsisin. Kaiken huipuksi kehtaatte minua syyllistää. Ilman teidän tekoja minulla tuskin olisi ikinä ollut tarvetta lievittää pahaa oloa jonka te minulle olette luoneet. Stanan sadistit.

Voi kyynel. Ihan varmasti on KOKO SUOMEN JA MAAILMAN HISTORIAN EPÄREILUIN JA IKÄVIN ELÄMÄNTARINA sinulla…

Aivan se ja sama, mitä linjan toisen pään itkuinen narkkari minusta, tai kenestäkään muustakaan, ajattelee.

Juuri sinun kaltaiset ihmiset olivat ajamassa minua itsarin partaalle, mutta valitsin päihteet.

Vierailija
51/136 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseä taas pännii alkoholistit, jotka pitää jotain omaa mukahauskaa ryyppyputkeansa päivästä päivään ja illasta iltaan sekä vähät välittää mistää, kunhan vaan sotkee ja särkee joka paikan. Ja sitten meikäläisen kunnon ihmisen ja raittiin pitäisi tämmöisen alkoholistin sotkut siivota ja pitää huolta tuosta reppanasta.

Siinä taas alkoholisti omalla käytöksellään meinaisi vetää muutkin mukaan sotkuihinsa, mutta ei käy meikäläiselle. Isäni siis on tälläinen alkoholisti ja olen pitänyt jonkinlaista sosiaalista etäisyyttä kyseiseen henkilöön, ettei omat hermot mene.

Vierailija
52/136 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monet kyllä valitsevat käyttää aineita, koska eivät kestä elämää selvinpäin. Kun on elänyt tarpeeksi monta vuotta sumussa, voi normielämä olla aivan sietämätöntä. Siinä joutuu kohtaamaan elämättömän elämän, kaikki tunteet, virheet ym. Ja se kaikki tulee päälle kuin tsunami. Monet aidosti kokevat, että huumeiden käyttö mahdollistaa heidän elämänsä. Ja tämä tekee lopetuksesta kinkkistä. Miten motivoida ihmisiä lopettamaan pako ja antautumaan tsunamin alle? Ja mistä löytää näille ihmisille uuden elämänsuunnan, kun pohjalla ei ole mitään minkä päälle rakentaa. Itse ainoa mihin tällä hetkellä vahvasti uskon, on kokemusasiantuntijuus päihdetyössä. Selviytymistarinoiden voima on ihmeellinen. 

t. se kyynistynyt sotelainen

Eivät syyttä kutsu noita tarinoita ihmeiksi. Sitähän ne ovat.

Tässä on mielestäni käyttökelpoinen kehys asian ajatteluun. Huom en ole psykologi, joten tästä on varmasti parempaa ja uudempaa versiointia:

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Positive_disintegration

Vierailija
53/136 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri sinun kaltaiset ihmiset olivat ajamassa minua itsarin partaalle, mutta valitsin päihteet.

Vielä ehdit onneksi valita toisin.

Vierailija
54/136 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minuakaan ei ärsyttäisi niin paljoa jos narkomaanit sekoilisivat vain keskenään, mutta kun ei. He tekevät kaikenlaisia rikoksia ja aiheuttavat hölmöilyillään jatkuvaa ärtymystä normaaleissa ihmisissä. En puolustele alkoholistejakaan mutta fakta on, että alkoholistit eivät ole keskellä yötä puukon kanssa ryöstelemässä ihmisiä tai tekemässä muitakaan rikoksia. Ne ovat lähes poikkeuksetta narkomaaneja/sekakäyttäjiä jotka sellaista tekevät.

Jos alkoholi maksaisi yhtä paljon kuin Subutex niin alkaisit näkemään alkoholisteja mainitsemissasi puuhissa.

No en muuten varmasti näkisi etkä näkisi sinäkään. Jo muutaman vuorokauden juopottelun jälkeen ihminen alkaa olemaan sen verran huonossa kunnossa fyysisesti, että hänestä ei ole enää lähtemään kaduille ihmisiä ryöstelemään. Narkomaani taas on vielä viikkojenkin mömmöjen käytön jälkeen fyysisesti kohtuullisen hyvässä kunnossa mutta pää on täysin sekaisin = erittäin huono yhdistelmä.

Vierailija
55/136 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Te tuhositte minun elämäni. Te käytitte minua hyväksi lapsena monin tavoin, myös taloudellisesti. Te ette kunnioittaneet minua ettekä tämän yhteiskunnan sääntöjä. Moralisointi on kivaa eikö.

Mitäs jos sinä mulkku antaisit minulle tarvitsemani lääkkeet sekä terapeutin jossa voisin käsitellä niitä lukuisia traumoja jotka te ihmiset minulle lapsena aiheutitte?

Kyllä hamppuköysi on noilla puheilla sinulle paras vaihtoehto. Ensi kierroksella sitten fiksummin, eikös?

Joo. Olisihan se ikävää jos kertoisin vaikka oikeudessa kaiken mitä tiedän. Saattaisi moni siinä vaiheessa toivoa että olisin vetänyt itseni narun jatkoksi.

Vierailija
56/136 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päihderiippuvuuden selättäminen vaatii valtavasti voimavaroja ja laadukasta hoitoa, ja valitettavasti narkomaanien toimintakyky ei useinkaan riitä siihen että he "tekisivät jotain" kuiville pääsemisen eteen.

Useimmilla heistä on taustalla aivan kauheita asioita ja elämässä on moni asia mennyt samaan aikaan pahasti pieleen. Ymmärrystä heitä kohtaan löytyy, kun ymmärtää että saattaisi itse olla samassa tilanteessa jos asiat omassa elämässä olisivat menneet samoin kuin heillä.

Vierailija
57/136 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itseä taas pännii alkoholistit, jotka pitää jotain omaa mukahauskaa ryyppyputkeansa päivästä päivään ja illasta iltaan sekä vähät välittää mistää, kunhan vaan sotkee ja särkee joka paikan. Ja sitten meikäläisen kunnon ihmisen ja raittiin pitäisi tämmöisen alkoholistin sotkut siivota ja pitää huolta tuosta reppanasta.

Siinä taas alkoholisti omalla käytöksellään meinaisi vetää muutkin mukaan sotkuihinsa, mutta ei käy meikäläiselle. Isäni siis on tälläinen alkoholisti ja olen pitänyt jonkinlaista sosiaalista etäisyyttä kyseiseen henkilöön, ettei omat hermot mene.

Samalla tavallahan narkitkin sotkevat ja riehuvat ja lisäksi tekevät rikoksia.

Vierailija
58/136 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo. Olisihan se ikävää jos kertoisin vaikka oikeudessa kaiken mitä tiedän. Saattaisi moni siinä vaiheessa toivoa että olisin vetänyt itseni narun jatkoksi.

Mitä sinä oikein sekoilet?

Vierailija
59/136 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päihderiippuvuuden selättäminen vaatii valtavasti voimavaroja ja laadukasta hoitoa, ja valitettavasti narkomaanien toimintakyky ei useinkaan riitä siihen että he "tekisivät jotain" kuiville pääsemisen eteen.

Useimmilla heistä on taustalla aivan kauheita asioita ja elämässä on moni asia mennyt samaan aikaan pahasti pieleen. Ymmärrystä heitä kohtaan löytyy, kun ymmärtää että saattaisi itse olla samassa tilanteessa jos asiat omassa elämässä olisivat menneet samoin kuin heillä.

Noh, tuota. Osaisitkohan tuota ajatusta jatkaessasi jotenkin päästä siihen empatian vaiheeseen, jossa olet vaikkapa elämänsä kääntäneen narkomaanin kengissä muotoilemassa mielipidettä narkomaaneista?

Mitäs luulet, kun kaverit jatkavat housuunpaskomista koko kylän piikkiin, kuinka paljon päänsilittelyä irtoaa?

Vierailija
60/136 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä lääkkeitä olet vailla? Masennuslääkkeitä voi saada terveyskeskuslääkäriltä. Voit saada samalla myös lähetteen psykiatrisen sairaanhoitajan vastaanotolle. Voit keskustella lääkeasioista myös siellä ja saada myös muitakin lääkkeitä. He voivat konsultoida psykiatria. Ja voit päästä terveyskeskuslääkärin lähetteen kautta myös terapiaan psyk.polille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kolme